forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

problem z importem z nestbanku

  • Dodano: 9 lis 2018, 13:07
  • 1 osoba ma ten sam problem 1
  • 8 odpowiedzi 8
Witam
nie działa import transakcji z NestBanku w formacie CSV
dostępny jest jedynie do importu format MT940 - niestety aktualny system transakcyjny NestBanku na bieżąco umożliwia tylko codzienne eksporty w CVS. eksport w formacie MT940 możliwy jest jedynie z systemu wyciągów za miesiąc wstecz - obecnie brak importów CSV to duże utrudnienie.
Kategorie:
Nie przypisano żadnych kategorii
Tagi:
Nie dodano żadnych tagów
PRACOWNIK
  • Dodano: 9 lis 2018, 20:22
Witam serdecznie,
w celu lepszej analizy zaistniałego problemu przydatne może okazać się przesłanie przez Państwa problematycznego pliku importu poprzez funkcję Zapytaj Eksperta z poziomu systemu wFirma.pl.
Nie odnotowaliśmy zgłoszeń na temat podobnych problemów z importem pliku CSV z NestBank.
Dodatkowo proszę upewnić się czy przy imporcie postępują Państwo zgodnie z instrukcjami zawartymi w artykule pomocy na ten temat: https://pomoc.wfirma.pl/-bank
Przydatne może również okazać się załączenie komunikatu błędu, który występuje przy próbie importu pliku.
Pozdrawiam
0 komentarzy 0
  • Dodano: 13 lis 2018, 09:08
Witam
dla jasności dodam, bo może za mało jasno się wyraziłem. Zniknęła opcja importu transakcji w CSV z NestBanku. Jeszcze całkiem niedawno była opcja importu CSV (używana była bez problemów) obecnie jej nie ma a została tylko opcja importu w formacie MT940.
Załączam zrzut ekranu gdzie widać że opcji importu w CSV nie ma.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 13 lis 2018, 09:08
Witam serdecznie,
z dostępnych mi informacji wynika, iż opcja importu pliku w formacie CSV z NestBank nie była możliwa do tej pory po stronie systemu wFirma. Import z tej platformy ograniczał się jedynie do formatu MT940. Otrzymaliśmy jednak kilka podobnych zgłoszeń i planujemy wprowadzić funkcję importu pliku CSV. Dziękuję również za Państwa zgłoszenie, każda opinia użytkowników systemu wFirma jest dla nas niezwykle cenna. Państwa sugestia przekazana została do odpowiedniego działu.
Prosimy w tej kwestii o cierpliwość.
Pozdrawiam
1 komentarz 1
  • Dodano: 21 lis 2018, 09:53
Witam
dziękuję za rzetelna informację, w takim razie w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonywaliśmy rzeczy niemożliwej czyli importowaliśmy pliki CSV z nestbanku do systemu wfirma - proszę dokładniej zweryfikować posiadane informacje.
  • Dodano: 21 lis 2018, 09:36
Witam
posyłam link do wpisu na państwa stronie
https://pomoc.wfirma.pl/-bank
gdzie jasno widać że import w formacie CSV w NestBanku był możliwy. Załączam zrzut ekranu z cytowanej strony z zaznaczonym na czerwono wpisem dotyczącym importu CSV z NestBanku. To że obecnie funkcjonalność importu z CSV nie działa (bo została nagle usunięta!) jest bardzo dużym utrudnieniem.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 21 lis 2018, 09:36
Witam ponownie,
przepraszam za wprowadzenie Państwa w błąd, import pliku z NestBank w formacie CSV faktycznie był możliwy w przeszłości, jednak ze względu na informacje otrzymane ze strony banku wycofaliśmy taką funkcjonalność.
W odpowiedzi na nasze pytanie (w sierpniu bieżącego roku) na temat możliwości importu plik CSV otrzymaliśmy następującą odpowiedź:
"Informuję, że aplikacja wyciągów nie ma możliwości wygenerowania wyciągów w formacie CSV. Dodam, że w ww. formacie można wygenerować potwierdzenie transakcji. Wyjaśniam, że wyciąg w formacie MT940 można wygenerować samodzielnie w aplikacji wyciągów, która znajduje się w zakładce POMOC - Wyciągi bankowe".
Jak wspomniane zostało jednak w poprzedniej wiadomości, otrzymaliśmy kilka podobnych zgłoszeń i planujemy na powrót wprowadzić funkcję importu pliku CSV. Prosimy w tej kwestii o cierpliwość.
Pozdrawiam
1 komentarz 1
  • Dodano: 22 lis 2018, 14:26
Witam
dziękuje za odpowiedz, teraz brzmi ona inaczej :)
wrócę do tego co pisałem w pierwszym wpisie.
