Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Aktualizacja grudniowa

PRACOWNIK
  • Dodano: 21 lis 2013, 22:44
  • 103 odpowiedzi 103

Przedstawiamy kolejne zmiany zaplanowane na grudniową aktualizację. Wcześniej opisywaliśmy zmiany w CRM - teraz skupimy się na zmianach w interface programu.

Jak widać wygląd zakładek, tabel, okien dialogowych został odświeżony i znacznie uproszony. Zmiany te mają ułatwić pracę na wfirma.pl, przyspieszyć działanie systemu, a w przyszłości pozwolić na responsywne działanie na tabletach i smartfonach.

Możliwość definiowania ilości i rodzaju kolumn w tabeli

Wspomnieliśmy o tej funkcji przy okazji omawiania zmian w CRM, teraz opiszemy ją dokładniej. Przy prawie każdej tabeli w systemie znajduje się funkcja zmieniająca układ kolumn.

Poprzez przeciąganie lub klikanie na dostępnych kolumnach można w prosty sposób dostosować układ i ilość wyświetlanych kolumn w tabeli. Użytkownicy dużych monitorów będą mogli w pełni wykorzystać ich potencjał, a Ci, którzy na co dzień pracują na mniejszych ekranach dostosują mniejszą ilość kolumn do swoich potrzeb.

Inne zmiany w tabelach

  • możliwość zaznaczania wierszy pomiędzy stronami w tabeli
  • ikonka pokazująca, że do wiersza są dodane dokumenty
  • przycisk do szybkiego resetowania ustawień filtrów pod tabelą do ustawień domyślnych
  • wygodna nawigacja pomiędzy miesiącami
  • możliwość wyświetlania jedynie zaznaczonych wierszy oraz informacja o ilości zaznaczonych elementów w nagłówku tabeli
  • automatyczne podsumowanie zaznaczonych wierszy

Zmiany przy wystawianiu faktur

  • ukrycie rzadko używanych kolumn przy wystawianiu faktury
  • rozbudowa funkcji przycisku zapisz przy wystawianiu faktur z zapamiętywaniem wyboru
  • ostatnich 5 kontrahentów na podręcznej liście przy dodawaniu dokumentu
  • poprawione automatycznie formatowanie kwot (zmiana np. 1234.00 na 1 234,00 )
  • skrót do szczegółów wybranego w polu elementu ( kontrahenta lub towaru )
  • możliwość ukrycia panelu bocznego

Panel dla biur rachunkowych

Dla biur rachunkowych zarządzających wieloma firmami udostępniamy nowe narzędzia, które mają ułatwić codzienną pracę.

Zmieniliśmy również sposób wyświetlania wykresów w analizach.

Kategorie:
Nie przypisano żadnych kategorii
Tagi:
Nie dodano żadnych tagów
  • Dodano: 22 lis 2013, 00:24
Wydaje mi się, że przycisk "zapisz i kontynuuj" powinien pozostać jako oddzielny przycisk, jest on szczególnie przydatny w momencie wprowadzania faktur kosztowych. Tak to wyjdzie na to, że zamiast raz, trzeba będzie kliknąć dwa razy... Trochę to jak uwstecznianie się pod kątem usability... Ogólnie jednak zmiany idą w dobrym kierunku, choć nie ukrywam, że jestem rozczarowany, że nadal nie będzie łatwego podglądu wszystkich dokumentów z danego kwartału, to by na prawdę ułatwiło życie przy wprowadzaniu dokumentów i późniejszym sprawdzaniu, a wydaje mi się, że kwartalników macie w systemie nie mało...
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 22 lis 2013, 06:18

Przycisk posiada funkcję zapamiętywania. Tak więc raz użyte "zapisz i kontynuuj" samo będzie przy następnym ksiegowaniu się podstawiało aż do zmiany.

0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 22 lis 2013, 06:20

Po nowym roku będziemy dorabiać różne drobne widoki i funkcje. Myslę że damy radę widok kwartalny dokumentów dorobić.

0 komentarzy 0
  • Dodano: 22 lis 2013, 12:08
Myslę że damy radę widok kwartalny dokumentów dorobić. - to dobra wiadomość, bo od nowego roku przerzucam się na rozliczanie kwartalne z PIT i VAT :)
0 komentarzy 0
  • Dodano: 23 lis 2013, 11:13
Ma możliwość przełamania wiersza w dla pojedynczej pozycji na fakturze też będzie ? Jak dodaję usługę to w jednej linii chciałbym wpisać "Pakiet hostingowy" a w drugiej "okres: YYYY-MM-DD - YYYY-MM-DD", obecnie automatyczne przełamanie może wystąpić w niepożądanym miejscu.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 23 lis 2013, 11:19
Pojawi się możliwość definiowania własnego szablonu faktury. Będzie możliwe zdefiniowanie we własnym zakresie znacznika, który złamie wiersz na wydruku.
2 komentarze 2
  • Dodano: 23 lis 2013, 11:25
Super.
  • Dodano: 26 lis 2013, 02:49
Jeśli dobrze rozumuję, to będziemy mieli większy wpływ na wygląd naszych faktur? Tzn. że będziemy mogli korzystać z pełnego HTML i CSS do generowania naprawdę własnych wyglądów? Bo teraz to jest mocno ograniczone:/
  • Dodano: 23 lis 2013, 15:19
A co z wyglądem szablonow email (np. Z faktura, czy przypomnieniem) do klienta?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 23 lis 2013, 15:25

Nie będzie zmian w tym zakresie. Ewentualne zmiany będą razem z większą przebudową integracji wfirmy z pocztą elektroniczną.

PRACOWNIK
  • Dodano: 15 gru 2013, 19:29

Szerzej opiszemy zmiany dotyczące możliwości kreowania wyglądu faktur w temacie aktualizacji serwera wydruków.

0 komentarzy 0
  • Dodano: 29 gru 2013, 12:14
1. Kiedy aktualizacja zostanie aktywowana ?
2. Czy w najbliższym czasie (bez wcześniejszej zapowiedzi) należy spodziewać się zmian w cennikach ?
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 29 gru 2013, 17:26

Nie, nie zamierzamy zmieniać cen naszych pakietów. Kierujemy się tym by dodawać nowe narzędzia za dodatkową odpłatnością. 

0 komentarzy 0
  • Dodano: 1 sty 2014, 09:01
Na pierwszy rzut oka nowy interface wygląda przyzwoicie :-) Znalazłem jednak od razu mały bug widoczny przynajmniej w przeglądarce Opera :-) Przy generowaniu wydruków zbiorczych za cały miesiąc lista wyboru roku i miesiąca nachodzą na siebie. Funkcjonalność jest zachowana ale wygląd jest nieco zakłócony. Przykład w załączniku graficznym pod czerwonymi kropeczkami.

Przy okazji Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku :-)
0 komentarzy 0
  • Dodano: 1 sty 2014, 09:25
A dlaczego to takie mdłe? Kolorystyka całkowicie do bani. Szara czcionka, na szarym tle, okraszone mdłym błękitem... Wszystko za mgłą. Po 3 minutach oczy bolą, bo wcześniej wszystko było wyraźne, rzut oka wystarczył, by znaleźć potrzebną informację. Może więcej kontrastu - w czcionce, tle - bo teraz to jest dramat... Ja wiem, że teraz taka moda w internecie, że ma być minimalistycznie, ale to przecież nie witryna, tylko narzędzie użytkowe.

Dwa lata temu pisałem pierwszy raz o justowaniu nagłówków tabel Księga przychodów i rozchodów oraz Prognoza podatku VAT i treści w nich zawartych. Te pierwsze są wciąż wyrównane do lewej, a treść do prawej. Gapię się na to od dwóch lat i zawsze muszę się zastanawiać, która wartość do którego nagłówka... Dziwne to, bo inne tabele są sformatowane poprawnie.

Otwieram magazyn, a tam 1/3 ekranu zajmuje mi kolumna Kod (zrzut). Czy mogę ją wyłączyć?

Natomiast super wygląda wystawianie faktur i dodawanie kontrahenta z GUS - od razu z tego poziomu można uzupełnić dodatkowe informacje, zmienić adresy korespondencji. Ekstra! Kolejny krok to integracja z firmami kurierskimi (nie brokerami) :)

Pomyślności w nowym roku!
5 komentarzy 5
  • Dodano: 1 sty 2014, 12:39
Rzeczywiście wszystko mdłe... to taki dziwny trend dzisiaj - robić wszystko za mgłą.. wyblakła niby-elegancja. Proszę zróbcie coś z tym, a może jakaś opcja kolorystyki czcionek i elementów tabelek. Myślę, że nie byłoby z tym wiele problemów. Może jakiś własny CSS, czy coś?
  • Dodano: 1 sty 2014, 13:03
Niestety, również się pod tym podpisuję - wszystko się zlewa w jedną, szarą, za przeproszeniem, kupę. Ja rozumiem, że teraz wszystko musi być wielkie (czcionki, ikony w zakładkach), animowane, responsywne itp., itd., ale czasami warto przez chwilę pomyśleć o tym, czy wodotryski i design nie przeszkadza w użytkowaniu aplikacji. W tym wypadku, niestety kolorystyka została zupełnie nieprzemyślana. I nie chodzi tutaj o to, że wcześniej było lepiej, po prostu teraz naprawdę ciężko odróżnić np. nagłówek kolejnej sekcji tabeli od zwykłego wiersza...

I jeszcze jedno - z jakiegoś powodu nie zapamiętuje u mnie ułożenia modułów na stronie głównej biura.
  • Dodano: 3 sty 2014, 15:59
Ja też męczę się z tym nowym nieczytelnym interefacem. Poprawki generalnie na plus, ale iterface to tryumf formy nad treścią... tęsknie za starym. Nie da się wybrać nowy/stary???
  • Dodano: 7 sty 2014, 13:57
podpisuje się również pod tym mdłym wyglądem, mi co prawda bardzo to nie przeszkadza ale mój tata, starsza osoba która też korzysta z systemu, stwierdził, że jest teraz bardzo niewyraźne, że lepiej było przed zmianą.
  • Dodano: 8 sty 2014, 09:01
rzeczywiście, nowy interfejs to jakaś masakra. Nie rozumiem dlaczego usprawniając jedno pogarszamy coś co było okey? w czym przeszkadzała dotychczasowa kolorystyka? obecna jest męcząca dla oka i pod koniec dnia pracy w programie mam oczopląs od ciągłego szukania "okienek" do wprowadzenia. Czy coś uda się z tym zrobić? bardzo na to liczę
  • Dodano: 1 sty 2014, 09:28
Sam sobie odpowiem - już usunąłem kolumnę z magazynu ;) Fajna ta opcja z możliwością definiowania kolumn - cena zakupu, cena dostawy. Bomba!

Przedłużam abonament ;)
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2014, 11:44

Proszę kliknąć koło wejścia w ustawienia kolumn na mały ekranik, przydatna opcja trybu pełnoekranowego

  • Dodano: 1 sty 2014, 09:29
Witam ! W zakładce CRM po kliknięciu na kontrahenta pojawia się małe ciemnonibieskie oknienko z możliwością zamknięcia zamiast pełnej kartoteki klienta jego danymi i wystawionymi dokumentami sprzedaży ect.
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2014, 09:36

Poprawka jest już na serwerze.

