forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Aktualizacja kwiecień 2016

PRACOWNIK
  • Dodano: 31 mar 2016, 17:48
  • 5 odpowiedzi 5
Informujemy, że w nocy z 2 na 3 kwietnia 2016 r. nastąpi aktualizacja systemu. Poniżej przedstawiamy wykaz wybranych, najistotniejszych, modyfikacji:
  • przychody - wystawianie faktur na podstawie paragonów generowanych w systemie
  • przychody - akcja księguj/wyksięguj dotycząca paragonów oraz w ustawieniach - włącz/wyłącz księgowanie automatyczne
  • magazyn - wysyłka dokumentów magazynowych e-mailem
  • ewidencje - eksport rejestrów VAT - do arkusza kalkulacyjnego
  • ewidencje - drukowanie podsumowania KPiR za wybrany okres
  • podatek dochodowy - możliwość zdefiniowania domyślnej stawki ryczałtu
  • kadry - roczny widok grafiku, umożliwiający planowanie urlopów
  • kadry - możliwość zaakceptowania urlopu bezpośrednio podczas generowania listy płac
  • dokumenty - podgląd dokumentu po kliknięciu
  • ustawienia - rozdzielenie adresu prowadzenia działalności od adresu zamieszkania przedsiębiorcy
  • ustawienia - mechanizm odtwarzania stanu firmy z kopii zapasowej
  • ustawienia - możliwość aktualizacji produktów przy imporcie CSV
  • terminarz - możliwość dodawania zadań jednorazowych i cyklicznych
  • tabele - wyszukiwane po pozycjach przychodów, wydatków i dokumentów magazynowych
  • tabele - możliwość wyboru kolumny wykorzystywanej przy wyszukiwaniu
  • płatności - dodanie filtru metody płatności
  • kontrahenci - wyszukiwanie po ID.
  • Dodano: 5 kwi 2016, 12:06
dokumenty - podgląd dokumentu po kliknięciu

dziękuję za częściowe działanie. Nie działa w innych miejscach niż dkumenty i za każdym razem trzeba klikać prawy klawisz i podgląd.
A wystarczyła by opcja w ustawieniach która globalnie to ustawia dla dokumentów w każdym możliwym module - tak jak zresztą dawno temu to Państwo proponowałem.
Drodzy Państwo proszę skupcie się na usability
4 komentarze 4
PRACOWNIK
  • Dodano: 6 kwi 2016, 10:33
Dziękuję za uwagi, pracujemy cały czas nad poprawieniem komfortu pracy w systemie.
  • Dodano: 7 kwi 2016, 13:25
Panie Andrzeju,
zgłaszam moje uwagi bo zależy mi aby wFirma się rozwijała.

Martwi mnie jednak fakt, że od jakiegoś czasu wprowadzacie zmiany, które z mojego subiektywnego punktu widzenia są niedoszlifowane lub niepotrzebne.
Rozumiem, że pewne nowości, usprawnienia nie mogą być wprowadzane za szybko bo wiele pracy pojawia się z powodu często zmieniających się przepisów. Jednak kwestie interface można przemyśleć z duzym wyprzedzeniem. W mojej opinii to nie jest program który ma być cukierkowy, tylko ma być praktyczny. Im mniej kliknięć tym lepiej. Fajnie się patrzy na ładny interface, ale to już kwestia gustu, o czym się nie dyskutuje.

Wprowadziliście możliwość zmiany szaty graficznej.. po co? Czy to usprawnia pracę?

Od miesięcy ludzie dobijają siędo wFirma aby dało się zdefiniować kolumny w tabelach bo to usprawnia pracę... nie widzę wdrożenia.

Po wprowadzeniu możliwości podglądu dokumentów... co kiedyś proponowałem i za co dziękuję, zaproponowałem ponownie aby podgląd był domyślną funkcjonalnością zamiast ściągania pliku. Jednocześnie mając na uwadze przyzwyczajenia użytkowników, wypracowane wzorce zachowań przy korzystaniu z wFirma, zaproponowałem aby to była np. globalna opcja alternatywna. Efekt, częściowe wdrożenie, wymuszające zmianę zachować w obszarze dokumentów, ale nie wszystkich, tylko tych w module dokumenty.

Odnośnie obecnej aktualizacji, nie wspominaliście Państwo o schowaniu gdzieś głęboko zakładki "wydatki" dla kontrahenta. Efekt po update który powinien za sobą nieść usprawnienia... zamieszanie wśród użytkowników, wymuszona zmiana zachowań na wFirma, a co najgorsze więcej klikania czyli pracy. Tu znów to powinna być konfigurowalna zmiana, bo ile osób tyle pomysłów. Każdy zoptymalizowałby zakładki wg swoich potrzeb.

Czasami mam wrażenie, że grono testerów to Państwa księgowość. Zakładam, że wie ona dużo wcześniej o zmianach interface, do czego może się przygotować, ba ma pewnie wpływ na wygląd wFirma gdyż sama prosi o pewne usprawnienia. Tylko nie każdy pracuje w ten sam sposób i pewnie stąd biorą się te niespodzianki, do których na siłę musimy się dostosowywać.

