Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Aktualizacja 31 grudnia 2012

PRACOWNIK
  • Dodano: 17 gru 2012, 14:04
  • 58 odpowiedzi 58

W sylwestrową noc planujemy przeprowadzenie aktualizacji wfirma.pl.

Zmiany dotyczące księgowości

Związane są z nowymi przepisami dotyczącymi zasad rozliczania kosztów i prawa do odliczania VAT z zapłaconych faktur:

* automatyczna korekta kosztów o kwotę wynikającą z niezapłaconych wydatków w terminie według zmian na podstawie trzeciej ustawy deregulacyjnej
* automatyczne pomniejszenie odliczenia VAT z niezapłaconych w terminie faktur według zmian na podstawie jak wyżej
* wprowadzenie nowego rejestru korekt kosztów w zakładce Ewidencje >> Księga Przychodów i Rozchodów >> Korekty kosztów


* dodanie powiadomień systemowych o zbliżającym się terminie korekty danego kosztu i wyksięgowania odliczenia VAT
* reorganizacja zakładki Płatności pod monitoring związany z korektami kosztów i odliczania VAT

Zmiany ogólne w programie

* całkiem nowa funkcja w systemie - elektroniczne Biuro Obsługi Klienta. Każdy użytkownik serwisu będzie mógł zarządzać udostępnianiem dokumentów sprzedaży swojemu klientowi, w wersji elektronicznej. BOK daje możliwość przeglądania wybranej listy dokumentów, w tym faktur, pokazywania stanu rozliczeń. W przypadku gdy klient również jest użytkownikiem serwisu, link staje się narzędziem do zaksięgowania w prosty sposób kosztu. BOK będzie stale rozwijany przy okazji prac nad rozbudowanym systemem CRM oraz PM.



* inteligenta wyszukiwarka dająca możliwość szybkiego wykonywania prostych poleceń



Przykład 1.
wpis “fa dla abc” - Faktura dla ABC - akcja - wystawienie faktury dla firmy ABC



wpis “ wyda od or” - Wydatek od Orlen - akcja - księgowanie wydatku od Orlen



Przykład 2.
wpisując pierwsze litery polecenia “dod” system pokazuje całą gamę akcji, które można z tego miejsca wykonać



* nowy moduł do strony głównej: Notatki



* nowe komunikaty systemowe (zajmujące mniej cennego miejsca i nie blokujące nawigacji)



* ulepszone okna wsparcia technicznego i księgowego oraz widoku konwersacji z ekspertem
* przeprowadzka na nowy, szybszy serwer

Zmiany dotyczące fakturowania

* nowy rodzaj faktury - faktura uproszczona
* możliwość wprowadzania terminu płatności w formie ilości dni (predefiniowane wartości + własne wpisy)



* możliwość podglądu i dodawania notek oraz etykiet z poziomu szczegółów faktury / kontrahenta / innych obiektów



* nowy rodzaj faktury korygującej - faktura korygująca dane formalne



* zmiany w fakturach marża i MP
* rachunek - szablon z drukiem przelewu

Zmiany w module Magazyn

* możliwość scalania wielu produktów w magazynie w jeden w celu usuwania duplikatów



* możliwość automatycznego kompletowania towarów z magazynu do usługi

Nowe wersje formularzy zeznań rocznych (PIT-36, PIT-36L, PIT-28) pojawią się 14 stycznia.

  • Dodano: 17 gru 2012, 16:50
Całkiem fajnie... Pewnie chwila zabawy z "nową wyszukiwarką" i sporo rzeczy da się zrobić szybciej...

Notatki (różne) też fajnie...

Ja chyba najbardziej ciekaw jestem eBOK'u - choć patrząc na zrzut ekranu jedno ale - brandowanie...

Nie wiem, czy to już ekran dla naszego klienta - ale sądząc po przycisku "załóż konto w WF" to chyba tak... I właśnie to moje główne zastrzeżenie:

Nie wystarczy Wam, że jest Wasza domena, jest Wasza stopka... To jeszcze ten przycisk? (a może jest takich "smaczków" więcej?!?)

Bo jak dla mnie, to tam moje logo, to co dla klienta i nic ponad to...

Już o bajerach w eBOK jak własna kolorystyka, domena itp. - nie będę pisał, bo to chyba nie ten etap... jeszcze? ;-)

W każdym razie chyba specjalnie przedłużę konto, tak by w styczniu móc się na spokojnie zapoznać ze zmianami ;-)
1 komentarz 1
  • Dodano: 17 gru 2012, 16:52
PRC
Ps. "Nowe wersje formularzy zeznań rocznych (PIT-36, PIT-36L, PIT-28) pojawią się 14 stycznia."

