forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Aktualizacja wfirma.pl 18.3

PRACOWNIK
  • Dodano: 27 cze, 09:53
  • 36 odpowiedzi 36

Informujemy, że w nocy z dnia 30 czerwca na 1 lipca 2018 roku nastąpi aktualizacja systemu wFirma.pl i mojebiuro24.pl. Poniżej przedstawiamy nowości i najważniejsze zmiany:


Księgowość i podatki:

Mojebiuro24.pl
Ważne zmiany techniczne:

Przebudowa wyglądu systemu wFirma.pl

W ramach rozpoczętych działań związanych z dostosowaniem w przyszłości systemu wFirma.pl pod urządzenia mobilne oraz zwiększeniem komfortu codziennej pracy, nadchodząca aktualizacja obejmuje szereg prac związanych z przebudową wyglądu systemu. Ostatnie miesiące pracy to krok w stronę nowoczesnego i funkcjonalnego designu.


W artykule Nowy wygląd systemu, czyli połączenie nowoczesności z wygodą pracy przedstawiamy szczegółowe informacje na temat zmian związanych z nowym, odświeżonym wyglądem:

  • Nawigacja boczna - przeniesienie menu drugiego rzędu na lewą stronę,
  • Menu zwijane do ikon,
  • Odświeżony wygląd okien dialogowych,
  • Dostęp do najczęściej stosowanych funkcji,
  • Optymalizacja położenia wyszukiwarki,
  • Możliwość wyboru trybu widoku - zwykły, nocny lub wysoki kontrast.
  • Dodano: 27 cze, 14:01
Bardzo przydatne zmiany (jak zwykle)! Dziękuję.
PS. Może dałoby się zintegrować wfirma z KRD (dla tych, co posiadają konto)?
2 komentarze 2
  • Dodano: 28 cze, 10:01
Zgadzam się z przedmówcą.
PRACOWNIK
  • Dodano: 28 cze, 10:03
Szanowny Panie,
parokrotnie w ciągu ostatnich 8 lat podchodziliśmy do tematu, jednak po stronie KRD do tej pory nie znalazł się nikt z wizją kto pociągnąłby temat po ich stronie.
PRACOWNIK
  • Dodano: 27 cze, 14:01
Witam,
dziękujemy za miłe słowa. W kwestii integracji z KRD nie planujemy w najbliższym czasie prac w tym zakresie. Priorytetem dla nas jest zgodności systemu przepisami prawnymi, które nieustanie się zmieniają. Temu tematowi, jest poświęcana każda aktualizacja naszego systemu. Ponad to w najbliższych kwartałach, zgodnie z licznymi sugestiami naszych klientów, będziemy w dalszym ciągu pracowali nad przebudową systemu pod urządzenia mobilne.
W kwestii Pańskiej sugestii, która jest dla nas bardzo ważna, pragnę zapewnić, iż zostanie ona przekazana do działu planowania przyszłych aktualizacji, gdzie zostanie poddana ocenie pod względem ewentualnego wdrożenia.
Pozdrawiam
0 komentarzy 0
  • Dodano: 27 cze, 20:37
Aktualizacja wygląda na sporą :) Mam nadzieję, że nadal wszystko będzie działać prawidłowo :) Powodzenia!
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 28 cze, 06:30
Serdecznie dziękujemy pozytywną wiadomość.
  • Dodano: 27 cze, 20:37
Czy będzie możliwość pozostania przy starym interface?
Zmiana pod urządzenia mobilne może się komus przydać, ale dla mnie najistotniejsze jest to, żebym szybko mógł korzystać z takiego programu, stąd wszelkie radykalne zmiany to znów szukanie znanych mi funkcji i od nowa przestawianie się co zajmuje dodatkowy czas. Dlatego opcja wyboru kto chce nowe, a kto chce stare byłaby najlepsza.
pozdrawiam
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 28 cze, 07:20
W nowej wersji systemu nie będzie możliwości wyboru starego interfejsu.
Wprowadzane zmiany konsultowane były z naszymi użytkownikami (zamieściliśmy dwie ankiety, na które był bardzo duży odzew), tak aby system był przyjazny i łatwy w użytkowaniu dla wszystkich. Gorąco liczymy na to, że użytkownicy docenią naszą pracę, opierającą się również na Państwa sugestiach, której owocem jest odświeżony wygląd.
  • Dodano: 28 cze, 07:20
Myślę, że do nowego interfejsu użytkownicy przyzwyczają się szybko, bo może będzie nawet bardziej intuicyjny. Jeśli dobrze rozumiem, to dzięki takim zmianom wyglądu wfirma wkrótce będzie mogła być obsługiwana również na telefonie. Ponadto zmiany nie dotyczą wyłącznie wyglądu tylko dochodzą też nowe funkcjonalności, które pewnie ciężko byłoby wcisnąć w obecny interfejs programu.

