forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Aktualizacja wfirma.pl i mb24.pl 20.1

PRACOWNIK
  • Dodano: 27 gru 2019, 06:35
  • 9 odpowiedzi 9
Informujemy, że w nocy z 31 grudnia 2019 roku na 1 stycznia 2020 roku od godz. 0:00 do godz. 6:00 nastąpi aktualizacja systemów:
  • wFirma.pl - systemu dla przedsiębiorców online
  • mb24.pl - systemu dla biur rachunkowych online.

Aktualizacja związana jest z wdrożeniem nowych funkcji systemowych:

KSIĘGOWE

FAKTUROWANIE I CRM

KADROWE

MODUŁ ALLEGRO+

* nowa wersja PIT-11 będzie wdrożona w systemach wFirma.pl oraz mb24.pl w terminie późniejszym tj. maksymalnie do 7 stycznia 2020 r.
** nowe wersje zeznań rocznych zostaną udostępnione gdy Ministerstwo Finansów upubliczni schematy formatu XML, w którym przesyłane są deklaracje do serwerów MF.
  • Dodano: 31 gru 2019, 12:29
Chyba 3 mc temu zgłosiłem problem z brakiem możliwości przeliczania ilości produktów na stanie...dla przykładu zakupuję od dostawcy produkt w ilości 5,23 kg ale składa się on z 15 kawałków, o rożnych wagach...jednak system nie daje mi możliwości wystawienia paragonu na wagę np. 0,876 kg gdyż możliwe jest jedynie wystawienie paragonu 0,87 kg...dlaczego nie jesteście w stanie szybko poprawić skryptu? Wiem, że można dodać g i dag w jednostkach ale na paragonie wtedy wygląda to dopiero kuriozalnie. Nie można tego ucywilizować?
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 31 gru 2019, 12:29
Dzień dobry,
wspomniana przez Pana funkcja nie mogła być zrealizowana ze względów technicznych związanych bezpośrednio z drukarkami fiskalnymi. Niektóre modele drukarek posiadają ograniczenia ilości znaków po przecinku, przez co wydruk paragonu nie może być zrealizowany poprawnie.
Pragnę również wspomnieć iż, w naszym systemie nie ma możliwości wprowadzania cen z dokładnością do trzech miejsc po przecinku. Głównym powodem jest to, iż polskie prawo nie dopuszcza możliwości obrotu ułamkami grosza, dlatego też możliwe są tylko dwa miejsca po przecinku. Jeśli zdarzy się, że kwota produktów zawiera więcej niż dwie cyfry po przecinku to wówczas jest ona zaokrąglana zgodnie z regułą matematyczną.
Jest to mechanizm globalny, dotyczy całego systemu i nie planujemy jego zmiany w przyszłości.
Pozdrawiam
  • Dodano: 9 sty, 10:30
Nie zależy mi wcale na zmianie cen - nie wiem skąd taki pomysł bo tego nie napisałem - zależy mi żeby jeśli sprzedaję w dag to żeby na paragonie była normalna cena np 39 zł a nie 0,39 zł w odniesieniu do dag...przecież można to łatwo zamienić...
PRACOWNIK
  • Dodano: 9 sty, 10:30
Dzień dobry,
cena jednostkowa zawsze odpowiada cenie przypisanej do jednostki podstawowej. Dla przykładu, jeśli w produkcie z jednostką podstawową KG jest przypisana cena 10 zł, to po przeliczeniu produktu na inną jednostkę (dag) cena zostaje dostosowana do przeliczenia (0,1 zł za dag). Sposób wyświetlania ceny nie może zostać zmieniony, gdyż jest on związany z wprowadzonym systemem jednostek, które mają wpływ na poprawne wystawianie faktury ustrukturyzowanej.
Pozdrawiam
  • Dodano: 31 gru 2019, 13:34
A kiedy Państwo przewidują wprowadzenie godzinowej ewidencji czasu pracy (od godz. - do godz.) obowiązującej od początku tego roku? A co z PPK dla firm zatrudniających co najmniej 50 pracowników od nowego roku? Nie wspominając już o automatach do wyliczania ekwiwalentu za urlop czy do rozliczania zajęć komorniczych.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 31 gru 2019, 13:34
Witam,
obecnie pracujemy nad wdrożeniem funkcjonalności służących do zarządzania PPK. Należy pamiętać że składki na PPK nalicza i pobiera się od pierwszego wynagrodzenia wypłaconego po dacie podpisania umowy o prowadzenie PPK. Ponadto przekazuje się je do wybranej instytucji dopiero do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym składki zostały pobrane. Więcej na ten temat przeczyta Pan: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-umowa-o-prowadzenie-i-zarzadzanie-ppk-do-kiedy-nalezy-je-zawrzec
Nieustannie staramy się rozwijać system - w tym moduł kadry - także dziękujemy za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
  • Dodano: 1 sty, 14:30
Witam
Cieszy mnie niezmiernie rozwijanie produktu. Bardzo dobrym pomysłem jest integracja systemu z allegro - choć dla mnie jako Biura Rachunkowego, to średnio potrzebne.
Tym niemniej od dłuższego czasu proszę o przyjrzenie się Ewidencji Środków Trwałych - może faktycznie ja mam tylko takie problemy z tym dlatego, że mam takie a nie inne sytuacje księgowe. Może zamiast poświęcać czas i środki na rozszerzenie produktu warto dopracować to co już działa? Proponowane przez Państwa rozwiązania problemów traktuję jako rozwiązanie "na teraz" - gdyż są one obarczone pewnymi błędami (niedogodnościami). Nie bardzo uśmiecha mi się tłumaczenie do KAS niektórych wpisów niedoskonałością systemu - nie wystawia to dobrego świadectwa ani mnie, ani Państwu - odpowiedzialnym za ten system.
