Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Wiązanie skanowanych wydatków do konkretnego PZ.

  • Dodano: tydzień temu
  • Nikomu nie podoba się ten pomysł 0
  • 1 odpowiedź 1
Autor: wbf
Powinna być możliwość powiązania skanowanego wydatku z konkretnym już istniejącym w systemie dokumentem PZ. W innym przypadku / obecnie - skanowanie ma sens tylko w przypadku faktur stricte kosztowych, których w moim wypadku jest może 10% w stosunku do ogółu faktur wydatkowych.
Kategorie:
Nie przypisano żadnych kategorii
Tagi:
Nie dodano żadnych tagów
PRACOWNIK
  • Dodano: tydzień temu
Dzień dobry,
aby powiązać dodany w pierwszej kolejności PZ z zaksięgowaną później fakturą należy przejść do zakładki: MAGAZYN - DOKUMENTY, zaznaczyć dokument PZ na liście i z górnego menu wybrać opcję WYSTAW - WYDATEK. Dzięki temu, system automatycznie pobierze informacje o pozycjach i kontrahencie na podstawie dokumentu PZ. Po Pana stronie pozostaje jedynie uzupełnienie danych dotyczących numeru faktury i dat wystawienia.
Natomiast księgując faktury korzystając z OCR, po wybraniu jako Rodzaj wydatku opcję ZAKUP TOWARÓW HANDLOWYCH I MATERIAŁÓW PODSTAWOWYCH i dodaniu produktów przez podzakładkę POZYCJE system tworzy dokumenty PZ automatycznie tak więc nie ma konieczności tworzenia ich osobno.
Pozdrawiam
2 komentarze 2
  • Dodano: 3 dni temu
wbf
Dzień dobry,

tak,to wiem, jednak u nas jeden pracownik zajmuje się przyjmowaniem towaru, a inny księgowaniem faktur. Kolejna rzecz jest taka, że nawet jeśli jeden pracownik robi zarówno PZ i fakturę (wydatek), to i tak robi NAJPIERW PZ, a dopiero na podstawie PZ wystawia Wydatek. Dlaczego? Dlatego, że tylko w momencie wystawiania PZ możemy w opisie PZ wpisać np. numery seryjne przyjmowanych części, numery seryjne, które są dla nas bardzo istotne. Wprowadzając fakturę zakupu nie mamy pola na opis wewnętrzny (notatki są bardzo nieporęczne, a opisy w PZ pojawiają się na wydruku, tak jak potrzebujemy).

I jeszcze jest inny scenariusz, towar przychodzi szybciej i zostaje wydany na podstawie WZ zanim jeszcze dotrze do nas faktura zakupowa (wydatek).

I jak dociera wtedy taka faktura (wydatek) i chcielibyśmy ją potraktować OCR, to tego nie robimy, bo tak wprowadzonej faktury nie powiążemy z już istniejącym w systemie PZ. A PZ musiało być, bo inaczej nie moglibyśmy wydać towaru.

Czyli OCR jest fajny, ale dla typowo kosztowych faktur, przy magazynowych zakupach, zwłaszcza przy procedurze:
1) Zawsze robimy ZD
2) kiedy przychodzi towar z ZD robimy PZ
3) przychodzi faktura - z PZ robimy Wydatek

nie ma miejsca na OCR. Nie przy obecnym braku możliwości ręcznego powiązania PZ z fakturą.
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 dni temu
Dzień dobry, moduł OCR jest przez nas rozbudowywany o kolejne funkcje. Obecnie ulepszany jest o funkcje, które dla większej liczby użytkowników będą przydatne typu rozliczenie płatności z poziomu księgowania wersji roboczych. Przy dalszej rozbudowie weźmiemy pod uwagę Pana sugestie. Oczywiście nie ma obowiązku powiązywania PZ z wydatkami w systemie choć rozumiemy że jest to bardzo wygodne rozwiązanie. Pozdrawiam
Pomysł:
Wiązanie skanowanych wydatków do konkretnego PZ.