  • Dodano: 1 sty 2014, 09:41
dziękuję działa
  • Dodano: 1 sty 2014, 09:40
Jeszcze jedna uwaga / pytanie: Przychody / sprzadaż dodano kolumnę automatycznej wysyłki ale zabrakło mi symbolu koperty przy fakturach które zostały wysłane mailem - jako definitywne potwierdzenie czy i kiedy dokument został wysłane. Dokładnie sprawdziłem pierwsze 960 dokumentów ma symbol koperty przy autoamtycznej wysyłce, pozostałe nie pomimo tego samego schematu wystawiania faktury automatycznej.
Przy stworzeniu nowej faktury i wybraniu "Zapisz i wyślij" pojawia się komunikat ale nadal nie ma symbolu koperty. Dopiero ponowne "ręczne" wysłanie dokumentu powoduje się pojawienie sybolu koperty przy dokumencie - czy możecie się temu przyjrzeć
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2014, 10:18

Problem związany był z funkcją automatycznej wysyłki na maila (faktury nie były wysyłane). Poprawka jest już na serwerze.

Akcja zapisz i wyślij działa tylko wtedy gdy ta opcja jest wyłączona.

  • Dodano: 1 sty 2014, 12:06
ale nadal po wystawieniu faktury - w zaawansowanych zaznaczona opcja automatycznej wysyłki - i kliknięciu zapisz jest tylko komunikat o wysyłce faktury i symbol koperty się nie pojawia. Oświeżenie strony lub ponowne zalogowanie nie zmianiają tego stanu.
  • Dodano: 1 sty 2014, 10:29
Jeszcze jedna sprawa: dostaję info od klientów że plik faktury w pdf jakie jest przesyłany nie można otworzyć - info o uszkodzeniu lub nieobsługiwaniu przez Adobe - wysłałem sobie także fakturę i mam ten sam komunikat.
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2014, 10:41

W przypadku wysyłki przy użyciu opcji automatycznej wysyłki mogła się wysłać pusta faktura (w związku z powyższym błędem).

Przy wysyłce ręcznej problem był tylko z rozmiarem wydruku (dołączany był pełny zestaw fontu, zamiast okrojonego do znaków, które występują na wydruku)

  • Dodano: 1 sty 2014, 10:46
ok rozumiem że wymagana jest teraz ponowna wysyłak faktur
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2014, 10:56

Tak

  • Dodano: 1 sty 2014, 11:49
Zauważyłem, że obecnie nie są zapisywane zmiany w ustawieniach widgetów w dashboardzie. Po odświeżeniu strony zmieniony wcześniej układ powraca do stanu domyślnego.
Widget prognozy podatku dochodowego nie pokazuje już prognozy na 4 kwartał 2013, jedynie na 1 kwartał 2014. Dla porównania widget prognozy VAT zachował tę funkcjonalność..
1 komentarz 1
  • Dodano: 2 sty 2014, 16:52
Zgadza się też mi to przeszkadza, że po odświeżeniu zakładka BIURO wraca do domyślnych ustawień.
  • Dodano: 1 sty 2014, 12:30
Magazyn->Cena ostatniej dostawy (brutto)-> pokazuje ceny netto.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2014, 15:34

Poprawka jest już na serwerze.


  • Dodano: 1 sty 2014, 12:45
Przeprasza, że się czepiam, ale zrzut1 przesłałem w załączniku.

Czy ktoś na normalnym ekranie - bez potrzeby przystawiania oka do monitora na odległość 10 cm - widzi co jest napisane w zaznaczonych miejscach?
Zrzut2
Mamy w środku dwie kolumny z cenami. Nagłówki się nie mieszczą na szerokość, więc żeby sprawdzić, jakie tam są tytułu, trzeba najechać na nie myszką. A obok kolumna z etykietami, która zajmuje 1/3 ekranu. Nie pomaga nawet zmiana kolejności - kolumna z etykietami ogromna, a kolumny z cenami o szerokościach, które nie pozwalają na wyświetlenie pełnego tytułu.

Ja chcę wejść do programu, zerknąć i wiedzieć, jakie tam są informacje. Teraz nic nie widać, bo wszystko szare i przezroczyste albo nie do końca wyświetlone...

Ehhh....
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2014, 13:16

Jeszcze dzisiaj poprawimy kontrast wskazanych przez Pana miejsc. Na niektórych monitorach może być problem z czytelnością - zmienimy na bardziej uniwersalny, ciemniejszy, kolor.


 


Zwrócimy uwagę też na problem szerokości kolumn. Tutaj zadziałał automatyczny mechanizm ustawiania szerokości kolumn przeglądarki - jeżeli inne kolumny mają stałą szerokość to te, które nie mają jej ustalonej są rozciągane.


 

  • Dodano: 1 sty 2014, 15:21
Witam,
nowy interface jest przejrzysty, działa szybciej, szczególnie przyjemny jest tryb pełnoekranowy tabel.

Widzimy problemy z Etykietami i wyszukiwaniem:
Dla nas (przy kilku handlowcach to bardzo przydatna funkcjonalność (pozwala na szybkie etykietowanie faktur i płatności Inicjałami osoby, szybkie filtrowanie, analizy itp) - np pokaż faktury ld handlowca "WP", przeglądając fakturę – można też było sprawdzić jakie etykiety są do niej przypisane.
Teraz niestety etykiety w tabelach są domyślnie wyłączone. Włączenie ich nie jest dużym problemem poza miejscem:
„Widok szczegółowy faktury” zakładka „Płatności” – tu zapamiętywane są ustawienia dla każdej faktury osobno. A powinno być pamiętane globalnie dla tego widoku strony – proszę o przywrócenie domyślnie widocznych etykiet w tym widoku lub zapamiętywanie ustawień globalnie dla zakładki „płatności”.
Drugi błąd – w oknie „Widok szczegółowy faktury” pokazywane są jedynie 8 pierwszych etykiet (prawa strona okna, rozwijane pole etykiet). Pozostałe są niewidoczne.

To dla nas bardzo istotne by widzieć w tym widoku wszystkie etykiety (a przynajmniej te zaznaczone) – aktualnie bez użycia FireBuga jest ciężko ;)

I jeszcze poważny błąd wyszukiwania:
Gdy w pole szukaj podaję nr faktury np. „6/11/2013” Wyszukiwarka szuka tylko „6”.

Prosimy bardzo o poprawienie tych błędów.

Z pozdrowieniami i życzeniami Szczęśliwego Nowego Roku
4 komentarze 4
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2014, 15:41

Dziękuję za zgłoszenie. Postaramy się jak naszybciej poprawić opisane problemy.

PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2014, 20:43

Problem z wyszukiwarką już został naprawiony.

  • Dodano: 1 sty 2014, 22:29
Wyszukiwanie działa :)
drobna uwaga funkcjonalna - gdyby pogrubienie elementów wyszukanych było większe,
np:
body.wf-scope b {
font-weight: 800;
}
było by świetnie. Weight:600 w chrome na Win8 jest prawie niezauważalne.
  • Dodano: 2 sty 2014, 21:21
Drugi problem z ograniczeniem widoczności też naparawiony. - dziękuję.

Jeszcze pozostaje:
"„Widok szczegółowy faktury” zakładka „Płatności” – tu zapamiętywane są ustawienia dla każdej faktury osobno. A powinno być pamiętane globalnie dla tego widoku strony – proszę o przywrócenie domyślnie widocznych etykiet w tym widoku lub zapamiętywanie ustawień globalnie dla zakładki „płatności”."
  • Dodano: 1 sty 2014, 19:12
Witam

Jest problem z drukiem faktury. Pomimo zaznaczenia ORYGINAŁ drukuje się dodatkowa 1 strona
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2014, 19:25
Proszę podać więcej szczegółów. Jakie są ustawione inne opcje wydruku, jaki jest szablon wydruku (czy jest standardowy czy zdefiniowany indywidualnie)
  • Dodano: 2 sty 2014, 08:35
Problem pojawia sie przy wyborze szablonu Elegancki - druk przelewu. Plik PDF ma 3 strony (zaznaczony adres na odwrocie) lub 2 (bez zaznaczonego adresu). Przy zaznaczeniu wszystkich stron na wydruku PDF ma odpowiednio 4 i 3 strony. W pozostałych szablonach jest OK.
  • Dodano: 1 sty 2014, 22:27
Dziękuję za reakcję i wsparcie (nawet w święto)
Wasz system był (i mam nadzieję że nadal będzie) wyjątkowy właśnie dzięki etykietom - które są uniwersalne i bardzo pomagają (ich zastosowanie ogranicza tylko wyobraźnia).

Napotkałem jeszcze problem - eksportując tabelkę przyciskiem "Eksport widocznej części tabeli" nie eksportuje się pierwsza pozycja (pod nagłówkiem lista zaczyna się od drugiej). Testowane na eksporcie listy płatności i listy faktur.
I jeszcze mniej istotny - gdy filtruję w tabeli nową funkcjonalnością "Dodatkowe filtry" Eksport do pliku filtru nie uwzględnia a drukowanie tabeli tak.

Czy jest jakieś miejsce (poza tym forum) gdzie można zgłaszać tego typu napotkane problemy?


0 komentarzy 0
  • Dodano: 1 sty 2014, 22:44
Strasznie się wszystko rozjechało i nie mieści mi się na ekranie (15cali). Wcześniej widziałam więcej.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 1 sty 2014, 23:33
Wszystko na +PLUS, ale tabelka z fakturami dla mnie to totalna porażka. Było tak ładnie czytelnie. Co z tego, że zaznaczę "pokaż na stronie 100 pozycji" jak i tak trzeba przewijać suwakiem, którego ledwo udaje mi się chwycić za pierwszym razem. Kiedyś po zalogowaniu wystarczyło mi, że na 2 sekundy rzuciłem okiem na tabelkę i wszystko wiedziałem (I TEN WŁAŚNIE WYGLĄD PRZEKONAŁ MNIE DO WAS). Słowa krytyki trzeba przyjmować, więc moje zdanie jest takie: najważniejsza "tabelka" w całym systemie zrobiła się mało czytelnym i beznadziejnym zestawieniem przychodów.
2 komentarze 2
  • Dodano: 2 sty 2014, 00:05
Według mnie te suwaki to też pomyłka. Na ekranie o wys 768px nie mieści mi się cała strona i mam dwa suwaki. jeden do całej strony i jeden do faktur. Poza tym wszystko straciło trochę na czytelności poprzez te szarości nakładające się wielu miejscach. Kilka korekt CSS i mogłoby być super.
  • Dodano: 2 sty 2014, 16:55
Lepiej było w poprzedniej wersji. Również opcja powiększania otwartych okienek była przydatna.
  • Dodano: 2 sty 2014, 07:07
To jest wszystko pięknie pod tablety. To, że program jest mobilny, nie oznacza,że wszyscy użytkownicy w zestawie kupili tablety. Nawet brak możliwości regulacji tych kolumn (szerokość). Po jakiego mi 5cm wolnego miejsca w kolumnie nr F-V jak nazwa kontrahenta zawija mi się w 4 linijki, a spokojnie może być w jednej. A ten SUWAK - no comment
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 sty 2014, 07:18
A dzisiaj włączam wfirmę, chcę wystawiać fakturę, a tu z moich wczorajszych ustawień tabelki zostało nic.
System chyba w ogóle nie zapamiętuje ustawień w pewnych miejscach. W magazynie pamięta, na głównej już nie, w przychodach również tabelki się zresetowały do ustawień domyślnych.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 sty 2014, 08:49
Nie działa integracja z shoperem. nie mogę wystawić dokumentów sprzedażowych. :/
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty 2014, 08:54
Dziękuję za zgłoszenie - zaraz to sprawdzimy.
  • Dodano: 2 sty 2014, 09:42
Mmmmm, fajny ten nowy interfejs :) zobaczymy czy wszystko działa jak należy :D
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 sty 2014, 11:27
1. Mdłe wszystko, nieczytelne, za mgłą, widać, że wzorowaliście się na iOS 7, tylko po co?!? To zły wzór.
2. Wszystko jest teraz tak porozrzucane po ekranie, duże odstępy, duże szerokości kolumn, że na moim ekranie miuszę przewijać góra-doł, żeby Biuro zobaczyć w całości! Poprzednio strona spokojnie się mieściła na ekranie. Mam rozdz. 1680x1050, używam Chrome/Mac i nie zamierzam kupować monitora Full HD, żeby normalnie używać Waszego programu.
3. Moduly na Biurze zostały poprzestawiane, mogę je sobie ustawić na nowo ale co z tego skoro potem znowu wracają do swojego chaotycznego położenia.

