forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

GTU w API

  • Dodano: 22 wrz, 12:06
  • 2 osoby mają to samo pytanie 2
  • 4 odpowiedzi 4
Autor: labs
witam,
dlaczego nie jest planowane dodanie do API możliwości ustawienia kodów GTU ?
Kategorie:
Nie przypisano żadnych kategorii
Tagi:
Nie dodano żadnych tagów
PRACOWNIK
  • Dodano: 22 wrz, 15:17
Dzień dobry,
nie planujemy wdrożenia możliwości dodawania kodów GTU do pozycji faktury za pośrednictwem API. Natomiast w przypadku posiadania pakietu z magazynem będzie możliwość ustawienia kodu GTU do danego produktu, który podczas wystawiania faktury przez API zostanie pobrany z jego danych szczegółowych.
Pozdrawiam
6 komentarzy 6
  • Dodano: 3 tygodnie temu
tylko że to nie jest odpowiedź na moje pytanie. To co Pani napisała nazywa się szantażem - konieczność wykupienia opcji magazynu bo inaczej narażamy się na 500 zł kary za każdy błąd z błędnym przyporządkowaniem GTU. Czyli po 6 latach czas na zmianę.
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Witam,
Jak zostało wspomnie, dla pakietów które posiadają moduł magazynowy będzie istniała możliwość wystawienia faktury za pomocą API naszego systemu wraz z kodem GTU, który będzie pobierany ze szczegółów towaru. Brak możliwości wystawienia faktury z kodem GTU przez API dla pakietów bez magazynu wynika z braku kodu GTU przypisanego do produktu w katalogu produktów. Ponad to dla pakietu obejmującego samo fakturowanie tj. "Zarządzanie sprzedażą" nie ma możliwości dodania kodu GTU na fakturze.
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 tygodnie temu
To znaczy że wersja z zarządzaniem sprzedażą (pakiet z samym fakturowaniem) nie jest zgodna z polskimi przepisami, ponieważ nie daje możliwości wystawienia faktury z kodem GTU na usługi typu szkolenie... Super. Zobaczymy ilu klientów zrezygnuje w takim razie z waszego rozwiązania.
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
S.P. Cyryl, przepisy wskazują że to JPK ma posiadać oznaczenia GTU określonej grupy produktów lub usług. Taka funkcjonalność będzie w naszym systemie. Podczas generowania pliku JPK będzie możliwość przypisania z ręki określonego kodu. W przypadku wystawiania jednej lub dwóch faktur miesięcznie nie powinno to sprawiać kłopotów. W przypadku większej ilości wystawianych faktur zalecamy wykupienie systemu magazynowego i oznaczenie na stałe wybranych grup towarowych czy usług stosownymi kodami GTU.
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Wfirma mogłaby wprowadzić kody GTU w katalogu produktów, ale nie robi tego, aby zmusić część klientów do wykupienia wyższego pakietu (z magazynem). Przecież wprowadzenie tej opcji to drobiazg, bez znaczenia czy jest to katalog produktów czy magazyn. Szkoda, że np. API leży i kwiczy, a firma stosuje taką brzydką praktykę. Z minimalnej przyzwoitości magazyn powinien być udostępniony każdemu klientowi do końca roku, aby przynajmniej można było testować.
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Szanowny Panie,
