forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Aktualizacja wfirma.pl i mb24.pl 20.3

PRACOWNIK
  • Dodano: 23 cze, 13:24
  • 9 odpowiedzi 9
informujemy, że w nocy z 27 na 28 czerwca 2020 roku od godz. 22:00 do godz. 04:00 nastąpi aktualizacja systemów:
  • wFirma.pl - systemu dla przedsiębiorców online
  • mb24.pl - systemu dla biur rachunkowych online.
Aktualizacja związana jest z wdrożeniem nowych funkcji systemowych:

Księgowość

Nowy plik JPK V_7 zacznie obowiązywać od 1 października 2020 r., o czym więcej w artykule: JPK V7 - co zawiera nowa struktura jednolitego pliku kontrolnego?

Kadry, Płace i Ubezpieczenia:

Fakturowanie

Menedżer sprzedaży Allegro

Ogólne
  • Dodano: 24 cze, 13:25
Brakuje mi słów jak jestem wdzięczny naszym politykom za tak fantastyczne komplikowanie prostych rzeczy:
* Oznaczenia szczególnych rodzajów transakcji
* Kody grup towarów i usług - GTU
Ciekaw jestem ile osób w Ministerstwie Finansów w ogóle ogarnia te wszystkie zmiany.

PS: WFIRMA, dzięki że próbujecie nadążyć za ograniczeniem umysłowym naszych wybrańców narodu! To jest niezwykle trudne i niewdzięczne zadanie. Powodzenia!

PPS: Podatnicy pamiętajcie, że za każdą pomyłkę możemy zabulić po 500PLN do rządowej skarbonki. To prawo chyba już weszło w życie a dzięki nowym przeszkodom mamy więcej szans na przewrotkę :)
1 komentarz 1
  • Dodano: 28 cze, 15:17
Najlepiej byłoby gdybyś swoje uwagi kierował do ministerstwa a nie uprawiał tu politykę.Ciagłe narzekania nic nie zmienią.Do dzieła
  • Dodano: 24 cze, 15:01
Ma kilka poprawek do CRM , pisałem już w mailu wcześniej i jest ku temu okazja . Również w wydarzeniach po wprowadzeniu typu kontaktu jest brak np. inne różne jak fb, in, czy SMS nawet . Poza tym nie pokazuje się w wydarzeniach jeżeli wprowadziłem np. inne . Proszę o poprawki , gdyż od 1 roku już chyba proszę o nie ;(
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 24 cze, 15:01
Dzień dobry,
dziękuję za sugestie dotyczące modułu CRM. Przypadek dotyczący wprowadzania wydarzenia z określeniem jego typu został przekazany do działu technicznego. W następnej aktualizacji kwartalnej zostanie również wprowadzony typ wydarzenia jako "SMS". Wspomnę również, że moduł CRM jest w wersji BETA.
Pozdrawiam
  • Dodano: 27 cze, 16:11
Byłbym w stanie zrozumieć priorytet wprowadzania zmian dotyczących dostosowania do obowiązujących przepisów ale kompletnie nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego od 4 lat cieżko jest wprowadzić proste powiązanie na bazie kodu EAN z towarem. Tracicie przez to tysiące potencjalnych klientów, którzy chcieli by używać waszego rozwiązania w ecommerce. Teraz brak tego powiązania dyskwalifikuje używalność.
7 komentarzy 7
PRACOWNIK
  • Dodano: 27 cze, 16:13