Tak więc proszę kolejny raz aby w interfejsie wFirma było więcej możliwości konfiguracji, a co za tym idzie dostosowania do swoich indywidualnych potrzeb.
Proszę też o to aby więcej ludzi z poza wFirma, będących jednocześnie klientami wFirma mogło opiniować Państwa pomysły wpływające na użytkowanie wFirma
PRACOWNIK
  • Dodano: 7 kwi 2016, 14:49
Dziękuję za te wszystkie słowa, niejednokrotnie i gorzkie dla nas. Staramy się w miarę możliwości wdrażać pomysły Państwa do systemu. W związku z polityką bezpieczeństwa i jakości jaką wdrożyliśmy w firmie nie możemy reagować natychmiast na sugestie. Prace rozwojowe w ogólnych założeniach planujemy na rok z góry a uszczegóławiamy je co kwartał po aktualizacji. Większość nowych rzeczy wymaga przebudowy dotychczasowych rozwiązań a co za tym idzie zakres testów jest coraz szerszy. Wpływa to spowalniająco na możliwości uwzględniania sugestii.
Co do własnego definiowania kolumn z tego co wiem wymaga to przebudowy znacznej systemu. Planujemy taką pracę od jakiegoś czasu. Niestety zakres prac z tym związanych zabierze nam przynajmniej jeden jak nie dwa okresy aktualizacyjne. Do tej pory nie było takiego okresu w którym nasze Państwo nie wymuszało by szybkiego dostosowania systemu do zmian prawnych (aktualnie - zmiany w budowie i księgowaniach do KPIR, jednolity plik kontrolny). W niedługiej przyszłości zmiana w zasadach opodatkowania podatkiem dochodowym, zmiany zasad oskładkowania, integracja z ogólnopolskim rejestrem faktur (nikt nie wie jak to ma działać), zapowiadana zmiana stawek VAT, zmiana zawartości rejestrów VAT. To tylko mała próbka wszystkich prac aktualnych lub do wdrożenia w najbliższym roku które znacząco wpływają na rozwój innych rzeczy. Wpis dołączam do pomysłów omawianych co miesiąc. Pozdrawiam
  • Dodano: 7 kwi 2016, 18:03
To ja trzymam kciuki za przebudowę całego systemu celem możliwości dostosowywania do użytkownika.

Powodzenia
  • Dodano: 5 kwi 2016, 18:52
ja bym jeszcze zaproponował jeden podpunkt:

* wymiana serwerów na zdolne do pracy

... gdyż te obecne, przy obecnym obciążeniu w godz 10-15 nie pozwalają na pracę, a w okolicach południa nie pozwalają nawet na załadowanie forum czy strony do przeglądarki. Masakra kompletna.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 5 kwi 2016, 19:26
Wyszukiwanie w tabelach przychodów i wydatków po nazwach produktów działa świetnie, nareszcie!

Fajnie też, że pojawiła się możliwość wyszukiwania po ID kontrahenta, ale cały czas brakuje możliwości nadawanie kontrahentom unikalnego kodu (ID nadawanego wewnętrznie przez użytkownika). Nazwa_skrócona kontrahenta nie spełnia swojej roli jako kod_kontrahentaj, a ID z bazy serwera tym bardziej się nie nadaje.

Dodajcie proszę takie dodatkowe pole kontrahenta, z możliwością wyszukiwania po nim w tabelach i dostępem w wydrukach i API!
1 komentarz 1
  • Dodano: 5 kwi 2016, 19:32
Pospieszyłem się z pochwaleniem nowego wyszukiwania w tabelach przychodów i wydatków. Wyszukiwanie nie obejmuje kolumny "Notatki"... :/
  • Dodano: 6 kwi 2016, 11:23
Witam
Przychody>Automatyczne>Zaawansowane>(Data sprzedaży)
Obecne możliwości to:
-jak data wystawienia
-ostatni dzień poprzedniego miesiąca
Ponawiam prośbę o dodanie
-ostatni dzień bieżącego miesiąca
To raczej nie jest skomplikowana operacja...
1 komentarz 1
  • Dodano: 8 kwi 2016, 22:39
Czy mogę prosić o stanowisko wFirma w/s mojej propozycji?
  • Dodano: 7 kwi 2016, 18:56
Jakiś szczególny powód dal którego zlikwidowano możliwość wyszukiwania dostawców po NIP w zakładce wydatki?
4 komentarze 4
PRACOWNIK
  • Dodano: 7 kwi 2016, 19:45
Nie likwidowaliśmy tej funkcji. To jakiś indywidualny problem z Pana przeglądarką. Proszę spróbować wyczyścić pamięć podręczną.
  • Dodano: 7 kwi 2016, 19:59
Wadliwie tez dziala wpisywanie kontrachentów uprzednio umieszczonych w bazie. Prawdpodobnie wynika to z niekompatybilności javy 8.77 w mac os z wfirma (w windows dziala-dla mnie jednak to bezuzyteczne). Szkoda . Jak dla mnie to wada uniemozliwiajaca calkowicie uzywanie wfirma.
PRACOWNIK
  • Dodano: 7 kwi 2016, 20:52
Java jest wykorzystywana jedynie w mechanizmie podpisu elektronicznego.

System działa poprawnie na Mac OS (część naszego zespołu korzysta z tego systemu). Problem musi być indywidualny.
  • Dodano: 9 kwi 2016, 15:07
To wina AdGuard 1.2.0. Trzeba umiescic wfirma.pl na white list i jest ok. Thx
Aktualizacja:
Aktualizacja kwiecień 2016