zarówno w samym pakiecie Księgowość online jak i Księgowość online + magazyn dostępna jest obsługa pliku JPK_V7. Różnica dotyczy tutaj m.in. automatyzacji procesu nadawania kodów GTU. W przypadku pakietu Księgowości online kody GTU należy przypisywać każdorazowo na fakturze obejmującej transakcje wymagające ich przypisania. W przypadku pakietu z magazynem kody są przypisywane do produktu przez co automatycznie są zaciągane do faktury. Jak już w wielu miejscach było wspominane, ustawodawca przeniósł i w dalszym ciągu będzie przenosił wiele obowiązków z samej księgowości na proces obrotu gospodarczego, co będzie wymagało przekazywania na bieżąco informacji nie tylko w zakresie wystawianych faktur czy paragonów, ale również produktów i usług (co, od kogo, komu, kiedy i w jakich ilościach zostało sprzedane), do obsługi czego sam katalog produktów niestety nie wystarczy. Wykazywanie kodów rodzaju transakcji lub powiązań z kontrahentem to dopiero wstęp. Wymaga to innego podejścia, połączenia w jednym: produktów, usług, CRM i fakturowania. To znacznie podnosi koszt obsługi po naszej stronie. Dlatego przyjęliśmy taką politykę wdrażania zmian. Na wszystko należy spojrzeć jak na proces. To co u nas jest nowością (krajowy rejestr faktur) we Włoszech funkcjonuje od 15 lat. Z pewnością każdy z przedsiębiorców chce dysponować dojrzałym i bezpiecznym prawnie rozwiązaniem. To musi kosztować. Pozdrawiam
  • Dodano: 3 tygodnie temu
A jaki jest problem z wprowadzeniem i przypisaniem GTU do poszeczególnych produktów z katalogu 'Produkty' i ułatwić życie przedsiębiorcom, którzy nie korzystają i nie potrzebują magazynu?
18 komentarzy 18
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Pakiet "Zarządzanie Sprzedażą" jest najtańszym pakietem o najniższym zasobie funkcji. Jest on przeznaczony dla klientów, którzy głównie korzystają z wystawiania dokumentów sprzedaży i kontroli wydatków. W celu korzystania z funkcji kodów GTU należy posiadać jeden z pakietów: "Księgowość online", "Księgowość online" + "magazyn" lub "Zarządzanie sprzedażą" + "magazyn". Pakiety te są przeznaczone dla klientów, którzy mają zapotrzebowanie na dodatkowe funkcjonalności, zawierające funkcje dotyczące księgowania (w pakietach księgowości online) i zarządzania stanami magazynowymi (pakiety z magazynem) i to w tych pakietach istnieje możliwość dodawania oznaczeń kodami GTU.
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Posiadając pakiet 'Księgowość online' nie mogę przypisać produktom kodu GTU i za każdym razem trzeba go wybierać z poziomu wystawiania faktury. Zbędne dodatkowe klikanie.
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Dzień dobry,
dziękuję za uwagę dotyczącą tej funkcjonalności.
Pozdrawiam
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
W przypadku wystawiania jednej lub dwóch faktur miesięcznie nie powinno być to problematyczne. Funkcje pozwalają z ręki uzupełnić określony kod przy wystawianiu faktury bądź przy generowaniu JPK. W przypadku większej ilości wystawianych faktur zalecamy wykupienie systemu magazynowego i oznaczenie na stałe wybranych grup towarowych czy usług stosownymi kodami GTU.
  • Dodano: 3 tygodnie temu
W przypadku jednej, dwóch, pięciu faktur to pewnie nie jest duży problem, o ile faktury nie posiadają np. kilkunastu pozycji i do każdej trzeba ten GTU dobierać ręcznie. Ale dlaczego nie można połączyć tego kodu GTU z produktem/usługą w katalogu? Jednorazowe przypisanie tego kodu w systemie pozwoliłoby zapomnieć, że taki kod GTU w ogóle istnieje.

