forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Aktualizacja wfirma.pl i mojebiuro24.pl 19.1m

PRACOWNIK
  • Dodano: 31 sty, 15:12
  • 44 odpowiedzi 44

Informujemy, że od godz. 20:00 2 lutego 2019 roku do godz. 20:00 3 lutego 2019 roku nastąpi aktualizacja systemów:



Aktualizacja związana jest z przebudową techniczną - wprowadza nowości i zmiany w module Magazynu:



Dodatkowo usprawniliśmy OCR w zakresie wielostronicowych plików (czyli odczyt wielu faktur załączonych w jednym pliku) zarówno dla firm jak i biur rachunkowych.

  • Dodano: 31 sty, 16:23
Dzień dobry.
Mam sugestię dodania możliwości wyszukiwania po dodatkowych polach w magazynie. Obecnie można wyszukiwać tylko po KOD PRODUKTU, co praktycznie eliminuje użycie skanera kodów kreskowych, który opiera się jak wiadomo n EANie.
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 31 sty, 16:25
Dzień dobry, dziękujemy za sugestię. W tej aktualizacji taka funkcja nie wejdzie ale postaramy się uwzględnić przy kolejnych projektowanych i wdrażanych zmianach. Pozdrawiam
  • Dodano: 3 lut, 21:33
TP
Dokładnie tak. Od roku czekamy na taką aktualizację. Brak możliwości szukania po kodzie EAN sprawia, że to pole jest bez sensu (brak możliwości użycia skanera, brak możliwości wyszukiwania).
  • Dodano: 31 sty, 17:15
PIT - 4R
Jak już wcześniej sugerowałem konieczna jest modyfikacja modułu PIT-4R. Musi być możliwe uzupełniania tego modułu w polach nie wypełnionych automatycznie. W szczególności blok D, oraz C 9 (nadpłaty). Tak jak to funkcjonuje na portalu MF.
W chwili obecnej, bez własnego podpisu kwalifikowanego i ręcznego wypełniania formularza na portalu MF nie ma możliwości prawidłowego złożenia tego formularza w w-firma.
Jarosław Giżewski
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 31 sty, 17:17
Dziękujemy za tę sugestię - została ona odnotowana do weryfikacji przy tworzeniu rozliczeń za kolejny rok.
  • Dodano: 1 lut, 12:11
Pani Ewo - taka prośba (możliwość modyfikacji PIT4R) już wpłynęła ode mnie rok temu....
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 lut, 14:11
Witam,
na chwile obecną intensywnie pracujemy nad dostosowywaniem systemu do ciągle zmieniających się przepisów. W noworocznej aktualizacji dużą zmianą było wprowadzenie rozliczania samochodów. W trakcie stycznia trwały prace nad udostępnieniem użytkownikom nowych druków zeznań rocznych, a także nad magazynem. Aktualnie dokładamy wszelkich starań by wdrożyć nowe formularze deklaracji rozliczeniowych ZUS, które w programie Płatnik pojawiły się dopiero 26 stycznia. Jako , że nasz system ma dużo powiązań między różnymi modułami, musimy wszystko dokładnie analizować. Często w gąszczu pochłaniających nas dużych zmian niektóre inne muszą zostać przesunięte w terminie. Mamy w planach wdrożenie opcji edycji tego formularza. Prosimy o cierpliwość.
Pozdrawiam
  • Dodano: 31 sty, 17:17
Wiele zmian, ale żadna mnie nie dotyczy bo nie prowadzę magazynu …

A kiedy ruszą prace nad:
• CRM
• Wersją mobilną na Androida?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 31 sty, 17:20
Ta aktualizacja jest dedykowaną dla magazynu. Natomiast standardowo w trakcie kolejnych kwartałów tego roku będą wchodziły kolejne zmiany aktualizacyjne nad którymi obecnie pracujemy.
  • Dodano: 31 sty, 18:45
Super!

Nie mogę się doczekać.. a czy w sklepie Pasejo będzie można korzystać z wszystkich magazynów?
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 lut, 14:26
Witam,
Oczywiście, na platformie Pasejo również została wprowadzona możliwość obsługi wielu magazynów. Wybór magazynu będzie odbywał się w zakładce INTEGRACJE - WFIRMA poprzez wybranie magazynu z menu tak, jak w przypadku wyboru firmy (jeżeli posiadamy więcej niż jedną firmę na koncie wFirma).
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lut, 10:43
TP
Ale czy to oznacza, że można będzie użyć więcej niż 2000 produktów w Pasejo? Np. 1500 z magazynu Głównego i 1500 z magazynu pomocniczego?
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 10:43
Witam,
Limit produktów w dalszym ciągu będzie wynosił 2 tysiące. Integracja w tym przypadku nie oznacza połączenia i obsługi kilku magazynów jednocześnie, lecz możliwości przełączania się na inny magazyn. Zmiana magazynu na platformie Pasejo spowoduje globalną zmianę dla całego sklepu. Wówczas sprzedawane przedmioty będą schodziły tylko z tego magazynu, który aktualnie został włączony. Ponad to po każdej zmianie magazynu należy użyć przycisku AKTUALIZUJ CENY I STANY w zakładce INTEGRACJE - WFIRMA - IMPORT PRODUKTÓW w celu zaktualizowania i listy produktów oraz ich stanów cen, które w zależności od magazynu mogą się różnić.
Pozdrawiam
  • Dodano: 31 sty, 19:59
Ze swojej strony mam propozycję by uwzględnić zmianę pozycji z pionowej na horyzontalną na urządzeniach typu smartfon lub tablet. Ponieważ często korzystam u klientów z opcji wystawienia faktury na miejscu i wysłania na maila klienta, nie jest zbyt wygodne korzystanie z platformy w pozycji pionowej. Czy byłaby możliwość wprowadzenia takiej zmiany w przyszłości?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 31 sty, 19:59
Pracujemy nad wygodną aplikacją do fakturowania, którą planujemy udostępnić Państwu w ciągu 2 miesięcy. Fakturowanie w pełni będzie dostosowane pod urządzenia mobilne, zarówno na androidzie jak i na iOS.
  • Dodano: 31 sty, 21:55
Co to znaczy "Nowy typ produktów - komplet"? Czy to znaczy, że będzie można stworzyć produkt-komplet składający się z kilku produktów prostych i sprzedaż (wystawienie paragonu/faktury) takiego produktu pociągnie za sobą zmianę stanu magazynowego każdego z produktów prostych? Czy też to będzie musiało przechodzić przez produkcję, kompletację itp.?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 31 sty, 21:55
Nie, takie założenie byłoby błędne bowiem stan magazynowy ma też komplet więc jeżeli sprzedaż kompletu miałaby wywoływać również zmiany w stanie produktów się na niego składających mielibyśmy zdublowane zejście stanów magazynowych. Dzięki typowi będzie możliwość użycia filtrów jak również jeden komplet będzie mógł być składową innego kompletu.
  • Dodano: 1 lut, 05:39
Takie założenie nie byłoby błędne :) Jest to jednak z podstawowych funkcjonalności sklepów internetowych gdzie produkt typu bundle składa się z kilku produktów prostych. Proszę sobie wyobrazić predefiniowane zestawy np. komputer typu A, komputer typu B, komputer typu C. Każdy z komputerów ma nieco inną konfigurację i składa się w części z różnych komponentów. Mając komplet A, komplet B, komplet C w magazynie (komplety mogą być bytami wirtualnymi, tj. nie mają stanu magazynowego) można w prosty sposób wystawiać dokumenty sprzedaży nie wpisując "z palca" listy 10 elementów.
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 lut, 05:40
Tak, gdyby komplety były wirtualnymi bytami, taka funkcja by zadziałała. Dziękujemy za zgłoszenie - propozycja przekazana do analizy.
Pozdrawiam
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 lut, 10:31
W tym formacie działa funkcjonalność usługi ze składnikami, gdzie sama usługa nie ma partii ale partie mają składniki do niej przypisane więc sprzedaż takiej usługi powoduje ściągnięcie jej składników z magazynu: https://pomoc.wfirma.pl/-kompletacja-sprzedaz-uslugi
  • Dodano: 1 lut, 11:49
Dzień dobry.
Brakuje mi jednej rzeczy w Kadrach. Moja firma od tego roku została płatnikiem zasiłków. Obecnie można ustawić firmę jak płatnika zasiłków dla wszystkich pracowników i takie ustawienie powoduje naliczanie wypłacania zasiłków przez firmę dla wszystkich pracowników. Tymczasem występuje sytuacja, że pomimo tego, że firma generalnie jest płatnikiem zasiłków, to część pracowników jest płacona przez ZUS (chodzi o sytuację kontynuacji zwolnienia chorobowego na przełomie roku czy urlop macierzyński; jeśli ZUS był płatnikiem na 31.12.2018, to pozostaje płatnikiem do czasu przerwania wypłaty zasiłku bądź zmiany jego typu). Brakuje możliwości ustawienia dla danego pracownika, do kiedy płatnikiem zasiłku jest ZUS, a od kiedy firma. Lub odwrotnie, w sytuacji gdy firma w danym roku jest płatnikiem zasiłku, a w kolejnym już nie.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 lut, 11:49
Dzień dobry,
aktualnie moduł kadry jest bezpłatnym dodatkiem do księgowości, a także podstawowym narzędziem do rozliczania pracowników. Informujemy o tym zamieszczając przy nim dopisek BETA: https://pomoc.wfirma.pl/-modul-w-wersji-beta
Nieustannie pracujemy nad jego rozwojem, dlatego dziękujemy za sugestię - zostanie przekazana do działu rozwoju.
Pozdrawiam
  • Dodano: 1 lut, 11:59
"Mili" Państwo.
Wersje odpowiednia dla urządzeń mobilnych zapowiadać już od co najmniej roku! Chyba jako ostatni system online takiej nie posiadacie. Chciałbym wierzyć, że zapowiedź obecna - iż za dwa miesiące zostanie uruchomiona nie jest czczą gadaniną. Jestem przed decyzją czy przedłużać abonament i ten "szczegół" jest dla mnie niebywale istotny!
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 lut, 12:11
Prace nad wersją mobilną systemu przeznaczoną do fakturowania są nadal w trakcie realizacji. Planujemy jej udostępnienie o czym wspominaliśmy.

