Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

nowy wygląd serwisu

  • Dodano: 3 tygodnie temu
  • 1 osoba ma to samo pytanie 1
  • 9 odpowiedzi 9
Witam, po aktualizacji na stronie główniej nie widać karty "ostatnio wystawione dokumenty". Jak można tą kartę przywrócić? Było to bardzo pomocne!
Kategorie:
Nie przypisano żadnych kategorii
Tagi:
Nie dodano żadnych tagów
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Dobry wieczór,
moduły zostały wyłączone czasowo. Jest to związane z przebudową wewnętrzną systemu jak i trwającymi pracami nad nowym wyglądem jak i działaniem modułów na dashboardzie. Bardzo przepraszamy za niedogodności. Postaramy się w szybkim tempie zakończyć prace i wdrożyć nowe moduły.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Liczę bardzo na szybkie przywrócenie brakujących modułów. W naszym przypadku to głównie moduł "ostatnio wystawione dokumenty" i moduł pozwalający zobaczyć listę przeterminowanych należności.
A tak ogólnie: to chyba mamy do czynienia z decyzją marketingową. "MUSIMY odpalić nowy wygląd", nieważne że funkcjonalność spada. Trudne dla mnie do zrozumienia, ale ja jestem starej daty.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 3 tygodnie temu
U nas również zniknęły moduły na stronie głównej. Proszę o informację o jakim okresie czasowym odnośnie przywracania jest mowa?
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Przywrócimy moduły czasowo. Udało nam się ograniczyć ich wpływ na wczytywanie się strony. Do chwili wdrożenia nowego widoku i zasad działania modułu.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 3 tygodnie temu
U nas również zniknęły moduły na stronie głównej.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Jak będziecie przywracać moduły proszę o dodanie możliwości usunięcia modułu OCR, okropnie denerwujący i zajmujący sporo miejsca zwłasza gdy sie sporadycznie używa.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
pozwoli Pan że wyjaśnię całą sprawę. W niedługiej przyszłości Rząd wprowadza na razie dobrowolne ale ostatecznie obowiązkowe KSEF (czytaj - krajowy system elektronicznego fakturowania) nie jest to nic innego jak dzisiejszy PEF - platforma elektronicznego fakturowania. Jak zwał tak zwał. Polega on na tym że po wystawieniu faktury będzie ona przesyłana kanałem rządowym do podobnego systemu jak nasz.

JPK_V7 jest tylko preludium do pełnego raportowania online wszystkiego co Pan będzie robił w firmie. Nie raz na miesiąc ale codziennie a nawet natychmiast. Stąd przebudowujemy system tworząc

- bufor do generowania dokumentów tymczasowych,
- wprowadziliśmy OCR z funkcją samouczących się schematów księgowych,
-
przebudowaliśmy system w związku z nowym JPK_7, oznaczaniem kodami typu transakcji a GTU przedmiotu transakcji.
Ostatecznie efekt był taki że w trakcie testów okazało się że stare moduły znacząco zamulają wczytywanie strony. Stąd decyzja o wyłączeniu ich na czas przebudowy lub optymalizacji. Dwa z nich dzisiaj wieczorem wejdą gdyż nasze IT poinformowało mnie o tym że udało im się przepisać krytyczny kod. Inne wejdą z nowym dashboardem.

Jeżeli chodzi o OCR, jest to najważniejsza rzecz która weszła i przez to że dużo ludzi zacznie ją używać mechanizm samouczących się schematów księgowych zadziała. Rezultat będzie taki że gdy w przyszłości ktoś wystawi fakturę na Pana, ona powędruje bezpośrednio do systemu i zostanie poprawnie zaksięgowana przez sam system.

To o czym napisałem to coś co w wielu miejscach działa i się rozwija. Panu i większości przedsiębiorców pozwoli zaoszczędzić pieniądze. Proszę więc o cierpliwość i wyrozumiałość.

pozdrawiam
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Grzecznie proszę o jak najszybsze dodanie możliwości dezaktywowania modułu OCR na stronie głównej. Będą działać mechanizmy i będą wymagania, o których mowa to moduł sobie przywrócę. Dziękuję…
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Nie ma takiej możliwości. Pozdrawiam
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Panie Andrzeju, czytam, przecieram oczy ze zdumienia, istne sci-fi... Nie uwierzę, jak nie zobaczę.

A gdyby Pan chciał aktualnym rozwiązaniem pomóc mi w oszczędzaniu pieniędzy, to proponuję naprawić zgłaszany przeze mnie od kliku dobrych lat problem z niepoprawnym i nieujednoliconym sposobem obsługi NIP.

Wystawiam w ciągu miesiąca ok. 150 faktur. 90% z nich dla nowych kontrahentów. Dodawanie nowego nabywcy to istny dramat, z którym mierzę się na co dzień.