Czym innym jest system wyciągów a czym innym lista transakcji (historia) w systemie transakcyjnym (czyli bankowości internetowej). System wyciągów (aplikacja, pod adresem https://wyciagi.nestbank.pl/) jest niezależnym systemem i wyciąg jest dostępny dopiero po zamknięciu miesiąca i możliwy jest eksport do formatu MT940 (oraz JPK i PDF) ale nie do CSV. Natomiast codzienne (w trakcie trwania miesiąca, a nawet dnia) wyciągi transakcji pobierać można jedynie w formacie CSV z bankowości internetowej. Pojawiła się opcja generowania wyciągów dziennych ale zobaczę dopiero jak ona działa. Zapewne pozwala dopiero na następny dzień, więc nie umożliwia księgowania wpłat w ciągu dnia. Zapewne najlepiej było umożliwić import w dwu formatach jak to robicie państwo dla kilku innych banków. Dodatkowo być może zamieszanie wprowadzać może fakt że NestBank posiada dwa systemy bankowości internetowej i stopniowo (od niedawna) migruje klientów do nowego - nie wiem jak wygląda temat wyciągów w nowym systemie. W razie pytań lub potrzeby doprecyzowania zagadnienia służę pomocą.
PRACOWNIK
  • Dodano: 22 lis 2018, 14:26
Witam,
W najbliższym czasie nie planujemy wprowadzenia takiej opcji. Obecnie natomiast istnieje dyrektywa PSD2, która umożliwia złożenie propozycji do banku aby ten utworzył integrację z systemem księgowości, z którego korzysta klient banku. Z naszej strony jesteśmy gotowi oraz otwarci na takie pełne integrację.
Pozdrawiam
2 komentarze 2
  • Dodano: 24 lis 2018, 18:06
Witam, dziękuję za sugestię - docelowo najwygodniejsza była by taka integracja. Obecnie jednak uszczęśliwi mnie działający ręczny import w CSV który był i działał poprawnie. Dodam tylko że import w formacie MT940 choć jest dostępny to nie jest w stanie zaimportować transakcji. wypisuje komunikat że nie ma żadnych transakcji.
PRACOWNIK
  • Dodano: 24 lis 2018, 18:06
Witam,
W takim wypadku bardzo proszę o kontakt w tej sprawie za pomocą opcji "Zapytaj eksperta" w naszym systemie. Pozwoli nam to na dokładną weryfikację problemu z importem.
Pozdrawiam
  • Dodano: 25 gru 2018, 01:51
Mam ten sam problem. Do tej pory działał import csv z Nest Banku teraz nie działa (po prostu nie ma na liście takiej opcji). Przywróćcie ten import, zapłaciłem za system, który miał taką funkcjonalność teraz jej nie ma!
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 25 gru 2018, 01:51
Witam,
W przeszłości istniała możliwość takiego importu, jednak otrzymaliśmy informację od banku, iż odchodzą od opcji eksportu transakcji w formie plików CSV, dlatego wycofaliśmy tę możliwość. Natomiast tak jak zostało wspomniane istnieje dyrektywa PSD2, która umożliwia złożenie propozycji do banku, aby ten utworzył integrację z systemem księgowości, z którego korzysta klient banku. Z naszej strony jesteśmy otwarci i gotowi na takie pełne integrację.
Pozdrawiam
2 komentarze 2
  • Dodano: 28 gru 2018, 12:07
Witam
Posiadacie państwo naprawdę dobry system. Proszę nie psujcie go takim podejściem. Nikt tu nie prosi o jakąś nową funkcjonalność na zawołanie ale o normalne przywrócenie zbyt pochopnie usuniętej funkcjonalności. Proszę postawić się na miejscu klienta który wybierając system kierował się miedzy innymi możliwością importu transakcji i nagle ta opcja w nieuzasadniony sposób zniknęła. Mogą przecież podobnie jak dla innych banków istnieć dwie opcje importu CSV i MT940. Proszę to wziąć pod uwagę i rozważyć opcje powrotu do importu CSV z NestBanku.
PRACOWNIK
  • Dodano: 28 gru 2018, 12:07
Witam,
funkcja systemowa polega na importowaniu wyciągu, a nie pliku historii - stąd z uwagi na oficjalny komunikat jaki otrzymaliśmy z Nestbanku i jaki przytaczaliśmy w treści postów wyżej bank nie pojawia się na liście w systemie. Ze swojej strony obecnie mamy możliwość testowania wyłącznie importów wyciągów bankowych. Wszystkie inne pliki typu historia są na gruncie technicznym całkowicie innym dokumentem - inna struktura i konieczność odrębnego testowania. Banki nie udostępniają historii dla celów testowych stąd funkcja taka nie mogłaby być sprawdzana w zakresie poprawności działania a więc i bezpieczeństwa. Dlatego też podjęta przez nas taka decyzja. Państwo jako Klienci banku mogą wymagać od banku pewnych zachowań stąd nasza propozycja aby wesprzeć nasze działania, które nam pozwolą stworzyć poprawnie działającą funkcję a Państwu bezpieczne i wygodne z niej korzystanie.
Pozdrawiam
Problem:
problem z importem z nestbanku