forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Numer dowodu osobistego

  • Dodano: tydzień temu
  • 1 osoba ma to samo pytanie 1
  • 2 odpowiedzi 2
Autor: crooner11
Gdzie mogę wpisać numer dowodu osobistego, tak by pojawiał się on na deklaracji ZUS DRA?
PRACOWNIK
  • Dodano: tydzień temu
Witam,
nr dowodu osobistego uzupełniany jest na deklaracji ZUS DRA wyłącznie w przypadku gdy nie został nadany nr PESEL bądź NIP. Praktyka pokazuje, że nawet obcokrajowcy chcący założyć działalność w Polsce powinni zadbać o posiadanie nr PESEL, gdyż w niektórych przypadkach urząd może odmówić założenia działalności. W związku z powyższym w systemie wfirma nie ma możliwości wprowadzenia nr dowodu osobistego, a co za tym idzie automatycznego uzupełnienia go na deklaracji ZUS DRA.
Pozdrawiam
1 komentarz 1
  • Dodano: tydzień temu
To ciekawe, gdyż w moim przypadku próba importu pliku KEDU do PUE ZUS skutkuje błędem walidacji z powodu braku tegoż numeru. Dodanie ręcznie (pola p4 i p5) do pliku KEDU odpowiednich informacji naprawia ten problem.
PRACOWNIK
  • Dodano: tydzień temu
Witam,
niewykluczone, że będzie Pan musiał złożyć druk ZUS ZIPA, czyli aktualizację danych przedsiębiorcy, na których nie będzie ujętego nr dowodu osobistego. Jednak w Pana przypadku wcześniej proponuje skontaktować się z ZUS w celu ustalenia odpowiedniej ścieżki postępowania. Platforma PUE jest programem zewnętrznym, którego obsługą się nie zajmujemy. Natomiast ze swojej strony mogę polecić wysyłkę deklaracji rozliczeniowych za pośrednictwem systemu wfirma.pl, o czym więcej może Pan przeczytać tu: https://pomoc.wfirma.pl/-e-zus-czyli-elektroniczna-wysylka-deklaracji-do-zus
Pozdrawiam
2 komentarze 2
  • Dodano: tydzień temu
Witam, mam ten sam problem. Piszę Pani że to program zewnętrzny, którego obsługą się nie zajmujecie. Jednak system wfirma oferuje eksport do płatnika i tutaj jest ten sam problem, bez danych dowodu osobistego weryfikacja nie przechodzi.

Zarówno w płatniku jak i e-płatniku mam taki sam problem jak autor tematu. Dla mnie funkcja eksportu jest niekompletna w działaniu, ponieważ w obydwu systemach nie można edytować danych płatnika gdy plik był importowany.

Pozdrawiam.
PRACOWNIK
  • Dodano: tydzień temu
Problemem jest prawdopodobnie to, że mają Państwo nieprawidłowe dane identyfikacyjne w ZUS.
http://www.zus.pl/firmy/zgloszenie-platnika/firmy/dane-identyfikacyjne-platnika/ubezpieczonego
Pytanie:
Numer dowodu osobistego