A poza tym, gdyby interfejsy różnych programów nigdy się nie zmieniały ze względu na przyzwyczajenie użytkowników, to do dzisiaj wszyscy działalibyśmy w systemie operacyjnym DOS. Osobiście jestem za zmianami, które umożliwiają rozwój wfirmy.
PRACOWNIK
  • Dodano: 28 cze, 20:02
Tak, nowy interfejs idzie w kierunku dwóch równoległych rozwiązań, wersji responsywnej i apki mobilnej na androida.
  • Dodano: 27 cze, 20:37
Suuuperrr... nie mogę się doczekać zmian.. trochę ich będzie :) A czy będzie można eksportować przelewy Split Payment do banku?
4 komentarze 4
PRACOWNIK
  • Dodano: 28 cze, 10:01
Witam,
w najbliższej aktualizacji taka funkcja jeszcze nie wejdzie, ale w pierwszych 2 tygodniach lipca z pewnością się pojawi dla banków PKO BP, BZ WBK oraz Alior Bank i będzie sukcesywnie powiększana o kolejne banki.
Pozdrawiam
  • Dodano: 29 cze, 09:17
Tak myślałem, na to trzeba czasu i współpracy z bankiem... czekam na mBank :)
PRACOWNIK
  • Dodano: 30 cze, 12:38
mBank oraz BNP Paribas również się pojawią w tym czasie.
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lip, 16:26
Dopisuje się w tym temacie: mBank i ING
  • Dodano: 28 cze, 20:42
Rewelacyjne zmiany czekają system ;-) Dużą nowością są płatności Blue Media bezpośrednio poprzez WFirma. Super.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 29 cze, 13:16
Panie Andrzeju, apka na Androida, a na iOS nie?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 29 cze, 13:16
Od czegoś chcemy zacząć.
  • Dodano: 30 cze, 21:39
Dzień Dobry,
czy kolor tekstu będzie można dowolnie wybierać do kontrastu tła jak było w poprzedniej wersji czy zostanie ten problem złej widoczności?
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 30 cze, 21:42
Dzień dobry,
dostępne będą 3 style: zwykły, nocny oraz z wysokim kontrastem. Tak więc, każdy z użytkowników znajdzie coś dla siebie. Problem z kontrastem rozwiąże z pewnością możliwość wyboru wysokiego kontrastu.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 lip, 21:54
Bardzo brakuje mi możliwości wyboru kolorystyki tak jak było to w poprzedniej wersji.
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 21:54
Dziękujemy, przeanalizujemy możliwość wprowadzenia większej elastyczności w tym zakresie.
  • Dodano: 1 lip, 09:16
Moim zdaniem najlepsza jak dotychczas aktualizacja wfirma.

Pozdrawiam
0 komentarzy 0
  • Dodano: 1 lip, 10:07
Oj, chyba się pospieszyłem ;)
Niby można zmieniać szerokość kolumny, ale co z tego, kiedy długość tekstu (pełna nazwa kontrahenta) pozostaje bez zmian :(
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 lip, 10:07
Witam,
dziękujemy za zgłoszenie, przemyślimy Pana sugestię. Ograniczona ilość znaków w polu kontrahenta została wprowadzona w poprzedniej aktualizacji i była podyktowana zwiększeniem miejsca na dodanie większej ilości kolumn przy mniejszej rozdzielczości ekranu. Dzięki temu również wiersze nie łamały się na 2-3 linie przy bardzo długich nazwach kontrahenta. Pełna nazwa wyświetla się po najechaniu na nią kursorem.

Pozdrawiam
  • Dodano: 2 lip, 13:20
Też się ucieszyłem, że mogę wreszcie rozszerzyć kolumnę kontrahenta a tu nici z tego. Mam nadzieję, że poprawka będzie szybko wprowadzona. Pewnie będzie sporo zgłoszeń przez następne parę dni i może do tygodnia doczekamy się usprawnień.
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 13:34
Witam Panie Michale,
opracowaliśmy rozwiązanie, dzięki któremu będzie można rozszerzyć kolumnę z nazwą kontrahenta a jeśli nazwa w dalszym ciągu będzie za długa to zostanie skrócona automatycznie i na końcu pojawią się 3 kropki (nie będzie natomiast na sztywno ograniczana do 25 znaków jak to jest obecnie). Zmiana zostanie wdrożona w przeciągu kilku dni.
Pozdrawiam
  • Dodano: 1 lip, 15:27
Pani Beato, no ale aktualny sposób działania regulacji szerokości kolumn nie ma żadnego sensu. Po to ją chyba wprowadzono, żeby nie tylko je zwężać, ale też poszerzać, by pojawiło się w nich więcej informacji (vide wspomniana nazwa kontrahenta).
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 lip, 15:36
Dziękujemy za sugestię, z pewnością będziemy ją jeszcze omawiać wraz zespołem.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 lip, 13:27
A jak zmienić szerokość kolumny: np nazwa kontahenta?
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 13:34
Witam Panie Karolu,
zmiana jest obecnie możliwa dla wybranych tabel, przy których znajduje się opcja zarządzania "ustawienia kolumn". Szczegółowe informacje znajdzie Pan na stronie naszej pomocy:
https://pomoc.wfirma.pl/-definiowanie-kolumn-w-tabeli
Odnośnie zmiany szerokości pola z nazwą kontrahenta - tutaj jeszcze nastąpi zmiana, planujemy wyłączenie opcji automatycznego skracania nazwy do 25 znaków jak to działa obecnie.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 lip, 12:41
Dalej brak responsywności, optymalizacji (responsive web design) pod kątem urządzeń mobilnych.

Czy ktoś rzeczywiście próbował odpalać nową wersję na smartfonie, tablecie?

Nowa wersja zupełnie nie dostosowuje się do urządzeń mobilnych a lewe menu przykrywa wszystko.