Proszę wziąć pod uwagę, że przełom roku był dla nasz intensywnym czasem na wdrożenie wszystkich istotnych zmian prawnych, które miały wpływ na wyliczenia podatkowe naszych użytkowników. Naszym zadaniem jest dostarczanie w pełni aktualnego rozwiązania, które będzie gwarantowało aktualność z obowiązującymi przepisami podatkowymi z tej uwagi praca nad wersją mobilną systemu została wydłużona. Kolejnym dużym projektem była rozbudowa modułu magazynowego oraz wprowadzenie magazynu dla podatników zwolnionych z VAT, co wdraża bieżąca aktualizacja.

Pragnę również dodać iż świadczone przez nas usługi są zgodne z ISO 9001 w związku z czym obowiązują nas określone procedury planowania, produkowania, testowania i aktualizowania systemu. W związku z powyższym prace na najbliższe kwartały są ściśle zaplanowane i dotyczą powyżej wskazanych kwestii. Jednak zachęcamy do przedstawiania sugestii dotyczących zmian. Zgłaszane pomysły są przez nas weryfikowane i planowane do wdrożenia na kolejne okresy.
Pozdrawiam
  • Dodano: 1 lut, 17:17
MaB
A co z obiecywanym rozwojem RWD - przecież były wielkie zmiany w UI pod tym kątem. Miały być kolejne w kolejnych aktualizacjach : zapowiadali Państwo ze to tylko wstęp do dalszych zmian - niestety nie widzę dalszego ciągu
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 lut, 17:17
W związku z dużym zainteresowaniem wersją mobilną systemu i jej mniejszym skomplikowaniem wdrożenia niż wersja responsywna w pierwszej kolejności pojawi się wersja mobilna systemu z opcją do fakturowania. Natomiast nad wersją responsyną nadal pracujemy.
Pozdrawiam
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 lut, 17:28
Od ponad roku pracujemy równolegle nad przebudową interfejsu serwisu wfirma.pl i mojebiuro24.pl w kierunku RWD jak i wersją dedykowaną przede wszystkim na urządzenia mobilne w odmiennej technologii komunikującą się po API z samym systemem. To z uwagi na konieczność odchudzenia funkcji serwisu które uniemożliwiałyby wygodne korzystanie z nich na tychże urządzeniach.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 lut, 19:42
Dzień dobry, a propos planowanych zmian - ponowię pytanie o dwie kwestie: księgi handlowe - z Państwa systemu, korzystają Spółki z o.o. wystawiając faktury - zapewne (podobnie jak biura rachunkowe) skorzystałyby z tej funkcjonalności; druga to rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych dla właścicieli i/lub pracowników - jeżeli chodzi o pracowników - zdaję sobie sprawę, że moduł kadrowy to wersja beta i tutaj rozumiem, że możemy na to poczekać; natomiast dla właścicieli - czy np. opcja dowodu wewnętrznego z uzupełnieniem np. czasu delegacji i automatycznym wyliczeniem proponowanej diety byłaby możliwa?
z poważaniem Lidia Pudliszak
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lut, 19:42
Dzień dobry Pani Lidio,
system wfirma.pl i mojebiuro24.pl służą do prowadzenia księgowości podatkowej w formie uproszczonej (KPiR, Ewidncja przychodów). Na chwilę obecną nie planujemy rozbudowy systemów o funkcję umożliwiające prowadzenie pełnej księgowości. Natomiast rozbudowa systemu o funkcję rozliczania delegacji jest opracowywana i zostanie wdrożona w jednej z przyszłych aktualizacji. Dziękujemy za zgłoszenie, wszelkie uwagi od naszych użytkowników są dla nas bardzo cenne.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 lut, 21:34
Jeżeli chodzi o ten punkt:

Przebudowa kompletacji produktów - sprzedaż usługi ze składnikami

To co w tym nowego? Przecież kompletacja w usługach jest już dawno...
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lut, 21:58
Tak funkcja taka pośrednio była natomiast został przebudowany jej mechanizm oraz wydzielono odrębnie typ produktu komplet, który może być składnikiem m.in. usługi ze składnikami.
  • Dodano: 3 lut, 23:08
Po aktualizacji nie mogę wprowadzić faktury z niecałkowitą liczbą w polu "ilość". Wcześniej mogłem wprowadzić np. 105,5 godz. teraz system nie przyjmuje wartości.
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 lut, 23:08
Witam Panie Darku,
w aktualizacji wprowadzone zostały nowe jednostki miar: https://pomoc.wfirma.pl/-jednostki-miar-w-katalogu-produktow-systemu-wfirma Spowodowane jest to tym, że jesteśmy jednym z pierwszych systemów w Polsce jakie wprowadzają elektroniczną fakturę ustrukturyzowaną wg normy unijnej i wymogów organizacji Open Peppol oraz jednym z pierwszych systemów posiadających kody jednostek miar wymaganych przez unijne normy. Z odpowiednim wyprzedzeniem wprowadzamy zmiany aby umożliwić funkcjonowanie wg nowych zasad jakie lada moment będą wchodzić w życie m.in. platforma elektronicznego fakturowania, która przetwarzać będzie jedynie faktury posiadające unijną postać faktury ustrukturyzowanej czy centralny rejestr faktur - który przyjmował będzie dane w określonym formacie:
- https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-czym-jest-i-kogo-dotyczy-platforma-elektronicznego-fakturowania
- https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kogo-dotyczy-i-od-kiedy-centralny-rejestr-faktur-zostanie-wprowadzony

Stąd też wprowadzone nowe jednostki miar: https://pomoc.wfirma.pl/-jednostki-miar-w-katalogu-produktow-systemu-wfirma Wystarczy w zakładce USTAWIENIA / MAGAZYN / JEDNOSTKI wskazać te używane przez Pana - wówczas będzie możliwość wprowadzenia miar po przecinku bowiem system będzie przeliczał je wg najniższej jednostki podstawowej jaka jest już niepodzielna.

W razie dodatkowych pytań polecam skorzystanie z funkcji Zapytaj eksperta dostępnej po zalogowaniu się do systemu.
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lut, 11:25
Również mam ten sam problem - a w zakładce "Jednostki" nie mogę zrobić nic poza zdefiniowaniem własnej jednostki "godzina" co już miałem zrobione.

Nadal nie pozwala mi to rozliczyć faktury z niecałkowitą wartością.
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 11:26
W przypadku godzin postaramy się wprowadzić dodatkową jednostkę w kategorii czasu, co powinno ułatwić pracę w takich przypadkach. Pozdrawiam
  • Dodano: 3 lut, 23:09
Po aktualizacji nie można przy wprowadzaniu zakupów wpisać ilości innej niż liczby całkowite. Niezależnie od wybranej jednostki miary, system informuje że należy wpisać wartość większą od 0 w sytuacji kiedy wpiszemy np. 0.2 lub 2.5
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 lut, 23:09
Dzień dobry, szczegółowe wyjaśnienie w poście powyżej.
  • Dodano: 3 lut, 23:11
Wraz z wczorajszą aktualizacją, w module wystawienia faktury lista produktów (autouzupełnianie pola Towar) przestała pobierać dane i wyświetlać towary z ujemnym stanem magazynowym. Korzystam z Państwa systemu wyłącznie do fakturowania, nie prowadzę tu magazynu. W konsekwencji wprowadzonej zmiany wystawianie faktur uległo dużemu utrudnieniu. Proszę o informację jak można przywrócić poprzednią funkcjonalność w/w modułu. Pozdrawiam
5 komentarzy 5
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 lut, 23:15
Dziękujemy za zgłoszenie - przekazane zostało do działu technicznego dlatego proszę o cierpliwość. Funkcja dedykowana jest dla osób prowadzących gospodarkę magazynową: https://pomoc.wfirma.pl/-ujemne-stany-magazynowe
  • Dodano: 4 lut, 10:43
Tak, brak tej funkcjonalności 'autouzupełnianie pola Towar' jest bardzo niekorzystną zmianą. Również proszę o jej przywrócenie.
  • Dodano: 4 lut, 10:43
Przyłączam się do prośby- jest to duże utrudnienie dla firm nieprowadzących magazynu przez Państwa system.
  • Dodano: 5 lut, 12:50
Mnie to też bardzo dotknęło, znacznie wydłużyło czas wypisywania dokumentów sprzedaży. Powinna być opcja wyboru, czy chcemy program dopuszczał stany ujemne. U mnie to wygląda tak, że na bieżąco wprowadzam dokumenty sprzedaży, a dokumenty zakupów tych towarów wprowadzam pod koniec miesiąca, dlatego mam stany ujemne, które zerują się po wprowadzeniu dokumentów zakupu.
PRACOWNIK
  • Dodano: 5 lut, 12:53
Problematyczne wówczas jest wyliczenie prawidłowe partii magazynowych gdzie podatkowo istotne jest która partia po jakiej cenie weszła i która pierwsza wyjdzie: https://pomoc.wfirma.pl/-partie-magazynowe-w-rozbudowanym-magazynie
  • Dodano: 4 lut, 11:13
Witam, pojawił się problem w module magazyn - rezerwacje. W rezerwacjach pojawia się komunikat - wprowadzona ilość w danej jednostce musi być wartością całkowitą - w załączeniu print screen. Z zasady powinna być możliwość jednostek niecałkowitych.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 11:13
Dzień dobry, opisywany problem wynika z wprowadzenia blokady podzielności jednostek. Planowane rozwiązanie w tej kwestii to przypisanie jednostki tak, aby uwzględnił że mb = m. Dzięki temu w jednostce partii będzie przypisana odpowiednia, podzielna jednostka systemowa. Proszę o cierpliwość.
  • Dodano: 4 lut, 11:13
Dzień dobry,
Chciałbym zgłosić problem.
W sekcji Wydatki wyświetla mi się tylko 10 pozycji, nie ma przycisku nigdzie by przejść do następnej strony. Jak wyeksportuje tabele do Excela to pojawia mi się poprawna ilość 12 pozycji.
Proszę o informację jak mogę wyświetlić wszystkie pozycje w module Wydatki.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 11:13
Dzień dobry,
dziękujemy za zgłoszenie. Analizujemy problem. Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lut, 11:14
Dzień dobry

