forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Aktualizacja wfirma.pl i mojebiuro24.pl

PRACOWNIK
  • Dodano: 28 gru 2018, 18:42
  • 30 odpowiedzi 30

Informujemy, że w nocy z dnia 31 grudnia 2018 roku na 1 stycznia 2019 roku nastąpi aktualizacja systemów:

Poniżej przedstawiamy nowości i najważniejsze zmiany:


Księgowość:Fakturowanie:Kadry:Inne:Mojebiuro24.pl:
PRACOWNIK
  • Dodano: 28 gru 2018, 19:42
Dodatkowo informujemy, że nowe zeznania roczne za przedsiębiorcę do rozliczenia za 2018 rok i zeznania roczne za pracownika do rozliczenia za 2018 rok wraz z możliwością ich wysyłki bezpośredniej do Ministerstwa Finansów z naszego systemu oraz nowe formularze rozliczeniowe oraz zgłoszeniowe ZUS zostaną udostępnione w kolejnej mniejszej aktualizacji styczniowej.

Poinformujemy Państwa jak tylko nowe formularze pojawią się w systemie.
15 komentarzy 15
  • Dodano: 29 gru 2018, 12:20
A kiedy dokładnie ta aktualizacja
pytam bo chciałabym je wysłać na początku stycznia
PRACOWNIK
  • Dodano: 29 gru 2018, 12:22
Witam, Ministerstwo bardzo późno opublikowało właściwe pliki w formatach XML niezbędnych do elektronicznej wysyłki, stąd dokładamy wszelkich starań by udostępnić formularze jak najszybciej będzie to możliwe.
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 sty, 21:57
Witam, chciałbym rozliczyć deklarację roczną i nadal nie widzę roku 2018. Proszę o informację kiedy będzie omawiana wcześniej aktualizacja?
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 sty, 21:57
Witam,
zeznania za rok 2018 pojawią się w systemie w pierwszej połowie stycznia. Prosimy o cierpliwość.
Pozdrawiam
  • Dodano: 7 sty, 13:52
Cierpliwość to ja mam, ale zamknąłem firmę z końcem listopada i nie będę przedłużał abonamentu, który kończy się 16 stycznie. Rozumiem, że jeżeli nie zdążycie, nie zablokujecie mi dostępu do puki nie rozliczę pita?
PRACOWNIK
  • Dodano: 7 sty, 13:52
Witam,
dokładamy wszelkich starań aby możliwość generowania zeznań rocznych była dostępna do końca tygodnia.
Pozdrawiam
  • Dodano: 11 sty, 20:17
Chwalicie się państwo jak dużą liczbę użytkowników już obsługujecie. A podstawowa funkcjonalność jaką jest pit-11 po zakończeniu roku jest niedostępna. Wytyczne do tych deklaracji są dostępne już od dłuższego czasu na stronach ministerstwa. Inne firmy sobie już z tym dawno poradziły. Pracodawca ma na to tylko styczeń mając przy tym inne obowiązki. Stawiacie w ten sposób swoich klientów w bardzo niezręcznej sytuacji. Po tego typu działaniu z Państwa strony pozostanie szukać nam klientom innego dostawcy usług i to nie tylko opinia mojej osoby ale wielu które używają Państwa oprogramowania.
Podsumowując:
- pit 11 nie działa dla 2018
- wykorzystane urlopy z poprzednich z poprzednich lat musiałem po aktualizacji sumować ręcznie - porażka
Tak nie traktuje się swoich klientów.
PRACOWNIK
  • Dodano: 11 sty, 20:17
Witam Panie Łukaszu,
możliwość generowania deklaracji PIT-11 będzie udostępniona w ciągu kilku najbliższych dni. Przepraszamy za utrudnienia. Przełom roku wiąże się z wieloma zmianami przepisów podatkowych które zobowiązani jesteśmy wdrożyć w systemie ponieważ naszym priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa rozliczeń podatkowych naszym klientom np. w kwestii rozliczania samochodów osobowych (https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-zmiana-sposobu-rozliczania-samochodow-osobowych-w-firmie-od-2019-roku).
Pozdrawiam
  • Dodano: 12 sty, 08:03
jestem bardzo zawiedziona jest 11.01, deklaracje pit 11 mają być wygenerwane i wyslane do US do 31.01, a Klienci korzystający z w wfirma stoją w miejscu. 24.01 rozpoczynają sie ferie i urlopy. czy przygotujecie te deklaracje za nas? przed wysłaniem deklaracji do us wysyłamy wszystkie deklaracje do współpracowników żeby sprawdzili czy wszystko się zgadza adresy itd. proszę o inf kiedy system będzie działał tak jak należy. W moim przypadku to nie są 4 dokumenty a około 600, wiec proszę o inf jakie proponujecie rozwiązanie problemu
PRACOWNIK
  • Dodano: 12 sty, 08:03
Witam,
w ostatnich dniach dokładaliśmy wszelkich starań aby udostępnić Państwu deklaracje PIT-11, PIT-4R oraz PIT-8AR i są one już dostępne w systemie.
Pozdrawiam
  • Dodano: 14 sty, 15:48
... i tydzień się skończył i nadal brak rozliczenia rocznego?! Proszę o konkrety a nie przypuszczenia!
  • Dodano: 14 sty, 15:48
Zeznania roczne miały być dostępne do końca tygodnia - chyba znów się nie udało. Za to płatności pobieracie z idealną punktualnością.
PRACOWNIK
  • Dodano: 14 sty, 15:51
Witam,
w ubiegłym tygodniu w systemie zostały udostępnione PIT-28, PIT-11, PIT-8AR i PIT-4R dotyczące 2018 r. czyli te których termin złożenia upływa najwcześniej bo 31.01.2019 oku. Obecnie jesteśmy na etapie testowania PIT-36 i PIT-36L za 2018 r. Dokładamy wszelkich starań, aby deklaracje zostały udostępnione jak najszybciej mimo bardzo późnej publikacji ostatecznych wersji xml przez Ministerstwo. Jak chodzi o PIT-36L strony Ministerstwa również nie zawierają jeszcze nowych interaktywnych formularzy natomiast mimo to po naszej stronie staramy się jak najszybciej udostępnić nowe druki.
