forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Problem z wysyłką JPK_VAT podpisywanych profilem zaufanym

PRACOWNIK
  • Dodano: 24 sie, 19:58
  • 4 osoby mają to samo pytanie 4
  • 12 odpowiedzi 12
Szanowni Państwo,
na stronach https://obywatel.gov.pl/ oraz https://pz.gov.pl/dt/news pojawiły się informacje o zmianach wprowadzanych przy podpisie profilem zaufanym. Zmiany te mogą powodować problemy z wysyłką JPK_VAT podpisywanych profilem zaufanym. W związku z powyższym tych z Państwa, którzy korzystają z wysyłki JPK z podpisem profilem zaufanym prosimy o szczególną czujność i sprawdzenie czy zlecone do wysyłki pliki zostały poprawnie wysłane - czyli czy koperta zaświeciła się na zielono i możliwe jest pobranie UPO (https://pomoc.wfirma.pl/-potwierdzenie-elektronicznej-wysylki-deklaracji-upo ).

Jeżeli przy wysyłce wystąpił błąd, czynność podpisu profilem zaufanym pobranego z systemu pliku JPK w postaci metadanych należałoby (po zakończeniu prac ministerialnych) powtórzyć na platformie epuap i nowo podpisany plik dopiero ponownie zaimportować do systemu wfirma.pl i zlecić na nowo wysyłkę.

Dodatkowo informujemy, że w systemie mamy dodatkowo alternatywne możliwości wysyłki plików JPK (w sumie do wyboru są 4 rozwiązania):
https://pomoc.wfirma.pl/-jednolity-plik-kontrolny

Opisane problemy nie powinny występować przy wysyłce z własnym podpisem ani przy wysyłce z podpisami osób upoważnionych z wfirma.pl czyli tam gdzie nie używa się profilu zaufanego.
Kategorie:
Nie przypisano żadnych kategorii
Tagi:
Nie dodano żadnych tagów
  • Dodano: 25 sie, 08:57
Mam problem z otrzymaniem UPO przy podpisie profilem zaufanym (406 Dokument z certyfikatem z nieobsługiwanym dostawcą). Czy wiadomo, kiedy zmiany zostaną uwzględnione i podpis zacznie działać?
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 25 sie, 08:59
Witam,
niestety jest to zewnętrzny system, na którego działanie nie mamy wpływu. Napisaliśmy w tej sprawie do pomocy technicznej JPK, ale jeszcze nie uzyskaliśmy odpowiedzi, kiedy błąd zostanie naprawiony.
Pozdrawiam
3 komentarze 3
  • Dodano: 25 sie, 16:13
Czy można liczyć na informację jak będzie odpowiedź?
  • Dodano: 25 sie, 16:14
Jakie obejście tego problemu Państwo proponujecie i oraz jakie upusty z tytułu ograniczonej funkcjonalności systemu dla klientów?
PRACOWNIK
  • Dodano: 25 sie, 16:18
Witam,
jest to ogólny problem wynikający z przeprowadzanych przez Ministerstwo Cyfryzacji prac (o czym więcej:https://pz.gov.pl/dt/news ), nie jest to błąd naszego systemu. Jak tylko otrzymamy wiadomość o zakończeniu prac przez Ministerstwo Cyfryzacji to zamieścimy informację w tym wątku na forum.

Możliwe jest również skorzystanie z innych form wysyłki JPK VAT, o czym więcej:
https://pomoc.wfirma.pl/-jednolity-plik-kontrolny

Pozdrawiam
  • Dodano: 25 sie, 16:18
"Jeżeli przy wysyłce wystąpił błąd, czynność podpisu profilem zaufanym pobranego z systemu pliku JPK w postaci metadanych należałoby (po zakończeniu prac ministerialnych) powtórzyć na platformie epuap i nowo podpisany plik dopiero ponownie zaimportować do systemu wfirma.pl i zlecić na nowo wysyłkę. "