Może warto przemyśleć i pozwolić Biurom Rachunkowym na większą elastyczność systemu, pozwolić nam na większą ingerencję? Mogło to by być ograniczone jakąś mocniejszą weryfikacją (np. dodatkowym hasłem).
Pozdrawiam
8 komentarzy 8
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty, 14:30
Witam Panie Wojciechu,
ewidencja środków trwałych jest prowadzona w systemie w sposób prawidłowy. Pragnę również podkreślić iż, w systemie nie tworzymy rozwiązań na indywidualne zamówienia, muszą być one przydatne większej liczbie naszych użytkowników. Dlatego też proszę o doprecyzowanie na jakich udogodnieniach w zakresie ewidencji środków trwałych Panu zależy? Dzięki tej informacji będziemy mogli zweryfikować, czy również inni użytkownicy systemu wykazują zapotrzebowanie na daną funkcję.
Pozdrawiam
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty, 14:33
Panie Wojciechu, bardzo proszę o konkretne słowa. Każdą uwagę która niesie merytoryczną wiedzę szczegółowo analizujemy. Szczególnie jeżeli jest to związane z prawidłowością rozliczania, w tym przypadku jaki Pan podaje środków trwałych. Po tej stronie są praktycy księgowi, więc tym bardziej znamy wagę tematu i będziemy wdzięczni za przesyłanie uwag.
pozdrawiam
  • Dodano: 2 sty, 21:07
Dzień dobry
Pani Angeliko - nie oczekuję indywidualnych ustawień, a tylko umożliwienia prawidłowego prowadzenia spraw księgowych na Waszym systemie, który w zasadzie chyba do tego ma służyć.
Panie Andrzeju - w lipcu 2017 zgłosiłem expertowi problem : "Mam środek trwały zakupiony w 2000 roku za sumę około 30 tysięcy (amortyzacja liniowa 10%), w 2014 roku ulepszyłem ten środek trwały o 280 tyś, z czego 102 tyś otrzymałem dotacji - tak więc wartość początkowa zaktualizowana wynosi około 310 tyś a do zamortyzowania 280-30-102= 148 tyś zł. Niestety nie mogę tego wrzucić w system mojebiuro24 - na wpisanie dotacji mi nie pozwala, gdyż jest większa od kosztu zakupu, to samo z wpisanie sumy już zamortyzowanej w innej firmie. Obniżenie ulepszenia o dotacje też nie wchodzi w grę, gdyż zmniejsza mi to wysokość miesięcznych amortyzacji - a nie powinno." - skończyło się na propozycji experta (w tym wypadku Pani Katarzyny) na wykorzystanie opcji automatycznego generowania dowodu wewnętrznego - to nie rozwiązuje problemu.
Podobnie w przypadku częściowej refundacji wcześniejszego zakupu ŚT (zakup np. w styczniu, refundacja w lipcu) - musiałem "zlikwidować" ŚT i wpisać na nowo z refundacją - co spowodowało że na ewidencji ŚT widoczny jest ten sam ŚT dwa razy (raz jako zlikwidowany) - to rodzi pytania i wątpliwości.
Do tego czeka mnie jeszcze refundacja ulepszenia ŚT które zaksięgowane było w miesiącach luty, marzec, kwiecień, a rozliczenie w grudniu... rozumiem że tutaj beż dowodów wewnętrznych się nie obejdzie.
Rozumiem, że są to marginalne sprawy, dlatego nie oczekuję żeby system mi to przeliczał, ale chciałbym mieć możliwość aktualizacji ewidencji zgodnie z prawdą.
Przy okazji - nadal nie ma możliwości wprowadzenia do ewidencji samochodu elektrycznego (limit 225 tyś).
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty, 21:07
Panie Wojciechu,
dziękujemy za precyzyjne i dokładne przedstawienie sprawy. W kwestii zmian dotyczących ewidencji środków trwałych, zostaną one przekazane do działu planowania przyszłych aktualizacji gdzie będą rozpatrzone.
Limit dotyczący rozliczenia samochodów elektrycznych zostanie przez nas wdrożony w przyszłości. Wówczas o pojawieniu się takiej funkcji poinformujemy Państwa za pomocą naszego forum i wiadomości mailowej.
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 sty, 19:43
Dziękuję
Zwracam uwagę na datę zgłoszenia problemu - to już niemal 2,5 roku... rozumiem że dział planowania przyszłych aktualizacji rozpatrzył już wcześniej tę sprawę negatywnie, zostawiając klienta z problemem....
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 sty, 19:43
Panie Wojciechu,
pomysł został zawieszony i ze względu na inne liczne priorytety, o których niejednokrotnie wspominam powyżej, nie został zrealizowany. Z uwagi na to, że świadczone przez nas usługi objęte są certyfikatem ISO 9001 obowiązują nas określone procedury planowania, produkowania, testowania i aktualizowania systemu. Zespół zajmujący się planowaniem przyszłych aktualizacji z pewnością powróci do omówienia wyżej wskazanych propozycji.
Pozdrawiam
PRACOWNIK
  • Dodano: 7 sty, 20:14
Panie Stalowy22,
W takiej sytuacji zalecamy użycie dla produktu jednostki podstawowej kg. Pozwoli to na wpisanie ceny oraz jednostki w dokładnie taki sposób jak Pan napisał, czyli 0,810 kg x 49,8 zł zamiast 810 g w zaokrąglonej cenie 0,5 zł.