Standard "responsive web design" jest znany już z 6 lat … a nowa wersja wFirma w żaden sposób nie jest z nim zgodna.

Nie da się pracować na smartfonie, tablecie …
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 12:41
Panie Jacku,
tak jak informowaliśmy na naszym blogu prace, które podjęliśmy są punktem wyjścia to dostosowania systemu wfirma.pl pod urządzenia mobilne. Aktualnie skupiliśmy się na optymalizacji wersji desktopowej, co będzie pozwalało nam przystosować systemu do użytku na urządzeniach mobilnych.
Polecam: https://blog.wfirma.pl/-nowy-wyglad-systemu-czyli-polaczenie-nowoczesnosci-z-wygoda-pracy/2#0-Zmieniamy-sie-na-lepsze
Pozdrawiam
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 lip, 12:42
Pierwsza z brzegu rzecz: w nowym widoku NIE MOŻNA zaznaczać faktur, którym chcę rozliczyć płatność. Brak "checkboxów". Żeby rozliczyć dwie lub więcej faktur, muszę się naklikać. Ktoś nie sprawdził nowego interfejsu ze specjalistą od UX? To takie dość podstawowe - KAŻDA zmiana zwiększająca ilość kliknięć użytkownika jest zmianą na GORSZE.
Poproszę o przywrócenie check boxów w widoku biuro.
6 komentarzy 6
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 12:42
Witam Panie Jerzy,
widok dostępny w modułach w zakładce START ma głównie charakter informacyjny.
W celu rozliczenia faktur należy przejść do zakładki PRZYCHODY - SPRZEDAŻ lub WYDATKI - KSIĘGOWANIE a następnie zaznaczyć wybrane faktury i z górnego menu wybrać opcję Rozlicz. W zakładkach tych możliwe jest również filtrowanie w tabeli faktur które nie zostały rozliczone. Polecam: https://pomoc.wfirma.pl/-wprowadzanie-informacji-o-otrzymanej-platnosci
Jeżeli jednak chce Pan dodawać płatność z poziomu zakładki START to jest to możliwe. W tym celu w module Nieuregulowane należności i zobowiązania należy kliknąć w kwotę podsumowania faktur. Dzięki temu otworzy się okno z listą nierozliczonych faktur gdzie należy zaznaczyć na liście wybrane faktury i z górnego menu wybrać opcje Rozlicz.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 lip, 16:52
W wydatkach i sprzedaży jak najbardziej widać checkboxy, więc łatwo rozliczyć więcej faktur na raz.
  • Dodano: 2 lip, 16:56
To ja jeszcze raz skomentuję.
Widok w zakładce START zastąpił widok BIURO. Nie interesuje mnie, czy ma on charakter informacyjny, czy nie - dołożyliście mi pracy. Poprzednio wystarczyło zaznaczyć fakturę, kliknąć rozlicz, rozliczyć. Teraz jest TRUDNIEJ. Ergo - zepsuliście dobrą funkcjonalność. Proszę o przywrócenie. Wystarczy dodać checkboxy i menu, które już było. W pełni sprawne było.

