forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Błąd: Dodawanie wydatków bez wrzucania w koszty

  • Dodano: 14 maj 2010, 23:42
  • Rozwiązany
  • Nikt nie ma tego samego problemu 0
  • 1 odpowiedź 1
Witam,







nie mogę zaksięgować składek ZUS w taki sposób, aby nie zostały one zaliczone do kosztów. Brakuje takiej pozycji przy księgowaniu wydatków. W tej sytuacji musiałem je zaksięgować tak, że całą kwotę ZUS system przeniósł do kosztów, a przecież bezpośrednio można tam wrzucić jedynie składki za ubezpieczenia społeczne (skł. zdrowotnej już nie można - ją odejmuje się w późniejszym etapie przy zaliczce na podatek dochodowy).







Efekt tego jest taki, że przy generowaniu zaliczki na podatek dochodowy, koszty ZUS są odejmowane dwa razy. To powoduje błędy w rozliczeniu.







Solucja: Powinna być możliwość księgowania wydatków firmy, które nie stanowią kosztów lub przynajmniej powinna być możliwość rozdzielenia, że część dodawanego wydatku kosztem jest, a część nie.







Dla jasności przytoczę swój przykład.



Chodzi o zaksięgowanie składek ZUS (107,43 zł. za ubezp. społeczne i 233,32 zł. za składkę zdrowotną). Zgodnie z prawem bezpośrednio w koszty można wrzucić tylko tę pierwszą składkę, bo zdrowotna jest odejmowana na etapie rozliczania podatku dochodowego. Chcę przy tym, aby w KPiR widoczne było księgowanie tych składek, bo potrzebny jest mi nr księgowy dla tej pozycji (rozliczam się z UE). Tylko, że w takiej sytuacji, gdy po wygenerowaniu deklaracji DRA zabieram się za PIT 5, w którym chcę wyliczyć zaliczkę na podatek dochodowy, po raz drugi odejmowana jest kwota opłaconej składki. Po raz drugi, ponieważ wcześniej została ona uwzględniona w kosztach całego miesiąca.







Temat badałem z księgowym, który jednoznacznie stwierdził, że przez to system źle wylicza kwotę zaliczki na podatek dochodowy.







Mam nadzieję, że udało mi się to wytłumaczyć.







Proszę o reakcję ze strony administracji. Dziękuję.
Kategorie:
Nie przypisano żadnych kategorii
Tagi:
Nie dodano żadnych tagów
PRACOWNIK
  • Dodano: 15 maj 2010, 10:04
Nie bardzo rozumiem na czym miałby polegać błąd programu. Jeśli księguje Pan składki społeczne jako dowód wewnętrzny to przy obliczaniu zaliczki przy składkach społecznych trzeba wpisywać 0. Program sam nie może się domyśleć że zaksięgował Pan składki społeczne.
0 komentarzy 0
Problem:
Błąd: Dodawanie wydatków bez wrzucania w koszty