Dziękuję za zwrócenie uwagi , prace nad EAN są rozpoczęte. Mamy nadzieję że funkcjonalność wejdzie jeszcze w tym roku.
  • Dodano: 29 cze, 13:52
Kody EAN? To jakaś wyższa szkoła jazdy :) Pan Andrzej potrafi obiecać wszystko :) Musiałbym poszukać w korespondencji lub w wątkach, ale już dobre miesiące temu została obiecana poprawka w wyszukiwarce NIP. Wciąż trzeba kasować spacje, usuwać myślniki - i w każdym miejscu systemu pamiętać, jaki format obowiązuje. Kompromitacja...
PRACOWNIK
  • Dodano: 29 cze, 13:52
Szanowny Panie,
prace aktualizacyjne wymagają od naszego zespołu podejmowania ważnych i niekiedy trudnych decyzji. Najważniejszym priorytetem dla nas jest dostosowywanie systemu do nieustannie zmieniających się przepisów. Rząd na gruncie podatkowym wprowadza ich bardzo wiele. Chcąc zapewnić naszym użytkownikom bezpieczeństwo w tym zakresie, jesteśmy zmuszeni dokonywać wyborów np. czy wprowadzić udogodnienie techniczne czy zmianę prawną. Te drugie są dla nas kluczowe, gdyż ich niedopełnienie wiąże się z licznymi karami finansowymi, którymi nasi użytkownicy mogliby zostać obciążeni w przypadku niedopełnienia lub nienależytego dopełnienia obowiązku względem fiskusa.
Liczne zmiany prawne to nie tylko kwestia ostatniej aktualizacji. Obejmują one każdą aktualizację systemu.
Rozwiązanie, o którym Pan wspomina znajduje się wśród naszych działań na przyszłość. W kwestii terminu nie mogę wskazać dokładnego, ze względu na JPK_V7 i likwidację deklaracji VAT, które wchodzą w życie od października, a które jednocześnie znacznie zmieniają działanie systemu, co dotknie wszystkich podatników VAT. Prace nad tą zmianą są dla nas kluczowe, dlatego już teraz wprowadziliśmy część rozwiązań jak np. kody GTU czy szczególne kody transakcji, by nasi użytkownicy mogli już teraz przygotować siebie i system do nadchodzących zmian.
Pozdrawiam
  • Dodano: 30 cze, 08:45
Pani Angeliko, tak jak pisałem w pełni rozumiem, iż zmieniające się przepisy nadają priorytet w kwestii dostosowywania aplikacji do obowiązujących przepisów ale na litość boską nie chce Pani chyba powiedzieć, że np. "Rozbudowa funkcji zarządzania aukcjami Allegro:" to jest zmiana narzucona przez przepisy??? Możliwość pracy na kodach EAN w waszym systemie jest niemożliwa od wielu lat a intensywnie zgłaszana nawet na tym forum od czterech !!! To nie jest ficzer, to nie jest ikonka czy prośba o zmianę układu menu. To funkcja obligatoryjna dla dziesiątek tysięcy małych i średnich sprzedawców ecommerce. Odcinacie się od użytkowników i lgną oni do konkurencyjnych aplikacji właśnie z powodu powiązania EAN jako jednego z głównych powodów.
PRACOWNIK
  • Dodano: 30 cze, 08:45
"Rozbudowa funkcji zarządzania aukcjami Allegro:" to jest zmiana narzucona przez przepisy??? - NIe, jest narzucona przez to że Allegro intensywnie wyłącza stare API. Segment po segmencie.

