forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Problem z JPK_VAT

  • Dodano: 2 tygodnie temu
  • 1 osoba ma ten sam problem 1
  • 6 odpowiedzi 6
Autor: kpsf
Przy próbie wczytania pliku JPK_VAT na stronach MF, wyskakuje błąd "Przepraszamy plik jest nieprawidłowy.
Wybierz poprawny i spróbuj przesłać ponownie.". Próbowałem pobrać plik z wFirmy kilkukrotnie, jednakże zawsze aplikacja MF odrzuca go.
Kategorie:
Nie przypisano żadnych kategorii
Tagi:
Nie dodano żadnych tagów
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Dzień Dobry,
komunikat odnośnie pliku JPK, jaki Pan zacytował, z informacji jakie posiadamy pojawia się w chwili przeciążenia serwerów Ministerstwa Finansów jak i również w przypadku załadowania nieprawidłowego pliku. Proszę się upewnić, że plik który jest wysyłany to metadane JPK, a nie JPK_VAT. Jeżeli plik jest poprawny (czyli meta jpk) to należy ponawiać wysyłkę do skutku. Proszę o wyczyszczenie przeglądarki z ciasteczek, ewentualnie proszę spróbować skorzystać z trybu prywatnego (incognito).

Bramka Ministerstwa Finansów jest zewnętrznym serwisem na który nie mamy wpływu. Stąd umożliwiamy wewnątrz naszego systemu alternatywne możliwości wysyłki JPK_VAT o czym więcej: https://pomoc.wfirma.pl/-jednolity-plik-kontrolny

Ostateczny termin wysyłki JPK_VAT za grudzień upływa 25 stycznia. Natomiast jeżeli wysyła się zaległy plik JPK_VAT za listopad czyli po ustawowym terminie - wówczas należy pamiętać o złożeniu dodatkowo czynnego żalu: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-czynny-zal-oswiadczenie-o-popelnieniu-czynu-zabronionego-z-omowieniem
Pozdrawiam
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Witam, ja również posiadam ten problem. Pobrałem plik z metadanymi JPK (z okna dialogowego Wysyłanie deklaracji do Ministerstwa Finansów - ePUAP - 01. Pobieranie metadanych).

Próbuję podpisać plik na stronie https://obywatel.gov.pl/podatki/podpisz-jpk-vat-profilem-zaufanym/jpk/upload?xFormsAppName=JPK i nie działa. Mogę spróbować później ale nie wygląda mi to na przeciążenie serwerów :/. Strony MF działają bardzo szybko.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Jest 00:30 i dalej nie można wysłać pliku.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Witam,
U mnie występuje ten sam problem. Próbowałem wczoraj, jak dzisiaj i ten sam komunikat (z rożnych przeglądarek i komputerów). Oczywiście próbuje wysłać i podpisać plik meta jpk.
Pozdrawiam
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Dzień Dobry,
występują problemy również z przykładowym plikiem udostępnionym przez Ministerstwo Finansów, który dla celów testowo został sprawdzony podczas wgrywania do ePUAP - tu również wystąpił błąd 401 stąd błąd ten nie dotyczy wyłącznie plików generowanych z systemu wfirma.pl.

Ponieważ ePUAP nie jest naszym serwisem tylko serwiem udostępnianym przez Ministerstwo nie mamy bezpośredniego wpływu na jego działanie ani zbadanie co jest problemem.

Z naszych doświadczeń wynika, że mogą Państwo próbować jeszcze podpisać plik poprzez alternatywną ścieżkę:
- zalogować na swoje konto ePUAP,
- wybrać opcję "Moja skrzynka",
- przejść z dostępnego menu do "Robocze"
- dodać plik metadanych,
- po dodaniu wejść w jego szczegóły (kliknąć w nazwę) oraz wykonać podpis z tego miejsca "PODPISZ",
- następnie pobrać podpisany plik i wysłać do Ministerstwa (https://pomoc.wfirma.pl/-wysylka-jpk-vat-przy-uzyciu-profilu-zaufanego ).

Przypominam również, że w razie problemów w naszym systemie są alternatywne możliwości wysyłania plików JPK_VAT:
- przy użyciu własnego podpisu kwalifikowanego: https://pomoc.wfirma.pl/-wysylka-jpk-vat-przy-uzyciu-wlasnego-podpisu-elektronicznego
- z użyciem podpisu przedstawicieli wFirma:
https://pomoc.wfirma.pl/-wysylka-jpk-vat-przy-uzyciu-podpisu-elektronicznego-nalezacego-do-wfirma-pl

Pozdrawiam
1 komentarz 1
  • Dodano: 2 tygodnie temu
Dziękuję, za pomocą ePUAP udało się podpisać JPK
  • Dodano: tydzień temu
Dobry wieczór,
Koncepcja ze skrzynką "Robocze" nie działa - nie da się kliknąć pliku, do zwykły tekst który tylko można zaznaczyć, testowane w Operze i Chrome. Czy to wskazuje, że jest jakiś większy problem z ePuapem, czy też coś robię źle?

Pozdrawiam
1 komentarz 1
  • Dodano: tydzień temu
A to znowu ja - opisana procedura zawiera uproszczenia. Nie wspomina, że po kliknięciu opcji "Dodaj z dysku" trzeba jeszcze raz kliknąć "Dodaj", a potem zjechać w dół okna i kliknąć opcję pobrania (być może najpierw wybierając opcję podpisania, nie jestem pewien). Ale na razie w portalu wFirma jestem na etapie "Plik dodany do kolejki wysyłki", więc może się uda.
Problem:
Problem z JPK_VAT