Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Aktualizacja wfirma.pl i mb24.pl 20.4c

PRACOWNIK
  • Dodano: 2 gru 2020, 09:32
  • 12 odpowiedzi 12
Informujemy, że w nocy 6 grudnia 2020 roku od godz. 2:00 do godz. 10:00 nastąpi aktualizacja systemów:
  • wFirma.pl - systemu dla przedsiębiorców online
  • mb24.pl - systemu dla biur rachunkowych online.
Aktualizacja związana jest z wdrożeniem nowych funkcji systemowych:

Księgowość online:
  • OCR dla wszystkich za darmo – od grudnia wszyscy użytkownicy, w ramach pakietu Księgowość online, otrzymują funkcję do odczytywania i automatycznego księgowania faktur.

Dla biur rachunkowych:
  • System sprawdzania i akceptowania zapisów księgowych – OCR automatycznie tworzy wersje robocze wydatków. Na ich podstawie użytkownik może sprawdzić poprawność zapisu i ewentualnie nanieść poprawkę lub zatwierdzić zapis. Funkcja szczególnie przydatna dla biur rachunkowych, gdzie wprowadzaniem danych do systemu zajmują się mniej wykwalifikowane księgowe lub samouczący się system OCR.

Kadry:
  • Aktualizacja wzorów deklaracji rocznych PIT-11, PIT-4R oraz PIT-8AR – zgodnie z nowymi strukturami, dotyczącymi dochodów za 2020 rok;
  • Dostosowanie formularzy Z-3, Z-3a oraz Z-3b do nowych wytycznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, dzięki czemu możliwe jest zaimportowanie ich w PUE.
  • Dodano: 3 gru 2020, 11:30
Dzień dobry,
mam propozycję, żeby było możliwe dołączanie załączników do wysyłanych faktur. Czyli, że oprócz obecnej funkcjonalności można było dołączyć jeszcze np. szczegółową rozpiskę liczby godzin świadczonych usług, albo chocby kartkę świąteczną w pdf. Obecnie nie mogę takich rzeczy wykonać i przez to nie wysyłam faktur do niektórych klientów poprzerz Wfirma, lecz wysyłam poprzez zwykły mail, co wiąże się z uciążliwym kopiowaniem treści maili i zapisywaniem faktur.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 gru 2020, 11:37
Bardzo dziękuję za zgłoszenie pomysłu. W przyszłym roku planujemy rozbudować CRM o narzędzia do wysyłanie mailingów. Możemy pracę nad tym rozpocząć od prostego dodawania załącznika w formacie PDF. Jeżeli chodzi o załączniki związane z wykonywaniem prac dla klienta (specyfikację) mamy takie narzędzie w CRM - Projekty i zadania https://pomoc.wfirma.pl/-specyfikacja-czyli-fakturowanie-wydarzen-platnych . Chcemy ten system rozbudować w związku z tym mile są widziane uwagi.
1 komentarz 1
  • Dodano: 4 gru 2020, 15:23
Bardzo dobra wiadomość Panie Andrzeju!
Czekałem na to bardzo długo. Chodzi o to aby razem z fakturą można było wysłać skan innego dokumentu. Z niecierpliwością czekam na szybkie wdrożenie funkcjonalności. Dziękuję.
  • Dodano: 3 gru 2020, 12:21
Prosiłbym o wprowadzenie wizytówek (tworzenie). Na stronie wfirma.pl jest informacja, że przy najbliższej aktualizacji zostanie to wprowadzone, a od pół roku nic się z tym nie dzieje.
Pozdrawiam,
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 gru 2020, 12:21
Proszę przybliżyć temat wizytówek. Dla kogo i w jakim celu. Wtedy będę mógł odpowiedzieć na pytanie.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 3 gru 2020, 15:00
Czy funkcja "OCR za darmo" będzie w jakiś sposób ograniczona (czasowo, ilościowo?), czy też planujecie Państwo wprowadzić taką zasadę na stałe dla nieograniczonej ilości dokumentów? Bo na razie brzmi to za pięknie :)