To jeszcze się załapię na obecnym abonamencie (do 19-go) :-)
PRACOWNIK
  • Dodano: 17 gru 2012, 17:42
ad 1) BOK - system będzie tak działał że klient użytkownika będzie miał dostęp do tej strony na podstawie linka wysłanego na jego email. W takim wypadku klikając w link będzie widział tylko faktury od tego użytkownika, nie będzie mógł inaczej się logować na serwisie do swojego panelu.

W sytuacji gdy przykładowo współpracuje z więcej niż jednym użytkownikiem serwisu i chce mieć w jednym miejscu wszystkie udostępnione dokumenty od wielu użytkowników wfirma.pl musi użyć funkcji - ZAŁÓŻ KONTO - na podstawie jego danych w systemie powstanie konto zabezpieczone loginem i hasłem. Dane udostępnione jemu przez wielu użytkowników będą zgrupowane na jednym koncie.

ad 2) BOK - mamy zamiar pracować nad personalizacją wyglądu pod potrzeby użytkowników wfirma. Tak by można było dodać własne logo, kolorystykę, opis.

ad 3) BOK - praktycznie z tymi rozwiązaniami które będą dostępne po aktualizacji, udostępnienie linka do pobrania będzie gwarantowało wymagane w przepisach zabezpieczenie autentyczności pochodzenia oraz integralności danych, bez wymuszania na kliencie wprowadzenia procedur zabezpieczających powyższe. Obrót e-fakturami stanie się bardzo prosty.


0 komentarzy 0
  • Dodano: 17 gru 2012, 18:33
Ad 1, 2 i 3: OK, brzmi sensownie...

Ad 1: Są to jakieś (załóż konto WF) argumenty, i nawet mają sens... :-)

Tak więc z ciekawością przetestuje, zwłaszcza, że jeśli dobrze rozumiem, będzie to takie (prawie?) EDI?
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 17 gru 2012, 19:19
eBOK będzie najbardziej przydatny przy prowadzeniu współpracy pomiędzy firmami, jako rozszerzenie dla CRM i PM.

Warunki EDI będzie system spełniał w przypadku gdy dwa podmioty będą użytkownikami serwisu. Przekazywane pomiędzy nimi dokumenty będą w pełni zabezpieczone.

Tak jak już gdzie indziej wspominałem wzięliśmy się na dobre za rozbudowę modułu CRM.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 17 gru 2012, 22:26
Czy eBOK będzie dostępny dla pakietu fakturowanie?
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 17 gru 2012, 22:30
Tak, dla wszystkich pakietów płatnych.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 17 gru 2012, 22:38
A co ze zgodami na FV elektroniczne.
Czy system przewiduje jakiś link aktywacyjny, który będzie jednocześnie zgodą na FV elektroniczne?
2 komentarze 2
  • Dodano: 17 gru 2012, 23:26
PRC
Chyba -coś mi się tak kojarzy, ale nie mam jak teraz sprawdzić- od 2013 zgoda będzie domniemana, tj. będzie inaczej niż teraz - nie zgoda będzie wymagana, a jej brak :-)
  • Dodano: 18 gru 2012, 00:05
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/666085,nowe_przepisy_maja_spowodowac_upowszechnienie_e_faktur.html

Masz rację, ktoś pomyślał :]
  • Dodano: 17 gru 2012, 22:51
ciekawa funkcjonalność (BOK).
a czy dostaniemy wiedze kiedy CRM zostanie rozbudowany ?
czekamy na to jak na zbawienie [...]
2 komentarze 2
PRACOWNIK
  • Dodano: 18 gru 2012, 17:13
Projektujemy system, planujemy rozbudowywać go płynnie. Udostępniając użytkownikom kolejne funkcje w ramach wersji BETA. Teraz mamy zmianę prawa więc przebudowę systemu. Gdyby nas prawodawcy nie zaskakiwali z pewnością byli byśmy dalej.
  • Dodano: 18 gru 2012, 17:38
... Polska, i taką kochamy [...]
chętnie będę uczestniczył w beta testach i służył uwagami.
  • Dodano: 17 gru 2012, 23:01
Odwołuję się do Państwa zapytania o dodawanie propozycji do Terminarza http://forum.wfirma.pl/temat/2218-rozbudowa-terminarza-i-systemu-powiadomien-

"Bardzo się cieszę że w końcu będzie rozbudowany Terminarz.