Zróbcie coś z tym bo na razie jest kiepsko, widzę kilka plusów - definowanie widoków na przykład ale to co na gorsze przeważa na razie.
Daję Wam półtora miesiąca, potem zastanowię się, czy przedłyżyć abonament, na razie mam poważne wątpliwości.
Do Siego Roku!
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty 2014, 14:07

Byli bysmy wdzięczni za informacje w których miejscach kolumny są jeszcze za szerokie lub za wąskie. Ilość Kolumn można również sobie dowolnie zdefiniować. Jezeli chodzi o wysokość w zakłądce BIURO to zależne jest to od ilości włączonych modułów. 


Pozdrawiam

1 komentarz 1
  • Dodano: 7 sty 2014, 16:12
Wydatki: za szeroka nr dokumentu, za wąska opis.
Czy się się zmniejszyć szerokość linii? Piekielnie szerokie, teraz tak mało się mieści na ekranie.
  • Dodano: 2 sty 2014, 15:58
Dotyczy szerkości kolumn.
- Kadry - zakładka umowy - kolumna "nr umowy" jest bardzo szeroka, natomiast kolumny "umowa od", "umowa do" są tak wąskie, że nie mieści się data w jednym wierszu.

Pozdrawiam
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 sty 2014, 16:08
Pisałem wcześniej o problemie przy drukowaniu faktur (dodatkowa strona), okazuje się, że przy szablonie z dowodem wpłaty (elegancki - druk przelewu), oryginał drukuje się na 2 stronach (pozycje Fa na pierwszej, podsumowanie na drugiej), pomimo tego że wszystko zmieściłoby się na jednej. Mam dzisiaj do wydrukowania kilkaset faktur do wysyłki, więc dla mnie to bardzo poważny błąd.
Trzeba to poprawić.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 sty 2014, 16:16
Dotyczy szerokości kolumn.
- Rejestr sprzedaży i zakupów VAT - kolumny ze stawkami VAT i kolumna "razem" - po co takie szerokie?!
Ogólne nowy interfejs na plus, ale koniecznie trzeba poprawić:
1. szerokości kolumn
2. kolory: w zależności od monitora nie są widoczne wyróżnienia: wierszy tytułowych, wierszy zaznaczonych
3. wysokości wierszy tytułowych: np. w KPIR nazwy kolumn powinny być w dwóch wierszach. Przy rozdzielczości np. 1600 x 900 większość tytułów się mieści - kończy się "..."

Takich jak powyżej niedoróbek jest mnóstwo - to są drobne błędy ale bardzo wpływają na czytelność.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 sty 2014, 16:41
Witam,
Nowy wygląd jest, moim zdaniem, nieprzyjemny do oglądania, męczy wzrok i chce się jak najszybciej zamknąć przeglądarkę... Nawet mi się odechciało sprawdzać nowe funkcje...
Myślę, że nie tędy droga.
Lepsze jest czasem wrogiem dobrego...

Pozdrawiam,
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 sty 2014, 18:45
Kolory są zbyt jasne. Potrzeba więcej kontrastu aby szybko wzrokiem zauważyć istotne miejsca.
Jeśli ktoś posiada dodatek do Firefoxa lub Chrome "Stylish" to w miarę sprawnie można co nieco podmienić. Taka próbka mojej modyfikacji (w porównaniu z oryginałem):
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 sty 2014, 19:09
Pierwsze wrażenie:
1. Kolory jak piszecie za mało kontrastowe
2. Ustawianie okien na głównym ekranie nie działa - wraca do stanu poprzedniego - też zgłaszane
3. W nazwie Nr. dokumentu 2x za szeroko, Kontrahenci 2x za wąsko
4. Paweł P. - fajnie wygląda :) - dobry przykład
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty 2014, 20:46

ad 1) tak jak wielokrotnie pisałem wygląd będziemy dopracowywać i jest wstepem do responsywnego interfejsu pod urządzenia mobilne


ad 2) powinno być już poprawione


ad 3) też sukcesywnie poprawiamy szerokość kolumn


ad 4) kwestia gustu ale dziękuję za podpowiedź, zawsze to jakieś rozwiązanie.

0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 sty 2014, 21:04
Nie za bardzo wiem po co jest ten guzik Wfirma, wcześniej był na górnej belce i w ogóle go nie używałam. Obecnie zajmuje spore miejsce tam gdzie wcześniej było "biuro" i z tego co widzę również przenosi pulpitu początkowego. Czy na prawdę jest w tym miejscu potrzebny?
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 sty 2014, 21:39
Niestety przy dużej ilości elementów w tabeli mamy notoryczne scrollowanie. W tego typu narzędziach ważne jest by dało się również objąć całość i by wszystko było czytelne (również na starszych monitorach o niższej rozdzielczości i słabszych kontrastach)
A gdyby udostępnić możliwość zmiany wyglądu interface (jak w dysku google -> "Wygodny", "Zwarty", "Kompaktowy", tak samo z kolorami np "kontrastowy" i "nowoczesny" ;) - to dosłownie modyfikacja kilku linii kodu CSS. I tu wg mnie nie chodzi o gust tylko o usability i wygodę pracy.
Myślę, że to dobre miejsce by ktoś zaproponował plugin przeglądarkowy który właśnie to robi ;)

Nam nadal brakuje wygodnego zarządzania etykietami. Dawniej etykiety można było dodawać z menu kontekstowego wprost z każdego wiersza tabeli. Teraz by coś o-etykietować trzeba otworzyć detal obiektu, wybrać właściwą etykietę, zapisać, zamknąć okno, odświeżyć by zobaczyć efekt. To 4x więcej pracy. Wg mnie to jest niedopatrzenie.

Tak czy inaczej gratuluję tak sprawnie działającego zespołu. (błędy zgłaszane wczoraj - są już naprawione).
0 komentarzy 0
  • Dodano: 3 sty 2014, 06:54
Jak dla mnie wygląd wFirmy to krok milowy, ale wstecz!!! To jest niesamowite, jak można popsuć coś idealnego...
3 komentarze 3
  • Dodano: 3 sty 2014, 08:36
" jak można popsuć coś idealnego..." - pięknie ujęte w słowa..

Mój bank mBank też był idealny jak wFirma.. popsuli zmianami kompletnie wszystko.. to już nie jest mój bank :(
  • Dodano: 3 sty 2014, 13:29
Nie przesadzajmy, moim zdaniem jest lepiej niż było, aczkolwiek małe poprawki przydadzą się ;)
  • Dodano: 3 sty 2014, 14:42
Jestem webdeveloperem, rozwijam portale i zawszę mam ochotę coś zmienić w istniejących. ALE ZAWSZE obecni użytkownicy mnie przed tym przestrzegają. Jako użytkownik to rozumiem, bo też wolę by przyzwyczajony dobry wygląd pozostał. Tak było z Allegro (gdzie bardzo trudno było się dostosować), tak jest z mBankiem (też jestem zawiedzionym klientem i gdy odetną stary wygląd - przenoszę się do innego) i teraz jest z wFirma (gdzie poszczególne tabele zlewają się ze sobą, a w monitorze muszę poprawiać parametry obrazu by komfortowo korzystać).
  • Dodano: 3 sty 2014, 08:21
Tabelka z fakturami lub nierozliczonymi fakturami itp. powinny działać na jednym pionowym suwaku - tym z przeglądarki. Beznadziejne jest to, że nie powiększa się w pionie okno wtedy, gdy zapodam widok więcej niż kilka faktur i jak ktoś pisał wcześniej, pojawia się mały suwak w oknie. Powinno być tak jak poprzednio, że jeśli chcę zobaczyć listę 50 czy 100 faktur to tabela rozciąga się w dół i suwakiem okna przeglądarki sobie to przesuwam. Tak, jak jest teraz to nie można w szybki i wygodny sposób mieć wglądu w np. listę faktur lub listę dłużników. Poza tym jest chyba ok.
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 sty 2014, 08:35

Ma to taką wadę, że na ekranie nie widać wtedy albo górnych akcji albo dolnych filtrów.

  • Dodano: 3 sty 2014, 13:26
Zgadzam się z Panem Piotrem, takie rozwiązanie jest lepsze, nie trzeba przewijać całej strony żeby zmienić miesiąc, rok, rozliczone czy nie rozliczone faktury
  • Dodano: 3 sty 2014, 10:07
nie działa analiza sprzedaży wg towarów w danym okresie tzn zle przelicza zakup do sprzedaży
dodatkowo nie zasysa wszystkich zaznaczanych elementów jednym rzutem
bardzo proszę o pilną interwencję
1 komentarz 1
  • Dodano: 6 sty 2014, 19:01
czy są przewidziane działania naprawcze do powyższego
jestem zmuszony jednak przemyśleć dalsze przedłuzenie licencji programu który coraz mniej mi się podoba
  • Dodano: 3 sty 2014, 10:30
Do: Piotr Sawicki
No tak, ale właśnie po to jest funkcja ustalania ilości widocznych pozycji. Gdy zależy mi na tym, aby mieć stały dostęp (widoczność) do górnych i dolnych sekcji, to sam sobie wybieram np. pokazanie 5 czy 10 wierszy. Ale jak chcę pokazać np. 100 wierszy, to powinna mi ta funkcja umożliwić (oczywiście kosztem jednoczesnego pokazywania górnych czy dolnych funkcji).
4 komentarze 4
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 sty 2014, 10:45
Jeśli zaznaczy Pan pokazywanie 100 wierszy to i tak nie będą one widoczne na ekranie i będzie trzeba scrollować. Różnica jest tylko w tym, że suwak jest w tabelce.
  • Dodano: 3 sty 2014, 13:27
Faktycznie sam suwak mógłby być trochę szerszy bo na małym ekranie trudno w niego trafić, ale rozwiązanie jest OK
  • Dodano: 3 sty 2014, 14:39
No tak, ale wcześniej mogłem wyświetlić wszystko na całym ekranie (prawie) a nie w ramce! Strasznie nieprzejżysty teraz ten interface!
  • Dodano: 3 sty 2014, 15:03
Ja mam myszkę z rolką i działa to genialnie. Jak komuś mało miejsca to F11 i ma aplikację pełnoekranową. Obecnie pracuję na 13" laptopie w 1280x800 i nie mam problemów. Jedyne co z powyższych uwag to nagłówki tabel ale to tak już chcąc się przyczepić.
  • Dodano: 3 sty 2014, 16:13
Proszę o stary interface. Odechciewa się pracować z tym nowym....
Zgadzam się z kolega wyżej, że to krok milowy,ale wstecz.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 3 sty 2014, 19:00
Zgłaszam:
Na stronie https://wfirma.pl/payments/index brakuje widoku pełnoekranowego (ikona monitora). Nawet na dużym monitorze okienka na tej stronie okienko przewijania ma TYLKO 300px. przy kilkudziesięciu niezapłaconych fakturach można się bardzo namęczyć :(