Po ostatniej aktualizacji mam problem z wystawieniem faktury. Ponieważ przy produktach które miałem już na magazynie w momencie wystawiania faktury pojawia się komunikat: Nie ma możliwości zmiany jednostek dla dokumentów wygenerowanych przed 03-02-2019.

Co mam w takiej sytuacji zrobić?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 11:14
Dzień dobry, w aktualizacji wprowadzone zostały nowe jednostki miar: https://pomoc.wfirma.pl/-jednostki-miar-w-katalogu-produktow-systemu-wfirma Wystarczy w zakładce USTAWIENIA / MAGAZYN / JEDNOSTKI wskazać te używane przez Pana - wówczas będzie możliwość wprowadzenia miar po przecinku bowiem system będzie przeliczał je wg najniższej jednostki podstawowej jaka jest już niepodzielna.
Wprowadzenie nowych jednostek spowodowane jest to tym, że jesteśmy jednym z pierwszych systemów w Polsce jakie wprowadzają elektroniczną fakturę ustrukturyzowaną wg normy unijnej i wymogów organizacji Open Peppol oraz jednym z pierwszych systemów posiadających kody jednostek miar wymaganych przez unijne normy. Z odpowiednim wyprzedzeniem wprowadzamy zmiany aby umożliwić funkcjonowanie wg nowych zasad jakie lada moment będą wchodzić w życie m.in. platforma elektronicznego fakturowania, która przetwarzać będzie jedynie faktury posiadające unijną postać faktury ustrukturyzowanej czy centralny rejestr faktur - który przyjmował będzie dane w określonym formacie:
- https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-czym-jest-i-kogo-dotyczy-platforma-elektronicznego-fakturowania
- https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kogo-dotyczy-i-od-kiedy-centralny-rejestr-faktur-zostanie-wprowadzony

Proszę dodatkowo o kontakt za pośrednictwem funkcji zapytaj eksperta.
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lut, 11:19
Co ze sklepami internetowymi, które po API wystawiają faktury? Często mamy ujemne stany magazynowe, teraz nie możemy wystawiać faktur przez naszą aplikację
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 11:19
Witam,
Blokada tworzenia ujemnych stanów magazynowych została wprowadzona również do API naszego systemu.
Ujemne stany magazynowe nie zostały całkowicie usunięte, zastąpiliśmy je bezpieczniejszą opcją - możliwością korzystania z rezerwacji. W ten sposób można zarezerwować produkt, którego nie ma na magazynie, a następnie na podstawie tej rezerwacji można wystawić dokument sprzedaży czy pro formę i w ten sposób utworzyć "ujemny stan magazynowy":
Załączam również artykuł pomocy na temat ujemnych stanów: https://pomoc.wfirma.pl/-ujemne-stany-magazynowe
Na ten moment jednak nie ma jeszcze możliwości dodawania rezerwacji przez API, jednak w przyszłości taka funkcja zostanie wprowadzona.
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lut, 11:21
Znowu namieszaliście tymi zmianami, mam już powoli dosyć...
Jak ustawić domyślnie własną jednostę, a nie żeby za każdym razem przy wystawieniu faktury zmieniać jednostke! W magazynie mam kilkadziesiat pozycji z czego wiekszość chce żeby jednostką był karton.
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 11:21
Witam,
Własne jednostki można dodać w zakładce USTAWIENIA - INNE - MAGAZYN - JEDNOSTKI poprzez opcję DODAJ JEDNOSTKĘ, w sekcji Użytkownika. Przy dodawaniu takiej jednostki jako kod polecam użycie opcji Kod uniwersalny. Po dodaniu takiej jednostki należy podczas dodawania produktu określić jednostkę partii jako np.: szt., wówczas w zakładce JEDNOSTKI (okna dodawania produktu) będzie mógł Pan określić przeliczenie 1 sztuka = 1 karton. W ten sposób podczas wystawiania dokumentów, w polu jednostki będzie miał Pan do wyboru sztukę lub karton.
W celu dodania jednostki kartonu do produktów, które już są na magazynie należy zaznaczyć wybrany produkt, wybrać opcję MODYFIKUJ i w zakładce JEDNOSTKI dodać przelicznik 1 sztuka = jeden karton.
Załączam również artykuł pomocy na temat jednostek: https://pomoc.wfirma.pl/-jednostki-miar-w-katalogu-produktow-systemu-wfirma
Pozdrawiam
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 20:11
Panie Grzegorzu, w niedługim czasie wchodzi w Polsce do powszechnego użytku ustrukturyzowana faktura elektroniczna i obowiązek przesyłania takich faktur w obrocie z jednostkami budżetowymi. Jednostki miar występujące przy fakturowaniu muszą być zgodne z nomenklaturą norm kodów Peppol.
  • Dodano: 4 lut, 11:24
Po aktualizacji dla faktur wystawianych do zamówień importowanych z Allegro trzeba ręcznie wybierać jednostkę dla każdej jednej pozycji widocznej na fakturze, łącznie z kosztami wysyłki. Bardzo to komplikuje korzystanie z Państwa programu... Przed aktualizacją problem nie istniał, jednostki były uzupełnianie automatycznie. Czy ta zmiana była zamierzona i tak już zostanie czy będzie to poprawione?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 11:24
Dziękujemy za zgłoszenie - problem przekazany do analizy technicznej w celu ułatwienia wystawiania faktur do zamówień a Allegro. Proszę o cierpliwość. Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lut, 11:48
Witam.
Otworzyłem proformę stworzoną przed aktualizacją systemu. Wprowadziłem zmianę w ilości, jednostki nie dotykałem. Podczas zapisywania dokumentu pojawił się błąd a zapis był niemożliwy. Jaki zrobiłem błąd?
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 11:50
Witam, jeżeli do pro formy nie było wystawianych na razie dokumentów można ją usunąć i wygenerować na nowo. Komunikat o błędzie pojawia się ze względu na wprowadzony nowy system jednostek, który ze względów technicznych nie pozwala na modyfikacje wystawionych uprzednio dokumentów.
  • Dodano: 4 lut, 14:09
Rozumiem, Ale jeśli jest ich kilkaset, to mam sporo niepotrzebnej podwójnej roboty!
Proszę o podanie innego rozwiązania tego problemu.
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 14:09
Witam,
proszę o zadanie pytania poprzez funkcję Zapytaj Eksperta dostępną po zalogowaniu do systemu. Dzięki temu uzyska Pan pomoc naszego działu technicznego w celu rozwiązania konkretnego problemu. Polecam: https://pomoc.wfirma.pl/-wsparcie-techniczne
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lut, 14:14
Po aktualizacji zniknęła w Przychodach i Wydatkach belka umożliwiająca zmianę stron i zmianę ilości wyświetlanych wierszy na stronie. Wyświetlana jest tylko pierwsza strona z listą dokumentów, brak możliwości dostępu do dokumentów z kolejnych stron.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 14:14
Dzień dobry,
dziękujemy za zgłoszenie problemu. Jesteśmy w trakcie naprawy błędu i poprawka w tym zakresie powinna wyjść w dniu jutrzejszym.
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lut, 14:48
Witam,
po aktualizacji nie możemy wykonać korekty pozycji na FV(stan magazynowy jest dodatni!) przy zapisaniu kręci się logo wfirma i akcja nie zostaje wykonana. Proszę o pomoc w tej sprawie.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 14:49
Dziękujemy - zgłoszenie jest w trakcie naprawy. W dniu jutrzejszym funkcja powinna być dostępna. Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lut, 14:54
Koszmar. Dlaczego nie mogliście zostawić opcji ignorowania stanów magazynowych? Jak teraz dodać hurtem ilości na stan magazynowy dla wszystkich produktów?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 15:07
Witam, rozumiem, że chciałby Pan teraz w celu uporządkowania magazynu "wyzerować" ujemne stany przedstawiając faktyczny obraz jaki jest na magazynie. W tym celu można pomocniczo skorzystać z importu z pliku https://pomoc.wfirma.pl/-eksport-stanow-magazynowych-do-pliku-w-formacie-xlsx lub wykonać to jednym dokumentem przyjęcia MGAZYN / PRZYJĘCIE / PW. Pomocne może być użycie filtra stanu w prawym dolnym rogu ustawiając na "niedostępne". Wówczas po zaznaczeniu nagłówka pierwszej kolumny można zaznaczyć z listy produkty i zbiorczo przyjąć PW. Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lut, 20:12
Na Boga ale namieszaliście tą aktualizacją. Sparaliżowaliście nam firmę i cały system w magazynie. Rozumiem że dostosowujecie oprogramowanie do przepisów ale nie NASZYM KOSZTEM i STRESEM, WTF . Dodawanie własnych jednostek NIE DZIAŁA ZROZUMCIE. Bardzo proszę aby jednostka SZTUKA była podzielna na ułamki.
MAMY SETKI produktów dodanych w sztukach które mają teraz wartości ułamkowe i teraz nie możemy nawet ściągać ich z magazynu w ilościach ułamkowych. Tym sposobem będą nam już na zawsze zalegac wartości ułamkowe. Zrozumcie to Państwo. jeżeli np na talerz zupy cukinowej wchodzi mi 0.25 cukini która była dodana na magazyn jako sztuka to ja muszę byc w stanie sciągnąć 0.25szt na wyprodukowanie jednego talerza zupy. Zaimportowaliście setki jednostek miar z jakiejś tabeli excelowskiej a zablokowaliście opcję dzielenia SZTUKI.

