forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Jak zaksięgować?

Jestem niezdecydowany
  • Dodano: 13 kwi 2017, 16:08
  • Nikt nie ma tego samego pytania 0
  • 3 odpowiedzi 3
Witam.
Mam pytanie odnośnie księgowania.. Do rzeczy:
Dnia 07.04 założyłem DG online. Dnia 11.04 udałem się złożyć wniosek VAT-7 do US o dobrowolnej rezygnacji ze zwolnienia VAT. Wpis uzyskam w bliżej nieokreślonym terminie - po kontroli miejsca zamieszkania.
I właśnie tu rodzi się pytanie:
Jak księgować koszty do momentu nadania VAT? Mam całą kwotę brutto wrzucić w koszty, czy lepiej na razie nie wprowadzać faktur do systemu? ( do momentu nadania VAT i VAT-UE )
Czy będę mógł odliczyć sobie VAT od zakupów towarów/usług zanim dostanę ten wpis? Wczoraj np. aktywowałem sobie konto WFIRMA ( koszt brutto całe 10zł, ale chodzi o sam fakt i porządek w księgowości ).
Teraz prawdopodobnie jeszcze przed uzyskaniem rejestracji w VAT ( w tym VAT UE ) będę podpisywać umowę na recykling odpadów, więc tu koszt będzie już wyższy.
PRACOWNIK
  • Dodano: 13 kwi 2017, 16:30
Jeżeli zakupy służą czynnościom opodatkowanym, będzie możliwość odliczenia VAT - choć wymagana jest rejestracja proszę mieć na uwadze, że podatnik może odliczyć VAT w w miesiącu, w którym otrzymał fakturę (pod warunkiem że powstał obowiązek podatkowy u sprzedawcy) lub w dwóch kolejnych okresach rozliczeniowych - czyli z formalną rejestracją powinien przedsiębiorcą zdążyć.

Polecam: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-odliczenie-vat-w-dwoch-kolejnych-okresach-od-2014 oraz https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-odliczenie-vat-w-jakich-terminach

W razie szczegółowych pytań proszę kontaktować się za pośrednictwem funkcji zapytaj eksperta: https://pomoc.wfirma.pl/-pomoc-ekspertow-ksiegowych
0 komentarzy 0
  • Dodano: 18 kwi 2017, 07:46
Zatem w chwili aktualnej co powinienem zrobić? Mogę już wrzucić tę opłatę aktywacyjną w koszta? Rozumiem, że jeśli zaksięgowałbym ją teraz to całą kwotę brutto traktuję jako koszt, gdyż w chwili aktualnej nie jestem jeszcze podatnikiem VAT czynnym. Wtedy też nie mam już obowiązku rozliczania podatku VAT z tej faktury.
Jeżeli poczekam z zaksięgowaniem do momentu nadania VAT wtedy będę musiał ująć kwotę netto jako koszt, natomiast podatek wrzucić do ewidencji VAT jako VAT naliczony. Czy dobrze rozumuję?
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 18 kwi 2017, 07:54
Rozumiem, że na koniec miesiąca rejestracja dla celów VAT będzie już aktywna. Fakturę będzie Pan mógł wówczas zaksięgować z odliczeniem VAT. W systemie datą pod jaką faktury zakupowe trafiają do rejestru VAT jest data pola otrzymanie faktury, data wystawienia natomiast ma znaczenie dla celów podatku dochodowego - kpir.
0 komentarzy 0
Pytanie:
Jak zaksięgować?