Rozwiązaniem problemu nie powinno być wykupowanie całkiem kosztownego pakietu z magazynem, bo niektórzy go po prostu nie potrzebują. Może lepiej wprowadzić jakiś płatny dodatek za symboliczną cenę, żeby te kody GTU przypisać do produktu/usługi?
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Panie Marku,
GTU jest jedną z wielu zmian które wymuszają całkowicie inne podejście do organizacji systemów do fakturowania. W przyszłości wejdą kolejne obowiązki takie jak automatyczne raportowanie wystawianych faktur do krajowego rejestru faktur. W tym celu przebudowaliśmy już system wprowadzając drafty jak i rozbudowując cały CRM w kierunku akceptowania wstępnego faktur przez klientów. Kolejną przesłanką jest niechybnie czekających wszystkich PEF obowiązek przesyłania faktur platformą elektronicznego fakturowania. Do tego trzeba wspomnieć o kontekście prawnym pod względem windykacji i uznania faktury. Ma to tez związek z finansowaniem tych faktur. To wszystko i wiele innych przesłanek wskazuje że system do fakturowania musi kiedyś na stałe powiązać się z magazynem, rozbudowanym CRM-em i innymi pochodnymi. Utrzymanie takich funkcji jak i ich stały rozwój wymaga też ponoszenia coraz większych nakładów. Podczas gdy system prostego fakturowania nie wymaga monitorowania na takim poziomie zmian prawnych i wdrożeń. Pozdrawiam
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Pani Angeliko,
Posiadamy pakiet 'Księgowość online'. Do tego posiadamy asortyment na ponad 60tyś różnych produktów i miesięcznie wystawiamy prawie 1000 faktur. Państwa system magazynowy nie posiada wystarczających możliwości aby realizować nasze potrzeby magazynowe. Dlatego posiadamy własny system magazynowy, a w wFirmie wystawiamy faktury przez API. Czy dobrze rozumiem, że z uwagi na powyższe nie mamy możliwości ustawiania GTU na fakturach, a tym samym mamy 3 dni, żeby przejść na inny program księgowy, bo waszemu programiście nie chce się dodać pola 'GTU' w Invoices/add w API? (Jeżeli można to wyklikać przy ręcznym wystawianiu faktury przez www, to tak samo może być pole w API, więc proszę nie tłumaczyć, że przyszłe zmiany prawne będą coś komplikować)
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Panie Krzysztofie,
Przez API można dodać kod GTU do produktu jeśli dysponuje się pakietem z magazynem. W przypadku braku dodatku magazynowego nie będzie to możliwe.
Jednym z rozwiązań jest dokupienie dodatku magazynowego, który pomoże zautomatyzować proces nadawania kodów GTU. Innym rozwiązaniem, jeżeli nie chce Pan korzystać z dostępnego modułu magazynowego to rozwiązaniem jakie możemy zaproponować jest skorzystanie z integratora JPK. W tej sytuacji faktury sprzedaży wystawiane w zewnętrznym programie, gdzie stosowałby Pan odpowiednie oznaczenia GTU. Dzięki temu po zaimportowaniu ich do rejestru VAT sprzedaży, wygenerowany z naszego systemu plik JPK_V7 będzie posiadał wymagane oznaczenia GTU w części ewidencyjnej. W celu zaimportowania pliku JPK_V7 zawierającego faktury sprzedaży z zewnętrznego systemu należy przejść do zakładki: EWIDENCJE - REJESTR VAT SPRZEDAŻY i z górnego menu wybrać opcję Importu z JPK VAT: https://pomoc.wfirma.pl/-scalanie-jpk-vat-w-wfirma-integrator
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Czy ja dobrze zrozumiałem? Firmom usługowym, aby oznaczyć na stałe usługi kodami GTU zalecacie Państwo wykupienie systemu magazynowego? Czy to powszechna praktyka aby usługi „trzymać” w magazynie?
Do tego Pani Angelika pisze, że w przyszłości system do fakturowania będzie najprawdopodobniej musiał być na stałe powiązany z magazynem. Jak to przypuszczenie rozumieć w kontekście usług?
Pozdrawiam.
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Panie Kamyczek,
Nie, firmom usługowym zalecamy wprowadzanie GTU podczas wystawiania faktury z ręki. Można też zautomatyzować proces wykorzystując faktury automatyczne lub cykliczne.

