forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

problem z importem z nestbanku

  • Dodano: 9 lis, 13:07
  • Nikt nie ma tego samego problemu 0
  • 6 odpowiedzi 6
Witam
nie działa import transakcji z NestBanku w formacie CSV
dostępny jest jedynie do importu format MT940 - niestety aktualny system transakcyjny NestBanku na bieżąco umożliwia tylko codzienne eksporty w CVS. eksport w formacie MT940 możliwy jest jedynie z systemu wyciągów za miesiąc wstecz - obecnie brak importów CSV to duże utrudnienie.
Kategorie:
Nie przypisano żadnych kategorii
Tagi:
Nie dodano żadnych tagów
PRACOWNIK
  • Dodano: 9 lis, 20:22
Witam serdecznie,
w celu lepszej analizy zaistniałego problemu przydatne może okazać się przesłanie przez Państwa problematycznego pliku importu poprzez funkcję Zapytaj Eksperta z poziomu systemu wFirma.pl.
Nie odnotowaliśmy zgłoszeń na temat podobnych problemów z importem pliku CSV z NestBank.
Dodatkowo proszę upewnić się czy przy imporcie postępują Państwo zgodnie z instrukcjami zawartymi w artykule pomocy na ten temat: https://pomoc.wfirma.pl/-bank
Przydatne może również okazać się załączenie komunikatu błędu, który występuje przy próbie importu pliku.
Pozdrawiam
0 komentarzy 0
  • Dodano: 13 lis, 09:08
Witam
dla jasności dodam, bo może za mało jasno się wyraziłem. Zniknęła opcja importu transakcji w CSV z NestBanku. Jeszcze całkiem niedawno była opcja importu CSV (używana była bez problemów) obecnie jej nie ma a została tylko opcja importu w formacie MT940.
Załączam zrzut ekranu gdzie widać że opcji importu w CSV nie ma.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 13 lis, 09:08
Witam serdecznie,
z dostępnych mi informacji wynika, iż opcja importu pliku w formacie CSV z NestBank nie była możliwa do tej pory po stronie systemu wFirma. Import z tej platformy ograniczał się jedynie do formatu MT940. Otrzymaliśmy jednak kilka podobnych zgłoszeń i planujemy wprowadzić funkcję importu pliku CSV. Dziękuję również za Państwa zgłoszenie, każda opinia użytkowników systemu wFirma jest dla nas niezwykle cenna. Państwa sugestia przekazana została do odpowiedniego działu.
Prosimy w tej kwestii o cierpliwość.
Pozdrawiam
1 komentarz 1
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Witam
dziękuję za rzetelna informację, w takim razie w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonywaliśmy rzeczy niemożliwej czyli importowaliśmy pliki CSV z nestbanku do systemu wfirma - proszę dokładniej zweryfikować posiadane informacje.
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Witam
posyłam link do wpisu na państwa stronie
https://pomoc.wfirma.pl/-bank
gdzie jasno widać że import w formacie CSV w NestBanku był możliwy. Załączam zrzut ekranu z cytowanej strony z zaznaczonym na czerwono wpisem dotyczącym importu CSV z NestBanku. To że obecnie funkcjonalność importu z CSV nie działa (bo została nagle usunięta!) jest bardzo dużym utrudnieniem.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Witam ponownie,
przepraszam za wprowadzenie Państwa w błąd, import pliku z NestBank w formacie CSV faktycznie był możliwy w przeszłości, jednak ze względu na informacje otrzymane ze strony banku wycofaliśmy taką funkcjonalność.
W odpowiedzi na nasze pytanie (w sierpniu bieżącego roku) na temat możliwości importu plik CSV otrzymaliśmy następującą odpowiedź:
"Informuję, że aplikacja wyciągów nie ma możliwości wygenerowania wyciągów w formacie CSV. Dodam, że w ww. formacie można wygenerować potwierdzenie transakcji. Wyjaśniam, że wyciąg w formacie MT940 można wygenerować samodzielnie w aplikacji wyciągów, która znajduje się w zakładce POMOC - Wyciągi bankowe".
Jak wspomniane zostało jednak w poprzedniej wiadomości, otrzymaliśmy kilka podobnych zgłoszeń i planujemy na powrót wprowadzić funkcję importu pliku CSV. Prosimy w tej kwestii o cierpliwość.
Pozdrawiam
1 komentarz 1
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Witam
dziękuje za odpowiedz, teraz brzmi ona inaczej :)
wrócę do tego co pisałem w pierwszym wpisie.
Czym innym jest system wyciągów a czym innym lista transakcji (historia) w systemie transakcyjnym (czyli bankowości internetowej). System wyciągów (aplikacja, pod adresem https://wyciagi.nestbank.pl/) jest niezależnym systemem i wyciąg jest dostępny dopiero po zamknięciu miesiąca i możliwy jest eksport do formatu MT940 (oraz JPK i PDF) ale nie do CSV. Natomiast codzienne (w trakcie trwania miesiąca, a nawet dnia) wyciągi transakcji pobierać można jedynie w formacie CSV z bankowości internetowej. Pojawiła się opcja generowania wyciągów dziennych ale zobaczę dopiero jak ona działa. Zapewne pozwala dopiero na następny dzień, więc nie umożliwia księgowania wpłat w ciągu dnia. Zapewne najlepiej było umożliwić import w dwu formatach jak to robicie państwo dla kilku innych banków. Dodatkowo być może zamieszanie wprowadzać może fakt że NestBank posiada dwa systemy bankowości internetowej i stopniowo (od niedawna) migruje klientów do nowego - nie wiem jak wygląda temat wyciągów w nowym systemie. W razie pytań lub potrzeby doprecyzowania zagadnienia służę pomocą.
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Witam,
W najbliższym czasie nie planujemy wprowadzenia takiej opcji. Obecnie natomiast istnieje dyrektywa PSD2, która umożliwia złożenie propozycji do banku aby ten utworzył integrację z systemem księgowości, z którego korzysta klient banku. Z naszej strony jesteśmy gotowi oraz otwarci na takie pełne integrację.
Pozdrawiam
2 komentarze 2
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Witam, dziękuję za sugestię - docelowo najwygodniejsza była by taka integracja. Obecnie jednak uszczęśliwi mnie działający ręczny import w CSV który był i działał poprawnie. Dodam tylko że import w formacie MT940 choć jest dostępny to nie jest w stanie zaimportować transakcji. wypisuje komunikat że nie ma żadnych transakcji.
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 tygodnie temu
Witam,
W takim wypadku bardzo proszę o kontakt w tej sprawie za pomocą opcji "Zapytaj eksperta" w naszym systemie. Pozwoli nam to na dokładną weryfikację problemu z importem.
Pozdrawiam
Problem:
problem z importem z nestbanku