forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Nowa integracja z allegro. Jej wysoka cena.

  • Dodano: 13 sty, 19:15
  • 7 odpowiedzi 7
Autor: tim (FPHU)
Witam,
nie będzie to pochwała ale raczej wyrażenie negatywnej opinii po ostatnich zmianach.
Po wyłączeniu integracji z allegro w pakiecie sprzedaż + magazyn będziemy zmuszeni płacić za allegro+ ok. 59zł netto na miesiąc.

Jedynie z czego korzystamy to pobieranie zamówień aby wystawić do nich fakturę bo reszta funkcjonalności dla nas nie jest istotna, a poza tym wszystko to można zrobić przez platformę allegro.
Cena za integrację jest mocno przesadzona za 59zł netto /miesiąc (albo i mniej) u konkurencji możemy dostać cały pakiet fakturowania, magazyn i integrację z allegro, a w wfirma musimy opłacić jeszcze pakiet za 420zł netto / rok.
Smutno nam ale będziemy zmuszeni odejść i poszukać alternatywy.
Pozdrawiam
Piotr Barczyk
PRACOWNIK
  • Dodano: 14 sty, 12:58
Dzień dobry,
przede wszystkim proszę mieć na uwadze, że to Allegro wycofuje się z integracji, na której bazował przez kilka lat nasz system. Obecna integracja jest przez nich wygaszana i to było przyczyną stworzenia przez nas nowego modułu zupełnie od podstaw, w oparciu o nowy protokół łączenia REST.
Kierunek w jakim zmierza Allegro i z czym się nie kryje, to odejście od indywidualnego wystawiania aukcji bezpośrednio na ich portalu na rzecz pełnej automatyzacji. Jest to możliwe dzięki funkcjom, jakie obecnie tworzymy na nowo przy połączeniu z modułem magazynu. Zmiany szykowane przez Allegro opisywaliśmy również w poniższym artykule:
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-zmiany-na-allegro-sprawdz-czy-nadal-bedziesz-mogl-sprzedawac

Nowy moduł Allegro plus to nie tylko pobieranie zamówień ale też ich wystawianie i jest to możliwe dzięki połączeniu z modułem magazynu. Można w nim uzupełniać wszystkie dane potrzebne do wystawienia produktu na Allegro i dodać jego zdjęcia. Używając funkcji automatycznych z modułu magazyn (automatyczne wznawianie, automatyczne zamykanie czy automatycznej synchronizacji stanów na aukcji) ogranicza się ryzyko nadsprzedaży, gdyż aukcje zostaną zamknięte gdy stan produktów spadnie do zera. Analogicznie zostaną wznowione, gdy stan produktu będzie większy od zera. Dzięki tego typu funkcjom zaoszczędza się czas na pilnowaniu wysokości stanów magazynowych a także na kontakcie z klientem, który zakupiłby towar którego nie ma w magazynie.

W e-commerce zauważalny jest kierunek zmian, stawianie na sprzedaż w marketplace zamiast utrzymywania sklepów internetowych. Otrzymywaliśmy wiele zapytań o pełną integrację wfirma.pl z magazynem z takimi platformami jak Allegro. Moduł magazyn stał się miejscem zarządzania sprzedażą na portalu Allegro i nieodzownym dodatkiem przy korzystaniu z integracji.
Pozdrawiam
2 komentarze 2
  • Dodano: 16 sty, 13:32
w2k
Niestety, ale magazyn nie ma podstawowej rzeczy jak skanowanie po numerze EAN. Podczas wystawiania dokumentu nadal można sobie skanować EAN ile chcemy i nie zostanie on powiązany z żadnym produktem w magazynie. Nawet wyszukać produktu po kodzie EAN nie można czy przyjąć na magazyn. Przecież to jest podstawowa funkcja.
PRACOWNIK
  • Dodano: 16 sty, 13:32
Dzień dobry,
dziękujemy za zwrócenie uwagi na tę kwestię. Zgłoszenie zostało przekazane do działu zajmującego się rozwojem modułu magazynowego. Z uwagi na obecne dostosowanie systemu do zmian prawnych (deklaracje roczne PIT) nie jesteśmy jednak w stanie określić, kiedy wspomniana funkcja zostanie wdrożona.
Pozdrawiam
  • Dodano: 15 sty, 15:04
To samo zauważyłem, czekam na odpowiedź z supportu co do kosztów, jeśli nie ma możliwości wykupienia Allegro+ tylko dla pobierania danych to taniej mnie wychodzi konkurencja. Dla samego pobierania danych płacenie dodatkowych 59zł netto/miesiąc to się nie kalkuluje.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 15 sty, 15:04
Witam,
w tym przypadku moduł magazyn jest miejscem zarządzania sprzedażą na portalu Allegro. Nie jest to tylko pobieranie zamówień ale też ich wystawianie. Dzięki połączeniu z magazynem można w nim uzupełniać wszystkie dane potrzebne do wystawienia produktu na Allegro i dodać jego zdjęcia. Automatyzacja ogranicza ryzyko nadsprzedaży, gdyż aukcje zostaną zamknięte gdy stan produktów będzie zerowy. Analogicznie wspiera wznowione, gdy stan produktu będzie większy od zera.