Co oznacza "po zakończeniu prac ministerialnych"?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 25 sie, 16:21
Oznacza to - jak tylko Ministerstwo Cyfryzacji zakończy prace po swojej stronie. Wybrany przez nich termin prac technicznych jest bardzo niefortunny ze względu na zbliżający się dzień obowiązkowej wysyłki JPK VAT. Termin wysyłki JPK VAT jest do poniedziałku 27 sierpnia.
Pozdrawiam
  • Dodano: 25 sie, 16:21
Taki sam komunikat dostaje się przy próbie wysłania pliku podpisanego profilem zaufanym przez oficjalną aplikację MF. Właśnie próbowałem wysłać tak plik i dostałem ten sam błąd.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 25 sie, 16:24
Niestety konieczne jest poczekanie na zakończenie prac po stronie Ministerstwa Cyfryzacji. Ostateczny termin wysyłki JPK VAT przypada na 27 sierpnia.
Pozdrawiam
  • Dodano: 25 sie, 19:48
JPK można wysłać aplikacją MF z autoryzacją poprzez kwotę przychodu za 2016 rok. Jest tam taka opcja i ta działa.
2 komentarze 2
  • Dodano: 25 sie, 22:09
Dobra informacja. Dostajesz UPO z powrotem?
PRACOWNIK
  • Dodano: 25 sie, 22:13
Witam, wskazane rozwiązanie jest jednym z opisywanych przez nas alternatyw: https://pomoc.wfirma.pl/-podpisywanie-jpk-przychodem-czyli-wysylka-jpk-bez-podpisu-elektronicznego Jak chodzi o UPO przy tym rozwiązaniu konieczne będzie pobranie z zewnętrznego systemu udostępnianego przez Min. Finansów: https://www.finanse.mf.gov.pl/pp/e-deklaracje/formularze/upo
  • Dodano: 25 sie, 22:13
Witam,

przy próbie wysłania JPK podpisanego własnym podpisem z systemu dostaje cały czas komunikat o błędzie

Deklaracje można podpisywać przy wykorzystaniu własnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego wystawionego przez jedno z centrum certyfikacji.


Przygotowywanie listy deklaracji do podpisu.
Rozpoczęcie procesu podpisywania deklaracji.
Wystąpił błąd podczas podpisywania deklaracji JPK VAT Lipiec 2018. Błąd wykonania podpisu.
Żadna z deklaracji nie została podpisana.

proszę o pomoc
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 25 sie, 22:16
Witam,
w tego typu indywidualnych problemach z własnym podpisem elektronicznym proszę o kontakt za pośrednictwem funkcji "zapytaj eksperta" dostępnej po zalogowaniu się do systemu - wówczas łatwiej jest komunikować się w celu odnalezienia przyczyny problemu.
Pozdrawiam
  • Dodano: 26 sie, 16:26
Ze względu na błąd wysyłki pliku jpk_vat podpisywanym profilem zaufanym (406) skorzystałem z wersji podpisywania dochodem tj. https://mikro-jpk.mf.gov.pl/. W tym wypadku również pojawia się błąd ale inny tj."Twój JPK_VAT ma status: 401

Weryfikacja negatywna – dokument niezgodny ze schematem XSD.
". Jakie są jeszcze możliwości wysłania pliku jpk i ewentualnie mam czekać do poniedziałku ( 27.08.2018) na wysłanie pliku jpk ?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 26 sie, 16:26
Witam,
czy na pewno załączył Pan plik JPK VAT a nie metadane JPK VAT? Metadane pobiera się bowiem przy autoryzacji Profilem Zaufanym, natomiast przy wysyłce poprzez stronę https://mikro-jpk.mf.gov.pl/ z autoryzacją kwotą przychodu z zeznania za rok 2016 konieczne jest pobranie pliku JPK VAT w XML.

W tym celu należy przejść do zakładki START » PODATKI » JEDNOLITY PLIK KONTROLNY, kliknąć na wygenerowany JPK_VAT i w oknie jakie się pojawi wybrać POBIERZ XML. Zapisany na dysku komputera plik należy załączyć na wskazanej wyżej stronie MF.

Pozdrawiam
  • Dodano: 26 sie, 17:30
Witam mam problem z wysłaniem jpk vat błąd 406 czy wiadomo kiedy zostanie to naprawione
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 27 sie, 13:35
Próbowałem właśnie wysłać JPK podpisane kwotą przychodu. Niestety uzyskuję komunikat: Twój JPK_VAT ma status: 401
Weryfikacja negatywna – dokument niezgodny ze schematem XSD.
Więc może jednak coś z Państwa systemem jest nie w porządku. Sprawdźcie proszę.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 27 sie, 13:35
Witam Panie Bartłomieju,
proszę sprawdzić czy pobrał Pan właściwie plik JPK_VAT, co powinno być dokonane z zakładki STRAT - PODATKI - JEDNOLITY PLIK KONTROLNY. Należy kliknąć na wygenerowany JPK_VAT z danego miesiąca i w pojawiającym się oknie wybrać opcję POBIERZ XML. Następnie plik zostanie pobrany na dysk komputera i należy dokonać wysyłki ze strony Ministerstwa Finansów: https://mikro-jpk.mf.gov.pl/
Proszę również sprawdzić czy podane dane identyfikacyjne: imię, nazwisko, data urodzenia, NIP oraz kwota przychodu, podczas wysyłki JPK są poprawne. W tym przypadku proszę sprawdzić poprawność wprowadzanych danych, również pod kontem ewentualnych literówek lub niepotrzebnych spacji oraz sprawdzić czy podawana kwota przychodu jest prawidłowa. Odszukanie kwoty przychodu do autoryzacji wysyłki wyjaśnia artykuł: https://wfirma.pl/artykul/deklaracje-podpisywanie-deklaracji-w-2018-roku
Po sprawdzeniu proszę ponownie spróbować dokonać wysyłki pliku JPK_VAT.
Szczegółowa instrukcja postępowania przy wysyłce JPK_VAT poprzez autoryzację kwotą przychodu znajduje się w artykule: https://pomoc.wfirma.pl/-podpisywanie-jpk-przychodem-czyli-wysylka-jpk-bez-podpisu-elektronicznego