Z ciekawości - mogę zapytać, po co psujecie w pełni sprawny interfejs? Rozumiem ulepszenia, ale pogorszenia? Względy estetyczne? O co chodzi?
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 17:02
Panie Jerzy,
dziękujemy za podzielenie się z nami swoją opinią. Oczywiście zostanie ona przez nas przeanalizowana.
Ze swojej strony pragnę dodać iż ideą modułów informacyjnych jest szybkie dostarczanie informacji w danej kwestii. Pełna praca z danymi zgromadzonymi w tych sekcjach powinna odbywać się w poszczególnych zakładkach.
Ogólne zmiany interfejsu mają z wiązek z optymalizacją widoku desktopowego, który ma być punktem wyjścia do przygotowania systemu do pracy na urządzeniach mobilnych, a o który otrzymujemy liczne prośby od naszych użytkowników.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 lip, 22:09
Popieram. Pierwszy dzień pracy na nowym systemie i już mi tego brakuje. Dodatkowo nie widzę możliwości wybrania ilości wyświetlanych nierozliczonych faktur - wcześniej dało się ustawić i widziałem sumę kwot, które klienci mają zapłacić - teraz muszę je ręcznie dodawać z kilku okienek bo wyświetla się ich tylko 5. Dodatkowo wiszą mi faktury z innego roku, które już pewnie nigdy nie zostaną rozliczone i wcześniej radziłem sobie opcją podglądu faktur tylko z tego roku - a teraz prócz dodawania muszę jeszcze odejmować. Czy naprawdę nie da się przywrócić starego widoku? Okienka na starcie działały dużo funkcjonalniej, dało się je dopasować do siebie a teraz tylko utrudniają życie...
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 22:09
Moduł widoku startowego służyć ma przede wszystkim do szybkiego podglądu najistotniejszych informacji o firmie, stąd konieczne było ograniczenie aby nie przytłaczał mnogością funkcji. Funkcjonalności natomiast łatwo można uzyskać w modułach głównych dzięki filtrom w lewych dolnych rogach systemu i ustawieniom okresów.
Za pomocą opcji śrubek nad tabelą w prawym górnym rogu można wybrać opcję USTAWIENIA KOLUMN można dodać te, których również Pan potrzebuje. Tuż obok tej ikony może Pan określić ilość pozycji wyświetlanych na stronie.
Dziękujemy natomiast za uwagi, gdyż pozwalają nam szerzej patrzeć na system i uwzględniać w nim w miarę możliwości kolejne funkcjonalności.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 lip, 12:43
Po aktualizacji na każdej WZtce ustawia się cena kartotekowa. Nie ma możliwości zmiany domyślnej grupy cenowej w ustawieniach okna ani magazynu (tzn. dalej jest ustawiona ta co poprzednio, ale to ustawienie nie jest respektowane przez system). To bardzo męczące, by pamiętać i zmieniać cenę za każdym razem :(. Łatwo z automatu zapomnieć i wystawić klientowi cenę naszego zakupu.
Proszę o jak najszybsze naprawienie tego błędu, bo to nie można inaczej traktować jak regres funkcjonalności wfirmy.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 12:43
Witam Panie Michale.
Dziękujemy za zwrócenie uwagi na problem związany z grupami cenowymi.
Problem jest nam znany, obecnie nasz zespół techniczny tworzy odpowiednie poprawki.
Przepraszam z nieudogodnienia, proszę jednocześnie o chwilę cierpliwości.
Pozdrawiam.
  • Dodano: 2 lip, 12:56
Nowy styl nie ma nic wspólnego z UI/UX, kuje w oczy i dodatkowo jest "mniej czytelny", elementy się zlewają. Rozumiem że zamysłem było coś prostego, aczkolwiek przesadzanie z cieniami, i losowe ustawienia marginesów wew./zew. naprawdę bolą i są nieczytelne. Czy jest możliwość przywrócenia starego wyglądu systemu?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 12:56
Witam Panie Sebastianie,
dziękujemy za opinię, przemyślimy Pańskie sugestie. Niestety nie ma możliwości przywrócenia poprzedniego wyglądu systemu.
Aktualnie posiadamy możliwość zmiany stylu interfejsu np. na tryb nocny lub o wysokim kontraście, o czym więcej: https://pomoc.wfirma.pl/-zarzadzanie-interfejsem Być może któryś z nich będzie dla Pana bardziej przyjazny.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 lip, 13:12
Witam gdzie można zmienić kolor motywów?
4 komentarze 4
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 13:13
Witam,
aktualnie nie ma takiej możliwości, niemniej jednak będziemy rozważali kwestię wprowadzenia nowych styli kolorystycznych. Aktualnie można wybrać jeden z trzech: zwykły, nocny lub o wysokim kontraście, o czym więcej w artykule pomocy: https://pomoc.wfirma.pl/-zarzadzanie-interfejsem
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 lip, 13:25
widzialem wlasnie ale zaden mi nie odpowiada jak ten ktory mialem:)
  • Dodano: 2 lip, 22:03
Mi właśnie również brakuje motywów. Interfejs wysoki kontrast i zwykły są bardzo zbliżone do siebie, dla mnie mało czytelne. Brakuje mi opcji z ciemniejszym tłem np. niebieskim. Tryb nocny w dzień jest za ciemny, pozostałe dwa są tak podobne do siebie, że w zasadzie nie ma możliwości wyboru. Mam nadzieję że zostaną wprowadzone zmiany w tym względzie. Motywy były wygodne w przypadku podpięcia jednego użytkownika do kilku firm, każda firma miała u mnie swój kolor i zawsze wiedziałam w której firmie pracuje, w tej chwili muszę się zastanawiać i upewniać.
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 22:03
Dziękujemy, przeanalizujemy możliwość wprowadzenia większej elastyczności w tym zakresie.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 lip, 13:25
Mnie doskwiera wysokość opisu w dokumentach typu proforma podczas modyfikacji dokumentu. Czasem mam tam 10-12 linijek tekstu a widać tylko 2 i pół wiersza.
i druga sprawa: przy wysyłaniu wiadomości e-mail, jeżeli korzystam z gotowego szablonu okienko treści też jest bardzo wąskie - też widać nie więcej jak dwa wiersze. Żeby zmodyfikować treść muszę wstawiać zbędną spację, żeby widzieć całość. Pionowego paska przewijania brak. Zapewne były by to kosmetyczne poprawki.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 13:25
rzeczywiście podczas modyfikacji dokumentu nie ma możliwości powiększenia pól, o których Pan wspomina. Niemniej jednak dziękuję za opinię i zgłoszenie, zostaną one poddane ocenie pod względem ewentualnego wdrożenia. Pragnę również dodać iż w kolejnych aktualizacjach systemu będziemy pracowali nad przebudową okien, dzięki czemu powyższe kwestie powinny zostać rozwiązane.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 lip, 13:36
A czy można dowiedzieć się jak przejść do ustawień?

Z tego co widzę jest tylko możliwość przejścia do części zakładek poprzez wyszukiwanie.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 13:36
Witam,
po wejściu w start po lewej u dołu strony stronie z listą podzakładek znajduje się opcja USTAWIENIA. W razie dalszych trudności proszę o kontakt za pomocą funkcji ZAPYTAJ EKSPERTA dostępnej po zalogowaniu do konta pod zielonym znakiem zapytania.
Pozdrawiam
  • Dodano: 2 lip, 14:05
Wszystko fajnie i ładnie. Szerokości tabel (LUX).
Wyszukiwarka w dobrym miejscu i chyba szybsza. Chyba :)
Czekamy na edytor szablonów dok. powiadomień mailowych. Wtedy będzie KOTY :)
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 lip, 17:26
Mamy problem z szybkim dostępem do pewnych obszarów wfirmy. Wcześniej można było z menu skoczyć praktycznie wszędzie, wiec przejście z wydatków do dokumentów magazynowych lub rezerwacji to był jeden klik. Obecnie, żeby dojść do dokumentów i rezerwacji w magazynie muszę pierwsze wejść do magazynu i dopiero potem wybrać dokumenty lub rezerwacje.
Nie muszę chyba dodawać, że w ciągu dnia wchodzimy tam wielokrotnie i obecny układ dodaje niepotrzebnie klikania i wydłuża czas dostępu do nich.