Pozdrawiam
  • Dodano: 17 sty, 15:18
Witam. Proszę o update jak sytuacja z PIT36? Kiedy będzie udostępniona deklaracja? Mam nadzieję, że bierzecie Państwo pod uwagę, że część podatników chciałaby rozliczyć sie przed 20.01...? Pozdrawiam
PRACOWNIK
  • Dodano: 17 sty, 15:18
Witam,
zeznania są dostępne w dniu dzisiejszym. Polecam: https://pomoc.wfirma.pl/-zeznania-roczne
Pozdrawiam
  • Dodano: 29 gru 2018, 09:02
Dziękujemy za informację... cieszę się na zamiany w kadrach (zwłaszcza te od wyliczania urlopu).
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 29 gru 2018, 10:13
Zwróciłbym szczególną uwagę na dopięcie tematu związanego z wystawianiem ustrukturyzowanej faktury elektronicznej spełniającej wymagania normy unijnej e-faktury - ma to znaczenie w kontekście budowanej przez Rząd platformy PEF https://efaktura.gov.pl/platforma-PEF jak i wejścia w życie w połowie przyszłego roku Centralnego rejestru faktur - https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kogo-dotyczy-i-od-kiedy-centralny-rejestr-faktur-zostanie-wprowadzony
0 komentarzy 0
  • Dodano: 29 gru 2018, 16:22
Kiedy zostanie dodana możliwość zarządzania treścią wysyłki przypomnień o niezapłaconej fakturze do klientów dla których faktury są ustawione w obcym języku?
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 29 gru 2018, 16:23
Planujemy rozbudowę CRM na przyszły rok.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 30 gru 2018, 12:12
A co z magazynem dla niewatowców?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 30 gru 2018, 12:12
Pojawi się już niedługo. W kolejnej aktualizacji po zeznaniach rocznych planowanej na I kw 2019.
  • Dodano: 1 sty, 19:49
Nie mam w zakładce Wydatki Księgowanie Dodaj Opcji Faktura Vat i Faktura bez VAT, a w formularzu wydatków nie ma pozycji w menu: INNE WYDATKI ZWIĄZANE Z BIEŻĄCYM UŻYTKOWANIEM POJAZDU
Nie było aktualizacji?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty, 19:49
Witam Panie Wojciechu,
tego zakresu obecna aktualizacja nie dotyczyła. Aby rozwiązać problem w Pana konkretnej sprawie proszę o kontakt bezpośrednio przez system za pomocą opcji Zapytaj eksperta: https://pomoc.wfirma.pl/-wsparcie-techniczne
Pozdrawiam
  • Dodano: 1 sty, 19:51
Czy planowana jest możliwość wprowadzenia własnego wzoru umowy i dzieło w kadrach?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty, 19:51
Dodawanie własnych wzorów dokumentów będzie możliwe w przyszłości. Nie potrafię dzisiaj powiedzieć dokładnie kiedy.
  • Dodano: 2 sty, 07:48
Ewidencja czasu pracy winna zawierać godzinę rozpoczęcia i zakończenia pracy. A po nowelizacji tego nie widzę.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty, 07:48
Witam,
na chwilę obecną w systemie nie ma możliwości dodawania godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy. Planujemy jednak wdrożenie takiej funkcji.
Pozdrawiam
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 sty, 12:45
Do starego pojazdu (sprzedanego w 2015) wyskoczyła mi informacja o konieczności podania stanu licznika
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty, 12:45
Witam,
w tym przypadku proszę zignorować komunikat o dodaniu stanu licznika do pojazdu. Ponadto jeżeli pojazd został sprzedaży to należy go ukryć, aby nie podpowiadał się w systemie. W tym celu jeżeli pojazd znajdował się w środkach trwałych należy przejść do zakładki EWIDENCJE - ŚRODKI TRWAŁE, zaznaczyć dany pojazd i wybrać opcję z górnego menu MODYFIKUJ - UKRYJ: https://pomoc.wfirma.pl/-ewidencja-srodkow-trwalych#6-Ukryj-srodek-trwaly Natomiast jeżeli pojazd znajdował się wyłącznie w ewidencji pojazdów to należy przejść do zakładki EWIDENCJE - POJAZDY, w tym miejscu zaznaczyć pojazd i wybrać opcję MODYFIKUJ - UKRYJ: https://pomoc.wfirma.pl/-ewidencja-pojazdow#1-Ukryj-pojazd
W indywidualnych sprawach dotyczących problemów technicznych, księgowych bądź kadrowych w obsłudze systemu wfrma.pl prosimy o kontakt bezpośrednio przez system za pomocą funkcji Zapytaj eksperta: https://pomoc.wfirma.pl/-wsparcie-techniczne ; https://pomoc.wfirma.pl/-pomoc-ekspertow-ksiegowych ; https://pomoc.wfirma.pl/-pomoc-ekspertow-kadrowych
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 sty, 13:04
Czy mogę przypuszczać, ze grafiki czasu pracownika będą udostępnione przedsiębiorcy?
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty, 13:04
Witam Panie Wojciechu,
planujemy rozpoczęcie prac dotyczących uprawnień i udostępniania przedsiębiorcom przez biura rachunkowe danych z systemu. Dlatego wszelkie pomysły związane własnie z uprawnieniami w mojebiuro24.pl są mile widziane. Dziękujemy za zgłoszenie.
Pozdrawiam
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 sty, 13:12
System robi się już tak duży, że nie starcza Wam czasu na poprawianie drobnych, ale jakże istotnych w codziennym użytkowaniu systemu, błędów.