Dodatkowo nadmienię na plus, że dzięki modułowi “rozbudowany magazyn” użytkownik będzie mógł z łatwością sprostać przyszłym zmianom prawnym jakim jest wprowadzenie przez ustawodawcę JPK_V7M oraz JPK_V7K w którym zobowiązany będzie już od 1 lipca tego roku wykazywać pod każdą sprzedażą właściwy kod towaru/usługi z wykazu udostępnionego przez ustawodawcę.
Pozdrawiam
  • Dodano: 15 sty, 15:05
Szanowni Państwo, wiele firm potrafiło jednak dostosować się do nowego api i nie wymaga z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 15 sty, 15:05
Witam,
jak podkreślamy wyżej, przede wszystkim proszę mieć na uwadze, że to Allegro wycofuje się z integracji, na której bazował przez kilka lat nasz system. Wiedząc o tym przygotowaliśmy dla naszych użytkowników alternatywę - moduł Allegro+. Jest modułem płatnym ze względu na konieczność podjęcia szeroko zakrojonych prac (obejmujących wdrożenie starej funkcjonalności opartej o nowy protokół jak i zupełnie nowych funkcji - dużo szerszych) oraz zwiększenie kosztów utrzymania serwerów o odpowiedniej mocy (obciążeń serwerów jakie generuje pobieranie i wysyłanie danych do serwisu Allegro jest znaczne).
Pozdrawiam
  • Dodano: 15 sty, 15:26
Ale problemem nie jest koszt dodatku Allegro+ (wątpliwy bo inni zrobili tą samą prace i nie żądają od Klientów swoich dodatkowych kosztów a dodatkowo wykupując u was abonament miałem to mieć do końca jego okresu ! ), a to że zmuszacie klientów do zakupu dodatkowej opcji "Magazyn" który kompletnie do niczego nie jest potrzebny i wymusza tylko pieniądze na klientach.

Dla osób które mają ten sam problem polecam *** do synchronizacji i pobierania danych z Allegro do wFirma.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 16 sty, 19:42
Proszę Pana,
nie wszystkie firmy posiadające integrację z Allegro mogą pochwalić się tak szerokim zakresem, który w naszym przypadku z aktualizacji na aktualizację jest jeszcze szerszy.
Zasadność posiadania modułu magazynowego została objaśniona wyżej jak również w analogicznym wątku, w którym korespondujemy.
Pozdrawiam
  • Dodano: 16 sty, 19:46
Dlaczego skasowaliście moje wpisy ?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 16 sty, 19:46
Proszę Pana,
Posty nie zostały skasowane. Są opublikowane i dostępne wyżej. Jedynie przez chwilowe trudności techniczne mogły być niewidoczne. Jednak sytuacja jest już opanowana.
Pozdrawiam
  • Dodano: 20 sty, 15:21
Wfirma powtarza to jak mantrę, że "magazyn jest miejscem zarządzania sprzedażą na portalu Allegro", "Nowy moduł Allegro plus to nie tylko pobieranie zamówień ale też ich wystawianie i jest to możliwe dzięki połączeniu z modułem magazynu.".

A ja nie potrzebuję tak złożonego systemu zarządzania! Mam kilka aukcji na allegro, które same się wystawiają po zakończeniu i jedyne, na czym mi zależało, to możliwość szybkiego i bezbłędnego wczytania do wfima i wystawienia faktury! Nie jest dla mnie wytłumaczeniem, że zmieniło się API. Przecież to samo można było zachować przechodząc na nowe API. Tłumaczenie się Wfirma i eksponowanie zalet złożoności nowego systemu niech będzie - dla tych, którzy tego potrzebują. Proszę nie wmawiać nam, że nie było możliwe zachowanie dotychczasowej funkcjonalności spowodowanej wygaszaniem integracji. Na pewno było i jest to możliwe, tylko Wfirma chciała przy tej okazji zarobić dodatkowe pieniądze z wyższego abonamentu! Kto chce niech z tego korzysta. Ja postanowiłem zrezygnować mimo zaoferowania mi rabatu na nową integrację - nie zamierzam nawet jej testować, bo szkoda mi czasu.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 20 sty, 15:21
Witam,
Jak już wspominaliśmy wyżej podjęliśmy decyzję o stworzeniu pełnej integracji z Allegro, która będzie pozwalała na sprawne zarządzanie sprzedażą z poziomu systemu. Rozwiązanie to wymaga połączenia z magazynem. Nie przewidujemy wdrożenia rozwiązania w tym zakresie z mniejszą ilością funkcji.
Pozdrawiam
  • Dodano: tydzień temu
Podobnie jak przedmówca mamy ok 30 aukcji na allegro. Magazyn nie jest nam w ogóle potrzebny, za to zautomatyzowanie wystawianie faktur dużo przyśpiesza proces sprzedaży. Szkoda że wfirma tak postępuje ze swoimi klientami. Myślę że czas przenieść się do konkirencji chociaż przyzywczilem się do systemu.

U konkurencji różniącej się nazwa o jedną literę z Państwem mamy pakiet z integracjami za 123 zł brutto / rok, brakuje tylko magazynu.

Gdybym wiedział że tak będzie to wyglądać nigdy bym nie rozpoczął z Państwem współpracy.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: tydzień temu
Witam,
Allegro wycofało się z integracji, na której przez kilka lat bazował nasz system. Biorąc pod uwagę zgłaszane przez naszych użytkowników zapotrzebowanie stworzyliśmy menedżer sprzedaży na Allegro. Daje on możliwość zarządzania sprzedażą z poziomu systemu, a zaawansowane funkcje wystawiania aukcji m.in z bazą zdjęć wymagały połączenia z modułem Magazynu. Dzięki temu zyskuje się pełną kontrolę nad zamówieniami i stanem produktów. Nie sprzedamy towaru, którego brakuje - nie wprowadzimy klienta w błąd informacją o dostępności produktu, którego nie ma na stanie magazynowym. Dla klientów prowadzących księgowość w systemie dochodzi do tego automatyczne księgowanie przychodów do ewidencji. Całość sprzedaży łącznie z rozliczeniem z US można wykonać z poziomu jednej platformy.
Pozdrawiam
Ocena:
Nowa integracja z allegro. Jej wysoka cena.