Dołączam się do ogólnego problemu: Proszę o zmniejszenie marginesów górnych i dolnych w wierszach tabel, a samym tabelom dać delikatną "zebrę". Można też delikatnie zmniejszyć listwy filtrówm nagłówków i narzedzi tabel. Dodając przejrzystości właśnie ją zabraliście użytkownikom którzy najwięcej czasu spędzają na waszym narzędziu (mającym dużo faktur, wpisów, klientów, etc.). To tak jakby ktoś w książce dał potrójną interlinię i ogromne marginesy. Niby dla przedszkolaka jest ok ale czytać długą powieść tak po prostu się nie da. To naprawdę duży problem. Są przecież sposoby by wykrywać interface/urządzenia dotykowe i dopiero wtedy pokazywać właśnie taki rozstrzelony layout (wilk syty i owca cała).

Co do scrolla - faktycznie jest za wąski gdy np jesteśmy zmuszeni używać kiepskiej jakości touchpadów w starszych laptopach. W innych sytuacjach (myszka, multitouch) jest ok.

Czy nie możecie udostępnić poprzedniego interface (jak zrobił to mbank, allegro i inni) a nowy będziecie dostosowywać w trybie beta.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 3 sty 2014, 19:32
Też jestem trochę zawiedziony ale z tym krokiem milowym to trochę przesada.
Według mnie developerzy wyszli z założenia "mobile first" i to jest głównym błędem. Tego typu system powinien być przygotowany do desktopów i mieć tylko jaką taką obsługę urządzeń mobilnych.
1. W obecnej wersji należałoby zmniejszyć prawie wszędzie marginesy (w samej sekcji nagłówkowej można odzyskać około 100px!!!)
2. Trochę zwiększyć kontrasty i zróżnicować kolory (na wzór tego co było wcześniej - gradienty można pominąć). Te obecne szarości strasznie się zlewają i są po prostu nieczytelne. Jako wzór może służyć np. ta strona forum z której obecnie korzystamy.
Ja chyba tymczasem stworzę skrypt greasemonkey i poprawię to co mnie boli. Jeśli ktoś byłby zainteresowany chętnie podeślę.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 3 sty 2014, 19:51
Dołączam się do prośby o przywrócenie starego wyglądu.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 3 sty 2014, 23:00
Witam,
po aktualizacji nie mogę wystawiać faktur. Pojawia się czerwony napis w ramce ("Pole jednostek nie może być puste")
Problem w tym, że wszystkie znane i widoczne pola są uzupełnione wiec nie wiem co jest przyczyną takiego stanu.
Dziękuje za pomoc bo cisną mnie zaległe faktury do wystawienia.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 3 sty 2014, 23:05
Już wiem problem chyba polega na tym, że stare wpisy nie działają. Produkt i usługę oraz kwoty trzeba wpisać jeszcze raz :(
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 sty 2014, 10:45

Proszę o kontakt z supportem - bedziemy wtedy wiedzieć dokładnie jakiej przeglądarki / systemu Pan używa i naprawimy problm.

  • Dodano: 4 sty 2014, 15:02
Potwierdzam - aktualnie znacznie znacznie znacznie gorzej niz wcześniej
Za duże marginesy i odstępy w poziomie przez co lista kontrahentów czy przychodów zaczyna się prawie w połowie wysokości monitora
tragedia - wolałbym juz to co było wczesniej
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 4 sty 2014, 18:12

Bardzo dziękujemy za uwagi i konstruktywną krytykę. Wygląd jaki Państwo widzicie jest wstępem do przebudowy pod urządzenia mobilne. Dzięki Państwa krytyce będziemy mogli zoptymalizować interfejs tak by znacząco podniósł komfort pracy a nie ją utrudniał.

0 komentarzy 0
  • Dodano: 4 sty 2014, 18:33
Witam
Wykonałem trochę zmian w css i zapisałem je jako skrypt greasemonkey. Aby skorzystać wystarczy
zainstalować rozszerzenie:
https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/greasemonkey/
i zainstalować skrypt z modyfikacjami uruchamiając adres:
http://www.robert.dvu.pl/wfirma-css/wfirma-css.user.js

Drobne zmiany polegają na usunięciu suwaka i zmniejszeniu marginesów i odstępów, oraz zwiększeniu przejrzystości. Zrzut w załączeniu.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 4 sty 2014, 18:34
I jeszcze zrzut...
2 komentarze 2
  • Dodano: 5 sty 2014, 12:23
Czy jest dostępne to rozszerzenie pod chroma? FF jest moją domyślną przeglądarką, ale używam wfirmy na chromie, jakby była oddzielną aplikacją, co ma wiele zalet.

Znalazłem na razie taki artykuł (link poniżej), ale mój chrome już ma w elemencie docelowym dość istotny wpis i nie wiem czy mogę dodać nowy obok niego?

http://internet.gadzetomania.pl/2009/12/18/jak-korzystac-ze-skryptow-greasemonkey-w-google-chrome
  • Dodano: 6 sty 2014, 16:39
Dla google chrome jest coś takiego jak tampermonkey i skrypty greasemonkey powinny działać:
https://chrome.google.com/webstore/detail/tampermonkey/dhdgffkkebhmkfjojejmpbldmpobfkfo
  • Dodano: 5 sty 2014, 12:55
1. Po zmianie daty wystawienia f-ry system zmienia kurs waluty _pomimo_ tego ze sam wczesniej wprowadzilem kurs jaki mi potrzebny.
Moze system moglby nie poprawiac tego co wczesniej wprowadzil operator? Mozna zalozyc ze operator wie co robi ;)

2. Wybor kraju z listy - zaraz po otwarciu listy nie dziala skok na pierwsza litere nazwy kraju.

3. Wyszukiwanie towarow przy wprowadzaniu pozycji f-ry. Wpisuje wyrazenie filtrujace i jesli lista towarow jest za dluga to po prostu czesc towarow ktore nie mieszcza sie na ekranie nie jest wyswietlana na liscie :)

4. Przy wprowadzaniu pozycji f-ry system dodaje kolejna pusta. Tylko potem zeby zamknac f-re musze ta pozycje
recznie usunac bo "tresc nie moze byc pusta".

Generalnie dziekuje za utrudnianie pracy.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 5 sty 2014, 13:50
Uzupelnienie.

Przy wybieraniu produktu z listy - wpisuje fragment nazwy filtrujacy produkt wyswietlane jest tylko 10 produktow pasujacyh do filtra pomimo tego ze takich produktow jest wiecej...
0 komentarzy 0
  • Dodano: 5 sty 2014, 14:09
Dlaczego zmieniono opcje przy dodawaniu ręcznie innego przychodu, że MUSI być kontrahent ? Przed zmianami mozna było wystawic taki przychód bez kontrahenta ? Dlaczego to zostało zmienione ? Dlaczego nie można wydrukować 1 wprowadzonego dokumetu w wydatkach, tylko jest opcja wydruku CAŁEJ widocznej czesci tabeli na ekranie ?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 5 sty 2014, 15:47

Ad 1. Jest przyczisk brak kontrahenta.
Ad 2. Wydatki nie mają swoich wydruków.

  • Dodano: 5 sty 2014, 15:00
Podczas wyszukiwania dokumentu, np. w WYDATKI system wyszukuje dokument o danym numerze, ale nie przechodzi do niego. Nie ma jak odnaleźć konkretnego dokumentu.
Co do całości zmian to nie rozumiem dlaczego zdecydowali sie Państwo na tak radykalne, jednorazowe zmiany zamiast przeprowadzac je ewolucyjnie. Ty bardziej że chyba nie były to zmiany oczekiwane przez uzytkowników ?
Kilka miesiecy temu zgłaszałem problem, że w danych importowanych z Allegro do fakturowania nie dziala wyszkiwarka polskich znaków, miało to zostac poprawione w aktualizacji pod koniec roku, ale niestety nadal to nie działa.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 5 sty 2014, 15:58
Witam ! Podczas dodawania wydatku kursor ustawia się w pierwszej kolejności w polu numer dokumentu zamiast w Dostawca. Czy można prosić o poprawkę aby rozpoczynać w polu Dostawca - jest to bardziej intuicyjne
0 komentarzy 0
  • Dodano: 5 sty 2014, 16:12
I brakuje jeszcze możliwości bezpośredniego przejścia do wyszukiwania w bazie GUS (dodania kontrahenta) przy dodawaniu wydatku.
Wcześniej była tama możliwość w polu Dostawca (wydatki/dodaj wydatek)
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 5 sty 2014, 16:25

Wyszukiwarka jest dostępna po kliknięciu na trójkąt z prawej strony.

  • Dodano: 5 sty 2014, 16:35
rzeczywiście. Zwracam honor i dziękuję za wskazówkę
  • Dodano: 5 sty 2014, 16:36
A jak mogę się wypisać (wyłączyć) z powiadomień mailowych, które powiadamiąją mnie o nowych wpisach na tym forum, a konkretniej w tym temacie? Dostaję kilka-kilkanaście maili dziennie, bo wątek stał się popularny :)
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 5 sty 2014, 17:15

W górnej części, pod pierwszym wpisem jest odsyłacz "przestań śledzić"

  • Dodano: 5 sty 2014, 17:12
Witam.
Na fakturach musimy bezwzględnie podać numer zamówienia. Dotychczas wpisywany on był w rubryce "Uwagi", której aktualnie brak.
Bez tej informacji faktury będą odsyłane.
Czy możliwe jest przywrócenie tego pola ?
5 komentarzy 5
PRACOWNIK
  • Dodano: 5 sty 2014, 17:14

Pole zostało przeniesione do zakładki opis.

  • Dodano: 5 sty 2014, 17:36
Po cholerę to przenosiliscie?! Proszę o przywrócenie uwag do pierwszej zakładki, tak jak było.
PRACOWNIK
  • Dodano: 5 sty 2014, 17:40

Ze względu na brak miejsca, przy niskich rozdzielczościach formularz nie mieścił się na ekranie. Pole jest stosunkowo rzadko używane.

PRACOWNIK
  • Dodano: 5 sty 2014, 21:56

Panie Wojciechu


Jak dodamy tam gdzie było pierwotnie pierwsze co pan napisze to Po Cholerę to jest tam bo przecież okno jest niesamowicie wysokie i trzeba przewijać bardzo dużo.


Prosze o merytoryczne podejście a nie ciagłe ataki.