Tego sie nie DA USTAWIĆ. BŁAGAM za EXPRESOWE wprowadzenie ułamków dla sztuk innych wartości, inaczej my padniemy w CHAOSIE. Narazie to działa tylko dla kg i m2
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 20:13
Witam,
Zmiany w systemie jednostek oraz uzsadnienie wprowadzenia tych zmian zostały opisane już w odpowiedziach powyżej.
W takim przypadku proszę dodać do produktu Cukinia jednostkę gram oraz jej przelicznik np.: 1 sztuka = 25 gram. Wówczas będzie mógł Pan zdjąć 25 gram cukinii ze stanu. Podstawowe jednostki wagi można włączyć w zakładce USTAWIENIA - INNE - MAGAZYN - JEDNOSTKI poprzez zaznaczenie wszystkich jednostek w grupie wagi.
System jednostek został także opisany w artykule pomocy: : https://pomoc.wfirma.pl/-jednostki-miar-w-katalogu-produktow-systemu-wfirma
Pozdrawiam
  • Dodano: 6 lut, 13:10
Dla mnie to też jest porażka. Sztuka musi być podzielna! Nie wiem jak zrobić przelicznik właściwy, bo przy każdej zmianie wyskakują powiadomienia na czerwono np. " nie można zmienić wartości jednostki, która została już wykorzystana". I co teraz mam dodawać nowe produkty z właściwymi jednostkami (będą one miały inny kod produktu - bo starego produktu z jednostką sztuka nie można modyfikować w polu jednostka) ? A te które są np. w rezerwacji, każdą jedną pozycję zamieniać na nowy produkt ? Proszę o wprowadzenie "okres u przejściowego" dla jednostek sztuka, na chwilę obecną nasza praca w magazynie - zatrzymała się, nie wiem jak z tego wybrnąć.
  • Dodano: 4 lut, 20:34
W jaki sposób mam wprowadzić fakturę na której widnieje towar z jednostką miary - tys; ilością - 0,01; i ceną netto 181.77 proszę o szybką odpowiedź.
5 komentarzy 5
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 21:10
Wprowadzenie zależy od tego w jakiej jednostce miary będzie dokonywana sprzedaż tego produktu jeżeli np. będzie sprzedawany w paczkach to paczka jest sztuką i przyjmuje Pan tyle paczek ile zakupił. Natomiast jeżeli będzie sprzedawany na sztuki należy określić ile sztuk Pan zakupił (np. 1000 x 0,01 czyli 10) i tyle przyjmuje Pan na magazyn. Polecam: https://pomoc.wfirma.pl/-jednostki-miar-w-katalogu-produktow-systemu-wfirma
  • Dodano: 5 lut, 06:18
Czy Pani nie rozumie, że nie mogę wpisać, że zakupiłem 10 szt. bo wtedy cena za sztukę wychodzi 0,18177zł czego wasz system nie pozwala wpisać i nie mogę również wpisać, że zakupiłem 0,01 paczki w której jest 1000szt. i która wtedy kosztuje 181,77, ponieważ wasz system nie pozwala wpisać 0,01 szt. czy 0,01 mojej wymyślonej jednostki miary. W związku z czym nadal czekam na rozwiązanie tego problemu, ponieważ na chwilę obecną nie mogę prowadzić działalności.
PRACOWNIK
  • Dodano: 5 lut, 06:18
A w jaki sposób Pan sprzedaje - czy pojedyncze sztuki czy w określonych z góry paczkach? Jak chodzi o cenę i zaokrąglenia to w takim przypadku możliwe jest rozdzielenie ujęcia podatkowo kosztu. Koszt dla celów podatkowo wykazać można poprzez Wydatki / Księgowanie / Dodaj / Zakup towarów handl i mat. podst. wprowadzając kwotę dokładnie z faktury w zakładce STAWKI sumą. Natomiast na magazyn wprowadzając oddzielnie poprzez Magazyn / Przyjęcie / PZ w zależności od tego czy towar jest sprzedawany w paczkach czy w sztukach - jeżeli w sztukach cena za sztukę musi zostać zaokrąglona do pełnych groszy. Nie da się bowiem sprzedać towaru za 0,5 grosza. W systemie ceny podawane są z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku stąd taka konieczność. W tym zakresie nic się nie zmieniło w systemie. Cena jednostkowa produktu nie może być mniejsza niż 1 grosz.
  • Dodano: 5 lut, 13:13
Jest to element służący do produkcji i wchodzi w skład produkowanego produktu. Chciałbym mieć te elementy na magazynie i w przypadku produkcji pobierać odpowiednią ilość do wytwarzanego produktu. Nie bardzo rozumiem wasz upór w blokowaniu możliwości stworzenia własnej jednostki, którą można będzie zapisać w postaci ułamka. Rozwiązałoby to wszystkie moje problemy z zakupami. Rozwiązanie które Pani proponuje to co najmniej podwójna robota, a efekt i tak nie jest zadowalający ponieważ ceny towaru na magazynie zostaną zaokrąglone w niepożądany sposób. Pisze Pani, że nie da się sprzedać towaru za 0,5gr, jednak jakoś firma która mi sprzedała towar zrobiła to w cenie 0,18177zł za szt. (wykorzystując do tego ułamek paczki z 1000szt., czego ja nie mogę zrobić). Czy zatem w takim przypadku powinienem udać się do tej firmy w celu poprawienia błędnie wystawionej faktury VAT?
PRACOWNIK
  • Dodano: 5 lut, 13:19
Aby ułatwić rozliczanie wprowadzimy dodatkową grupę jednostek wielokrotności sztuk czyli 1 szt 10 szt 100 szt 1000 szt. - powinno to rozwiązanie ułatwić rozliczanie takich sytuacji.

Natomiast cena na fakturze powinna być zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku czyli do pełnych groszy.
  • Dodano: 4 lut, 21:29
Dzień dobry,

odnośnie ostatniej aktualizacji jestem trochę "podbudowany", ponieważ widzę nie nie jesteśmy sami.

Doceniam waszą pracę, ale czy ktoś na prawdę przemyślał wdrożenie tak dużej aktualizacji, jednocześnie nie dając czasu użytkownikom na zapoznanie się ze zmianami ?

Aktualizacja skończyła się wczoraj wieczorem, a dziś od rana niespodzianka...

Za pośrednictwem Allegro sprzedajemy produkty, które w magazynie korzystały głównie ze stanów ujemnych, przyspieszało to wystawianie faktur. Później było to korygowane kompletacją z głównych produktów.

W magazynie mamy ponad tysiąc pozycji. Teraz np. aby korzystać z kompletacji trzeba przeedytować każdy produkt i przypisać jednostkę.

Dziś wystawiliśmy kilkadziesiąt faktur bez skutku magazynowego, ponieważ nie ma stanów ujemnych ani kompletacji. Wszystko po to, aby klienci dostali towar i fv na czas.

Szczerze... ? Nie mam pojęcia jak w szybki sposób doprowadzić magazyn do ładu i sprawnie obsługiwać zamówienia. Za chwilę nie będzie wiadomo co jest na stanie, a czego nie ma.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lut, 21:29
Dzień dobry, o zmianie ujemnych stanów magazynowych na bezpieczniejszą wersję informujemy od dwóch lat - rezerwacje: https://pomoc.wfirma.pl/-ujemne-stany-magazynowe Pierwszym etapem było przeniesienie ich do indywidualnych ustawień i pozostawienie jedynie tym Użytkownikom, którzy samodzielnie zdecydowali o korzystaniu z nich, a obecnie kolejny etap przeniesienia ich na funkcję rezerwacji.

Obecnie każdy przedsiębiorca prowadzący gospodarkę magazynową musi na żądanie organów podatkowych wygenerować i przedstawić urzędowi JPK_MAG. A w celu wygenerowania poprawnego JPK_MAG należy pilnować chronologiczności zdarzeń. Nie da się sprzedać/wydać z magazynu towaru jaki na magazyn nie wszedł.