1. Wciąż nie został poprawiony błąd wyszukiwarki, która nie potrafi poradzić sobie ze znalezieniem w CRM podmiotu po NIP zapisanym w różnych formatach (spacje, myślniki, ciągiem).

2. Pole NIP w wyszukiwarce kontrahentów w GUS nie potrafi poradzić sobie z zapisem "123 456 789" i wskazuje numer jako nieprawidłowy.

Czy to jest tak dużo pracy, że nie można tych farfocli poprawić?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty, 13:12
Witam,
Podczas wyszukiwania kontrahenta przez stat.gov.pl podczas wpisania numeru NIP z myślnikami system po prostu je ignoruje i wyszukuje numer bez nich. System zachowuje się tak samo podczas dodawania kontrahenta ręcznie-system również ignoruje wpisane myślniki w numerze NIP i zapisuje kontrahenta bez myślników w numerze. Wyszukiwarka również wyszukuje kontrahenta, jeżeli NIP został wpisany ciągiem bez znaków.
Natomiast kontrahent nie jest wyszukiwany, jeżeli w numerze NIP wpisane zostaną spacje i system traktuje to jako błąd. Taki sam mechanizm zastosowany jest również w ręcznym dodawaniu kontrahenta i nie jest to błędem w działaniu systemu.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 sty, 15:10
Pani Andżeliko, oczywiście, samo działanie nie jest błędem, natomiast logika tego rozwiązania jest strasznie ułomna i nie uwzględnia tego, w jaki sposób pracujemy z Państwa systemem. Nota bene, oba problemy były już zgłaszane.
Proszę sobie wyobrazić, że dziennie wprowadza Pani 100 faktur. 50 z nich to nowi kontrahenci. I każdy z nich składa zamówienie mailem i podaje NIP ze spacjami. Czy jest Pani zadowolona z faktu, że 50 razy dziennie trzeba usuwać niepotrzebne znaki w polu tekstowym, żeby pobrać dane z GUS?
A te pozostałe 50 faktur to istniejący w bazie kontrahenci. I większość to zamówienia także mailowe, gdzie NIP jest podawany z kreskami. Wystawiam fakturę VAT, kopiuję w pole kontrahenta NIP z kreskami i... klops. Żeby upewnić się, czy rzeczywiście to mój klient powinienem - według poprawności działania Państwa systemu - usunąć wszystkie kreski z numeru...
Wystarczą takie praktyczne przykłady, żeby Państwa przekonać, że to rozwiązanie ma lukę?
I skoro można ignorować w numerach kreski, to dlaczego nie można ignorować spacji? A jeśli można ignorować kreski przy zapisywaniu NIP do bazy CRM, to dlaczego tych samych kresek nie można ignorować przy wyszukiwaniu kontrahenta w polu tekstowym nowej faktury? Bo spacje już w tym polu są ignorowane... I teraz najlepsze - jeśli w polu "Nabywca" wkleimy nowy NIP ze spacjami, to dane kontrahenta zostaną poprawnie pobrane z GUS!
Przecież to kompletnie niedopracowane rozwiązanie...
1 komentarz 1
  • Dodano: 3 sty, 13:52
Tak się wczytałem i jako zwolennik skrótów klawiaturowych proponuję doraźnie opracować sobie małą funkcję w excelu (do usuwania zbędnych znaków) i przećwiczyć dodatkową sekwencję klawiszy przy kopiowaniu NIP-u: alt+tab + ctrl+v + tab + ctrl+c + alt+tab i będzie git ;) A dodatkowym oprogramowaniem do zapamiętywania sekwencji klawiszy można to jeszcze uprościć z pewnością.
  • Dodano: 2 sty, 15:10
