forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Przekazywanie GTU poprzez API

  • Dodano: 3 tygodnie temu
  • 2 osoby mają to samo pytanie 2
  • 5 odpowiedzi 5
Dzień dobry
Chciałem się zapytać o api, z naciskiem na moduł magazynu. Przejrzałem dokumentację, ale nie widzę opcji przekazywania GTU. Czy to znaczy, że tę pozycję trzeba uzupełnić ręcznie w Waszym systemie?
Kategorie:
Nie przypisano żadnych kategorii
Tagi:
Nie dodano żadnych tagów
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Dzień dobry,
W przypadku posiadania pakietu z modułem "Magazyn" będzie możliwe dodanie kodu GTU do pozycji produktu. Podczas generowania faktury za pomocą API informacja o kodzie GTU zostanie pobrana z danych sprzedawanego produktu. W przypadku pakietu bez modułu "Magazyn" nie będzie takiej możliwości (posiadając katalog produktów nie jest możliwe przypisanie kodu GTU do produktu). Dane o kodzie GTU dla produktu należy umieścić w znaczniku "gtu" gdzie jako wartość proszę wpisać odpowiedni kod.
Pozdrawiam
2 komentarze 2
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Czyli wykonuję invoices/add, i przy produktach ustawiam pole gtu, tak?
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Dzień dobry,
wystawienie faktury przez API z kodem GTU produktu będzie tylko możliwe jeśli produkty zostaną pobrane z magazynu i będą one posiadały uzupełniony kod GTU. W przypadku gdy kod ten nie będzie uzupełniony, informacja ta nie zostanie przekazana. Nie jest też możliwe wprowadzenie kodu GTU na fakturze dla produktu, który nie znajduje się w magazynie (nie można dodać gtu poprzez api do pozycji na fakturze). Wcześniej należałoby pozycję takiego produktu wprowadzić do magazynu. W przypadku posiadania modułu magazyn jest możliwe dodanie produktu z kodem GTU do magazynu przez API, wtedy też w danych produktu należy dodać pole "gtu".
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Dzień dobry,
Posiadamy asortyment na ponad 60tyś różnych produktów. Państwa system magazynowy nie posiada wystarczających możliwości aby je obsługiwać. Dlatego posiadamy własny system magazynowy, a w wFirmie wystawiamy faktury przez API.
Czy dobrze rozumiem, że z uwagi na powyższe nie mamy możliwości ustawiania GTU na fakturach, a tym samym mamy 3 dni, żeby przejść na inny program księgowy, bo waszemu programiście nie chce się dodać pola 'GTU' w Invoices/add w API?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Dzień dobry Panie Krzysztofie,
prosimy o zgłaszanie sugestii dotyczących funkcjonowania modułu magazynu poprzez funkcje Zapytaj Eksperta która dostępna jest po zalogowaniu na konto pod przyciskiem niebieskiego znaku zapytania po prawej stronie okna: https://pomoc.wfirma.pl/-wsparcie-techniczne
Jeżeli nie posiada Pan pakietu z magazynem a tym samym produkty w katalogu produktów nie posiadają z góry nadanego kodu GTU, wystawiane przez API faktury nie będą posiadały kodów GTU. Jeżeli nie chce Pan korzystać z dostępnego modułu magazynowego to rozwiązaniem jakie mogę Panu zaproponować jest skorzystanie z integratora JPK. W tej sytuacji faktury sprzedaży należy wystawiać w zewnętrznym programie w którym prowadzi Pan magazyn. Faktury muszą posiadać oznaczenia GTU dzięki czemu po zaimportowaniu ich do rejestru VAT sprzedaży, wygenerowany z naszego systemu plik JPK_V7 będzie posiadał wymagane oznaczenia GTU w części ewidencyjnej. W celu zaimportowania pliku JPK_V7 zawierającego faktury sprzedaży z zewnętrznego systemu należy przejść do zakładki: EWIDENCJE - REJESTR VAT SPRZEDAŻY i z górnego menu wybrać opcję Importu z JPK VAT: https://pomoc.wfirma.pl/-scalanie-jpk-vat-w-wfirma-integrator
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Czy jakiś programista z wfirmy mógłby podać przykład wywołania API invoice/add, który spowoduje, że na fakturze zostanie dodany kod GTU? Ew. czy moglibyście uzupełnić dokumentację (a zwłaszcza punkt: https://doc.wfirma.pl/#h3-invoicecontents)?