W kontekście powiązania w przyszłości systemu do fakturowania z magazynem, pragnę doprecyzować, że nie chodzi jedynie o moduł magazynowy a o szersze powiązania jak np. z CRM, tak by dane dotyczące sprzedaży i transakcji jeszcze bardziej szczegółowo i na bieżąco były przekazywane na serwery rządowe, w tym MF.
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Pani Angeliko,
Żebyśmy się dobrze zrozumieli - w przypadku nie korzystania z Państwa magazynu należy:
1. Wygenerować w wFirma plik JPKv7 bez GTU
2. Pobrać go i ręcznie (własnym narzędziem) dodać do niego kody GTU
3. Usunąć z Państwa systemu wpisy z rejestru sprzedaży VAT
4. Zaimportować nowy JPKv7 państwa narzędziem 'scalania jpk vat'
Dobrze rozumiem?
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Panie Krzysztofie, było by prościej gdyby korzystał Pan z funkcji zapytaj eksperta. Tam do ze strony technicznej pracownicy mogą Panu pomóc. Przede wszystkim Ci którzy projektowali funkcje i współpracowali z programistami. Forum, służy do zgłaszania uwag, dyskusji, wywierania presji na nas jak to jest najczęściej robione. Wsparcie z racji na indywidualny ich nie rzadko charakter udzielamy wewnątrz systemu. Pozdrawiam
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Panie Andrzeju,
Jeżeli istnieje 'workaround' problemu braku GTU w API to chyba warto omówić je na forum, aby wszyscy mogli je poznać?
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Panie Krzysztofie,
proponowane kroki w Pana przypadku polegają na tym, że do fakturowania wraz z nadawaniem kodów GTU korzystałby Pan z innego systemu/narzędzia w którym generowałby Pan wstępny JPK_V7 obejmujący jedynie sprzedaż. Taki plik importowałby Pan do system gdzie zostałby scalony z zaksięgowanymi wydatkami.
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Pani Angeliko,
Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Czy w takim przypadku nie powinienem również zaimportować wpisów do KPiR? Bo z tego co rozumiem import JPK_V7 utworzy jedynie wpisy w rejestrze VAT (chyba że się mylę, wówczas proszę o sprostowanie mnie). Jeżeli tak, istnieje jakieś narzędzie w wFirmie importujące wpisy dot. faktur sprzedażowych do KPiR?
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Panie Krzysztofie,
dla celów KPIR może Pan dokonać zbiorczego wpisu na podstawie rejestru sprzedaży z innego systemu poprzez EWIDENCJE - KPIR - DODAJ WPIS wprowadzając sumę zbiorczą (w wartości netto) z rejestru w kolumnie sprzedaż towarów lub usług.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Pani Angeliko,
W takim przypadku jeżeli KPIR i JPK prowadzić będę musiał w innym systemie, to nie widzę powodu dla którego korzystać z wFirmy.
Naprawdę nie prościej byłoby dodać w API to pole 'GTU' umożliwiające wprowadzenie GTU tak samo jak się je wprowadza przez interfejs www?
W przeciwnym wypadku jak sama Pani widzi zalecają Państwo akcje które sprowadzają się...do przejścia do konkurencji. :-/ Utracą Państwo iluś klientów przez brak jednego pola w API.
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Panie Krzysztofie,
opisane przeze mnie rozwiązanie nie wymaga prowadzenia KPIR i sporządzania JPK_V7 poza systemem, właśnie te czynności wykonywałby Pan w naszym systemie. Obejmuje ono wystawianie faktur sprzedaży z nadawaniem kodu GTU. Alternatywą jest skorzystanie z modułu magazynowego, które daje możliwość za pomocą API nadawania kodów GTU. Oczywiście ostateczna decyzja należy Pana.
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Czytając komentarze, radzę rozważyć zgłoszony problem.