I jeszcze tylko dodam, że CEIDG bez problemu przyjmuje NIP ze spacjami, czego nie robi Państwa formularz... Może by zapytać programistów, w czym problem?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty, 15:13
Dziękuję za przesłane sugestie, postaramy się wprowadzić rozwiązanie by kreski z NIP były automatycznie korygowane.
  • Dodano: 3 sty, 07:14
Po styczniowej aktualizacji system wyzerował kolumnę wykorzystany urlop we wszystkich latach do tyłu. Zakładka pracownik, ewidencja czasu pracy, nieobecności. System tym samym nie przenosi pozostałego urlopu.
4 komentarze 4
  • Dodano: 3 sty, 14:37
Też zauważyłam ten problem, wszyscy pracownicy mają tylko widoczny limit w poszczególnych latach. Przeniesienie z poprzedniego , wykorzystany urlop z danego roku - brak danych - mimo wprowadzonych nieobecności w poprzednich latach.
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 sty, 14:54
Witam,
dla wpisów ręcznych limitu system nie dokonuje sumowania urlopów. Dopiero przy wpisach automatycznych będzie pomniejszany wymiar urlopu.
Pozdrawiam
  • Dodano: 5 sty, 20:49
Nie sumuje od najnowszej aktualizacji.
System nie wyświetla historycznych danych, teraz trzeba samodzielnie sumować dni urlopu w poprzednich latach aby porównać rok do roku. To nie ulepszenie a utrudnienie.
PRACOWNIK
  • Dodano: 5 sty, 20:49
Witam,
Dziękujemy za uwagi. Pracujemy nad poprawą tej funkcji. Planujemy wprowadzić sumowanie wykorzystanych dni w najbliższym czasie.
Pozdrawiam
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 sty, 07:14
Dzień dobry,
urlop zaległy z poprzedniego roku należy przenieść samodzielnie, gdyż system nie zaczytuje urlopu wykorzystanego dla wpisów wprowadzonych ręcznie. Czyli w KADRY - PRACOWNICY - SZCZEGÓŁY PRACOWNIKA - EWIDENCJA CZASU PRACY - NIEOBECNOŚCI - DNI URLOPU WYPOCZYNKOWEGO DO WYKORZYSTANIA zaznaczyć automatyczny wpis na 2019 rok - MODYFIKUJ. Po pojawieniu się okna proszę w części "Przeniesienie z poprzed. roku" pozostawić odznaczone "automatyczne" i wpisać liczbę dni pozostałą z poprzednich lat.
Automatyczny limit dodawany w 2019 roku zostanie pomniejszony o każdy dodany urlop wypoczynkowy dodany w bieżącym roku. Dla lat wcześniejszych, gdzie limit urlopu był dodany ręcznie, pomimo wprowadzenia nieobecności nie będzie pomniejszenia.
Polecam: https://pomoc.wfirma.pl/-wprowadzanie-limitu-urlopu-wypoczynkowego-na-dany-rok
Pozdrawiam
0 komentarzy 0
  • Dodano: 3 sty, 13:46
Dzień dobry,
kiedy można się spodziewać możliwości prowadzenia kilku magazynów ?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 sty, 13:46
Witam,
Aktualizacja magazynowa, w której zostanie dodana możliwość posiadania wielu magazynów, jest planowana w kolejnej aktualizacji po zeznaniach rocznych, czyli najprawdopodobniej do końca I kwartału 2019 roku.
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 sty, 16:20
Witam wszystkich,
Mam wrażenie, że aktualizacja w głównej mierze odnosi się do zagadnień prawnych, a nie ujmuje drobnych 'farfocli', o których wcześniej wspomniał już jeden z Użytkowników.
Będę wdzięczny za rozważenie trzech poniższych:

1) możliwość wprowadzenia dokumentów bez używania myszki. Wydaje mi się, że problem dość prosty do załatwienia poprzez skróty klawiszowe.

2) możliwość kopiowania zawartości dokumentu dla potrzeb utworzenia innego dokumentu (np. RW na podstawie PZ). Jeśli dokument ma 100 pozycji, to jego ponowne przepisywanie sprawia, że człowiek czuje się jak w kamieniołomach...

3) opcja z kilkoma magazynami wysoce wskazana - miała być już teraz...

A tak poza wszystkim, to czy tylko ja odczuwam spore spowolnienie pracy po tej aktualizacji?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 sty, 16:20
Witam Panie Łukaszu,
Ad 1. Doraźnie jak Pan wejdzie np. w zakładkę WYDATKI - DODAJ WYDATEK - FAKTURA VAT istnieje możliwość przechodzenia TAB między polami a następnie podczas zapisywania skorzystanie ze skrótów CRT+S przy wyborze Zapisz lu Zapisz i kontynuuj: https://pomoc.wfirma.pl/-skroty-klawiszowe-w-systemie-wfirma

Naszym priorytetem jest dostosowanie systemu do dynamicznie zmieniających się przepisów aby zapewnić bezpieczeństwo i poprawność rozliczeń podatkowych użytkownikom systemu. Wprowadzanie ręczne automatyzuje ewentualnie OCR (https://pomoc.wfirma.pl/-program-do-odczytywania-faktur-w-chmurze). Dodatkowo proszę mieć na uwadze, że przełom roku wiąże się z licznymi zmianami w kwestiach podatkowych np. zmianami w rozliczaniu samochodów w firmie ( https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-jak-rozliczyc-samochod-w-firmie ).

Ad 2. W systemie dostępna jest możliwość dodania wydatku na podstawie dokumentu magazynowego lub wystawienie faktury o czym więcej w artykule: https://pomoc.wfirma.pl/-dokumenty-magazynowe

I obecnie dostępna jest czasem mogąca mieć w Pana sytuacji zastosowanie funkcja wystawiania szybkiego faktury na podstawie wydatku - dostępna w zakładce WYDATKI po wybierze wydatku - WYSTAW - FAKTURĘ.

Ad 3. Moduł magazynu jest jeszcze przez nas testowany aby zapewnić klientom w pełni funkcjonujące narzędzie. Planowany termin wdrożenia to I kwartał 2019 roku.

Dziękujemy za zgłoszenie. Postaramy się Pana sugestie brać pod uwagę przy pracach.
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 sty, 07:55
Witam,