Z drugiej strony skróty, które dodano, to wspaniała rzecz i dzięki nim nie muszę przechodzić do sprzedaży, bo z każdego miejsca mam dostęp do wystawiania paragonów lub faktur. Jeszcze żeby tak się dawało dopisać do nich nie tylko poszczególne akcje, ale również pod-sekcje, czyli dokumenty czy rezerwacje.
4 komentarze 4
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 17:26
Panie Michale,
w gwiazdce NA SKRÓTY może Pan dodać akcje związane z możliwością dodawania rezerwacji czy dokumentów magazynowych. W tym celu po wejściu na konto proszę kliknąć na ikonkę gwiazdki i następnie wybrać opcję ZARZĄDZANIE SKRÓTAMI. W kolejnym kroku pojawi się okno podzielone na dwie sekcje AKTYWNE AKCJE oraz DOSTĘPNE AKCJE. W części DOSTĘPNE AKCJE proszę odnaleźć interesujące Pana opcje np. DODAJ REZERWACJĘ/ DODAJ PZ/DODAJ WZ itd. i przeciągnąć je do sekcji AKTYWNE AKCJE i wybrać opcję ZAPISZ. Wówczas wybrane akcje będą dostępne pod ikoną gwiazdki.
W pozostałych kwestiach, przekażę Pańskie uwagi do działu technicznego, gdzie z pewnością zostaną poddane dyskusji.
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 lip, 14:31
Niestety to nie rozwiązuje problemu. Skróty są tylko do NOWO TWORZONYCH dokumentów, ale jak chcemy sprawdzić, zmodyfikować już istniejące dokumenty oraz wystawić do nich następne, konieczne jest przejście do danej sub-sekcji, a w chwili obecnej nie ma takiej możliwości i trzeba wielokrotnie klikać.
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 lip, 15:49
Witam Panie Michale,
dziękujemy za kolejne spostrzeżenia. W kolejnych miesiącach planujemy prace związane z rozwinięciem funkcji "na skróty". Obecnie została ona przedstawiona w podstawowej wersji i będziemy pracować nad dodaniem tam opcji szybkich przejść do wybranych miejsc w systemie.
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lip, 09:50
To by było super. Już od pierwszego dnia opcja skrótów jest w częstym użyciu a mam tam tylko 4 pozycje. Wystarczyłoby mi dodać tam jeszcze dokumenty magazynowe i rezerwacje i byłoby super. 6 skrótów to nie jest dużo a przyspieszy to nasz workflow.
Dzięki obecnym skrótom nie muszę wchodzić do poszczególnych sekcji, żeby wystawić nowe dokumenty, więc zdecydowanie przyspiesza to pracę i odciąża też wasz serwer (mniej przeładowań wfirmy) a jak dodacie jeszcze miejsca to będzie genialnie.
Będę czekał z niecierpliwością na kolejną, większą aktualizację.