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 gru 2020, 15:00
OCR będzie bezpłatny w ramach pakietu z księgowością dla wszystkich użytkowników wfirma.pl w tym dla biur rachunkowych. Nie ma limitów dokumentów. Nie przewidujemy zmiany polityki cenowej. Pracujemy nad całkowitym zautomatyzowaniem procesu księgowania faktur. Funkcję opieramy na dwóch niezależnych OCR-ach, środowisku Dropbox jak i naszym systemie samouczących się schematów księgowych. Zachęcamy szczególnie biura rachunkowe do rejestrowania się i testowania systemu.
2 komentarze 2
  • Dodano: 6 gru 2020, 09:08
Witam Panie Andrzeju.
Od dłuższego czasu pracuję z OCR - wygodne narzędzie, ale mam kilka uwag.
1)Już dawno zanikła opcja samouczenia się systemu - na takich samych fakturach popełnia te same błędy
2)Brak, lub ograniczone możliwości księgowania z OCR (np brak opcji zaznaczania importu, czy zmiany waluty)
3)Przydałaby się opcja wskazywania dokumentu źródłowego w przypadku faktur korygujących
4)Brak możliwości zaznaczenia większej ilości plików do odczytu (klienci przysyłają faktury na osobnych pdf)
5) W przypadku odczytu z chmury (np dropbox) dla biur rachunkowych powinna być możliwość przypisania do każdego klienta innego folderu - w przeciwnym wypadku ta opcja nie ma sensu
PRACOWNIK
  • Dodano: 6 gru 2020, 09:08
Dzień dobry Panie Wojciechu,
Ad 1-2. Poprawność odczytanych danych zależy m.in. od jakości skanów i rodzaju formatu faktury. Przy każdym kolejnym zczytywaniu faktury od danego kontrahenta system zapamięta ostatnio wybrany rodzaj wydatku. W momencie księgowania wersji roboczej może Pan wybrać walutę oraz dodatkowe oznaczenia w zakładce IMPORT Z ZAGRANICY I INNE ZAAWANSOWANE.
Ad 3. Funkcja jest przez nas stale rozwijana tak aby jak najbardziej zautomatyzować proces księgowania. Dziękujemy za zgłoszoną sugestię. Wszystkie pomysły naszych klientów są dla nas ważne i poddajemy je analizie na etapie planowania dalszych prac rozwojowych.
Ad 4. Rozwiązaniem jest korzystanie z opcji automatycznego OCR gdzie pojedyncze pliki po zamieszczeniu na dysku Dropbox będą automatycznie przetworzone na wersje robocze. W przypadku podstawowego OCR odczytywane są również dane z "paczki" wielostronicowego pliku PDF gdzie może Pan ręcznie zdefiniować, czy plik to jedna faktura, każda strona to osobna faktura lub podzielić strony indywidualnie. Definiowanie to w przypadku automatycznego OCR który działa "w tle" i nie wymaga ingerencji użytkownika jest utrudnione ponieważ wersje robocze tworzą się również w sytuacji gdy nie jest Pan zalogowany w systemie.
Ad 5. Zalecanym rozwiązaniem jest stworzenie osobnego konta na dysku Dropbox ze względu na to, że automatycznie tworzony jest folder Archiwum do którego trafiają przetworzone dokumenty. Aby zapewnić bezpieczeństwo danych poszczególnych klientów nie należy tworzyć jednego dysku dla wielu użytkowników. Jednak nie wykluczamy wprowadzenia usprawnienia w systemie również w tym zakresie.
Pozdrawiam
PRACOWNIK
  • Dodano: 6 gru 2020, 09:23
Ad 1 - Funkcja nie znikła, aktualnie system pracuje na dwóch równoległych mechanizmach samouczących się z osobnymi OCR-ami. Docelowo chcemy wybrać bardziej efektywny. Żeby mechanizm samouczenia zadziałał musi być przetworzona pewna pula podobnych przykładów. Upowszechniając wszystkim narzędzie osiągniemy ten efekt. Zachęcam do zgłaszania nam przykładów gdzie OCR nie zadziałał.