Czy w przypadku korzystania ze schematu ZUS - Składki od przychodu jest możliwość wprowadzenia własnej indywidualnej podstawy wymiaru, niezależnej od tego co wyliczył system?
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 sty, 07:55
Witam,
Nie ma jednoznacznych interpretacji w tym temacie. Sugerujemy bezpośredni kontakt z ZUS - proszę jednak pamiętać, że najbezpieczniej jest uzyskać potwierdzenie danego rozwiązania na piśmie.
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 sty, 21:53
Chodzi mi o to czy w systemie jestem w stanie podać inną, własną podstawę wymiaru w przypadku korzystania ze schematu ZUS - Składki od przychodu. Nie będę korzystał z podstawy wyliczonej na bazie współczynników, tylko z podstawy wyższej, nieprzekraczającej wysokości podstawy aktualnego pełnego zusu. W jaki sposób mogę to oznaczyć, żeby system wyliczał mi odpowiednie wysokości składek.
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 sty, 21:53
Witam,
w systemie nie ma możliwości dodania indywidualnej podstawy dla schematu Składki od przychodu. Przepisy nie mówią jednoznacznie o takiej możliwości. Zalecamy kontakt z ZUS w celu potwierdzenia możliwości opłacania indywidualnej podstawy dla kodu 05 90 lub 05 92.
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 sty, 11:45
Dlaczego teraz w ewidencji czasu pracy nie zlicza wykorzystanych urlopów za poprzednie lata? nie ma podsumowania wykorzystanych i ile zostało
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 sty, 11:45
Dzień dobry,
Problem jest nam znany. Nasz dział techniczny pracuje nad jego rozwiązaniem. Sytuacja wynika z tego, że w tym roku uruchomiliśmy funkcję automatycznego wyliczania urlopów, a wpisy z poprzednich lat były dodawane ręcznie.
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 sty, 21:54
czy w kolejnych aktualizacjach jest przewidziane wprowadzenie zryczałtowanego podatku dla cudzoziemców oraz deklaracji IFT???
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 sty, 21:54
Witam,
planujemy wprowadzenie opcji rozliczania cudzoziemców w wfirma.pl, jednak nie jesteśmy w stanie podać dokładnej daty wdrożenia tej funkcji.
Pozdrawiam
  • Dodano: 7 sty, 13:52
Po aktualizacji znów problem z domyślnym wyświetlaniem dat. Jakąkolwiek datę się ustawi w przychodach, wydatkach, notatkach to po ponownym zalogowaniu jest styczeń 2019. Jak już pisałem na priv chyba logicznym jest widok początkowy wszystkich notatek nie tylko z bieżącego miesiąca? również po zalogowaniu trzeba marnować czas i klikać na przychodach i wydatkach rok pusty, miesiąc pusty aby pokazywał nierozliczone przychody WSZYSTKIE i nierozliczone wydatki WSZYSTKIE. Po co komu widok od początku bieżącego miesiąca? płaci się wydatki od najstarszych przy 30 dniowym terminie przeważnie z poprzedniego miesiąca. Wałkujemy ten temat kilka lat a tu beton. W dodatku w notatkach też to zmieniliście.....echh
5 komentarzy 5
PRACOWNIK
  • Dodano: 7 sty, 13:52
Witam,
jeżeli chce Pan mieć szybki dostęp do listy nieopłaconych należności lub zobowiązań w systemie należy skorzystać z modułu NIEUREGULOWANE NALEŻNOŚCI I ZOBOWIĄZANIA który dostępny jest w zakładce START - STRONA GŁÓWNA. Po kliknięciu w sumę nieuregulowanych zobowiązań/ należności pojawi się okno z widocznymi wpisami z całego roku gdzie można selekcjonować listę za pomocą filtra STAN widocznego w prawym, dolnym rogu, wybierając opcję PRZETERMINOWANE, PRZED TERMINEM.
Szczegóły wyjaśnia artykuł z pomocy: https://pomoc.wfirma.pl/-moduly-informacyjne
Pozdrawiam
  • Dodano: 8 sty, 15:20
Pani Małgosiu, po wyświetleniu listy płatności lub należności wg Pani instrukcji, automatycznie jest zaznaczony aktualny 2019 rok w filtrze po lewej stronie - tylko po co? Przez niego faktury wystawione w poprzednim roku (i wcześniej) nie zostały wyświetlone i automatycznie ich nie zapłaciłem. Kolega ny156 (3dConcept) ma rację - na początku zeszłego roku jak pamiętam było to samo. Proszę usuńcie automatyczny filtr roku chociaż w tym miejscu, bo po każdym logowaniu muszę klikać i go ręcznie usuwać.
Pozdrawiam :) Wojtek
PRACOWNIK
  • Dodano: 8 sty, 15:20
Witam,
w module NIEUREGULOWANE NALEŻNOŚCI I ZOBOWIĄZANIA po kliknięciu na wyświetloną kwotę w wierszu RAZEM wyświetli się lista nieuregulowanych zobowiązań/należności, które można filtrować według miesiąca i roku oznaczonego z lewej strony pod tabelą. Filtr okresu wyświetlonych danych nieuregulowanych zobowiązań/należności jest wybierany bezpośrednio w oknie NIEUREGULOWANE NALEŻNOŚCI/ ZOBOWIĄZANIA i jest on niezależnym filtrem od okresu wybieranego w zakładce START - STRONA GŁÓWNA widocznym z prawej strony, bezpośrednio pod nazwą firmy.
Pozdrawiam
  • Dodano: 9 sty, 12:06
Zgadza się wszystko co Pani pisze, ale mi chodzi o to, że "w module NIEUREGULOWANE NALEŻNOŚCI I ZOBOWIĄZANIA po kliknięciu na wyświetloną kwotę w wierszu RAZEM wyświetli się lista nieuregulowanych zobowiązań/należności, które można filtrować według miesiąca i roku oznaczonego z lewej strony pod tabelą" - właśnie tutaj domyślnie jest ustawiony filtr na 2019 rok, a chciałbym aby było zapamiętane moje ostatnie ustawienie, czyli brak filtra w ogóle. Ustawienie tego filtra jako domyślnego powoduje, że faktury wystawione w 2018 roku i wcześniej nie są pokazywane domyślnie, tylko po zmianie filtra przez użytkownika.