W celu uporządkowania magazynu najwygodniej przeprowadzić remanent (na przełomie roku każdy przedsiębiorca miał taki obowiązek stąd zaplanowane wdrożenie zmian w takim okresie). Aby "wyzerować" ujemne stany przedstawiając faktyczny obraz jaki jest na magazynie można pomocniczo skorzystać z importu z pliku https://pomoc.wfirma.pl/-eksport-stanow-magazynowych-do-pliku-w-formacie-xlsx lub wykonać to jednym dokumentem przyjęcia MGAZYN / PRZYJĘCIE / PW. Pomocne może być użycie filtra stanu w prawym dolnym rogu ustawiając na "niedostępne". Wówczas po zaznaczeniu nagłówka pierwszej kolumny można zaznaczyć z listy produkty i zbiorczo przyjąć PW. Pozdrawiam
  • Dodano: 5 lut, 13:19
Dzień dobry,

Proszę pilne wprowadzenie do dokumentów rezerwacyjnych możliwości wydruku z ukryciem ceny, tak samo jak to jest możliwe dla WZ i PZ
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 5 lut, 13:20
Witam,
system obecnie nie posiada takiej funkcjonalności. Dziękujemy za zgłoszenie - przekazane do działu technicznego w celu analizy i możliwego wdrożenia.
Pozdrawiam
  • Dodano: 5 lut, 13:22
Niestety jak wielu innych korzystających z magazynu muszę powiedzieć, że sposób wprowadzonych zmian w jednostkach spowodował całkowitą bezużyteczność magazynu i paraliż naszej działalności. Prowadzimy produkcję, mamy na stanie magazynowym tkaniny, taśmy suwakowe, suwaki nici itp. Do tej pory produkcja danego produktu powodował zejście ze stanu magazynowego np. 0,2mb tkaniny i 1/100 opakowania worków foliowych. Teraz tą filozofię która jest intuicyjna i dobrze funkcjonowała szlag trafił. I proszę nie wklejać odnośnika do artykułu o jednostkach i fakturach ustrukturyzowanych bo to się ma nijak do bezużytecznego magazynu i bezużytecznego systemu produkcji i kompletacji wyrobów. Radosna twórczość doprowadziła do tego, że musielibyśmy zmienić wszystkie zdefiniowane produkty a i tak dla tych surowców które już były użyte w starym systemie jednostek chyba nie da się edytować i zmienić sposobu ich "schodzenia" z magazynu. Jednym słowem całkowity pat i paraliż. Zresztą gdybyśmy musieli definiować produkcję wszystkich wyrobów to chyba raczej zrezygnujemy z waszych usług bo nie ma pewności czy za chwilę ktoś nie wpadnie na inny wspaniały pomysł a braknie mu wyobraźni, że dezorganizuje pracę wielu innych ludzi . Jak aktualna sytuacja potrwa jeszcze kilka dni to przyjdzie nam albo wstrzymać produkcję albo liczyć się z koniecznością ponownej inwentaryzacji niebawem i wykonania olbrzymiej i kosztownej pracy z powodu lekceważącego podejścia do tematu. Mam wrażenie, że ktoś kto decydowało tej aktualizacji nie zadał sobie trudu, żeby sprawdzić jakie będą skutki tych zmian. A nieśmiało zauważę że większość waszych klientów korzysta z usługi nie dlatego, że ma taki kaprys ale dlatego że siebie i swoich pracowników utrzymuje z prowadzonej działalności. Napisałam wiadomość w sprawie magazynu z pytaniem jak rozwiązać ten problem i niestety poza wklejką do artykułu o zmianach jednostek żadnej pomocy nie otrzymaliśmy
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 5 lut, 15:30
Witam,
wprowadziliśmy domyślne przypisanie do mb jednostki miary długości co powoduje że mogą być one wprowadzane z miejscami po przecinku. Będzie też wprowadzona nowa miara wielokrotności sztuk 1 szt / 10/ 100 /1000. Najprawdopodobniej pojawi się w dniu jutrzejszym.
Pozdrawiam
  • Dodano: 5 lut, 20:04
To jest dokładnie to z czym my również mamy problem. Szanowni Państwo sparaliżowaliście wszystkie firmy produkcyjne które kompletują swoja produkcję z innych produktów. Tak jak Pani Kasia z Eliks Natural nie możemy nic wyprodukować. Nawet nie macie pojęcia jaki paraliż nam zrobiliście. Wprowadzenie wielokrotności sztuk 1/10/100/1000 też nic nie zmieni. Mu musimy być w stanie kompletować z ułamków SZTUKI
  • Dodano: 6 lut, 13:11
KATASTROFA. Mamy setki jeśli nie tysiące produktów na magazynie wprowadzonych w sztukach które były pobierane w procesie kompletacji w wartościach nie całkowitych. Teraz robi się taki dramat że w module produkcja nie możemy pobierać wartości ułamkowych. Ta opcja została tylko dla kg, m2. Dla sztuk tylko wartości całkowite. Jak mam teraz zużyć to co zostało na magazynie w wartościach ułamkowych?

Dwa przychodzi nowy towar własnie w sztukach i tak jest wprowadzany na magazyn. My pobieramy ułamkowe wartości w produkcji. Co mamy zrobić, jak mam wprowadzać nowe dokumenty.

ROBIĄC tak znacząca aktualizację powinniście nas o tym poinformować i dać czas na przygotowanie się do tego. ZROZUMCIE my nie jesteśmy jedyni, całe forum huczy. COFNIJCIE TA AKTUALIZACJE i dajcie firmom czas na przygotowanie się do tak poważnych zmian
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 6 lut, 13:19
Witam,
kwestii ułamkowych wartości będących już na magazynie należałoby określić jaki jest faktyczny stan produktu i wprowadzić go w jednostce najmniejszej niepodzielnej jaka jest sprzedawna/pobierana do produkcji.

W przypadku nowych towarów należy zdefiniować jednostkę bazową np. jeżeli towar przyjmowany jest w paczkach 100 szt a do produkcji wydawane są konkretne sztuki, to dodatkowa kategoria miar jaka wejdzie na dniach pozwoli pobieranie np. 0,4 partii w jednostce 100 szt. Wyjaśnienia również dodane w tym wątku poniżej.

Pozdrawiam
  • Dodano: 6 lut, 13:11
czy ktoś z Państwa pytających i zgaszających uwagi rozwiązał już swoje problemy
0 komentarzy 0
  • Dodano: 6 lut, 13:11
Pycha i samouwielbienie - jeszcze jedna taka aktualizacja i będziecie na poziomie user frendly konkurencji - ifirmy. Sądziłem, że jesteście po to by pomagać firmom w prowadzeniu biznesu, a nie go utrudniać. I dlatego wybrałem Was, a nie ich.
Płacąc kolejny abonament do końca roku otrzymaliście chyba tym razem zbyt duży kredyt zaufania.

Chcieliście zostać liderem innowacji, a jesteście jesteście liderem chaosu w wielu firmach korzystających z Waszego systemu.
Stajecie się powoli agendą rządową, ktora chciałaby miec wszystko poukładane postrukturyzowane, jak w dziale sprawozdawczości u Piszczyka i najlepiej zanim przedsiębiorca podejmie jakąkolwiek decyzję lub działanie biznesowe, to zaraportuje o tym najpierw do ministerstwa.

Za skandaliczne uważam grzebanie i manipulowanie danymi w bazach danych klientów. To nie są Wasze dane, jakim prawem dokonujecie zmian, konwersji, blokujecie możliwość modyfikacji innych dokumentów - to nie są Wasze dokumenty i nie Wasza - przede wszystkim - odpowiedzialność.
Taka zmiana powinna być obowiązkowo decyzją użytkownika, a nie Waszą.
Może ktoś bardziej zdeterminowany poruszy ten problem w odpowiednim trybie prawnym.

Jaką funkcjonalność ma w tej chwili moduł magazyn ? Żadną. Uwierają Was minusowe stany magazynowe, ale inwentaryzacji nadal nie sposób tu wykonać.
I co z tego, że nie przejdzie JPK MAG ? Może wystarczyłby komunikat o niemożliwości jego wygenerowania z uwagi na minusowe pozycje. A może użytkownik wygeneruje się go z innego programu ? W konsekwencji padła funkcjonalność całego systemu, nawet tym, którzy ten moduł nie płacą i JPK MAG tym bardziej nie wygenerują.

Nie można było dodać opcji w ustawieniach np.: zgoda na konwesję jednostek miar + generowanie JPK MAG, a pozostawić dotychczasową funkcjonalność, tym którzy - na razie - tego nie potrzebują ?

Gdzieś u klienta na tablecie mam rzeźbić rezerwacje, by wystawić mu fakturę sprzedaży za towar, który kupiłem przed chwilą i mam go za fakturą zakupu w samochodzie ? To może urzędnik tak myśli, ale nie ten co na żywo prowadzi biznes.
Teraz będę powielał u klienta dwie faktury - najpierw fake zakupu, by wsadzić towar do magazynu, a potem standardową sprzedaż; fake się poprawi później; taka osobliwa “elastyczność sytemu” jest teraz ok ?
Pojedzcie do swoich klientów i zobaczcie tę operetkę, która jest Waszym dziełem.