Pracujemy w tej chwili nad przebudową całego wyglądu pod urządzenia mobilne i to co jest teraz będzie jeszcze ewoluowało. 


 

  • Dodano: 6 sty 2014, 00:40
kpl
Ja akurat z pola uwagi/opis korzystam zawsze bo dodaje tam unikalny identyfikator faktury, który sobie generuje (coś jak odpowiednik normalnego podpisu). Teraz mam więcej do klikania, trudno, nie jest to tak mocno uciążliwe. Idea przystosowania wfirma do urządzeń mobilnych jest szczytna, ale pamiętajcie Państwo, że i tak większość osób będzie w 90% przypadków korzystać z wfirma przy wykorzystaniu stacjonarnych komputerów/laptopów. W tej chwili jest jednak dużo mniej wygodniej niż było (być może to kwestia przyzwyczajenia, ale mimo usilnego doszukiwania się plusów w nowym wyglądzie, stary był po prostu wygodniejszy przy wykorzystaniu na komputerach). Jako ciekawostkę podam, że przy starym interfejsie zdarzyło mi się korzystać z wfirma zarówno na tablecie jak i smartfonie, no i tragedii nie było. Wszystko działało (nie pamiętam jakiś większych problemów, po prostu było więcej przewijania). Osobiście uważam, że wfirma w wersji mobilnej powinna dawać możliwość ultra szybkiego wystawienia faktury i szybkiego wglądu w sytuację firmy (podatki, ZUS, nieopłacone faktury itp.), jeśli ktoś chciałby na tablecie/komórce zarządzać kosztami, pracownikami itp. mógłby sobie przełączyć na tryb zaawansowany, czyli dostosowany do komputerów stacjonarnych/laptopów. Nie chce Was krytykować, ale komentarzy negatywnych jest na prawdę bardzo dużo, warto to przemyśleć. Nie popełniajcie tego błędu co mbank...
  • Dodano: 6 sty 2014, 08:52
Przystosowywanie pod uzadzenia mobilna to IMHO strata czasu, no ale to Wasz czas wiec nie ma problemu ;)

Tylko dlaczego wciskacie ten interfejs uzytkownikom stacjonarnym? Specjalnie kupilem monitor o wysokiej rozdzielczosci zeby miec wiecej danych na ekranie i teraz wyswietla mi sie jak na jakims za przeproszeniem tablecie... Przeciez wykryc jakiego komputera uzywa uzytkownik to zaden problem - wystarczy dostarczyc mu interfejs odpowiedni do sprzetu i po temacie. Nie umiecie sie czy nie chcecie?
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 7 sty 2014, 07:56

Tak jak piszemy wszędzie, prace trwają i dostosujemy wygląd do Państwa uwag.

  • Dodano: 28 lut 2014, 18:59
Księgowość na komórce to dość dziwaczny pomysł. Moim zdaniem również szkoda czasu na to. Chybiony pomysł.
Tablet to jest dobry do czytania treści,a nie do tworzenia.
  • Dodano: 6 sty 2014, 09:53
Mnie najbardziej boli widok Biuro --> Płatności, gdzie przy monitorze o dużej rozdzielczości wcześniej wyświetliłem sobie obie listy nierozliczonych przychodów i kosztów i jednym suwakiem wszystko przewijałem, a teraz mam 3 suwaki. Osobno w oknie przychody, potem przesunąć całą stronę aby zobaczyć okno koszty, i jeszcze suwak w oknie nierozliczonych kosztów.

Już nie będę na razie Was krytykował (chociaż to pomaga w rozwoju programu), poczekam na ruch z Waszej strony, bo przecież ciężko teraz pracujecie nad kolejnymi zmianami.

Tak więc czekam, obserwuję, pozdrawiam i życzę owocnej pracy co by nie było i tak przy najlepszym programie księgowym w internecie!!!
0 komentarzy 0
  • Dodano: 6 sty 2014, 10:23
Też się wypowiem na temat interfejsu przystosowanego do urządzeń mobilnych. Obawiam się, że aktualnie jest to "wymyślony" trend. Do takiego celu buduje się dedykowane aplikacje na urządzenia mobile. Wbrew pozorom to się opłaca... jeżeli klienci rzeczywiście korzystają z usługi mobilnie. Jakoś nie widzę zastosowania przy wystawianiu faktur, a już tym bardziej przy obsłudze Kadr, czy Magazynu, a to Ci klienci płacą więcej. Jak na razie wystawianie faktur przez komórkę, czy tablet to zbędny bajer. Myślę, że mało kto z tego korzysta. Faktury nie wystawia się "na szybko" jadąc metrem. Chyba, że dysponujecie statystykami gdzie wyraźnie widać, że z wfirmy "spory procent" osób korzysta mobilnie (nie wchodzi na stronę główną z komórki, tylko loguje się i wystawia faktury lub inne rzeczy).
Zauważcie, że programy, które osiągają sukces mobilnie są minimalistyczne. Wfirma jest już dość rozbudowana i nie pasuje do tego modelu. Zresztą nawet jak się uprzeć to można zrobić "wersję mobilną" z całkowitym ograniczeniem funkcji, nie trzeba przebudowywać wersji full. No, ale to takie moje spostrzeżenia, mam nadzieję, że się przydadzą ;). Kibicuję wam i wspomagam, co zresztą pewnie widać ;).
0 komentarzy 0
  • Dodano: 6 sty 2014, 11:02
Kamillo - dokładnie tak jak piszesz, nie wyobrażam sobie prowadzenia firmy...... na tablecie, tylko w razie konieczności. Więc nie rozumiem uporu zmierzającego ku tym "zabawkom"
Zróbmy głosowanie, przecież ten program jest dla UŻYTKOWNIKÓW.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 6 sty 2014, 11:11
Dokladnie tak jak piszecie - interfejs do przegladniecia analiz, sprawdzenia kto wisi z platnosciami, podgladniecia w terenie historii sprzedazy klienta - to moze miec sens nawet na telefonie. Ale wystawianie f-r? Dam znac jak poznam pierwsza osobe, ktora robi to na tablecie czy telefonie ;) Poki co utrudniacie tylko prace na normalnym komputerze...
0 komentarzy 0
  • Dodano: 6 sty 2014, 17:00
Moja propozycja jest następująca.
Zróbcie kilka wersji interfejsu wfirma, zarówno jeśli chodzi o kolorystykę jak i formatowanie. Wydaje mi się, że w 99% przypadków będzie to kwestia zmiany plików CSS, ew paru linijek w jQuery/Javascript. Ideałem byłoby gdybyście dali użytkownikom możliwość przełączania się pomiędzy różnymi interfejsami poprzez ustawiania programu, tak jak np. do tej pory można było wybierać różne szablony faktury, ew. także wyboru wersji dla urządzeń mobilnych (czy ma być ta sama dla wszystkich, czy też np. z uproszonym wyglądem, ale to pewnie zajęło by Wam więcej czasu).

Wypowiadający się tu Robert Z. który stworzył skrypt do greasemonkey dla Firefox (dzięki :), dla zainteresowanych linki są w jego poście powyżej), pokazał, że wprowadzając niewielkie zmiany można znacznie poprawić obecny interfejs, choć oczywiście nie jest to jeszcze ideał.

W późniejszym czasie na podstawie statystyk, jaki rodzaj interfejsu najczęściej wybierają użytkownicy moglibyście ustalić najlepszy wygląd domyślny, który serwowany byłby nowym klientom (oczywiście nie pozbawiając ich możliwości zmiany w ustawianiach).

Z tego co widzę całe zamieszanie to tylko kilkanaście linijek kodu CSS, warto więc dać użytkownikom wybór, jeśli nie wiąże się to z morderczym nakładem pracy dla Was.

Kibicuje Wam w dokonaniu dobrych wyborów i z niecierpliwością czekam na dalsze efekty pracy.

PS. Odnośnie powyższych wypowiedzi użytkowników. Wystawiałem kilka razy fakturę przez tablet/smartfon, jeśli zależało mi na czasie, anie miałem dostępu do komputera (np. w podróży). W obecnej chwili mogę je nawet bezpośrednio ze smartfona wydrukować na drukarce Wifi (choć i tak większość wysyłam e-mailem), więc to czy ktoś korzysta z wystawiania faktur na urządzeniach mobilnych może w dużej mierze zależeć od charakteru firmy. Również zdarzyło mi się znaleźć w domu fakturę i wrzucić ją na szybko w koszty, korzystając z tabletu, ale tego typu sytuacje to wyjątki od reguły. Co więcej robiłem to wszystko na starym interfejsie wfirma, który teoretycznie był w ogóle nie dostosowany do korzystania z urządzeń mobilnych. A jednak się dało i to bez jakiś większych problemów. Uważam jednak, że rozwijanie wersji mobilnej kosztem wersji stacjonarnej to duży, duży błąd.

Oto przykład, jaki ostatnio znalazłem. Przy wystawianiu faktur rzeczywiście okno idealnie wpasowuje się w ekran, nie trzeba nic przewijać, ale jeśli tylko dodamy kolejną pozycję do faktury i tak potrzebne jest przewinięcie ekranu, aby kliknąć Zapisz. W związku z tym nie widzę sensu przenoszenia pola uwagi/opis do innej zakładki, bo i tak w wielu przypadkach nie da się uniknąć przewijania, które nie jest jakość mocno uciążliwe.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 6 sty 2014, 20:07
Mi się bardzo podoba nowy wygląd. Jest nowocześniejszy i zdecydowanie lepszy.

Ale nadal brakuje kilku opcji.
Np.
Opcja wysyłania Pocztą/inPostem
Powinna być możliwość wysyłania z różnych profili. Często jest tak, że wysyłamy (przedsiębiorcy) faktury ważne i mniej ważne, zapłacone i nie zapłacone. Te ważniejsze i nie zapłacone, wysyła się zazwyczaj listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru aby mieć pewność kiedy doszło co i jak. Np. korekty faktur wysyłamy listem poleconym piorytetowym za potwierdzeniem odbioru ale z kopertką zwrotną... Dlatego każdy by mógł dostosować profile do własnych potrzeb. Ja tak zrobiłem ale co z tego jak nie mogę z nich korzystać bo muszę się przesłączać między ustawieniami a innymi sprawami i jest to dosyć uciążliwe...
Podobnie powinna być możliwość dodania innego nadawcy ponieważ często firma ma oddziały firmy...
I to jest SPRAWA NAJWAŻNIEJSZA. Dla programisty jest to jakieś 2 godziny roboty i zrobione a napewno przyciągnie uwagę..!

Następne uwagi będę sukcesywnie dopisywał.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 6 sty 2014, 23:12
Dostosowanie interfejsu do urządzeń mobilnych kosztem urządzeń stacjonarnych to krok w złym kierunku. Większość użytkowników pełną funkcjonalność programu wykorzystuje pracując z laptopem lub komputerem stacjonarnym. Obecnie, program dużo stracił na ergonomii poruszania się: dodatkowe suwaki, zbyt wysokie wiersze w tabelach, za wysoki nagłówek w przychodach i wydatkach, za duże przyciski w górnym menu itd.
Przeniesienie opisu do faktury na inną zakładkę też pogarsza ergonomię, a ja również tego pola zawsze korzystam.
Kolor nagłówków i stopek tabeli powinien być bardziej kontrastowy w stosunku do normalnych wiersz w tabelach.