Ja proszę tylko o jedno, aby domyślny filtr nie był ustawiany jako pusty a nie aktualny rok.

Pozdrawiam
WW
PRACOWNIK
  • Dodano: 9 sty, 12:06
Witam Panie Wojtku,
dziękuje za zgłoszenie sugestii. Zostanie ona poddana analizie pod kątem ewentualnego wdrożenia w przyszłości.
Pozdrawiam
  • Dodano: 9 sty, 17:37
Dzień dobry.
Chciałby uzyskać informację, czy i kiedy będzie możliwe podpisywanie wszystkich deklaracji, w tym do ZUS, innymi podpisami kwalifikowanymi niż preferowany przez wFirmę SZAFIR dostarczany przez KIR, przykładowo podpisem kwalifikowanym SIGILLUM dostarczanym przez PWPW , bowiem
Narodowe Centrum Certyfikacji wszystkie podpisy kwalifikowane i ich dostawców traktuje równorzędnie, dlatego zasadnym byłoby, aby wFirma umożliwiła wybór podpisów od różnych dostawców certyfikowanych.
Pozdrawiam
4 komentarze 4
PRACOWNIK
  • Dodano: 9 sty, 17:37
Witam, system obsługuje obecnie najczęściej używane przez Użytkowników podpisy: KIR, Certum, Eurocert czy SimplySign.

Podpisy mogą być używane do wysyłki JPK_VAT, deklaracji czy podpisywania dokumentów w systemie:
- https://pomoc.wfirma.pl/-wysylka-jpk-vat-przy-uzyciu-wlasnego-podpisu-elektronicznego
- https://pomoc.wfirma.pl/-podpisywanie-dokumentow-wlasnym-podpisem-kwalifikowanym