Przypuszczam, że w ciągu tylko 30 dni obsługi wfirmy tracę jako użytkownik ułomnego rozwiązania więcej czasu niż potrzeba informatykowi na poprawienie tego babola.

Naprawdę, warto przejrzeć najpierw fundamenty, żeby zabierać się za kosmiczne rozwiązania...

Pozdrawiam.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Szanowny Panie,
nie ma czegoś takiego jak niepoprawny format NIP. System jest zintegrowany z bazami CEIDG oraz GUS i według kryteriów jakie wyznaczają te instytucje oraz przepisy identyfikatory podatkowe są zastosowane. Takie są nasze fundamenty.

Nasze kompetencje w tej dziedzinie może Pan sprawdzić na naszym portalu i w naszych artykułach na temat NIP-ów https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/categories/search?q=nip

System nie jest tworzony przez laików lub teoretyków. Którzy się naczytali i nie wiedzą o czym mówią.

Dodawanie nowego nabywcy pobierane jest z GUS a opisujemy proces https://pomoc.wfirma.pl/-dodawanie-nowego-kontrahenta
pozdrawiam
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Panie Andrzeju,

nawet zerknąłem na mojego maila, żeby znaleźć stwierdzenie "niepoprawny format NIP", ale na szczęście takiego nie użyłem.

Proszę zerknąć jeszcze raz w treść i się odnieść do mojej uwagi o "niepoprawnym i nieujednoliconym sposobie obsługi NIP", który generuje wykonywanie zbędnych czynności.

Przy wystawianiu faktury VAT, jeśli wpiszę w polu nabywcy NIP w formacie "111-111-11-11", to nie otrzymam poprawnego wyniku wyszukiwania.

Wykonuję więc kolejną czynność, usuwam myślniki i dopiero wtedy baza kontrahentów jest prawidłowo przeszukiwana.

Proszę sobie wyobrazić, że robię to 150 razy w miesiącu...

Ale gdy zapomnę, że wyszukiwarka nie potrafi zignorować myślników i nie znajdzie w bazie kontrahenta, przez przypadek pobiorę dane z GUS, uzupełnię wszystkie szczegóły kontrahenta, to na końcu dostanę komunikat "Istnieje już kontrahent o podanym numerze identyfikacyjnym"...

To jest realnie marnowany czas i pieniądze, które kilkuminutowym programowaniem może Pan mi pomóc zaoszczędzić...

I ta sama sytuacja ma miejsce w zakładce CRM - wyszukiwarka nie radzi sobie z formatem z myślnikami.

A co ciekawsze - w obu miejscach wyszukiwarka rozpoznaje kontrahenta, jeśli jego NIP podamy ze spacjami!

Zdążyłem zauważyć, że wFirma "nie jest tworzona przez laików lub teoretyków". Ale ci też są po ludzku omylni.

Problem polega na tym, że np. w tym konkretnym przypadku jesteście Państwo całkowicie głusi na spostrzeżenia użytkowników. Ta niedoskonałość była zgłaszana pierwszy raz już naprawdę dawno temu...

Pozdrawiam
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Nie musi Pan używać we wiadomości niepoprawny format żebym wiedział o co Panu chodzi. W tym "niepoprawny" należy potraktować jako skrót myślowy. Przez wiele lat organy skarbowe strzegły myślników jak niepodległości i za pomyłkę w tym zakresie potrafiły odmówić prawa do odliczenia podatku a i ukarać. NIP był pisany i tak xxx-xxx-xx-xx ale i tak xxx-xx-xx-xxx. W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i stwierdził ze NIP to ciąg 10 cyfr i tyle w temacie.

Dlatego wszystkie portale rządowe, wyszukiwarki KRS i inne umieszczają tylko rząd cyfr bez myślników. Anachronizm odszedł z urzedów ale został w społeczeństwie.

W naszym systemie nie ma miejsca w którym występowałby NIP z myślnikami. Mało tego nigdzie Pan już nie spotka tej formy zapisu.

Nie mam pojęcia skąd bierze Pan taką ilość danych z tak zapisanym NIP-em.

NIkt nigdy nie zgłaszał nam tego typu problemu. Ta sprawa pierwszy raz dotarła do mnie. Więc przekażę zespołowi techników by sprawdzili czy można dorobić warunek wpisywania NIP z myślnikami przy wystawianiu faktur.

Wyszukiwarka przekazuje wpisywane znaki po API do GUS i CEIDG żądając na tej podstawie przesłania danych firmy. Jeżeli się okaże to jednak pracochłonne lub generujące jakieś problemy integracyjne. Nie zrobimy tego.
pozdrawiam
Pytanie:
nowy wygląd serwisu