Dzień dobry,
w systemie wfirma nie ma osobnego schematu do księgowania kosztowych not odsetkowych, gdyż nie każda otrzymana nota odsetkowa może stanowić podstawę zaksięgowania wydatku w KPiR. Notę odsetkową można zaksięgować jeżeli posiada niezbędne dane, została opłacona, dotyczy umowy zawartej z kontrahentem oraz ma związek z prowadzoną działalnością gospodarczą. Wówczas notę można zaksięgować w KPiR w dacie zapłaty.
Więcej informacji w artykułach:
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-nota-odsetkowa-w-kosztach-firmowych ;
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-nota-obciazeniowa-w-kpir
Opłaconą notę odsetkową spełniającą powyższe warunki należy zaksięgować w systemie przez zakładkę WYDATKI - KSIĘGOWANIE - DODAJ - FAKTURA (BEZ VAT)/WYDATEK (w zależności czy jest Pan vatowcem czy nievatowcem), gdzie należy uzupełnić dane zgodnie z otrzymaną notą oraz pole DATA WYSTAWIENIA oznaczyć na datę zapłaty. Jeżeli nota stanowi pozostały koszt działalności, w polu RODZAJ WYDATKU należy wybrać INNE WYDATKI ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ. Po zapisaniu nota zostanie zaksięgowana w KPiR zgodnie z wprowadzoną datą zapłaty.
W razie pytań związanych z księgowaniem dokumentów w systemie, czy jego techniczną obsługą ma Pan możliwość uzyskania pomocy bezpośrednio w systemie przez funkcję Zapytaj eksperta:
https://pomoc.wfirma.pl/-wsparcie-techniczne
Pozdrawiam