Po ostatnich i bardzo szybkich poprawkach tylko ta jedna rzecz mi przeszkadza a reszta jest ok, więc ogólnie rzecz biorąc jestem zadowolony z aktualizacji oraz mile zaskoczony jak największe problemy opisane tutaj zostały błyskawicznie rozwiązane. Co więcej, problemy z rezerwacjami ze starego systemu też zostały rozwiązane i teraz nie podmienia grup cenowych (jeśli były inne zapisane) przy otwieraniu modyfikacji u innego użytkownika.
Dziękuję bardzo :)
  • Dodano: 2 lip, 19:15
Dzień dobry, przestała działać integracja z Shoper - czy to wina aktualizacji?
Pozdrawiam,
Aga
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 19:15
Witam Panią,
integracja z Shoperem nie jest integracją przygotowywaną przez nas. Opracował ją serwis Shoper, w związku z tym w kwestii jej działania proszę kontaktować się bezpośrednio z nim.
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 lip, 13:50
Jeśli chodzi o shopera to owszem nie eksportują się do wfirmy zakupy jednorazowe, jednak jeśli klient dokonał rejestracji to jest ok. Nie jest to może zbyt eleganckie rozwiązanie, ale może Pani zablokować w ustawieniach shopera możliwość zakupu bez rejestracji (sprzedaż - zakupy - zezwól na zakup niezarejestrowanym) i eksport "powróci" :-)
  • Dodano: 2 lip, 21:54
Dzień dobry,
w mojej opinii źle, że zajmujecie sie "ulepszaniem" wyglądu, zamiast dodawaniem i usprawnianiem funkcjonalności. "Ulepszaniem" w cudzysłowiu, ponieważ mi osobiście stary wygląd lepiej leżał. Przez niedługi czas wprowadziliście radykalną zmiane wygladu, podczas gdy zakładki "Kadry" i "CRM" wciąż mają dopinki "beta", nie sposób już określić jak długo... Szkoda, bo w Kadrach jest sporo do poprawienia. Podobnie w innych funkcjonalnościach, które można chyba łatwo usprawnić (pisałam o niektórych niegdyś w pomysłach na forum), a co nie jest robione. Szkoda.
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 21:55
Witam,
zmiana wyglądu jest elementem dostosowywania i wprowadzania nowych funkcjonalności - m.in. dostosowania do urządzeń mobilnych ale również w celu wprowadzania nowych funkcjonalności konieczne jest stworzenie im miejsca w systemie - stąd przebudowa wyglądu jest jednym z kroków pozwalających na wdrażanie nowych usprawnień systemowych.
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lip, 16:27
Niestety zgadzam się z Panią Ewą, cz moglibyście wprowadzic system ticketowania poprawek zgłaszanych przez użytkowników? Bo mam wrażenie, że rzucamy pomysły w próżnię
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lip, 16:36
Mamy całą procedurę wewnętrzną ISO stworzoną i realizowaną po to by pomysły nie ginęły. Oczywiście zajmuje czas ich pogrupowanie i przeanalizowanie ale jest to na bieżąco, partiami przez nas robione. Obecnie z uwagi na priorytety nie uda się wprowadzić żadnych zmian na forum ale zgłoszony pomysł zostanie poddany analizie.
  • Dodano: 2 lip, 21:55
Jako programista mogę powiedzieć że jeśli chodzi o tego typu serwis to najszybszym rozwiązaniem wydaje się być porządnie napisane RWD. Spowoduje to brak konieczności pisania kodu potrójnie - web/android/ios. Jeśli natomiast planujecie prawdziwie natywną aplikację to polecam Flutter. Napiszecie bardzo szybką aplikację z dobrym dostępem do sprzętu w języku bardzo podobnym do JS, tworzonym przez Google. I na obydwie platformy (Android/IOS) za jednym zamachem. W zasadzie z powodu braku RWD zastanawiałem się mocno nad przejściem do konkurencji. Ale jeszcze chwilę przynajmniej do końca roku poczekam, trzymam kciuki :)
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 lip, 21:55
Witam, dziękuję za wskazówki i podzielenie się swoim doświadczeniem. Oczywiście przekazuję informacje do działu IT.
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 lip, 10:59
Całkowicie się zgadzam. RWD to podstawa. Każda kolejne aktualizacja według dotychczasowej konwencji to łatanie i malowanie dziur dużym kosztem na wyboistej drodze, zamiast położyć porządny asfalt.
  • Dodano: 3 lip, 05:48
"Integracja z Blue Media"
Dodałbym tylko w mailu z fakturą bardziej szczegółowy opis - "Zapłać online".
Samo lakoniczne "ZAPŁAĆ" nie informuje klienta, że to błyskawiczne płatności.

Nie działa to też z fakturami PROFORMA a szkoda.
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 lip, 07:00
Przyjrzymy się możliwością, a w zakresie przycisku "Zapłać" chodziło, o prosty nierozpraszający komunikat ale dziękuję za uwagę. Nazewnictwo zostanie raz jeszcze omówione.
  • Dodano: 3 lip, 12:13
To drobnostka - ważniejsze jest zdecydowanie dodanie takiej płatności do faktury proforma.
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 lip, 12:19
Pana pomysł odnośnie dodania opcji płatności Blue Media do proform został zapisany i z pewnością zostanie omówiony.
  • Dodano: 3 lip, 14:03
Mam wrażenie, że to krok wstecz, wcześniej miałem możliwość rozliczenia faktur od razu w tabeli na głównej, teraz muszę wchodzić w szczegóły dokumentu.
Szkoda, że nie nie ma możliwości wyboru poprzedniej "skórki".
No nic jakoś przetrzymam do końca okresu i poszukam innego rozwiązania u konkurencji.
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 lip, 14:03
Witam,
nie ma potrzeby wchodzenia w szczegóły dokumentu - wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy na numer faktury a pojawią się akcje, w tym Rozlicz- Rozlicz płatność.

W kolejnej aktualizacji planujemy dodać kilka dodatkowych wersji, z różnymi motywami kolorystycznymi.
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lip, 12:25
A jak np. wysłać kilka przypomnień na raz z tabeli "faktury z nieuregulowaną zawartością"?
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lip, 12:25
Witam Panie Krzysztofie,
w tym celu należy w module "Faktury z nieuregulowaną płatnością" kliknąć w opcję Przejdź do pełnego widoku. Dzięki temu otworzy się nowe okno w którym może Pan zaznaczyć na liście wybrane faktury i z górnego menu wybrać opcję Wyślij - Wyślij przypomnienie e-mail/Wyślij przypomnienie SMS.
Pozdrawiam
  • Dodano: 3 lip, 14:03
Wprowadzenie dokumentu np. faktury sprzedaży na smartfonie po aktualizacji systemu stanowy nie mniejszy problem niż w poprzedniej wersji. Owszem menu jest bogatsze, ładniejsze, dodatkowo pionowe jednak 90% mankamentów utrudniających pracę na urządzeniach mobilnych POZOSTAŁO. Tak więc reklamowanie zmiany w wersji 18.3 - pod urządzenia mobilne uważam za chybione. Czas na RWD! Bez tego każda kolejna zmiana interfejsu będzie dla wfirmy stratą środków a dla jej klientów - rozczarowaniem.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 lip, 14:06
Witam,
nigdzie nie pisaliśmy, że przedstawiamy wersję pod urządzenia mobilne, a wręcz wszędzie podkreślamy że prowadzone prace mają na celu udostępnienie takiej opcji w przyszłości.