Pozdrawiam
  • Dodano: 7 sty, 20:14
To wrócę raz jeszcze do tematu jednostek oraz cen...właśnie ręcznie poprawiałem Spis z natury - dlaczego? Ponieważ jak wspomnieliście Państwo w swojej wypowiedzi system nie widzi możliwości liczenia np 0,810 kg x 49,8 zł i w wyrzuceniu remanentu za 2019 wspaniałomyślnie wskazał, że 810 g produktu mam na magazynie w cenie 0,05 zł...czy nie można tego ucywilizować? nie można wprowadzić prostego przeliczenia ceny do wagi w zakresie g/dag/kg? Do czego to jeszcze prowadzi...odkryłem mały błąd...w sumie kiku złotowy - ale jak ktoś ma dosyć spory magazyn wart ileś set tysięcy...to już robi się to spora suma...u mnie było to około 10 zł różnicy z tego co wyliczył system, a co poprzez sprawdzenie znalazłem - na moją niekorzyść bo system nie tylko zaokrągla do góry ale i w dół...idąc dalej rozumiem, że kasy/drukarki mogą nie przyjmować 3 miejsc po przecinku i liczyć tego w taki sposób jak powinny ale wydaje mi się, że wprowadzenie prostego sposobu zaokrąglania plus przeliczania cen będzie znacząco pomocny i pozwoli uniknąć wskazanych błędów.
  • Dodano: 1 sty, 21:52
Dzień dobry,
Czy wiadomo w przybliżeniu kiedy będzie można złożyć deklarację PIT 36 za rok 2019?
Pozdrawiam
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty, 21:52
Witam Panie Oskarze,
jeżeli ‌chodzi o wygenerowanie zeznania rocznego za 2019 rok to nie ma jeszcze takiej możliwości, ponieważ Ministerstwo Finansów nie opublikowało nadal wzorów deklaracji zeznań rocznych za rok 2019 w formacie XML które po wdrożeniu w systemach księgowych mogą zostać przesyłane do urzędów skarbowych. Po opublikowaniu wzorów przez Ministerstwo (w odpowiednim formacie) zostaną one wdrożone w naszym systemie a po ich przetestowaniu przez nasz dział techniczny (w celu weryfikacji poprawności działania) możliwość generowania zeznań za 2019 rok zostanie udostępniona dla naszych klientów.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 sty, 14:30
Czy dobrze rozumiem że w związku z komunikatem "W związku z oficjalną informacją Allegro o wygaszaniu WebAPI, które wykorzystywane jest w używanej integracji, informujemy, że dnia 13.01.2020 r. pobieranie zamówień z jej pomocą przestanie być możliwe. Zachęcamy do korzystania z nowej, rozbudowanej integracji Allegro Plus, która stanowi dodatek do systemu wFirma. " aby wystawiać dokumenty sprzedażowe do transakcji Allegro muszę wykupić usługę Allegro plus za 199 zł + magazyn z którego nie korzystam?
Nie będzie już dostępnych funkcjonalności obecnie dostępnych w zakładce PrzychodyAllegro? Przyznam, że jest to podstawowa zakładka z której korzystam z wFirma i dlatego wybrałam ten system.
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty, 14:30
Witam Pani Anno,
proszę pamiętać iż zmiany nie są narzucone przez nas a przez Allegro, które zaprzestanie wspierania dotychczasowego rozwiązania. Sama zakładka PRZYCHODY - ALLEGRO będzie dostępna, jednak pobieranie zamówień nie będzie już możliwe.
Od 13 stycznia 2020 roku chcąc korzystać z integracji z allegro należy wykupić dostęp do modułu Allegro+. Jest on dużo bardziej rozbudowany. Pragnę również podkreślić, że funkcje Allegro+ są ściśle związane z funkcjami magazynu, dlatego też korzystanie z samego modułu Allegro+ jest niemożliwe. Polecam: https://wfirma.pl/sprzedawaj-na-allegro
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 sty, 20:50
Nie bardzo rozumiem zrzucania winy na Allegro. Wyszłam z założenia, że taki system jak wFirma już dawno przeszło na REST API w komunikacji z Allegro. Wszyscy zdążyli się dostosować już dawno w tym nawet Poczta Polska, a Państwo nie. Najważniejsze wprowadzać nowe płatne pakiety i dodatki bez aktualizowania i rozszerzania bieżących funkcjonalności.
W takim razie rozumie, że nie ma dla mnie rozwiązania, bo Allegro+ nie obsłuży transakcji Allegro tak jak było to w zakładce PRZYCHODYALLEGRO?
Jeżeli jednak można przez Allegro+ wystawiać faktury do zamówień bez prowadzenia magazynu to proszę podpowiedzieć jak włączyć ten pakiet. Aktualnie mam wykupiony abonament bez magazynu do maja, a dodatek Allegro+ można uruchomić tylko przy aktywnym magazynie. Czy mam ponownie opłacić miesiące do maja za wszystkie pakiety aby uruchomić magazyn?
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty, 20:50
Pani Anno,
nowy moduł Allegro+ jest dostępny u nas od marca 2019 roku. Jest modułem płatnym ze względu na konieczność podjęcia szeroko zakrojonych prac (obejmujących wdrożenie starej funkcjonalności opartej o nowy protokół jak i zupełnie nowych funkcji) oraz zwiększenie kosztów utrzymania serwerów o odpowiedniej mocy (obciążeń serwerów jakie generuje pobieranie i wysyłanie danych do serwisu Allegro jest znaczne).