Mam nadzieję, że pod wpływem konstruktywnej krytyki na forum uda się wypracować pozytywne korekty w wyglądzie programu.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 6 sty 2014, 23:18
Kolejna wychwycona tabela do poprawy:
Magazyn->Wygeneruj automatyczne zamówienia
Bardzo mało miejsca w tabeli na produkt gdzie z jednej linii robi się dwie trzy przez co tabela staje się długa do przewijania.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 7 sty 2014, 09:16
A ja powiem szczerze: zmiana jest zła i niepotrzebna. Pomijam fakt, że wszystko jest porozrzucane na ekranie. Wasz zamysł przypomina trochę działania innych np. Allegro, które interfejs zmieniło na gorszy, prawie wszyscy użytkownicy krytykują tę platformę. Chcecie stosować nowe technologie, płynne okna, możliwość zmiany układu okien itp... po cholerę! Wcześniej system był ok, spoisty, przyjemny. Teraz mam wrażenie, że działa to niepewnie, jakiś błąd i problem. Pozatym i nawigacyjnie i wizualnie jest brzydko. Dodam jeszcze sporo błędów jak np. przy dodawaniu Wydarzenia / Kontrahent / Osoba - przy wyborze kontrahenta - nie wyświetla się lista przypisanych do niego osób ..... Szukanie ich za każdym razem to niedorzeczność.. etc. Generalnie jestem na nie.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 7 sty 2014, 12:49
Proszę wybaczyć moje lenistwo, ale nie chce mi się czytać wszystkich postów i tym samym sprawdzać, czy ktoś już nie zgłaszał takiej sugestii:

W chwili obecnej podświetlanie wierszy w różnych tabelach jest mylące, ponieważ ze zmianą koloru tła wiersza zmienia się również kursor (na tzw. pointer, jak dla linków), co sugeruje, że wiersz tabeli można kliknąć... Oczywiście jest to niemożliwe i tak np. w tabeli z listą zobowiązań, aktywny link jest dopiero na kwocie, w ostatniej kolumnie. Sugeruję usunięcie ze stylów zmiany typu kursora po najechaniu na cały wiersz lub dodanie jakiejś akcji po kliknięciu wiersza. Obecne rozwiązanie jest bardzo denerwujące.
1 komentarz 1
  • Dodano: 8 sty 2014, 15:07
Dziękuję za poprawkę dot. kursora :)
  • Dodano: 7 sty 2014, 13:57
Przy wystawianiu FV na dole było okno Uwagi - dla mnie ono było NIezbędne - szybko można było je uzupełnić potrzebnymi informacjami - - będzie następna strata czasu - jak ma gdzieś przechodzić i klikać opis -

Proponuję wysłać do każdego ankietę czy chcą nowy interfejs- ja wolę wszystkie funkcje po staremu (nowa kolorystyka jest fajna ale nic poza tym)

Dajcie mi stary wygląd
1 komentarz 1
  • Dodano: 7 sty 2014, 14:00
i proszę bez komentu w stylu tuska, że wy wiecie lepiej co dla nas lepsze
  • Dodano: 7 sty 2014, 18:56
W podglądzie faktur np. po kliknięciu faktury i zaznaczaniu faktur (checbox) górny pager lubi przeskakiwać w różne miejsce tym samym cała lista faktur skacze co wygląda okropnie i utrudnia pracę.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 7 sty 2014, 19:10
Ale Panie I Panowie - najlepiej glosowac kieszenia...
Dotychczasowa wersja miala spore braki jesli chodzi o ergonomie pracy, aktualna to po prostu kpiny.
Ja raczej nie zaplace za kolejny rok eksperymentow na mnie.
2 komentarze 2
  • Dodano: 7 sty 2014, 19:20
A jaką polecasz alternatywę w takim razie?
  • Dodano: 7 sty 2014, 20:29
Nie polecam ZADNYCH systemow online obslugujacych tlum klientow jednoczesnie. Niestety przekonalem sie tutaj i w oprogramowaniu do sklepu internetowego ze zawsze dostawca uslugi napewno wpadnie na pomysly, ktore beda mi utrudniac prace zamiast ulatwiac. Wylacznie oprogramowanie, ktore Ty uaktualniasz jesli chcesz. Jesli nie to nic nie zmieniasz. Do f-r poszukam czegos lekkiego, co mozna uruchomic z pendrive zeby na kazdym dowolnym komputerze dalo sie pracowac, ew. nawet odpalic kopie sciagnieta z Dropboxa.
  • Dodano: 7 sty 2014, 20:22
hmm, sam system jest kapitalny, bez dwóch zdań Wfirma to najlepsze rozwiązanie (przynajmniej dla mnie) ale niestety zmiana obecna jest fatalna i tyle.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 7 sty 2014, 20:27
Kolejny BUG
Wpisując FV i pisząc np 2000 nie widzi mi tego program, a wybierając "szukaj w katalogu" widzi

Ehhh, Panowie przywróćcie poprzedni system z ewentualnymi tylko dodatkami
0 komentarzy 0
  • Dodano: 8 sty 2014, 17:07
Też dorzucę swoje trzy grosze. Z mojego punktu widzenia interface został zmieniony na gorsze. Klikając w logo Wfirma.pl zostaję przeniesiony do Biura, to w takim razie po co zakładka biuro?...Nie korzystam ze smartfona/tabletu więc mobilna wersja mnie nie interesuje. Interesuje mnie funkcjonalność na PC a ta mocno podupadła. Jeśli coś funkcjonuje dobrze to nie trzeba tego psuć tylko wsłuchiwać się w głos klientów. Jeśli jest potrzeba implementacji jakiejś nowej funkcji to róbcie to z głową i rozważnie. Robienie jednej wielkiej aktualizacji nigdy nikomu nie wyszło na dobre. Po aktualizacji poczułem się tak jakbym się przesiadł z linuxa na Viste lub Win8. Jednym słowem porażka.

Kilka rzeczy które zrobiły na mnie szczególnie złe wrażenie:

-Zakładka Przychody; kolumna "Lp." która jest dla mnie zupełnie zbędna i niepotrzebna jest tam dodana na stałe, bez możliwości zdjęcia jej z paska. Dalej, będąc w "przychodach" widok wystawionych faktur budzi we mnie zgrozę. Dwie trzecie strony zajęte jest przez dwie kolumny a na pozostałej jednej trzeciej strony ma się zmieścić dajmy na to pięć kolumn. Chciałbym mieć możliwość ręcznego ustawiania szerokości kolumn.

-Dwa suwaki na jednej stronie pozostawię bez komentarza.

-Czcionka zlewająca się z tłem oraz brak możliwości przypisania np. nagłówkom atrybutów co do wielkości, pogrubienia lub koloru czcionki.

-Zakładka Wydatki; rozmieszczenie kolumn to jakaś parodia. Preferuję widok starej wersji.

-Zakładka Przychody>Sprzedaż>Wystaw fakturę; brakuje mi tam opcji która była dostępna a została przeniesiona do CRM a mianowicie wyszukaj i dopisz nowego klienta po NIP z bazy GUS. Teraz żeby wyszukać nowego klienta po NIP muszę wejść w CRM, znaleźć go i dopisać i dopiero wtedy mogę wystawiać fakturę. Wg. mnie jest to krok w tył.

Na plus wyszło wam na pewno płynniejsze przechodzenie z miesiąca na miesiąc strzałkami.

Mam nadzieję iż mój głos nie zginie wśród setek podobnych głosów i że wsłuchacie się w niego bo jakby nie było są to wasi chlebodawcy.

Pozdrawiam
1 komentarz 1
  • Dodano: 8 sty 2014, 19:50
Przy wystawianiu nowej faktury jest ta opcja, o której piszesz, a kolumny w wydatkach możesz ustawić tak, jak sobie życzysz.
  • Dodano: 8 sty 2014, 19:48
No to nie wpiszę się w trend ogólnego narzekania. WFirmę testowałem około 2010-11, ale wtedy nie było sensownego magazynu (teraz może nie jest wypasiony, sporo brakuje, ale już da się pracować).
Dla mnie interfejs się podoba. To, że każdy użytkownik może sobie dowolnie ustawiać widoczność i kolejność kolumn, jest wręcz nieocenione. Świetnie działają etykiety - można dzięki temu w pełni wykorzystać analitykę oraz usprawnić workflow w firmie. Jedyne, co mnie denerwuje, to dodatkowe przewijanie w tabelach.
A jeśli komuś nie podoba się wyrazistość interfejsu, to może WFirma wprowadziłaby dodatkowo wybór profilu kolorów w ustawieniach - mała rzecz (pewnie jeden CSS+bardziej wyraziste ikony), a pewnie wielu z narzekających by uszczęśliwiła.
Ja interfejs oceniam na solidne 4/4+.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 8 sty 2014, 22:39

Proszę Pana -  jurlich (BAS PEST) określenia, beznadziejny lub porażka, są moim zdaniem nie na miejscu. Brak w nich kompletnie merytoryki. Krytykę możemy przyjąć, jednak ma ona za cel wypracowanie jakiegoś rozwiązania, a nie jechanie na nas stekiem inwektyw.


1) a po co Pan klika w logotyp wfirma.pl? Jaki to ma cel? Obniżyliśmy pola na górze tak by węcej można było wykorzystać miejsca do pracy.


2) Funkcjonalność na PC mocno podupadła? - może po prostu nie zdaje sobie Pan sprawy co weszło i jest unikalne w skali, na pewno polskich, rozwiązań. Miedzy innymi:



  • tryb pracy pełnoekranowy

  • definiowanie kolumn według własnego widzimisie


3) To ze Panu nie jest potrzebna Lp. w przychodach to stanowisko jak najbardziej subiektywne, przykładowo nam się bardzo to przydaje przy wyliczaniu filtrowanych faktur bez używania excella zewnętrznego ani większych analiz.


4) trzeba trochę czytać posty, bo wypowiadaliśmy się wielokrotnie, że nad szerokością i wyglądem kolumn pracujemy. Nie puścilibyśmy tej aktualizacji tak szybko gdyby nie poważne zmiany w prawie podatkowym wchodzące w życie od stycznia.


5) albo merytorycznie powie Pan o co chodzi z suwakami albo to stwierdzenie wskazuje, że bije Pan tylko pianę.


6) czcionka czy się zlewa czy nie zalezy od jakości monitora, 


7) proponuję uzyć funkcji definiowania kolejnści kolumn po prawej stronie ikonka, 


8) pobierz z GUS jest podstawową funkcją wpisywania kontrahenta w CRM, a przy wystawianiu faktury jest strzałka po prawej stronie pola na dane kontrahenta i tam jest pobieranie z GUS


Prosze powiedzieć. Czy jeżeli na Panu ktoś jedzie, a nie merytorycznie tłumaczy to bierze Pan to pod uwagę? Tu też pracują ludzie, którzy trochę już mają dość takiego traktowania. 


