forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Kilka sugestii do Ofert

  • Dodano: 22 paź, 16:59
  • Nikomu nie podoba się ten pomysł 0
  • 1 odpowiedź 1
Autor: wbf
Kilka sugestii do Ofert:
1) Oferty powinny być odrębnym bytem - nie razem z proformami.
2) Oferty powinny mieć takie pola jak: ważnośći oferty, termin realizacji, sposób płatności.
3) Oferty powinny mieć pole statusu w stylu: oczekująca na akceptację klienta / zaakceptowana / zrealizowana.
PRACOWNIK
  • Dodano: 23 paź, 12:46
Dzień dobry,
dziękujemy za zgłoszenie sugestii.
Ad 1. Zarówno oferty jak i pro formy nie są dowodami księgowymi stanowiącymi podstawę księgowania. Na ich podstawie klient może dokonać wpłaty zaliczki dlatego zostały ujęte w systemie w jednej zakładce i nie planujemy zmiany w sposobie funkcjonowania tej zakładki.
Dodatkowo, wprowadziliśmy funkcję wersji roboczych faktur które może Pan wysłać do klienta celem weryfikacji pozycji faktury i jej akceptacji. Dopiero zaakceptowany przez klienta draft zostanie zamieniony na fakturę VAT i ujęty w ewidencjach podatkowych. Polecam: https://pomoc.wfirma.pl/-wersje-robocze-faktur-sprzedazy-jak-wprowadzic-w-systemie-wfirma-pl
Ad 2-3. Rozwiązaniem jakie mogę Panu zaproponować są rezerwacje w magazynie gdzie może Pan ustawić status dokumentu oraz datę realizacji. W celu wystawienia rezerwacji należy przejść do zakładki: MAGAZYN - REZERWACJE - DODAJ. Polecam: https://pomoc.wfirma.pl/-rezerwacje
Pozdrawiam
2 komentarze 2
  • Dodano: 26 paź, 15:00
wbf
Faktura proforma to dokument , który można wystawić w momencie, kiedy klient już zaakceptuje ofertę (lub jednąz wielu ofert) i oczekujemy od niego przedpłaty.
Oferta, to dokument na etapie dużo wcześniejszym, jeszcze przed zamówieniem klienta. Na to, czy klient ofertę zaakceptuje ma wpływ np. termin realizacji, oferowany sposób płatności itd. Czasem klient dostaje kilka ofert/wariantów i akceptuje tylko jeden.

Proszę spojrzeć na problem ofert nie przez pryzmat księgowy, a przez pryzmat CRM.

Rezerwacje magazynowe problemu nie rozwiązują, bo klient może złożyć zapytanie np. na usługę.

Tak jak pisałem, proszę spróbować porzucić perspektywę księgowo-magazynową i pochylić się nad tym problemem w kontekście modułu CRM.

Pozdrawiam.
PRACOWNIK
  • Dodano: 26 paź, 15:00
Dzień dobry,
Ad 1. Może Pan przygotować dla klienta kilka wersji ofert i na podstawie wybranej oferty wystawić pro formę która będzie podstawą do wpłacenia zaliczki przez klienta. Polecam: https://pomoc.wfirma.pl/-oferty-dla-klientow-jak-wystawic
Ad 2. W przypadku gdy oferta dotyczy usługi może Pan stworzyć własny szablon oferty gdzie zamiast pola Data płatności zamieści Pan opcję Data ważności oferty lub Termin realizacji. Polecam: https://pomoc.wfirma.pl/-wlasne-szablony-wydrukow
Moduł CRM jest udostępniony klientom w ramach platformy do prowadzenia samodzielnej księgowości online dlatego jego funkcjonalności dostosowane są do rozwiązań niezbędnych głównie na potrzeby księgowo-magazynowe. Niemniej jednak dziękujemy za zgłoszone sugestie. Nie wykluczamy w przyszłości rozbudowy modułu CRM o dodatkowe funkcjonalności dlatego wszystkie sugestie klientów są dla nas cenne.
Pozdrawiam
Pomysł:
Kilka sugestii do Ofert