Tak jak wspomniałam wyżej zakładka PRZYCHODY - ALLEGRO będzie dostępna. Jednak od 13 stycznia pobieranie zamówień nie będzie możliwe. Korzystanie z nowego modułu Allegro+ wymaga posiadania magazynu.

Chcąc do obecnego pakietu dodać magazyn należy postępować zgodnie ze wskazówkami: https://pomoc.wfirma.pl/-zmiana-pakietu wówczas system sam przeliczy odpowiednio ważność pakietu.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 sty, 20:33
Czy zmieniło się coś w kwestii fiskalizacji faktur na osobę fizyczną? Obecnie wystawiamy fakturę i oddzielnie paragon fiskalny co zaburza rozliczenia i wile innych statystyk. W przypadku pobierania zaliczek od klienta do zamówień system faktur zaliczkowych jest nieodzowny. Pozwala kontrolować zarówno stan realizacji jak i rozliczeń. Czytałem o drukowaniu faktur na drukarce fiskalnej ale to nie rozwiązuje problemu. Swoją drogą, robią Państwo różne dziwne rzeczy, bajery wodotryski a nie można się doczekać tak prostej rzeczy jak fiskalizacja faktur .... sok
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty, 20:33
Witam
w ostatniej aktualizacji została wdrożona funkcja drukowania faktur na drukarkach fiskalnych, o czym więcej: https://pomoc.wfirma.pl/-drukowanie-faktur-na-drukarce-fiskalnej
Pragnę jednak podkreślić, iż priorytetem w naszej pracy jest dostosowanie systemu do nieustannie zmieniających się przepisów. Są to kwestie istotne i niezbędne do prawidłowego funkcjonowania systemu i zapewnienia Państwu bezpieczeństwa w tym aspekcie. Nieodpowiedzialnym z naszej strony byłoby ignorowanie nowych regulacji prawnych, które mają istotny wpływ na Państwa rozliczenia podatkowe. Przykładem takich wdrożeń na przestrzeni ostatnich aktualizacji są:
- nowa skala podatkowa zarówno w rozliczeniach pracowników jak i przedsiębiorców korzystających z tej formy opodatkowania,
- mechanizm podzielonej płatności (split payment) na fakturach sprzedaży
- nowe druki deklaracji np. PIT-11, VAT-7/VAT-7K, PIT-4R oraz PIT-8AR.
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 sty, 14:41
a prognozy podatku VAT w MB24 nadal nie ma. Pewno zaraz dostanę standardową odpowiedź , że Wasi klienci to debile i na podstawie prognozy płacili podatek do US.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 sty, 14:41
Witam,
na prośbę biur rachunkowych korzystających z systemu MojeBiuro24 moduły prognoz podatkowych dla klientów biura zostały ukryte, gdyż tak jak Pan wspomina klienci biur opłacali na ich podstawie podatki, nie biorąc pod uwagę, że biuro nie sporządziło jeszcze rozliczeń danego okresu (w tym nie otrzymali jeszcze informacji od biura o rozliczeniu).