Pozdrowienia
G.K.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 6 lut, 13:11
Szanowni Państwo poniżej dodaję posty wyjaśniające poszczególne wątki

Skąd zmiany?
Plany rządowe są takie by wprowadzić elektroniczną fakturę ustrukturyzowaną wg unijnych norm która będzie obligatoryjnym formatem wykorzystywanym w obrocie. Ma to związek m.in. z powstaniem do Centralnego rejestru faktur oraz platformy PEF czyli platformy elektronicznego fakturowania. Stąd wprowadzane przez nas zapowiadane od dłuższego czasu zmiany. Jesteśmy jednym z pierwszych systemów w Polsce jakie wprowadzają elektroniczną fakturę ustrukturyzowaną wg normy unijnej i wymogów organizacji Open Peppol oraz jednym z pierwszych systemów posiadających kody jednostek miar wymaganych przez unijne normy. Z odpowiednim wyprzedzeniem wprowadzamy zmiany aby umożliwić funkcjonowanie wg nowych zasad jakie lada moment będą wchodzić w życie m.in. platforma elektronicznego fakturowania, która przetwarzać będzie jedynie faktury posiadające unijną postać faktury ustrukturyzowanej czy centralny rejestr faktur - który przyjmował będzie dane w określonym formacie:
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-czym-jest-i-kogo-dotyczy-platforma-elektronicznego-fakturowania
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kogo-dotyczy-i-od-kiedy-centralny-rejestr-faktur-zostanie-wprowadzony
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 6 lut, 13:11
Jednostki niepodzielne

W ogólnym systemie miar występują jednostki niepodzielne - są to najmniejsze jednostki, które są bazą do tworzenia ich wielokrotności czyli jednostek podzielnych.
Przykładem może być np. milimetr który pozwala na utworzenie centymetra, metra czy kilometra. Wówczas centymentry, metry czy kilometry można przedstawiać jako:
- wielokrotności (10 cm; 13 m; 12 km), lub
- części ułamkowe (0,5 cm; 1,5 m; 10,5 km).
Jednak milimetr czyli najmniejsza w tym przypadku niepodzielna jednostka może być tylko przedstawiana jako wielokrotność. Dlatego też w systemie powstał katalog jednostek systemowych w którym to katalogu pierwsza kolumna wyznacza jednostki niepodzielne: g, mm, ml, mm2, s, szt, usł.

W najbliższych dniach pojawi się kolejna grupa wielopaków: 1 szt, 10 szt, 100 szt, 1000 szt pozwalająca na przyjęcia ułamkowych ilości wielopaków.

Jest jednak asortyment, który musi być przyjmowany, składowany i wydawany w pełnych jednostkach. Np. palety. Trudno bowiem przyjąć na magazyn 0,4 palety.
Wówczas aby zapewnić prawidłowe obliczenia podaje się własne jednostki tzw. jednostki użytkownika.

Następnie przy produktach przy których jednostka użytkownika będzie używana można przypisać jej wartość czyli np.: że paleta to 12 sztuk.

System pozwala też obsłużyć sytuację gdy np. kupujemy śruby na kilogramy a magazynujemy i wydajemy na produkcję w sztukach: jeden kilogram to 104 sztuki.
Podczas rejestrowania przychodu należy podać taką ilość kilogramów, aby po przeliczeniu na sztuki, otrzymać liczbę całkowitą.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 6 lut, 13:11
Ingerowanie w jednostki

System nie ingerował podczas aktualizacji w ilości produktów jakie nasi Użytkownicy posiadają wprowadzone na stanie. Używanym przez Użytkownika jednostkom zostały przypisane odpowiadające im jednostki nadrzędne - systemowe w celu prawidłowego przyporządkowania kodu jednostki używanego dla faktur ustrukturyzowanych (norma unijnej e-faktury: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-faktura-elektroniczna-ustrukturyzowana ).
Dlatego też np. kg, kilogram - przyporządkowana jednostka kg.

Gdzie znaleźć “stare” jednostki?
Jeśli przy produktach posiadają Państwo jednostkę "szt." oznacza to iż nie została ona odnaleziona wśród jednostek systemowych (wtedy w szczegółach produktu (kliknąć na produkt) jednostki będzie widoczne jaka jednostka była przed aktualizacją) lub została zidentyfikowana jako sztuka i została jej przypisana jednostka "szt." będąca odpowiednikiem sztuki.

Dlaczego swoją jednostkę mogę wybrać tylko ręcznie za każdym razem?
Planujemy wdrożyć możliwość by możliwe było oznaczenie samodzielne głównej jednostki tak by np. jeżeli do tej pory używany był “mb” a teraz przypisany został automatycznie jako “m” aby była możliwość zmiany podpowiadanej jednostki przy wprowadzaniu produktu na “mb” aby nie było potrzeby ręcznego wybierania lub zapamiętywanie ostatniego wyboru.
6 komentarzy 6
  • Dodano: 7 lut, 21:05
Przeczytałam tabelkę i teraz już zaczynam rozumieć skąd całe zamieszanie z jednostkami. Według mnie problemem jest przyjęcie założenia że opakowanie, komplet itp. są niepodzielne. To założenie jest raczej błędne, ponieważ producenci i detaliści często kupują towar w opakowaniach zawierających wiele sztuk tego samego towaru. Jest on zafakturowany jako opakowanie zbiorcze jedną pozycją na fakturze z ceną za całe opakowanie zbiorcze. Ale producent czy detalista musi to opakowanie zbiorcze "rozebrać" na składniki czyli sztuki stanowiące w istocie część opakowania zbiorczego i których cena stanowi ułamek ceny opakowania zbiorczego. I w tym momencie zaktualizowany system nie pozwala podzielić opakowania zbiorczego. Zaprzestaliśmy korzystania z magazynu bo pojawiły się też inne błędy dużo groźniejsze niż nie działający magazyn o objawiające się generowaniem przy kompletacji produktu końcowego naliczaniem dziwnie wysokich kosztów produkcji, przewyższających cenę produktu końcowego. No cóż zmiana systemu jednostek nie była wystarczająco przemyślana .
PRACOWNIK
  • Dodano: 7 lut, 21:14
28 lat prowadzę biuro rachunkowe, nie spotkałem się nigdy z fakturą która w ilości podaną miała miarę opakowanie zbiorcza, paleta. Związane jest to z przepisami dotyczącymi podatku dochodowego, umożliwiającymi organom kontrolnym szacowanie podatku na drodze przeliczania towaru i uśredniania marzy. Ponadto wszystkie znane mi firmy prowadzą przy przyjmowaniu towaru na magazyn w opakowaniach zbiorczych politykę przeliczania na sztuki lub ważenia. W takich przypadkach powstają odchylenia na + lub -. W przypadku gdy odchylenie wykracza poza normy ogólnie przewidziane dla określonego asortymentu, reklamuje się u dostawcy. To jaki ma sens prowadzić magazyn gdy wiemy że określonego asortymentu mamy 3 palety, nie ton nie sztuk ale 3 palety? Błąd tkwi w podstawowym założeniu, jak należy prowadzić magazyn.
  • Dodano: 8 lut, 22:37
Ostatni raz wyjaśnię problem. Kupuję ulotki - jedną paczkę w której jest 500 ulotek w cenie 100zł za paczkę . I tak jest to ujęte na fakturze. Kwota dotyczy całej paczki a nie jednej ulotki. Ale ja do poduszki nie dołożę paczki ulotek tylko jedną sztukę . I tego wasz magazyn - po aktualizacji - już nie był w stanie przetrawić . Według waszej filozofii mogę dokładać ulotki do poduszek ale tylko całymi paczkami...Podobnie z suwakami, guzikami klamrami i innymi drobnymi produktami które nie są sprzedawane na sztuki ale na opakowania po 20,30 50 100 500 i 5000szt. Mnie wydaje się to proste i oczywiste.
PRACOWNIK
  • Dodano: 8 lut, 22:37
Dzień dobry , obecnie wprowadzona została kolejna grupa jednostek partii dla tzw. "wielopaków" właśnie. Stąd w zakładce USTAWIENIA / MAGAZYN / JEDNOSTKI możliwe jest wskazanie jednostek z kolejnej grupy wielokrotności sztuk.
Wprowadzając nowy produkt MAGAZYN / PRODUKTY / DODAJ PRODUKT w postaci ulotek jako jednostkę partii może Pani ustawić na 100 szt. Wówczas podczas księgowania zakupu WYDATKI / KSIĘGOWANIE / DODAJ WYDATEK będzie Pani mogła wybrać jednostkę 100 szt ilość 5 i cenę za 100 szt równą w przykładzie 20 zł. Następnie będzie można wydawać tak przyjęte ulotki również i w sztukach pojedynczych co system będzie przeliczał po wyborze podczas dodawania wydania magazynowego w ilościach pojedynczych sztuk.