Obecne zmiany były dopiero przygotowaniem gruntu pod wersję mobilną, uporządkowaniem widoków i stworzeniem miejsca na nowe funkcjonalności. Jest to kolejny krok do celu, natomiast jeszcze nie gotowa wersja pod urządzenia mobilne.
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lip, 07:38
Kolorystyka jest beznadziejna i nieczytelna. Oczy bolą po 15 minutach pracy. Proszę o przywrócenie poprzednich motywów bo to jest program do pracy a nie portal dla gimnazjalistów. Co to za jakaś moda na nieczytelne interfejsy. Najpierw Mbank , teraz Wy. Może zróbcie białe litery na białym tle to wtedy będzie super nowocześnie. Dla mnie ta zmiana to porażka.
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lip, 07:38
Witam,
dziękujemy za podzielenie się opinią. Nowy wygląd systemu to kolejny krok w celu dostosowania widoków w przyszłości pod urządzenia mobilne. Wynika to przede wszystkim z licznych sugestii zgłaszanych przez użytkowników odnośnie posiadania systemu do księgowości, który będzie responsywny. W kwestii propozycji layoutu pragnę dodać, że w ostatnim czasie przeprowadziliśmy dwie ankiety wśród naszych Klientów, w których zdecydowana większość głosów przychylnie odbiera nowy wygląd. Niemniej jednak, naszym nadrzędnym celem jest udostępnianie przede wszystkim systemu dostosowanego do obowiązującego stanu prawnego, w którym przepisy podatkowe nieustannie się zmieniają, z jednoczesnym uwzględnieniem potrzeb użytkowników. Dlatego też, w nowej wersji oprogramowania możliwy jest wybór spośród trzech różnych trybów - zwykłego, nocnego oraz o wysokim kontraście. Mamy nadzieję, że jeden z nich będzie spełniał Pana oczekiwania.
Raz jeszcze dziękujemy za przesłane uwagi i spostrzeżenia. Przeanalizujemy możliwość wprowadzenia większej elastyczności w zakresie kolorystyki systemu.
Pozdrawiam
  • Dodano: 6 lip, 07:38
Też uważam, że kolorystyka jest mdła, bolą oczy, możliwość tworzenia swojego schematu koloru było idealne - teraz brakuje tego
  • Dodano: 4 lip, 08:29
Powiem szczerze, interfejs jest bardzo mdły i utracił osobowość wFirmy, logo jest zaznaczone ostrymi kątami, w panelu pełno zaokrąglonych narożników i mało kontrastu. Forum wygląda o wiele lepiej z tymi ostrymi kątami i cieniami. Liczyłbym na tak drobną modyfikację jako opcjonalną. Mistrzostwem byłoby wprowadzenie tak banalnej modyfikacji jak zmiana tła na własną tapetę lub przynajmniej koloru. Nie rozumiem też rezygnacji z tak fajnego koloru niebieskiego jak jest w logo i wybranie wypranego koloru do przycisków akcji. Ten przycisk "odpowiedz" na forum wygląda o niebo lepiej mimo gradientu który też jest nie spójny z identyfikacją wizualną. Graficy od forum lepiej się spisali niż ci od panelu wFirmy, choć też są tutaj elementy nie spójne. Inne wersje kolorystyczne... bez komentarza bo wyglądają tak paskudnie, że ręce opadają...
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lip, 08:29
Witam,
dziękujemy za szczerzą opinię. Wprowadzone zmiany podczas ostatniej oraz poprzedniej aktualizacji są podyktowane licznymi potrzebami ze strony użytkowników, odnośnie posiadania systemu dostosowanego pod urządzenia mobilne. W kwestii szaty graficznej, do dyspozycji użytkowników dajemy możliwość wyboru najbardziej wygodnego dla nich trybu - zwykłego, nocnego lub o wysokim kontraście. Ze swojej strony pragnę dodać, że stale pracujemy nad udostępnieniem kompleksowego i jednocześnie wygodnego systemu, spełniającego zarówno Państwa oczekiwania jak i zgodnego z obowiązującymi przepisami prawnymi. Dlatego tym bardziej dziękuję za podzielenie się swoją opinią, z pewnością szczegółowo ją przeanalizujemy i rozważymy możliwość wprowadzenia większej elastyczności w zakresie kolorystyki systemu.
Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lip, 15:48
Dzień dobry, czy w ramach przydatnych użytkownikom zmian możecie dodać opcję zliczania ilości sztuk na dole faktury i WZ. Chodzi o to, że wystawiam dokument na którym jest kilka pozycji (wierszy) a każdy z nich to kilka sztuk danej rzeczy. Super byłoby, gdyby program na dole dokumentu podsumował to pisząc, że w smie to np. 24 sztuki. Bardzo pomoże to magazynierowi, który zbiera rzeczy do jednego opakowania
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lip, 15:49
Dzień dobry Panie Szymonie,
obecnie nie planujemy wprowadzenia tego typu sumowania ze względu na możliwość występowania na jednej fakturze różnych jednostek miar. Wtedy takie podsumowanie dałoby i tak błędną wartość.
Proszę natomiast o kontakt przy użyciu funkcji Zapytaj pytanie ekspertom wewnątrz systemu, postaramy się przedstawić Panu alternatywę.

