Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Problem z księgowaniem wielostronicowego pliku PDF

Jestem zmartwiony
  • Dodano: 9 gru 2020, 11:11
  • Nikt nie ma tego samego problemu 0
  • 2 odpowiedzi 2
Szanowni Państwo, piszą Państwo w pomocy do systemu (https://pomoc.wfirma.pl/-program-do-odczytywania-faktur-w-chmurze), cytuję:
"(...)
W przypadku gdy załączony plik zawiera kilka stron system poprosi o określenie sposobu ich interpretowania:
każda strona to osobna faktura zakupu,
w pliku znajduje się jedna faktura zakupu (system traktuje załączony plik, który zawiera kilka stron jako jedną fakturę),
indywidualny podział na osobne faktury zakupu (ręcznie zmieniamy kolejność w jakiej księgowane będą faktury oraz sami ustalamy podział stron co pozwoli na rozdzielenie faktur kilkustronicowych).

Po określeniu stron załączonego pliku pojawi się okno DODAWANIE NOWEGO WYDATKU w trybie pełnoekranowym, w którym:
w pierwszej części - uzupełnią się automatycznie dane odczytane z załączonej faktury. Przy czym dane takie jak m.in. metoda płatności, czy faktura została zapłacona oraz w jakiej dacie - należy uzupełnić samodzielnie,
w drugiej części - załączy się wgrana faktura. Na jej podstawie można porównać spisane przez OCR dane i dokonać ich ewentualnej modyfikacji (w przypadku pliku wgranego w formacie PDF możliwe jest za pomocą "+" jego powiększanie). 
Przy czym w przypadku księgowania większej ilości faktur w prawym górnym rogu pojawi się dodatkowo informacja ile dokumentów zostało do zaksięgowania.
(...)"


Problem w tym, że na bazie na której testujemy Wasz system to tak nie działa...
Zaznaczenie pliku i otwarcie okna dodawania nowego wydatku skutkuje od razu otwarciem się formularza nowego wydatku. A chcieliśmy zaksięgować 5 faktur zeskanowanych do 5-stronicowego pdf-a, zatem po pierwsze liczyłem na wybór, jak obsłużyć wielostronicowy plik, a po drugie, na podgląd dokumentu, który księguję. Jeśli nie będę widział dokumentu podczas wpisywania danych, to równie dobrze mogę prowadzić KPiR w zeszycie...

Jeśli księgujemy fakturę z pojedynczego pliku, także nie działa podgląd podczas księgowania, nieważne, czy do wersji roboczych czy do ksiąg. Owszem, po dodaniu dokumentu otwiera się okno nowego wydatku, ale pozbawione podglądu dokumentu PDF! Nie tak miało to działać zgodnie z opisem w pomocy.

Być może ja coś robię źle, ale jeśli tak - nie znalazłem w pomocy innego opisu niż podany powyżej. Uprzejmie proszę o jakieś wskazówki. W takiej postaci wfirma nie nadaje się do poważnej pracy z dokumentami (a szkoda byłoby, bo np. obsługa deklaracji DRA bardzo mi się podoba).
  • Dodano: 9 gru 2020, 15:47
Uzupełniając - przetestowaliśmy jeszcze na firmie, której prowadzimy księgi, aczkolwiek na ich pakiecie. Tam faktycznie pojawia się okienko z wyborem opcji stronicowania pliku PDF, natomiast nie pojawia się okienko z podglądem dokumentu! Księgujemy zupełnie na ślepo! To, że OCR nie rozpozna doskonale każdej faktury, jestem w stanie zaakceptować; natomiast to, że nie mogę podejrzeć obrazu dokumentu, aby nanieść poprawki, to już jest kompletnie nieakceptowalne.

W takiej postaci system naprawdę nie nadaje się do pracy.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 9 gru 2020, 15:47
Dzień dobry Panie Stefanie,
księgując plik PDF który posiada wiele stron możliwy jest podział pliku na osobne dokumenty. W tym celu należy przejść do zakładki: WYDATKI - KSIEGOWANIE - DODAJ - NA PODSTAWIE PLIKU. Po dodaniu pliku, jeżeli np. PDF posiada 5 stron może Pan wybrać opcję, że każda strona to osobna faktura zakupu. Dzięki temu OCR doda 5 osobnych wpisów dla każdej strony znajdującej się w pliku.
Jeżeli chodzi o brak podglądu dokumentów w momencie ich księgowania z wykorzystaniem OCR to problem jest nam znany i obecnie pracujemy nad jego naprawą. Dołożymy wszelkich starań aby funkcja ta została naprawiona do końca tygodnia. Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o cierpliwość.
Pozdrawiam
  • Dodano: 11 gru 2020, 08:05
Pani Małgorzato,
spodziewaliśmy się właśnie takiego działania programu, jak Pani opisuje, cytowałem zresztą nawet powyżej fragment pomocy, wskazujący na takie zachowanie systemu wfirma.
Problem w tym, że wspomniane zarówno w pomocy, jak i w Pani odpowiedzi okienko z wyborem nie pojawia się w wersji mb24.pl - pojawiło się natomiast na samodzielnej bazie Klienta (nie powiązanej z biurem rachunkowym).
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 11 gru 2020, 08:05
Panie Stefanie,
proszę o opisanie problemu poprzez funkcję Zapytaj Eksperta która dostępną jest pod przyciskiem niebieskiego znaku zapytania po zalogowaniu do systemu. Pytanie proszę przesłać z konta firmy na której nie pojawia się informacja o indywidualnym podziale stron w momencie ich księgowania. Dzięki temu nasi pracownicy działu technicznego przeanalizują zaistniałą sytuację ponieważ funkcja ta dostępna jest zarówno dla użytkowników wfirma.pl jak i mb24.pl
Pozdrawiam
Problem:
Problem z księgowaniem wielostronicowego pliku PDF