Dodatkowo każdy użytkownik ma możliwość tworzenia indywidualnych jednostek miar w zakładce USTAWIENIA / MAGAZYN / JEDNOSTKI / UŻYTKOWNIKA / DODAJ gdzie można zdefiniować przyjmowane np. wieloskładnikowe opakowania np. opakowanie "20 szt". Następnie jeżeli do produktu na magazynie MAGAZYN / PRODUKTY / DODAJ w podstawowych informacjach jako jednostkę ustawi Pani SZTUKA a w podzakładce JEDNOSTKI zdefiniuje Pani wcześniej dodaną jednostkę własną np. te "20 szt" i przypisze że równa się ona 20 sztuk, to WYDATKI / KSIĘGOWANIE / DODAJ / FAKTURA /ZAKUP TOWARÓW HANDLOWYCH będzie można w jednostce wskazać "20 szt" w ilości np. 2 co spowoduje że na stanie magazynowym pojawi się 40 sztuk pojedynczego towaru, który kupowany jest w paczkach po 20 sztuk.
Pozdrawiam
  • Dodano: 9 lut, 00:54
OK . Teraz zaczyna się to klarować jak chodzi o produkty wprowadzane do magazynu. Ale jak uporządkować produkty już w tym magazynie funkcjonujące wprowadzone według starych reguł. Jak zmienić w nich jednostkę partii, bo to zdaje się blokuje nam produkcję?
PRACOWNIK
  • Dodano: 9 lut, 00:56
Są dwie możliwości używając powiel - w ten sposób będzie możliwa zmiana jednostki partii i wprowadzając na zasadach remanentu czyli ile faktycznie sztuk jest na stanie tyle wprowadzić dokumentem wewnętrznego przyjęcia PW, a "stary" produkt ukryć.
PRACOWNIK
  • Dodano: 6 lut, 13:11
Ułamkowe wartości na stanach magazynowych - jak zmienić je na pełne wartości?

W przypadku posiadania towaru w sztukach lub innej niepodzielnej jednostce (która z zasady stanowi nierozerwalną całość) zalecamy dodanie nowych produktów będących odpowiednikami obecnych wraz z rzeczywistą jednostką partii wg zasady że sztuka jest niepodzielna.
Możliwe jest to poprzez dodanie nowego produktu za pomocą opcji POWIEL, w trakcie dodawania produktu proszę zmienić jednostki na właściwe. Następnie należałoby zmniejszyć ilość pierwotnego produktu za pomocą dokumentu RW i identyczną ilość przyjąć dokumentem PW dla nowo utworzonego produktu. Produkt pierwotny zalecamy ukryć (poprzez zaznaczenie i wybranie opcji MODYFIKUJ UKRYJ) co spowoduje iż nie będą one drukowane na zestawieniu stanów ani podpowiadane przy wystawianiu dokumentów sprzedaży.
W przypadku większej ilości produktów zalecamy:
Wyeksportowanie aktualnego katalogu produktów (tych dla których chciałby Pan zmienić jednostkę) do pliku xlsx za pomocą opcji EKSPORT DO EXCELA - polecam pomocny artykuł: https://pomoc.wfirma.pl/-opcje-drukowania-widocznej-czesci-tabeli
Zmianę układu kolumn w tabeli tak aby odpowiadały układowi widocznemu w MAGAZYN PRODUKTY IMPORTUJ Z PLIKU, zmianę jednostek na nowe (odpowiadające rzeczywiście wykorzystywanym, najlepiej podzielnym w systemie) oraz zapisaniu pliku w formacie CSV: https://pomoc.wfirma.pl/-import-z-pliku-excel-i-zapis-w-formacie-csv
Zmodyfikowanie istniejących produktów - usunięcie (jeśli istnieją) kodów produktu a następnie ukrycie produktów
Wykorzystanie przygotowanego w punkcie 2. pliku oraz wspomnianej opcji IMPORTUJ Z PLIKU - polecam pomocny artykuł: https://pomoc.wfirma.pl/-import-produktow-jak-wykonac-w-systemie
Zrealizowanie importu z pliku spowoduje dodanie do katalogu produktów wszystkich zaimportowanych produktów, przypisanie im podanych w pliku jednostek (proszę zwrócić uwagę by były identyczne z systemowymi) oraz zadeklarowanych stawek vat i cen zakupu.
2 komentarze 2
  • Dodano: 9 lut, 00:58
Dobrze, to ja teraz poproszę o pomoc w przełożeniu tego na praktykę: Mam produkt "suwak T5 zwykły 50 szt" - wprowadzony niegdyś z jednostką opak. i ceną za opakowanie 7,94zł netto. Nazwa sugeruje, że w opakowaniu mamy 50szt pojedynczych suwadeł, których używamy do produkcji. Obecnie w magazynie mam dokładnie 62,72 szt (kiedyś opakowań, dziś sztuk). Jak doprowadzić to do porządku korzystając z opcji POWIEL (aby zachować też prawidłową wysokość cen)?
PRACOWNIK
  • Dodano: 9 lut, 00:58
W Pani przypadku - proszę zauważyć że jeżeli obecnie w magazynie ma Pani "dokładnie 62,72 szt (kiedyś opakowań, dziś sztuk)" - czyli faktycznie ma Pani 3136 sztuk, a cena za sztukę w zaokrągleniu do pełnych groszy to 0,16 zł. Czyli po powieleniu produktu na stan powinna Pani przyjąć faktyczną ilość posiadanych sztuk po takiej cenie za sztukę.

Niestety przy tak małych cenach za sztukę różnice groszowe na 1 szt są znaczące - stąd należy rozważyć czy na pewno najmniejszą jednostką sprzedawaną jest sztuka czy też może np. 10 szt - wówczas mniejsza różnica groszowa na jednym wydaniu 10 szt.
PRACOWNIK
  • Dodano: 6 lut, 13:12
Allegro - możliwość tworzenia rezerwacji na podstawie faktury?
Planowane jest aby w najbliższych tygodniach wprowadzić możliwość tworzenia rezerwacji na podstawie wystawionych faktur sprzedaży bez wywołanego skutku magazynowego.

Dodatkowo równolegle pracujemy nad całkiem nową integracją z Allegro, która będzie dużo bardziej funkcjonalna niż ta obecna.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 6 lut, 15:09
Czyli nie macie zamiaru naprawić problemu ze sprzedażą na minus np. z Allegro ?A ja mam czekać kilka tygodni , zrobić sobie kompletny bałagan w magazynie ( w sumie to on już jest po 3 dniach ) aż wprowadzicie kolejną bezsensowną aktualizację ? a inwentaryzacji też się nie da zrobić bo WFirma jest tak innowacyjna że inwentaryzację przeprowadza się drukując stany magazynowe na papierze tak jak to było 40 lat temu . To was muszę troszkę was oświecić w dzisiejszych czasach istnieją już takie fajne urządzenia " skanery " które zliczają towar a potem importują do do systemu magazynowego
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 6 lut, 15:13
Allegro - ze względu na JPK_MAG i kwestie poprawnego wyliczania partii magazynowych nie jest możliwe tworzenie ujemnych stanów magazynowych. Sprzedaż może być wciąż wykonywana i prawidłowo fakturowana ale jeżeli nie ma sprzedawanego towaru na stanie magazynu to będzie konieczność wyłączenia skutku magazynowego dla takiej faktury. Wdrożona zostanie natomiast możliwość tworzenia rezerwacji na podstawie faktury sprzedaży bez skutku magazynowego na podstawie której będzie następnie można wygenerować WZ. Do tego czasu WZ należy generować oddzielnym wpisem MAGAZYN /WYDANIE / WZ.

Inwentaryzacja elektroniczna - super sprawa natomiast z naszego systemu korzystają głównie mikro i małe firmy i gdy rozeznawaliśmy temat POSa to była to dość duża inwestycja dla naszych Użytkowników. Natomiast jeżeli faktycznie jest to szeroko wykorzystywane i skanery kodów są przez Państwa wykorzystywane to będziemy planować wdrożenie takich kolejnych automatyzacji. Obecnie aby udostępnić Państwu możliwość korzystania z wielu magazynów i dokumentów MM: https://pomoc.wfirma.pl/-wiele-magazynow-w-systemie-wfirma oraz możliwość prowadzenia magazynu dla nievatowców: https://pomoc.wfirma.pl/-magazyn skupiliśmy na dogłębnej przebudowie mechanizmów, które z uwagi na liczne powiązania z fakturowaniem i automatycznym księgowaniem skupiły nasze siły. Oczywiście zrobiliśmy to po to by w kolejnych latach móc wciąż się dla Państwa rozwijać i móc wdrażać nowe funkcje - integracje z marketplacami ale też i automatyzacją rozliczeń.
  • Dodano: 7 lut, 21:03
Niestety po aktualizacji jest dużo błędów - np. nie można wystawiać faktur korekt do danej faktury "po pozycjach" ani prawidłowo scalać - łączyć produktów, nie można też poprawiać faktur bo wyskakują błędy choć system nie wskazuje jakie...
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 7 lut, 21:03
W celu uzyskania pomocy w Pani konkretnym przypadku proszę o kontakt bezpośrednio w systemie przez funkcje Zdaniem eksperta: https://pomoc.wfirma.pl/-wsparcie-techniczne
Pozdrawiam
  • Dodano: 7 lut, 21:31
O ile rozumiem potrzebę dostosowywania oprogramowania do wymagań o tyle nie rozumiem tego jak mogliście przeprowadzić to kosztem nas użytkowników w tak brutalny sposób i strategii na radzenie z konsekwencjami. Teraz robicie dobrą minę do złej gry ale prawda jest taka że nasze zaufanie zostało potężnie nadszarpnięte. Zapomnieliście że dla nas najważniejszym czynnikiem jest STABILNOŚĆ działania systemu.

Bez opcji chwilowego utrzymania starej wersji bądź spróbowania nowej i możliwości powrotu do starej postawiliście nas na ostrzu noża. Allegrowicze i firmy produkcyjne są sparaliżowane. To jak złapanie wirusa w komputerze. Teraz u nas w firmie nie ma ludzi którzy potrafią robić jakieś eksporty, importy plików. Co jeśli coś pójdzie nam nie tak i stracimy wszystko.