Podsumowując, najlepiej nic nie robić. konkurencja nic nie robi i żyje.


pozdrawiam


 

5 komentarzy 5
  • Dodano: 9 sty 2014, 06:56
Jak to konkurencja nic nie robi ? O kim pan pisze? Infakt - zaraz bedzie wydawać 3 mln dofinansowania z funduszy inwest. (swoja droga, oni tez okreslaja sie liderem branzy i mowia ze konkurencja nic nie robi). Szybkafaktura.pl - tez coś wdrażaja - nie rzadziej niż Wy. Jest jeszcze qfirma - ktora zrobila ostatnio app mobilne -no i ifirma, ktora wprowadza zmiany srednio co 2 miesiace. Tak sie zastanawiam kto jeszcze jest konkurencja - bo jakos wszyscy cos robia... (ok, tax Care chyba nic nie robi - ale to konkurencja dla wfirmy? - btw: tez pisza ze sa liderem rynku ksiegowosci malych firm w polsce).
  • Dodano: 9 sty 2014, 09:26
Też szukałem długo czegoś sensownego online ostatnio. Infakt - brak magazynu, Szybkafaktura.pl ma może inwentaryzację (tego w sensowny sposób nie ma WFirma), ale brak możliwości personalizacji interfejsu, dodatkowych pól niestandardowych, etykiet, brak API, podobnie QFirma.
Jedyne czego bym oczekiwał po tak dużej rozbudowie interfejsu (bo jak dla mnie to nie była to tylko estetyka), to skupienia się obecnie na funkcjonalności w WFirmie.
Czyli np. inwentaryzacje, leady w CRMie, dodanie choćby wag produktów w katalogu towarów (można też dodać wagi opakowań z podziałem na szkło, plastik, aluminium, papier etc. jak przy składaniu deklaracji). Jak to zrobią to ja nie widzę sensownej konkurencji _online_ w Polsce. Choć oczywiście każdy może mieć własne zdanie i to, co mnie przekonuje, dla kogoś innego będzie wodotryskiem.
  • Dodano: 9 sty 2014, 09:35
Jeszcze dodam, że długo rozważaliśmy firmao, funkcjonalnie chyba najbardziej rozbudowany (szczególnie CRM), ale na naszą firmę cena byłaby 3-4 razy wyższa, niż WFirmy (tam liczy się każdego użytkownika osobno, także dostęp do API jako osobnego użytkownika). A skoro WFirma+API daje radę to nie było sensu przepłacać.
PRACOWNIK
  • Dodano: 11 sty 2014, 12:02

Panie Konradzie, bzdury Pan pisze z nadzieją że przemyci informację PR o Infakcie. Jaki z nich lider można prześledzić na alexa porówniując ruch. 

  • Dodano: 13 sty 2014, 09:03
Panie Andrzeju - nie o PR chodzi. Podnosi Pan argument, że tylko WFirma coś zmienia - ja podaję kontrę - zmieniają wszyscy - w tym niektórzy znacznie więcej / częściej niż WFirma. Druga sprawa - jak wejdziemy na strony internetowe konkurencji - każdy czuje się liderem, a jakby zssumowac liczbe klientow tam podawanych na wszystkich serwisach, moglo by wyjsc wiecej niz wszystkich firm w Polsce rozliczajacych się na KPIR. Ponawiam więc pytanie - o kim pan myśli, mówiąc że :konkurencja nic nie robi i żyje". Ale rzeczowo.
  • Dodano: 10 sty 2014, 19:36
A ja dzisiaj chciałem sprawdzić cenę towaru z magazynu na smartfonie z androidem i się nie udało... Niestety nowy mobilny system nie nadaje się ani na smartfony ani tablety z androidem, bo nie można w nim przewijać zawartości w ramkach. Wcześniej nie miałem z tym problemu, więc nie widzę tutaj przystosowania do mobilności... No nic, zostało nam czekać.. może akurat. Tylko dlaczego mamy być królikami doświadczalnymi za taką kasę? Może jakiś rabat za testowanie? :)
1 komentarz 1
  • Dodano: 10 sty 2014, 20:43
Skoro 400 zł do maks 700 zł rocznie za tak rozbudowany system to dla Ciebie "taka kasa" to może powinieneś zmienić branżę? Albo może na umowę o pracę się zatrudnić? Za taki program można by spokojnie brać dwa razy więcej i dalej by się opłacało. Mobilne rozwiązanie na pewno się prędzej czy później pojawi, ale istnieje coś takiego jak ekonomia i skoro używa czegoś 2-3% może z całości użytkowników, tak przypuszczam, to nie widzę sensu ładowania kasy w aplikacje mobilne skoro jest jeszcze wiele rzeczy które trzeba można zrobić w aktualnym serwisie. Przynajmniej na razie. Mnie osobiście program się bardzo podoba i cieszę się, że rozwija się w takim kierunku a nie innym.
  • Dodano: 13 sty 2014, 08:28
8) pobierz z GUS jest podstawową funkcją wpisywania kontrahenta w CRM, a przy wystawianiu faktury jest strzałka po prawej stronie pola na dane kontrahenta i tam jest pobieranie z GUS

no właśnie tylko tam a przed aktualizacją było to tak samo jak i przy towarach (PZ) widoczne od razu bez dodatkowego klikania.

Do tego te zagnieżdżające się suwaki których nie było w poprzedniej wersji na taką skalę.

0 komentarzy 0
  • Dodano: 14 sty 2014, 17:50
Hej! A jak pobrać dane kontrahenta z GUSu, ale go nie zapisywać w bazie? Taki jednorazowy zakup na Allegro...

PS. Szykujecie jakieś poprawki interfejsu w najbliższym czasie? Ja od początku stycznia nic nie zaksięgowałem... masakra
4 komentarze 4
PRACOWNIK
  • Dodano: 14 sty 2014, 21:21

To co Pan powie księgowej która dziennie ksieguje w systemie paręset dokumentów? Co tak w interfejsie nie pozwala Panu pracować? Monitor 10 calowy? Jaka masakra? Jak policzyć ludzi klepiących masakra w kółko to się znajdzie 10 razem.  Dziennie wejść do systemu mamy 16 000 rozumiem że ci ludzie tak sobie wchodzą i nic nie robią?

  • Dodano: 14 sty 2014, 22:14
Panie Andrzeju, dlaczego tyle frustracji w każdej z Pana odpowiedzi? Te 16000, które wchodzi i nie narzeka na forum - nie ma po prostu na to czasu, aby być darmowymi beta testerami, zgłaszającymi setki uwag. Takie testy powinny być przeprowadzone przed wprowadzeniem aktualizacji, a przerzucanie testów na użytkowników to po prostu brak profesjonalizmu. Ja osobiście korzystam z w-firmy bardzo mało, widzę OGROM mniejszych lub większych niedoróbek, ale nie mam czasu robić screeny, zaznaczać, a nastąpienie opisywać te błędy. Szczególnie widząc, że ci którzy poświęcają na to czas, wskazują na błędy, otrzymują opryskliwe odpowiedzi.
PS. Cieszę się z wprowadzanych zmian i być może niektóre z nich są innowacyjne, ale drobne niedoróbki są bardzo uciążliwe. To trochę tak jakby no nowego modelu samochodu wprowadzić wiele innowacyjnych rozwiązań i w miejsce fotela wstawić drewniany taboret i dziwić się, że ludziom niewygodnie się jeździ - a przecież tyle innowacji...
  • Dodano: 14 sty 2014, 22:17
Po pierwsze: nie odpowiedział Pan na moje pytania.
Po drugie: z Pana wypowiedzi wynika, że skoro tylko 10 ludzi mówi "masakra" to znaczy, że macie nas gdzieś... super. Po prostu przyzwyczaiłem się do systemu, który miałem w ubiegłym roku i ciężko mi teraz się przestawić....... bez sensu, i tak macie mnie w nosie.
Po trzecie: Może Ci pozostali ludzie (15 990) nie mają ochoty wypowiadać się na forum, bo czytają nasze wywody i Wasze odpowiedzi bez żadnej treści i czują taką samą bezradność jak ja.

Ja naprawdę nie życzę Wam źle... pozdrawiam i czekam na zmiany
  • Dodano: 28 lut 2014, 18:53
No właśnie. Też uważam za marnowanie bazy zapisywanie wszystkich kontrahentów, których wprowadzam z GUSu. Wcześniej była możliwość wyboru czy zapisać czy nie, a teraz zapisuje wszystko. Na szczęście wgrałem ten skrypt co ktoś z użytkowników zrobił na szybko i no i mogę czekać na oficjalne zmiany. Równiez wolałem stary interface.
Powodzenia w pracy
  • Dodano: 14 sty 2014, 20:26
Dobrze by było aby można było zdefiniować danemu kontrahentowi (kosztowemu) standardowy wydatek/wydatki
np, zakup towarów i koszty uboczne np. koszty wysyłki i stałą kwotę
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 14 sty 2014, 20:39

System zapamiętuje ostatnio wybrany rodzaj wydatku i podpowiada go po wyborze kontrahenta.

PRACOWNIK
  • Dodano: 14 sty 2014, 21:16

Poprawki są wprowadzane do systemu codziennie. Moje księgowe pracują na wfirma.pl ksiegując ponad 200 firm i to na starym sprzęcie, starych monitorach gdzie kontrast nie jest rewelacyjny. Owszem zgłaszają testerom uwagi ale nie takie by nie można było ksiegować. 

0 komentarzy 0
  • Dodano: 14 sty 2014, 21:35
Uważam że wystarczy wprowadzać poprawki (kolory, szerokość tabel itp) zgłaszane przez użytkowników, w sumie kosmetyka.
System na prawdę OK
(wystarczy Mozilla+mousezoom i interfejs rewelka)
0 komentarzy 0
  • Dodano: 14 sty 2014, 23:08
Ja jestem zadowolony ze zmian które nastąpiły od początku stycznia - (przypominam, że programiści wfirmy pracowali także 1 stycznia wprowadzając pierwsze poprawki - wielki szacunek). Teraz już wszyscy są zmęczeni i udzielają się emocje. Dzięki za przywrócenie łatwego etykietowania i widoczność notatek bezpośrednio w tabeli. Jest kilka świetnych nowych pomysłów które sprawiają że pracuje się wygodniej (choćby konfigurowanie kolumn).

Co (z mojego punktu widzenia) jeszcze nie jest dopracowane to:
1. w widoku "Nierozliczone przychody i wydatki" brak trybu pełnoekranowego.
2. Tabele nadal za wysokie - w tym samym widoku - widzę tylko 9 wierszy na prawie 60 (bez eksportu do excela - ten widok przez to jest bezużyteczny. Mogło by być lepiej.
3. Gdy używam filtru - zostają mi tylko wiersze spełniające kryteria (i to jest ok), jednak suma pod spodem się nie zmienia - może to wprowadzać w błąd - gdy np chcę zobaczyć wszystkie zaległości z metodą płatności "przelew" i od razu oszacować ile jest w sumie.