Edycja: Na jakiej podstawie system wfirmy określa, który produkt znajdujący się w magazynie jest tym dodawanym poprzez api do faktury? Czy porównywana jest nazwa, kod, czy coś innego?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Wszystkie niezbędne informacje są dostępne w dokumentacji API. Integracja obejmująca GTU po API jest możliwa jedynie dla pakietów z magazynem. W przypadku gdy klient korzysta tylko z fakturowania nie będzie miał możliwości nadawania kodów GTU, o czym mowa w postach powyżej.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Czy dobrze rozumiem, że przy wystawianiu faktur na usługi poprzez API nie mam możliwości dodania GTU... bo nie mam jakieś funkcji Magazyn? Czy jest jakiekolwiek uzasadnienie, dlaczego nie dodali Państwo takiej opcji? Czy ta opcja zostanie dodana przed końcem miesiąca, czy powinienem szukać alternatyw do wfirmy?
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Panie Piotrze,
opcja nie zostanie dodana. GTU po API można nadawać jedynie wówczas gdy posiada Pan moduł magazynowy.
GTU jest jedną z wielu zmian które wymuszają całkowicie inne podejście do organizacji systemów do fakturowania. W przyszłości wejdą kolejne obowiązki takie jak automatyczne raportowanie wystawianych faktur do krajowego rejestru faktur. W tym celu przebudowaliśmy już system wprowadzając drafty jak i rozbudowując cały CRM w kierunku akceptowania wstępnego faktur przez klientów. Kolejną przesłanką jest niechybnie czekających wszystkich PEF obowiązek przesyłania faktur platformą elektronicznego fakturowania. Do tego trzeba wspomnieć o kontekście prawnym pod względem windykacji i uznania faktury. Ma to tez związek z finansowaniem tych faktur. To wszystko i wiele innych przesłanek wskazuje że system do fakturowania musi kiedyś na stałe powiązać się z magazynem, rozbudowanym CRM-em i innymi pochodnymi. Utrzymanie takich funkcji jak i ich stały rozwój wymaga też ponoszenia coraz większych nakładów. Podczas gdy system prostego fakturowania nie wymaga monitorowania na takim poziomie zmian prawnych i wdrożeń.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Rozumiem, że Państwa celem jest wyższy zarobek, więc proszę nie brnąć w wyjaśnienia, że istnieją jakiekolwiek przeszkody techniczne, by wprowadzić taką funkcjonalność i umożliwić edycję GTU za pomocą API identyczną z interfacem webowym.

Stawiają Państwo firmy usługowe w bardzo niekomfortowej sytuacji, gdyż w ich przypadku nie istnieje coś takiego jak magazyn. Jak takie firmy mają operować na API i automatycznie wystawiać klientom faktury?
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Dzień dobry Panie Piotrze,
proszę mieć na uwadze, że użytkownicy systemu otrzymują bezpłatne aktualizacje które w innych systemach księgowych są dodatkowo odpłatne. Dodatkowo większość opcji dotyczących nowego obowiązku JPK_V7 (w tym kody GTU) zostały udostępnione w systemie kilka miesięcy wcześniej tak aby użytkownicy mogli zapoznać się z tym co będzie ich czekać od 1 października. Ponadto cały czas rozwijamy platformę dodając nowe funkcje usprawniające pracę za co również nie pobieramy dodatkowych opłat. Niektóre z funkcjonalności mogą być wykorzystywane wyłącznie w konkretnym pakiecie. Jak zostało wcześniej wspomniane ma to związek z nadchodzącymi zmianami przepisów wprowadzanych przez ustawodawcę gdzie system do fakturowania będzie musiał zamienić się na kompleksowy system do raportowania.
Pozdrawiam
0 komentarzy 0
Pytanie:
Przekazywanie GTU poprzez API