ad 2 - wdrażamy dzisiaj cały system sprawdzania i nanoszenia poprawek a następnie księgowania z bufora. To dotyczy również nanoszenia określonych oznaczeń, typów zdarzeń, powiązań.

ad 3 - to w niedługim czasie udostępnimy.

ad 4 - to w zasadzie jest od dawna, w aktualizacji noworocznej wejdzie nowy dashboard na którym znajdować się będzie moduł do przeciągania całych grup plików.

ad 5 - głównym użytkownikiem i operatorem konta na dropbox jest klient, nie biuro rachunkowe. Na jego konto email powinno być założone konto i zintegrowane z wfirmą. System zaczytuje pliki z folderu roboczego i księguje je, podpinając pliki pod wpisami księgowymi. Pierwotny plik zostaje przeniesiony do archiwum na Dropbox. Biuro rachunkowe całe archiwum ma w systemie (może zawsze wygenerować i pobrać archiwum w formie ustrukturyzowanej z plikami faktur). Dropbox służy tylko operacyjnie dla klienta i dla biura.
2 komentarze 2
  • Dodano: 9 gru 2020, 15:05
Witam
Ad4 - spróbowałem skorzystać z odczytu z chmury (google) i faktycznie można odczytywać więcej plików, tyle że przeszkadza brak podglądu skanu faktury przy księgowaniu - księgujemy w ciemno? Edycja: - widzę że zniknął również podgląd faktur przy księgowaniu z plików zewnętrznych - bardzo poważnie utrudniło to pracę, bardzo proszę to poprawić.
PRACOWNIK
  • Dodano: 9 gru 2020, 15:05
Dzień dobry Panie Wojciechu,
dziękujemy za zgłoszenie. Problem jest nam już znany i pracujemy obecnie nad naprawą dostępnego podglądu widoku księgowanego dokumentu. Dołożymy wszelkich starań aby poprawka weszła do końca tygodnia. Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o cierpliwość.
Pozdrawiam
  • Dodano: 6 gru 2020, 11:55
OCR dla wszystkich za darmo bardzo cieszy, ale czy planowana jest integracja z OneDrivem?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 6 gru 2020, 11:55
Dzień dobry,
obecnie integracja systemu wFirma z dyskami w chmurze możliwa jest w przypadku Google Drive i Dropbox. Nie jest możliwe zintegrowanie systemu z dyskiem One Drive. Dodam także, że nie planujemy wdrożenia tego rozwiązania w najbliższej aktualizacji. Pomysł został jednak przekazany do działu odpowiedzianego za rozwój systemu.
Pozdrawiam
  • Dodano: 7 gru 2020, 15:45
Witam, OCR jeszcze się musi wiele nauczyć, ale na początek fajnie by było, aby rozpoznawał klientów w bazie po NIPie i zamiast dodawać nowego przypisywał zakupy do starego. A po drugie po rozpoznaniu NIP w polu obok jest Inny (zamiast NIP)
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 7 gru 2020, 15:45
Dzień dobry,
dziękujemy za zgłoszenie - opcja zmiany NIP na INNY została zgłoszona do działu technicznego celem naprawy.
Dane kontrahentów pobierane są z bazy GUS po NIP. Obecnie, aby kontrahenci nie powielali się w CRM i wydatki były powiązane z jednym kontrahentem, należy w momencie księgowania wydatku zmienić pole INNY na NIP. Dopiero po dodaniu takiego kontrahenta do katalogu klientów możliwe jest dodanie przez OCR kolejnych skanów. Dzięki temu system nie utworzy powielonego kontrahenta w katalogu.
Pozdrawiam
  • Dodano: 8 gru 2020, 13:52
Teraz po aktualizacji wfirma nieprawidłowo wylicza zaliczkę na podatek dochodowy. Kwoty przychodu i koszty z kosmosu. Nie działa za październik i listopad.
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 8 gru 2020, 13:52
Dzień dobry,
nie odnotowaliśmy problemów w zakresie wyliczeń zaliczek na podatek dochodowy. Proszę o kontakt za pomocą funkcji ZAPYTAJ EKSPERTA oraz przesłanie zrzutów z ekranu obrazujących:
- szczegóły wyliczenia zaliczki
- KPIR za w/w miesiące.
Pozdrawiam
  • Dodano: 9 gru 2020, 14:59
Witam ponownie!

Problem jest i to duży. Usunięta została cała KPiR a wpisy do niej pojawiają się dopiero jak zaznaczę płatność do faktury. Wszystkie dokumenty wystawione i rozliczone przed aktualizacją nie występują w KPiR, dlatego nie można wyliczyć zaliczki.

Opisałem problem na wsparciu technicznym i proszę o szybką naprawę.

Z poważaniem, Wojtek
PRACOWNIK
  • Dodano: 9 gru 2020, 14:59
Panie Wojciechu,
dziękuję za dodatkowe informacje. Sprawę również przekazałam do działu technicznego. Badamy temat i pracujemy nad jego rozwiązaniem. Dokładamy wszelkich starań by nastąpiło to jak najszybciej.
Pozdrawiam
  • Dodano: tydzień temu
Andrzej Lazarowicz (wfirma.pl) Biuro rachunkowe całe archiwum ma w systemie (może zawsze wygenerować i pobrać archiwum w formie ustrukturyzowanej z plikami faktur).


Bardzo proszę o poinstruowanie jak mogę tego dokonać :
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: tydzień temu
Dzień dobry Panie Krzysztofie,
po zalogowaniu do systemu, z poziomu głównej listy firm może Pan wygenerować zbiorcze wydruki dla danej firmy. W tym celu należy zaznaczyć firmę klienta na liście i z górnego menu wybrać opcję: AKCJE MASOWE - GENERUJ WYDRUKI. Dzięki temu, archiwum zostanie pobrane w formie pliku PDF na dysk Pana komputera. Polecam: https://pomoc.mb24.pl/-widok-panelu-glownego-po-zalogowaniu
Pozdrawiam
  • Dodano: 23 godzin temu
Generując wydruki z poziomu który Pani podała, brak jest PDF, czy jakiegokolwiek archiwum z plikami faktur zaczytanymi poprzez OCR. Czy zatem możliwe iż funkcjonalność taka jest wyłącznie używając dropboxa? Co z klientami, którzy przesyłają PDF za pomocą emaila? Lepiej nie traktować wFirmy do przechowywania takich plików, bo rozumiem iż nie da się ich w żaden sposób np na koniec współpracy z klientem wygenerować. Czy jest szansa, że coś Państwo zmienią w tym kierunku? Nie jesteśmy wstanie przymuszać klientów do czegokolwiek...
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 23 godzin temu
Panie Krzysztofie,
zbiorcze pobranie dokumentów znajdujących się w zakładce CRM i KADRY dostępne jest po wygaśnięciu pakietu. W tym celu po zalogowaniu na konto posiadające nieaktywny pakiet należy kliknąć w opcję Pobierz dokumenty. Polecam: https://pomoc.wfirma.pl/-zbiorcze-generowanie-wydrukow
Pozdrawiam
Aktualizacja:
Aktualizacja wfirma.pl i mb24.pl 20.4c