Odcinacie się od użytkowników i lgną oni do konkurencyjnych aplikacji właśnie z powodu powiązania EAN jako jednego z głównych powodów. - Nie, nie odcinamy się, ważymy według ilości zgłoszeń zainteresowanie określonymi funkcjami. Tak jak napisałem prace są rozpoczęte.
  • Dodano: 3 lip, 15:30
Dziękuje za informacje Panie Andrzeju i trzymam kciuki aby się udało. Dotychczas otrzymywałem jedynie informacje, iż nie jest planowane to powiązanie zatem cieszę się, że ruszyło. Korzystając jeszcze z okazji jeżeli mógłbym zwrócić uwagę na drobnostkę, a mianowicie ikony skrótów. Też padały pytania i informacja była o nie planowaniu zmian ale ikona skrótu "wystaw fakturę" oraz "wystaw paragon" jest dokładnie taka sama. Może warto by je odróżnić odrobinę?
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 lip, 15:30
Dzień dobry,
w kwestii ikon, temat został przekazany do zespołu pracującego nad UX, gdzie zostanie przeanalizowany.
Pozdrawiam
  • Dodano: 29 cze, 12:32
I jeszcze tylko pokażę, jak po aktualizacji wygląda lista etykiet przy dodawaniu nowego kontrahenta... Czy statystycznie więcej jest użytkowników mobile, żeby psuć widoki dla pracujących stacjonarnie?
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 29 cze, 12:32
Dzień dobry,
dziękuję za zwrócenie uwagi dotyczącej tego widoku. Zgłoszenie zostało przekazane do działu technicznego w celu opracowania poprawki.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 lip, 07:25
Pięknie już wygląda :)
Serdecznie dziękuję za szybką reakcję.
  • Dodano: 29 cze, 13:10
Po aktualizacji niestety jest jakiś problem z działaniem strony. Nie można korzystać z rozwijanego menu... chcąc wystawić np. fakturę w rozwijanym menu jest "przerwa" i uniemożliwia to skorzystanie z poleceń poniżej. Sprawdzane na kilku komputerach.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 29 cze, 13:10
Dzień dobry,
nie udało się nam odtworzyć zgłoszonego problemu. Bardzo proszę o kontakt za pomocą funkcji "Zapytaj Eksperta" po zalogowaniu się do systemu wraz z opisem problemu oraz zrzutami ekranu. Dzięki temu będziemy mogli szybciej ustalić przyczynę zaistniałej sytuacji.
Pozdrawiam
  • Dodano: 30 cze, 12:10
Po tej aktualizacji nie można się zalogować na mojo.pl
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 30 cze, 12:10
Witam,
problem z działaniem aplikacji mojo.pl jest nam znany i pracujemy nad jego rozwiązaniem. Poprawka zostanie wdrożona tak szybko, jak to możliwe.
Pozdrawiam
  • Dodano: 30 cze, 17:21
Dzień dobry, wczoraj po aktualizacji jak generowałam świadectwo pracy w polu "wykorzystane dni urlopowe" system naliczał prawidłowo, razem z liczbą dni za które został wypłacony ekwiwalent. Gdy generowałam świadectwo dzisiaj, znowu pokazuje jedyne dni, które pracownik wykorzystał, bez tych za które otrzymał ekwiwalent. Mogę wiedzieć dlaczego ta zmiana została cofnięta? Mimo, że była dobra?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 30 cze, 17:21
Witam Pani Emilio,
w ostatniej aktualizacji wprowadziliśmy funkcję dzięki, której ekwiwalent za niewykorzystany urlop może zostać automatycznie wyliczony, a dni, za które został wypłacony zostają uwzględnione na świadectwie pracy. Polecam w tym temacie: https://pomoc.wfirma.pl/-wprowadzenie-ekwiwalentu-za-urlop-wypoczynkowy
Nie odnotowaliśmy problemów z wspomnianą przez Panią funkcją. Jeżeli chce Pani, abyśmy indywidualnie przeanalizowali omawiany przypadek, zachęcam do skontaktowania się z nami poprzez "Zapytaj eksperta" - dostępne z każdej zakładki, pod niebieską ikoną ze znakiem zapytania. Instrukcję wysyłania zapytań znajdzie Pani w opracowaniu naszej pomocy: https://pomoc.wfirma.pl/-funkcja-zapytaj-eksperta-w-serwisie-wfirma-pl
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 lip, 09:15
Czy wprowadzicie w końcu możliwość wystawiania faktur automatycznych, które są już opłacone? Miesięcznie wystawiamy ponad 70 faktur, wszystkie z góry opłacone, ręczne dodawanie płatności zajmuje sporo czasu. Dziękuję
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 lip, 09:15
Witam,
Na ten moment nie planujemy wprowadzenia takiej opcji. Oczywiście, prośbę o rozpatrzenie Pana pomysłu dodania takiej funkcji przekazuje do działu planowania aktualizacji. Jeżeli dana opcja zostanie zatwierdzona i będzie ona dodawana do systemu to wówczas w odpowiedniej wiadomości nasi klienci zostaną o tym fakcie poinformowani.
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 lip, 09:15
Witam, proszę o informację czy macie Państwo zgłoszenia odnośnie problemu wyeksportowania faktur do innych programów księgowych. Po aktualizacji nie mogę zaimportować ich do enova.

Pozdrawiam
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 lip, 09:15
Dzień dobry,
system wFirma nie jest zintegrowany z systemem enova, dlatego też mogą występować problemy podczas próby eksportu danych.
Załączam pomocny artykuł: https://pomoc.wfirma.pl/-eksport-do-innych-programow
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 lip, 13:06
Zawsze korzystałem z opcji dla Optimy i działało. Po aktualizacji nie działa, a to zdecydowanie duże utrudnienie dla mojej firmy i duży minus dla dalszego korzystania z wfirmy.
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 lip, 13:06
Dzień dobry,
tak jak już zostało wspomniane nasz system nie posiada możliwości generowania plików z danymi do Enova, dlatego też korzystając z eksportu dedykowanego dla innego programu nie możemy zapewnić iż będzie on poprawnie funkcjonował w przypadku importu do innego programu.
Pozdrawiam
Aktualizacja:
Aktualizacja wfirma.pl i mb24.pl 20.3