forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

dotacja a koszty

Jestem zadowolony
  • Dodano: 22 wrz, 16:19
  • Nikt nie ma tego samego pytania 0
  • 1 odpowiedź 1
Dzień dobry,
dostałem dofinansowanie na rozpoczęcie działalności, kwota dotacji na laptop 9k zł. Przelew na konto prywatne. W planie jest zakup laptopa za np. 16k zł, co wiąże się z nakazem zapłaty metodą spit payment (dla VAT-owca). Jak powinienem zapłacić za taki sprzęt? Dodatkowo w planie jest zakup urządzenia na paragon z uwzględnieniem NIP, a dopiero przekształcenie paragonu w fakturę VAT.

Czy mogę w tym wypadku zaliczyć koszt urządzenia (7k = 16k - 9k) do kosztów uzyskania przychodu? Chciałbym zamortyzować kwotę 7k jednorazowo (chyba że w tym wypadku jest możliwość zamortyzowania w formie linowej ?).
Pozdrawiam
PRACOWNIK
  • Dodano: 23 wrz, 14:53
Dzień dobry,
jeżeli zakupił Pan komputer o wartości powyżej 15 tys. zł brutto wówczas zapłata powinna odbyć się podzieloną płatnością. Polecam: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-obowiazkowy-split-payment

Księgowania do ewidencji dokonuje Pan na podstawie faktury do paragonu z danymi pana firmy.

Jeśli ma Pan prawo odliczyć cały podatek VAT z faktury wówczas fakturę za zakup środka trwałego w systemie sfinansowanego częściowo z dotacji należy zaksięgować na dwa razy:

1. poprzez zakładkę EWIDENCJE - REJESTR VAT ZAKUPÓW - DODAJ WPIS zaznaczając w zakładce ZAAWANSOWANE opcję ŚRODEK TRWAŁY w dacie odbioru faktury. Tak zaksięgowana faktura trafi w całości do Rejestru VAT zakupów.

2. środek trwały w części sfinansowany dotacją należy wprowadzić przez zakładkę EWIDENCJE - ŚRODKI TRWAŁE - DODAJ WPIS. W oknie należy uzupełnić dane dotyczące środka trwałego oraz całą wartość sprzętu, a następnie przejść do zakładki ZAAWANSOWANE, gdzie należy zaznaczyć "Środek trwały zakupiony częściowo z dotacji" oraz wpisać kwotę dotacji. Amortyzacja będzie naliczana co miesiąc od całkowitej wartości środka trwałego, lecz księgowana w kosztach tylko w części obliczonej od kwoty, która została opłacona przez Pana.
Polecam: https://pomoc.wfirma.pl/-jak-zaksiegowac-srodek-trwaly-czesciowo-zakupiony-z-dotacji

Nie ma możliwości zastosowania jednorazowej amortyzacji ze względu na to, że wartość sprzętu przekracza 10 tys. zł.

Polecam: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-metody-amortyzacji-srodkow-trwalych
Pozdrawiam
0 komentarzy 0
Pytanie:
dotacja a koszty