Prosiłbym też o informację kiedy można się spodziewać jakich zmian - by nie zadawać w koło tych samych pytań i nakreślać tych samych problemów. Zapytam też wprost - czy planujecie zmiany w stylistyce tabel i bardziej funkcjonalnym rozmieszczeniu elementów w tabelach dla systemów (by uszczęśliwić mnie i piszących wcześniej), czy po prostu muszę zaopatrzyć się w duży monitor full hd ;)?

ps. sądzenie po statystykach, że jednak użytkownikom odpowiada nowy system jest raczej błędne - znam 3 osoby które też używają wfirmy. Wszystkie narzekają na to samo (tabele i kiepski wgląd na całość) a nawet nie wiedzą o tym forum - dodajcie jakąś ankietę zadowolenia do samej aplikacji :).
0 komentarzy 0
  • Dodano: 14 sty 2014, 23:12
ps 2. najlepszym lekarstwem obecnie na "nadmuchane tabele" jest "ctrl" i "minus" czyli zmiana zoom w przeglądarce (np chrome czy FireFox) - widać więcej. Już nie muszę kupować fullHD ;)
0 komentarzy 0
  • Dodano: 15 sty 2014, 08:11
Ponawiam problem - BARDZO NIECZYTELNY JEST TERAZ WASZ STYL - zarówno interface główny, ale i strona główna wfirma .. wzory umów, i system poradników, zadaje się nawet że to forum.. ale nie jestem pewien. Wszystko jest teraz totalnie nieczytelne, mydlane, zamglone - ludzie, wasz system to NARZĘDZIE, to nie jest mebel, czy ubranie.. tu powinno być przejrzyście, ale CZYTELNIE. Ktoś wam źle podsuwa pomysły z nowoczesną kolorystyką.. nowoczesną i jednocześnie męczącą. ZRÓBCIE COŚ Z TYM - poprawcie coś albo dajcie ludziom jakieś alternatywy do wyboru - wersja nowoczesna oraz kontrastowa.
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 15 sty 2014, 12:12

Wiemy o tym i pracujemy nad mozliwością dostosowywania według własnych potrzeb kolorów okien i tła. To z pewnościa poprawi czytelność.

  • Dodano: 15 sty 2014, 13:25
Do P. Andrzeja - super!
  • Dodano: 15 sty 2014, 11:53
Proponuję znacznie rozszerzyć okno "rozlicznie deklaracji DRA". Po wprowadzeniu aktualizacji jest wąskie i z tego powodu bardzo wysokie nie mieści się na ekranie nawet przy bardzo dużej rozdzielczości.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 15 sty 2014, 12:15

Można zminimalizować boczny panel nawigacji


 

0 komentarzy 0
  • Dodano: 15 sty 2014, 21:21
Pan pokazuje zakładkę deklaracje - ubezpieczenia ZUS, a mi chodzi o, tak jak to wyraźnie opisałem wyżej, okno "rozlicznie deklaracji DRA". Proszę zerknąć na załącznik. Więcej się nie mieści przy rozdzielczości 1920x1200. A wystarczy TYLKO rozszerzyć okno.
To jest tylko jeden przykład, których jest mnóstwo, gdzie MINIMALE korekty wystarczą do ZNACZNEJ poprawy czytelności. Tylko trzeba to zrobić, zamiast się obrażać.
Chyba że jest tak, że naprawdę nie widzicie jak bardzo pokraczne są teraz szerokości kolumn, wierszy, etc. w niektórych tabelach?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 16 sty 2014, 07:57

Dziękuję za zwrócenie uwagi. Temat jest do dopracowania.


Pozdrawiam

  • Dodano: 15 sty 2014, 21:41
a na 1366x768 to już jest masakra a to zwykłe 13".
0 komentarzy 0
  • Dodano: 16 sty 2014, 23:22
Witam,
skupcie się Państwo na tej możliwości definiowania kolorystyki lub kilku rodzajach wystroju.
Jestem informatykiem i używam tego programu kilkanaście minut tygodniowo i tylko dlatego jeszcze używam, albowiem - niestety - to co jest obecnie jest obraźliwe dla mojego szacunku do swoich własnych oczu - i piszę to ze śmiertelną powagą.

W te urządzenia mobilne, ktoś Was nieźle wrobił. Już widzę tych szczęśliwych księgowych i przedsiębiorców ze swoimi tabletami, jak klepią te faktury w nowym "responsywnym interfejsie". Dobre to hasło - myślałem, że tak od 2005 klienci nie łapią się na te magiczne hasła speców od informatyzacji - ale to już Wasza sprawa za jakie hasła płacicie :)

Pozdrawiam
M.M.
1 komentarz 1
  • Dodano: 16 sty 2014, 23:34
Popieram. Grudzień rozliczałem 5 x dłużej i toporniej niż listopad, choć faktur więcej nie miałem bo ani mózg, ani oczy nie mogły się przyzwyczaić do nowego interface... Nowoczesny, nie znaczy funkcjonalny. Na szczęście pracują nad tym - ma się wkrótce zmienić. Pozdrawiam.
  • Dodano: 23 sty 2014, 13:37
"Jak widać wygląd zakładek, tabel, okien dialogowych został odświeżony i znacznie uproszony. Zmiany te mają ułatwić pracę na wfirma.pl, przyspieszyć działanie systemu, a w przyszłości pozwolić na responsywne działanie na tabletach i smartfonach." tak właśnie myślałem, tablety i smartfony rządzą! Pytaliście nas, klientów, ilu z nas pracuje na wfirma za pomocą tabletu lub (litości!) smartfona.
Zmiany z pewnością bywają pożyteczne, jeśli są udoskonaleniem, dodaniem nowej funkcjonalności itp. a nie wprowadzaniem responsywnego designu do programu księgowego! Przepraszam, ale to bzdura i korzystanie z serwisu jest trudniejsze i bardziej czasochłonne.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 23 sty 2014, 14:40
Witam, czy jest możliwość zmiany widoku strony Przychody -> sprzedaż ? Wcześniej na stronie mieściło się tyle faktur ile tylko monitor był wstanie ogarnąć, teraz wyrzucam to nawet na 50 calowy telewizor a wyświetla mi zaledwie 15 faktur. W erze dużych rozdzielczości i monitorów to jest raczej jakieś nieporozumienie. Bardzo proszę o info czy da się coś z tym zrobić, im więcej na raz widocznych FV tym łatwiejsza praca.
3 komentarze 3
  • Dodano: 23 sty 2014, 19:11
kpl
Póki ekipa wfirma nie wprowadzi kolejnej aktualizacji chyba jedynym sposobem jest skorzystanie z rozwiąznia Roberta Z. do dodatku greasemonkey na Firefox.

Wtedy interface wfirma wygląda prawie jak przed aktualizacją. Instrukcje jak to zainstalować masz w poście użytkownika Robert Z. powyżej. Pozwole sobie zacytować dla ułatwienia:

"
Dodano: 2 tygodnie temu
Robert Z.
Witam
Wykonałem trochę zmian w css i zapisałem je jako skrypt greasemonkey. Aby skorzystać wystarczy
zainstalować rozszerzenie:
https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/greasemonkey/
i zainstalować skrypt z modyfikacjami uruchamiając adres:
http://www.robert.dvu.pl/wfirma-css/wfirma-css.user.js

Drobne zmiany polegają na usunięciu suwaka i zmniejszeniu marginesów i odstępów, oraz zwiększeniu przejrzystości. Zrzut w załączeniu."

  • Dodano: 23 sty 2014, 19:14
kpl
Dodatek można też zainstalować wchodząc w firefoxie w menu narzedzia->Dodatki i wyszukując tam greasemonkey. To bardzo proste. Dodatek modyfikuje plik css do wfirma, co wprowadza zmiany w wyglądzie. Wszystkie dzieje się na poziomie przeglądarki.
  • Dodano: 24 sty 2014, 09:10
@kpl Dzięki za info, działa. Przynajmniej jako rozwiązanie tymczasowe.

Panowie z wfirmy, skoro korzystacie też z tego systemu spróbujcie rozliczyć niezapłacone faktury i połapać się w momencie kiedy program wyświetla ich tylko 15! Ta sama czynność zajmuje 2 razy więcej czasu, jest mniej czytelnie. Ogólnie poprzednia wersja była 100 razy lepsza.
  • Dodano: 23 lut 2014, 10:02
Mnie najbardziej ciszy dodanie możliwości wyboru kolorystyki interfejsu oraz ustawianie własnej kompozycji. Stworzyłem własny, zielony szablon - przyjemny dla oczu i czytelny :) Do tego jakby szybciej przeglądarka dawała sobie z nim radę :)

Po 1 stycznia dodano też kilka drobnych usprawnień, są może symboliczne ale ułatwiają pracę - za to też plus :)
Niestety na minus zaliczam lekką zmianę układu, teraz na jednej stronie "mieści" się mniej danych, trzeba więcej przewijać i kręcić myszką. Na co dzień najbardziej dokuczliwe jest to, że wykonując jakąś operację na liście, np. wystawienie FV do transakcji, za każdym razem jestem powrotnie przesuwany na jej początek i muszę szukać, gdzie ja to ostatnio byłem....

Mój nowy interfejs w załączniku :)
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 23 lut 2014, 10:18
W ustawieniach tabelki (trybiki w prawym górnym rogu ekranu) można wyłączyć wewnętrzny suwak tabelki. Po wyłączeniu suwaka nie będzie efektu przeskakiwania.
4 komentarze 4
  • Dodano: 23 lut 2014, 10:29
To było od początku? Opcja wyłączenia przewijania wewnątrz tabelki znacznie ulepszać obsługę wfirmy, zwłaszcza smartfonem ;-) Przybliża to interfejs do starej, dobrej wersji... Dzięki za info.
  • Dodano: 23 lut 2014, 10:38
A można gdzieś ustawić hurtowo brak suwaka dla wszystkich tabel w serwisie?
PRACOWNIK
  • Dodano: 23 lut 2014, 10:40

Ad 1. Funkcja pojawiła się w środę, razem z większą partią poprawek.
Ad 2. Nie, każda tabelka ma indywidualne ustawienia.

  • Dodano: 23 lut 2014, 10:42
Dzięki za podpowiedź :)
  • Dodano: 23 lut 2014, 10:39
A mogę zmienić ustawienia związane z przewijaniem tabelki globalnie? W tej chwili w każdej sekcji muszę to robić oddzielnie. Generalnie bardzo dobrze, że opcja się pojawiła.
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 23 lut 2014, 10:45

Niestety nie. Każda tabelka ma indywidualne ustawienia.

  • Dodano: 23 lut 2014, 13:43
Po ostatnich poprawkach księgując koszty zakupu towarów i koszty dodatkowe na jednym dokumencie, w podsumowaniu całego dokumentu nie mam kosztów przesyłki. Pewnie jakiś mały bug... pozdrawiam
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 23 lut 2014, 14:51
Tak, pracujemy nad poprawką.
  • Dodano: 23 lut 2014, 16:23
Fajnie by było, jakby obok pola szukaj nad tabelą, znalazł się przełącznik roku i miesięcy, zamiast pod tabelą. Albo całkiem z prawej strony obok przełącznika stron tabeli...
1 komentarz 1
  • Dodano: 28 lut 2014, 19:01
To dobry pomysł
  • Dodano: 23 lut 2014, 18:19
Przeprasza, ale po zmianach widzę, że zniknęła z karty dodawania wydatku funkcja sumowania kwot? Czy to zamierzony efekt?
Już jakiś tydzień temu zauważyłem, że ta funkcja nie radziła sobie z dodawaniem, nie sumując pozycji z różnych rodzajów wydatków, a wyświetlała wartość tylko z pierwszego rodzaju wydatku.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 26 lut 2014, 19:17
Czy w niedalekiej przyszłości będzie możliwość usunięcia kolumny "Lp."?
0 komentarzy 0
Aktualizacja:
Aktualizacja grudniowa