Szanowni Państwo spójrzcie co się stało z arogancka Nokią. Nie zyczę wam tego samego bo jednak Wfirmę uważałem za coś pięknego. teraz z przykroscią musze poinformować że zaczynam poszukiwania nowego systemu. Nie możemy pozwolić sobie na taki brak stabilizacji. To już trzeci dzień bez wystawiania faktur i zejść z magazynu. problemy dalej nie są rozwiązane
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 7 lut, 21:31
Szanowny Panie, kosztem 3 lat pracy grupy programistów i testerów. W ramach abonamentu który płacą klienci. Rozumiem nerwy, dobre jest wrogiem lepszego i jak działa to po co zmieniać. Jednak plany dotyczące rozbudowy całego systemu zmusiły nas do tego by ten krok zrobić. Każda zmiana najmniejsza jak widać na tym forum boli. Nie znaleźliśmy dobrego rozwiązania a architektura serwisu uniemożliwia równoczesne udostępnienie starej i nowej wersji.
Pisze Pan o Allegro, czy wie Pan że Allegro w niedługim czasie ubija całkowicie całe swoje stare API. Również w związku z tymi zmianami tworzymy na naszym systemie dużo bardziej zaawansowane narzędzie do obsługi sprzedaży. Dlatego też między innymi zniknęły stany ujemne na rzecz tworzenia zautomatyzowanych rezerwacji.
W aktualnej wersji może Pan operować równolegle na 10 magazynach więc nie niszcząc starego może Pan przeprowadzić własną aktualizację stanów przez plik na nowym magazynie równolegle założonym.
Bardzo nam zależy na dobru naszych klientów, udowodniliśmy to przez wiele lat. Przepraszamy za niedogodności.
  • Dodano: 9 lut, 11:15
Z innego wątku... proszę Państwa, od aktualizacji mija 5 dni pracujących... w ciągu, których zostaliśmy z obietnicami i niczym innym... czyli w/w 3 lata kosztów programistów i testerów chyba nic nie dało = marzenia Was przerosły.
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 9 lut, 11:15
Z niczym Pan nie został, nie ma Pan pojęcia czego dotyczyła aktualizacja a ocenia nas Pan przez najmniej istotną zmianę, choć ważną dotyczącą jednostek miar. Zespół pracuje na najwyższych obrotach. Każde zgłoszenie jest analizowane i gdy wymaga interwencji dobudowujemy dodatkowe funkcje które mogą rozwiązać problemy naszych klientów. Udaje nam się to tylko przy poprawnej współpracy z Państwem. Hejt nic nie wnosi a tylko niepotrzebnie wprowadza emocje po obu stronach.
  • Dodano: 14 lut, 15:59
Proszę Pana, krótko: nie odróżnia Pan Hejtu od konstruktywnej uwagi dotyczącej traktowania klienta, który opłacił z góry abonament za usługę. Proszę także uwierzyć, że mam pojęcie - jak powinno się traktować drugą stronę - sam mam klientów. Ja emocje już wystudziłem może czas po prostu na zmianę, a szkoda, bo przez wiele lat uważałem wfirma za dobry "produkt".

Krótko także: nie wszystkim Wasze aktualizacje pasują od razu, a jak widać w paru przypadkach wprowadzone od razu... zablokowały normalne funkcjonowanie i dla mnie tej zmiany nie można nazwać najmniej istotną.

Przykro mi, ale wobec jeszcze klienta powinien się Pan zachować... fajniej; a nie sugerować, że klient nie ma pojęcia, bo chyba trochę jednak ma.

Na koniec:

Prośba gorąca: pomoże mi Pan osobiście i poświęci trochę czasu w innej formie jak na forum, aby opanować problem z którym sam nie mogę sobie poradzić?

Dziękuję z góry za odpowiedź.

UPDATE: 12/02/19 17:21

Panie Andrzeju,

Dlaczego mój post nie został opublikowany na forum?

Czy można liczyć na Pana pomoc?
PRACOWNIK
  • Dodano: 14 lut, 15:59
Dzień dobry,
przepraszamy za publikację z opóźnieniem ale po prostu Pana komentarz zawieruszył się pomiędzy pozostałymi zgłoszeniami. Oczywiście, że doceniamy konstruktywne uwagi co niejednokrotnie udowodniliśmy odpowiadając na Państwa zgłoszenia i wprowadzając poprawki systemu czy też całkiem nowe, przydatne Użytkownikom funkcje.

Obecnie również zbieramy Państwa wszystkie uwagi i sugestie, analizujemy, łączymy potrzeby z naszą wiedzą prawno-podatkowo-techniczną pracując non stop na tym by program dopasować do potrzeb ale z zachowaniem określonych zasad.

Co do wprowadzonych mechanizmów działania obecnego magazynu proszę mieć na uwadze, że dbamy o bezpieczeństwo prawne naszych Użytkowników - tak aby w przypadku kontroli byli Państwo bezpieczni i by urzędy nie kwestionowały posiadanej przez Państwa dokumentacji. Inne platformy być może nie myślą tak szeroko pozostawiają Państwa samym sobie - my natomiast chcemy przede wszystkim by używanie systemu było dla Państwa bezpieczne i zgodnie z obowiązującymi przepisami. Choć nie zawsze jest to wygodne staramy się jak najbardziej dopasować funkcjonalności z zachowaniem jednak zasad prawno-podatkowych.

Ma Pan do dyspozycji pełne grono specjalistów i możliwość zadawania pytań poprzez funkcję Zapytaj eksperta. Opisując problem zawsze staramy się podać ścieżki systemowe w celu jego rozwiązania.

Pozdrawiam
  • Dodano: 11 lut, 20:04
Dzień dobry.
Ja ponawiam po raz kolejny sugestię, by w deklaracji VAT-7 pole 14 było aktywne. Mam sprzedaż na dokument Tax Free i właśnie w tym polu należy podawać wartość tej sprzedaży. Niestety muszę korzystać dodatkowo z innej aplikacji przy składaniu deklaracji VAT-7
Pozdrawiam.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 11 lut, 20:02
Witam,
dziękujemy za zgłoszenie. Niestety obecnie nie ma możliwości sporządzenia deklaracji VAT-7/7K w systemie z uwzględnieniem Tax Free, z uwagi na prowadzenie intensywnych prac przy ostatnich zaplanowanych aktualizacjach. Na tę chwilę należałoby sporządzić i wysłać ją poza systemem. Wówczas można skorzystać z możliwości pobrania sporządzonej w systemie deklaracji w formacie XML i dokonać jej importu do interaktywnego formularza systemu e-deklaracje udostępnionego przez Ministerstwo Finansów, o czym więcej w artykule: https://pomoc.wfirma.pl/-eksport-deklaracji-do-systemu-e-deklaracje-mf
Polecam również: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-dla-kogo-tax-free
Proszę mieć również na uwadze zapowiadane zmiany, że od lipca najprawdopodobniej nie będzie w ogóle deklaracji VAT, a tylko jeden wspólny plik JPK o roboczej nazwie "VDEK":
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-jpk-vdek-czyli-comiesieczny-obowiazek-skladania-pliku-jpk-zamiast-deklaracji-vat
Pozdrawiam
  • Dodano: 12 lut, 11:15
Po aktualizacji magazynu nie ma możliwości wprowadzenia na stan towaru, którego kwota zakupu jest niższa niż 10zł za 1000szt. Za każdym razem pojawia się komunikat, że wartość pojedynczej jednostki nie może być niższa niż 1 grosz. Hurtownia bez problemu sprzedaje mi jakoś 1000szt elementów za np. 9zł. Kolejna rzecz, po aktualizacji wszystkie elementy, które za 1000szt kosztują od 10-99,99zł są błędnie dodawane na magazyn. Np. towar który pierwotnie kosztował 36zł za 1000szt, w nowej wersji magazynu cudownie zyskuje na wartości i kosztuje 40zł (jest automatycznie zawyżany w górę), za to ten, który kosztował np. 24zł, nagle traci i kosztuje 20zł. Co powoduje, że przy generowaniu zestawienia stanów magazynowych np. na potrzeby remanentu trzeba wszystko ręcznie odszukiwać i poprawiać. Oba problemy są związane, z zaokrągleniami w nowej wersji magazynu, każdej pojedynczej sztuki do pełnych groszy. W poprzedniej wersji wszystko działało poprawnie, ponieważ przy dodaniu towaru jako 1000szt, "magazyn" zaokrąglał cenę do dwóch miejsc, nie za każdą sztukę, a za całość. Rozwiązaniem obu problemów mogłoby być np. umożliwienie wprowadzenia cen z więcej niż 2 miejscami po przecinku, za pojedynczą sztukę. Przy wyborze opcji 1000szt, na potrzeby samego magazynu, a do dwóch miejsc zaokrąglała by się jedynie liczba sztuk, pomnożona przez cenę pojedynczej sztuki z wieloma miejscami po przecinku. To rozwiązałoby oba problemy. Pytanie czy jest taka bądź inna możliwość rozwiązania obu problemów?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 12 lut, 11:15
Witam,
Niestety ale jest to domyślna funkcja systemu. Nie ma możliwości dodania produktu w cenie zawierającej więcej niż dwa miejsca po przecinku ponieważ tak wyrażona cena nie jest poprawna. Najniższą wartością pieniężną w Polsce jest 1 grosz. W związku z tym cenę należy zaokrąglać do maksymalnie dwóch miejsc po przecinku zgodnie z zasadami matematycznymi.
Pozdrawiam
Aktualizacja:
Aktualizacja wfirma.pl i mojebiuro24.pl 19.1m