Pozdrawiam
  • Dodano: 4 lip, 19:58
Aktualizacja nastąpiła z 30 VI/1 VII - jest to chyba najbardziej fatalny termin dla aktualizacji a to dlatego że pewnie część klientów w tym również i my na pierwszy dzień miesiąca mamy ustawione wystawianie faktur AUTOMATYCZNYCH. i.... w lipcowe faktury się nie wystawiły... :(
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 lip, 19:59
Witam,
aktualizacja systemu została przeprowadzona dopiero po wystawieniu wszystkich faktur automatycznych. Proszę o kontakt przy użyciu funkcji zapytaj eksperta doprecyzowując zgłoszony przez system komunikat błędu. Można go sprawdzić w wiadomościach systemowych (Ustawienia - Bezpieczeństwo -Wiadomości systemowe).
Pozdrawiam
  • Dodano: 7 lip, 14:30
Niestety u nas to nie zadziałało i sam musiałem wystawiać wszystkie faktury :( - Więc nawet jeśli założenia były dobre to ich realizacja nie i coś poszło nie tak - więc sugeruję i proszę aby nie przeprowadzać ŻADNYCH aktualizacji na porzełomie miesięcy własnie ze względu na faktury automatyczne.
PRACOWNIK
  • Dodano: 7 lip, 14:32
Witam,
prosimy o kontakt poprzez funkcję Zadaj pytanie ekspertom wewnątrz systemu. Nie mieliśmy bowiem innych zgłoszeń od naszych użytkowników by w tym zakresie wystąpił jakiś błąd.
Pozdrawiam
  • Dodano: 5 lip, 18:37
Dodaliście opcję płatności przy fakturach sprzedażowych za pomocą Blue Media. Miałem nadzieję że ta opcja działa również w przypadku Proformy. Czy da się dodać do maila z proformą taki przycisk do płatności?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 5 lip, 19:02
Witam,
dziękujemy za zgłoszenie pomysłu. Przyjrzymy się możliwościom systemowym w tym zakresie.
Pozdrawiam
  • Dodano: 6 lip, 14:09
Zauważyłem też że po aktualizacji, faktury automatyczne są księgowane tylko do KPiR. Muszę wejść w edycję każdej z takich faktur i ręcznie przestawić by księgował również do VAT. W edycji faktur automatycznych nie znalazłem takiej opcji.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 6 lip, 14:09
Witam Panie Jarku,
problem jest nam znany, został już naprawiony. Natomiast jeżeli chodzi o faktury automatyczne już wystawione należy je odszukać w zakładce PRZYCHODY - SPRZEDAŻ gdzie proszę zaznaczyć odpowiednią fakturę i w górnym menu wybrać opcję MODYFIKUJ. W oknie, które się pojawi proszę przejść do zakładki KSIĘGOWE gdzie w wierszu SKUTEK KSIĘGOWY należy wybrać opcję KSIĘGUJ DO KPIR I VAT i zapisać. Za wszelkie utrudnienia w tej kwestii bardzo przepraszamy.
Pozdrawiam
  • Dodano: 6 lip, 14:10
Witam
Popieram liczne uwagi dotyczące interfejsu. Może jest nowocześniejszy (chociaż raczej niekoniecznie wygląd na telefonie/tablecie powinien być wyznacznikiem dla tego rodzaju oprogramowania). Natomiast czytelność jest teraz dużo gorsza. W jasnej kolorystyce wszystko się zlewa, styl nocny wygląda jak negatyw niestety (poprzednie style ciemne były dużo lepsze, a ktoś kto spędza naście godzin dziennie przed monitorem raczej wybiera style ciemne). Generalnie super że aplikacja się rozwija i trzymam kciuki. pozdrawiam.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 6 lip, 14:10
Witam Panie Danielu,
dziękujemy za zgłoszone sugestie i słowa uznania. Na pewno w niedalekiej przyszłości pojawią się kolejne style z różnymi motywami kolorystycznymi.
Pozdrawiam
  • Dodano: 6 lip, 16:00
Witam,
na jakim etapie są prace nad możliwością dodania drugiego magazynu? (A może i kolejnych magazynów)
Pozdrawiam
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 6 lip, 16:01
Witam,
aktualizację systemu zakresie możliwości dodania kilku magazynów planujemy na listopad.
Pozdrawiam
  • Dodano: 7 lip, 08:11
Wow!! W końcu się doczekałem jakichś konkretów - z niecierpliwością czekam na listopad :) Jest to najlepsza wiadomość dla mnie od kilku lat :)
  • Dodano: 10 lip, 10:53
Popieram wszystkie uwagi co do wyglądu interfejsu. Każda aktualizacja pogarsza działanie.
Teraz mamy styl windows 98 może to z okazji 20 lecia wydania?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 10 lip, 10:53
Witam,
dziękujemy za szczerą opinię. Jeżeli chodzi o szatę graficzną naszego systemu, ma Pan możliwość wyboru najbardziej wygodnego dla siebie trybu - zwykłego, nocnego lub o wysokim kontraście. W przyszłości udostępnimy naszym klientom również kolejne style z różnymi motywami kolorystycznymi.
Pozdrawiam
Aktualizacja:
Aktualizacja wfirma.pl 18.3