W moim przypadku wystawiam faktury tylko za usługi i nie są to pojedyńcze pozycje.
Magazyn był do tej pory dla mnie zbędny.

Czy mimo, że że nie mam fizycznie produktów na magazynie musiałbym w przypadku korzystania z API kupić magazyn?

--

Załóżmy, że będzie to firma która generuje z API faktury za usługi.
Do tej pory nie musiała mieć dodatkowego modułu w wFirma.

Teraz przez zmianę przepisów będzie musiała jeszcze utrzymywać magazyn, pomimo, że z niego nie korzysta?

--

PS
A co z zewnętrzymi integracjami np. Wtyczkami do Woocommerce/WordPress np. z WP Idea itp.?
Czy one też nie będą mogły wygenerować porawnie faktur?
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Dzień dobry Panu,
Przez API można dodać kod GTU do produktu jeśli dysponuje się pakietem z magazynem. W przypadku braku dodatku magazynowego nie będzie to możliwe.
W zakresie zewnętrznych integracji działają one dokładnie tak jak wskazałam wyżej. Jeśli konta, które z tych integracji korzystają nie mają magazynu nie będą miały możliwości nadania GTU do faktury.
To co pragnę podkreślić, faktury generowane przez system są prawidłowe i zgodne z przepisami. Kod GTU nie jest obowiązkowym elementem faktury i nie umieszcza się go na fakturze. Kody GTU umieszcza jedynie w JPK_V7. Istnieje wówczas możliwość pobrania wygenerowanego JPK_V7 i ręcznego uzupełnienia jego danych o kody GTU. Alternatywą w tym przypadku jest skorzystanie z modułu magazynowego, który zautomatyzuje cały proces.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Nie wyobrażam sobie ręcznego uzupełniania danych.

Nie mogę też zrozumieć, dlaczego nie może być tego w API?

To także ważne dla tych którzy nie mają magazynu, a wystawiają same usługi.
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Panie Jacku,
w przypadku usług mamy dwa rozwiązania. Użytkownik korzysta tylko z pakietu do fakturowania, wówczas nie musi skupiać się na kodach GTU, gdyż sprawy księgowe prowadzi wówczas biuro rachunkowe i to ono jest zobowiązane do prawidłowego wygenerowania i złożenia JPK_V7. Kody GTU nie są elementem faktury, więc nie są niej umieszczane, co jest w pełni prawidłowe. Natomiast w przypadku pakietu księgowości nadawanie kodów GTU jest dostępne z poziomu wystawiania faktury.
W przypadku chęci zautomatyzowania tego procesu można skorzystać z modułu magazynowego.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Ja również sprzedaję same usługi i nie rozumiem dlaczego nie można dodawać kodu GTU przez API?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Dzień dobry Panie Pawle,
wyjaśnienie co do naszego stanowiska w tej kwestii znajduje się m.in. powyżej. Pozwolę sobie przytoczyć: "GTU jest jedną z wielu zmian które wymuszają całkowicie inne podejście do organizacji systemów do fakturowania. W przyszłości wejdą kolejne obowiązki takie jak automatyczne raportowanie wystawianych faktur do krajowego rejestru faktur. W tym celu przebudowaliśmy już system wprowadzając drafty jak i rozbudowując cały CRM w kierunku akceptowania wstępnego faktur przez klientów. Kolejną przesłanką jest niechybnie czekających wszystkich PEF obowiązek przesyłania faktur platformą elektronicznego fakturowania. Do tego trzeba wspomnieć o kontekście prawnym pod względem windykacji i uznania faktury. Ma to tez związek z finansowaniem tych faktur. To wszystko i wiele innych przesłanek wskazuje że system do fakturowania musi kiedyś na stałe powiązać się z magazynem, rozbudowanym CRM-em i innymi pochodnymi. Utrzymanie takich funkcji jak i ich stały rozwój wymaga też ponoszenia coraz większych nakładów. Podczas gdy system prostego fakturowania nie wymaga monitorowania na takim poziomie zmian prawnych i wdrożeń. "
Pozdrawiam
Pytanie:
GTU w API