Wyszukiwarka

Szukaj tylko w sekcji:



Statystyki tematu
  • 1
  • 1
  • 0
 

0
 

0
 

0
 

0
Kategorie i tagi
Edytuj
Kategorie
Edytuj
Tagi
Nie dodano żadnych tagów

Przeniesienie działalności do innego miasta lub oddział firmy

Autor: Raferti | Dodano: 15 sty 2013, 02:40
Witam
Moje pytanie jest związane z kwestiami podatkowymi , wynikającymi z ewentualnego zdarzenia przyszłego związanego z przeniesieniem, lub stworzeniem oddziału firmy w innym mieście (inny US, ZUS).
Na wstępie zaznaczę, że jest to jednoosobowa działalność gospodarcza, jako płatnik VAT i na KPiR.

Z tego co zdążyłem się zorientować (a wolę się upewnić u Was) - w przypadku kiedy chce się dodatkowo "otworzyć działalność / siedzibę" lub ją przenieść, wiąże się to ściśle z US jakiemu podlegamy:

a) w przypadku przeniesienia działalności ZUS i US (podatek dochodowy) zostaje ten zgodny z miejscem zamieszkania, natomiast odnośnie VAT jest zgodny z miejscem wykonywania działalności

b) w przypadku powstania oddziału dodatkowego - nadal miejscem głównym może zostać adres zameldowania, a oddział zostanie tylko dodany - wobec czego wszystkie podatki (w tym VAT) "nadal po staremu" będę płacił zgodnie miejscem zamieszkania / zameldowania (o ile pozostanie siedzibą główną takowe).

Czy ma znaczenie fakt, że w oddziale będziemy dłużej przebywać, niż w siedzibie głównej dotychczasowej na to że musiałby odział stać się siedziba główną?
Mam nadzieje, że nie ma to wpływu :)

Przyznam szczerze, że opcja 2ga by mi bardziej pasowała... o ile jest tak faktycznie w kwestiach podatkowych (że pozostaniemy po staremu) i w kwestiach że nie ma wpływu "czas wykonywania czynności" na to co jest siedzibą główną (proszę o potwierdzenie).

Dodatkowe pytania przy okazji (na razie związane z opcją b):

1. Czy w przypadku opcji b. wystarczy zmienić tylko wpis do ewidencji (uzupełnić) i poinformować własny US o stworzeniu oddziału? Czy też muszę informować US oddziału, lub inne instytucje oddziału?
2. Czy w kwestii księgowania sprzedaży musi być to robione osobno?
3. Czy odział i siedziba główna muszą mieć osobne kasy fiskalne, zważywszy na fakt że usługi i tak są robione u klienta przeważnie (aczkolwiek nie zawsze)? (mam zamiar kupić kasę mobilną i tak stoję przed zakupem takowych, wolałbym więc widzieć czy wystarczy 1 czy każda siedziba musi mieć własną).
4. Czy adresowanie na fakturach oddziału musi być osobno (jak i numeracja, kwestia nagłówka, itp)?
Możesz .
Mam to samo pytanie!
Dodano: 16 sty 2013, 14:06
PIT -> szukaj w ordynacji podatkowej i rozporządzeniu MF w sprawie właściwości organów podatkowych.

VAT -> szukaj w ustawie o PTU (VAT).

Generalnie, dla US nie istnieje coś takiego jak miejsce zameldowania! W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą istotne jest zawsze miejsce zamieszkania, a dla potrzeb VAT również miejsce prowadzenia czynności opodatkowanych VAT - jeżeli takich miejsc jest kilka (oddziały) i w związku z tym podatnik podlegałby pod kilka US, to właściwym będzie ten ze względu na miejsce zamieszkania (tylko w przypadku osób fizycznych).

Wujek Google na hasło "urząd skarbowy właściwość" zwraca dobrze opracowane informacje.
0 komentarzy 0
Komentuj
Dodaj komentarz do odpowiedzi użytkownika pepe2k (RTS)
Odpowiedz (pytanie: Przeniesienie działalności do innego miasta lub oddział firmy)
dodaj obrazek