Natomiast obecnie pracujemy nad wyglądem nowych modułów informacyjnych dostępnych na stronie głównej, gdzie udostępnimy również prognozy podatkowe dla klientów biur. Jednakże informacja, że wyliczenie podatku jest w fazie prognozy będzie znacznie czytelniejsze, tak aby nie pomylić prognozy z faktycznym wyliczeniem podatku.
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 sty, 21:20
to już chyba 3 rok będzie jak pracujecie nad tym modułem informacyjnym. Chyba szybciej w Warszawie wybudują 4 linie metra niż zrobicie ten "moduł " :).
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 sty, 21:20
Panie Dominiku,
system jest ciągle rozwijany, fakt iż akurat ta funkcjonalność nie została jeszcze udostępniona nie świadczy o tym, że nic nie robimy. Zakres ważnych zmian zawsze jest publikowany na forum oraz przesyłany do Państwa mailowo.
Ostatnia aktualizacja niosła za sobą dostosowanie do wielu zmian prawnych. Równolegle po aktualizacji interfejsu, która miała miejsce na przełomie października i listopada 2019 roku a dzięki której system wfirma.pl i mb24.pl stały się w pełni responsywane, pracujemy nad przebudową wyglądu i funkcjonalności modułów informacyjnych na stronie głównej.
W zakresie zmian w interfejsie wdrożenie nowych modułów informacyjnych po ich ukończeniu, będzie kolejną dużą zmianą, która pojawi się w jednej z najbliższych aktualizacji.
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 sty, 21:28
Witam,

Dziękuję za szybką aktualizację do nowych przepisów.

Niestety nie mogę wygenerować PIT-4R za 2019, komunikat "Możliwość dodawania deklaracji PIT-4R za wybrany rok pojawi się wkrótce wraz z udostępnieniem jej nowej wersji.". Z tego co widzę jest już dostępna struktura dokumentu XML https://www.podatki.gov.pl/e-deklaracje/dokumentacja-it/struktury-dokumentow-xml/ jak również ten dokument znajduje się na liście zaktualizowanych (pierwszy post). Kiedy mogę się spodziewać dostępności w/w deklaracji?
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 sty, 21:28
Witam,
druk ten w systemie będzie dostępny w przyszłym tygodniu. Samo udostępnienie struktury XML nie jest wystarczające do udostępnienia rozwiązania. Po naszej stronie musimy jeszcze przeprowadzić stosowne testy, tak by udostępnić funkcję działającą w sposób prawidłowy. Prosimy jeszcze o chwilę cierpliwości.
Pozdrawiam
  • Dodano: 6 sty, 18:44
Ok, dziękuję za informację
Aktualizacja:
Aktualizacja wfirma.pl i mb24.pl 20.1