Dziękujemy za zainteresowanie, jeżeli faktycznie kolejni nasi Użytkownicy będą zgłaszać potrzebę rozszerzenia tej funkcjonalności zweryfikujemy jakie są w tym zakresie technicznie możliwości. Każda bowiem integracja polega na wdrożeniu nowej dokumentacji technicznej - jest czasochłonna i kosztochłonna stąd musi mieć swoje uzasadnienie.
Pozdrawiam
  • Dodano: 12 sty, 14:31
Dzień dobry
Bardzo dziękuję za skomentowanie posta. Certyfikowanych dostawców podpisów jest niewielu, dlatego zasadnym byłoby wprowadzenie możliwości podpisywania dokumentów każdym z rekomendowanych podpisów. Jest to dość uciążliwe ograniczenie funkcjonalności programu wFirma. Mam nadzieję, że ten problem w niedalekiej przyszłości zostanie rozwiązany, aby jednym podpisem w wFirma możliwe było załatwianie wszystkich formalności.
Pozdrawiam
  • Dodano: 15 sty, 08:58
Witam. Sigillum jest jak najbardziej w wFirma uznawane. Tylko trzeba skorzystać z Chroma - i tam mieć zainstalowane rozszerzenie KIR (magia - ale tak jest). Ono rozpoznaje karty chipowe z podpisem, i u mnie podpis Sigillum chodzi jak złoto.
  • Dodano: 16 sty, 07:08
Dzień dobry
Zgadzam się w pełni z Tkacziluzji. Wydawało mi się niemożliwe, aby nie było opcji skorzystania z innych podpisów kwalifikowanych niż Szafir więc poświęciłem niemal cały weekend na lekturę przeróżnych informacji. Okazuje się, że kilka kroków spowodowało, że wszystko działa prawidłowo, u mnie również w przeglądarce Firefox, przy czym niezbędny jest update Java Script, najnowsza wersja komponentów Adobe w tym Adobre Air oraz zainstalowana aplikacją Szafir od KIR dostępna z poziomu wFirma. Wszystko działa poprawnie pod warunkiem, że nie korzystamy z systemu operacyjnego OS (podpis kwalifikowany Sigillum nie jest do niego dostosowany, choć pracę nad tym trwają). Teraz wszystko działa jak należy.
Pozdrawiam
  • Dodano: 10 sty, 19:23
Czy można jakoś usunąć tn wielki plakat z informacją o aktualizacji noworocznej ? Wolałbym miec tam coś innego
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 10 sty, 19:23
Witam,
w miejscu baneru o aktualizacji noworocznej, widocznego w systemie na stronie głównej umieszczamy informacje o nowych funkcjach oraz ważnych zmianach prawnych. W związku z powyższym nie ma możliwości ukrycia danego baneru. W najbliższym czasie w tym miejscu pojawi się nowa informacja.
Pozdrawiam
  • Dodano: 12 sty, 14:31
A można poprawić grafiki w trybie nocnym aby były ciemniejsze?
PRACOWNIK
  • Dodano: 12 sty, 14:32
Witam,
dziękujemy za zgłoszenie. Sprawdzimy czy jest to możliwe.
Pozdrawiam
  • Dodano: 16 sty, 19:58
Dzień dobry,
Czy można już dodawać deklarację PIT-11?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 16 sty, 19:58
Witam,
deklaracje PIT-11, PIT-4R, PIT-8AR oraz PIT-28 za 2018 r. są już dostępne w systemie.
Polecam: https://pomoc.wfirma.pl/-generowanie-deklaracji-pit-11
Pozdrawiam
  • Dodano: 17 sty, 15:18
Witam, Kiedy będzie możliwość rozliczenia PIT-36 i PIT-36L za rok 2018? Do 20 stycznia br. należy wybrać formę opodatkowania na rok 2019. Państwo wielokrotnie powtarzali, że wkrótce będzie to możliwe. Nie chodzi mi w tym miejscu o wysyłkę do urzędu, dlaczego nie udostępniacie Państwo podstawowej funkcjonalności jaką jest możliwość dodania deklaracji bez możliwości jej wysyłki??
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 17 sty, 15:44
Witam,
zeznania są dostępne w dniu dzisiejszym. Polecam: https://pomoc.wfirma.pl/-zeznania-roczne
Pozdrawiam
  • Dodano: 17 sty, 15:44
Witam
Deklaracje PIT-36 miały być dostępne do końca poprzedniego tygodnia a nadal ich nie ma
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 17 sty, 15:44
Witam,
w dniu dzisiejszym można już wygenerować zeznania roczne poprzez zakładkę: START - PODATKI - DEKLARACJE ROCZNE - DODAJ DEKLARACJĘ. Polecam: https://pomoc.wfirma.pl/-zeznania-roczne
Pozdrawiam
  • Dodano: 21 sty, 13:16
Dzień dobry,
Z aktualizacji wynika, że samochód wykorzystywany w celach prywatnych i w działalności gospodarczej na podstawie umowy użyczenia pozwala na odliczenie 75% kosztów tak jak w przypadku najmu, leasingu. Nie ma tu żadnego błędu?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 21 sty, 13:16
Witam,
działanie systemu jest prawidłowe. Po zmianie przepisów dotyczących rozliczania samochodów osobowych od 1 stycznia 2019 roku zostały wprowadzone 3 limity ujmowania kosztów w KPiR:
1. 100% wartości netto jeżeli pojazd wykorzystywany jest wyłącznie w działalności;
2. 75% wartości netto powiększonej o nieodliczony podatek VAT jeżeli pojazd wykorzystywany jest zarówno w celach służbowych i prywatnie;
3. 20% wartości netto powiększonej o nieodliczony podatek VAT w przypadku pojazdów które stanową prywatną własność przedsiębiorcy.
Pojazd użytkowany na podstawie umowy użyczenia (pod warunkiem, że umowa użyczenia nie jest zawarta z żoną z którą posiada Pan wspólność majątkową) który jest wykorzystywany zarówno w działalności i prywatnie nie stanowi prywatnej własności przedsiębiorcy wobec czego podatnikowi przysługuje ujęcie w KPiR wartości 75% wartości wydatku bez konieczności prowadzenia dodatkowej ewidencji przebiegu pojazdów dla celów PIT.
Polecam: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-zmiana-sposobu-rozliczania-samochodow-osobowych-w-firmie-od-2019-roku
Pozdrawiam
Aktualizacja:
Aktualizacja wfirma.pl i mojebiuro24.pl