Pozdrawiam
  • Dodano: 27 sie, 14:41
Witam, wysłałem JPK_VAT przez stronę rządową. Czy mogę jakoś w systemie wFirma.pl oznaczyć JPK jako "przetworzone poprawnie" by nie widniała mi czerwona ikonka koperty z ostrzeżeniem, że JPK nie został prawidłowo przetworzony?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 27 sie, 14:41
Witam,
w przypadku, gdy dokonana została wysyłka pliku JPK_VAT przez autoryzację kwotą przychodu to ze względu na to, że wysyłka została dokonana poza systemem nie ma możliwości oznaczenia wysłania JPK_VAT w systemie wfirma. Również bezpośrednio z systemu wfirma nie ma możliwości w tym przypadku pobrania UPO. Wówczas pobrać UPO należy ze strony MF.
Aby nie wyświetlała się ikona z czerwoną kopertą informująca o błędzie wysyłki JPK_VAT proszę w tym przypadku usunąć dany JPK_VAT (zaznaczając go i wybierając opcję MODYFIKUJ - USUŃ) i ponownie wygenerować plik JPK_VAT z tego miesiąca.
Następnie można informacyjnie skorzystać z dodania notatki przy wygenerowany z danego miesiąca JPK_VAT, który został wysłany ze strony MF, w zakładce START- PODATKI- JEDNOLITY PLIK KONTROLNY oraz dodania w załączniku wygenerowanego poza systemem UPO. W tym celu należy najechać na wiersz wygenerowanego JPK_VAT i z prawej strony kliknąć w tym wierszu na pojawiającą się ikonę spinacza (aby dodać załącznik) lub ikonę ołówka (aby dodać notatkę).
Dodatkowo można również przypisać do tego wpisu ETYKIETĘ informującą o złożeniu JPK: https://pomoc.wfirma.pl/-do-czego-sluzy-etykieta-i-gdzie-sie-ja-tworzy
Pozdrawiam
PRACOWNIK
  • Dodano: 27 sie, 14:45
Witam,
na stronie Ministerstwa Finansów pojawiła się informacja o usunięciu problemów z autoryzacją wysyłek JPK:
https://www.finanse.mf.gov.pl/pp/jpk/komunikaty

Zalecamy usunięcie uprzednio podpisanego pliku tak aby nie doszło do pomyłki. Następnie należy powtórzyć operację podpisywania JPK VAT na stronie ePUAP i ponowną wysyłkę w systemie wfirma.pl, zgodnie z instrukcją:
https://pomoc.wfirma.pl/-wysylka-jpk-vat-przy-uzyciu-profilu-zaufanego

Pozdrawiam
1 komentarz 1
  • Dodano: 27 sie, 20:31
Brawa dla Ministerstwa Finansów, które bardzo optymalnie wybrało sobie czas na zmianę certyfikatów!! Jest 30 dni w miesiącu a tylko kilka dni jest kluczowych z punktu widzenia PZ i ePUAP dla przedsiębiorców. Oczywiście wymiana certyfikatów musiała nastąpić akurat w tym najgorszym okresie. A mogli zrobić to jutro... No cóż, to są tylko urzędnicy, nie można od nich zbyt wiele wymagać.
  • Dodano: 27 sie, 15:00
Czy mogę coś zrobić z plikiem jpk_vat, który ma status 301 Dokument został przekazany do serwera MF. od godziny 09:50:07 ? Usunąć go nie mogę aby wygenerować inny plik i spróbować go podpisać dochodem. Korekty nie chcę wysyłać ponieważ nie mają pliku pierwotnego, więc pewnie wyskoczy błąd.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 27 sie, 15:00
Witam,
prosimy o kontakt bezpośrednio przez funkcję w systemie Zadaj pytanie ekspertom, ze wskazaniem jaką formę autoryzacji wybrał Pan przy wysyłce JPK VAT.
Pozdrawiam
Pytanie:
Problem z wysyłką JPK_VAT podpisywanych profilem zaufanym