Oprócz tych funkcji które już są uważam że potrzebne będzie eksportowanie wszystkich i wybranych danych do Ekcel-a.

Oraz np:
- Definiowanie dowolnej liczby rejestrów (terminarzy)
Dwa rodzaje rejestrów - z ograniczonym dostępem -publiczne
- Nadawanie użytkownikom uprawnień dostępu do rejestrów
- Definicja podkładowego rejestru - rejestru, który będzie wyświetlany jako podkład
- Tablica Zaległe sprawy - tablica, do której trafiają wszystkie wpisy o ustalonym statusie i rodzaju
- Przypisanie kolorów do rodzajów notatek oraz statusów
- Trzy widoki terminarza: tygodniowy, dzienny oraz kartoteka
- Raporty i wydruki

Wysyłam link do strony "wydaje mi się" dobrego Terminarza http://www.testasoft.pl/mdb/terminarz

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź kiedy ewentualne zmiany Terminarza mogą być wprowadzane?"

Ewelina
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 18 gru 2012, 11:34
Jak zmiany będą gotowe to ogłosimy termin aktualizacji na naszych stronach.
PRACOWNIK
  • Dodano: 18 gru 2012, 17:21
Prace nad terminarzem są już zaawansowane, musieliśmy je na razie wstrzymać. Zmiany prawne na 2013 rok to wymusiły. Tak jak pisaliśmy wszędzie, powrócimy do prac w przyszłym roku.

Nie jest to z pewnością zbywanie naszych klientów z uwagi na koniec kalendarza Majów.

Liczymy na to że nowy rok przyniesie nam i Państwu więcej pomyślności, stabilności prawnej, oraz lepszych warunków rozwoju.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 19 gru 2012, 10:01
A co z funkcjonalnością metody kasowej; w obie strony faktury sprzedażowe i zakupowe?
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 19 gru 2012, 10:23
Po stronie sprzedaży już są faktury małego podatnika (zakładka zaawansowane), 1 stycznia schemat księgowy zostanie rozdzielony na sprzedaż firmom i zwykłym osobom fizycznym. Zmieni się też oznaczenie na fakturach (z faktura VAT-MP na "metoda kasowa")

Po stronie wydatków na razie nie będzie metody kasowej, może przy kolejnych aktualizacjach dodamy, gdy będzie więcej czasu.
2 komentarze 2
  • Dodano: 14 sty 2013, 13:17
Przepraszam ale ja nie wiem gdzie jest to zaawansowane - szukam i szukam i nie mogę znaleźć. Prośba o pomoc.
  • Dodano: 14 sty 2013, 13:19
juz mam
PRACOWNIK
  • Dodano: 19 gru 2012, 10:29
Będziemy w przyszłości rozwijać system w tym kierunku. Zwłaszcza że tendencje zmian w przepisach też idą w kierunku upowszechnienia metody kasowej.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 19 gru 2012, 23:06
Witam,
Czekam również na rozszerzenie analiz pod kątem marży i rentowności faktur oraz marży po etykietach kontrahentów.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 20 gru 2012, 17:53
a co rachunkami pro-forma ???
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 20 gru 2012, 18:52
Od 2013 roku nievatowcy będą mogli wystawiać faktury, tyle że bez vatu, a od 2014 nie będzie w obrocie rachunków. Więc produkowanie kodu po to by za chwilę był nieprzydatny. Mija się z celem.
1 komentarz 1
  • Dodano: 23 gru 2012, 14:39
teraz w wfirma wystawiam rachunek, czyli w 2013 w systemie bede mógł wystawic fv bez vatu ??
  • Dodano: 22 gru 2012, 11:58
Bardzo, bardzo brakuje mozliwosci integracji z platnosciami on-line, tak zeby klient po otrzymaniu faktury mogl ja oplacic on-line np. ze swojego konta czy karty (integracja z roznymi bankami, badz serwisami, ktore obsluguja rozne formy platnosci) i od razu po wykonaniu platnosci otrzymania potwierdzenia platnosci.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 22 gru 2012, 12:00
eBOK będzie w przyszłości posiadał właśnie takie narzędzia. Nasz użytkownik wystawiać będzie fakturę, udostępni ją przez eBOK. Jego klient dokona płatności za pomocą systemu elektronicznych płatności typu PAYu lub innej.
1 komentarz 1
  • Dodano: 29 gru 2012, 18:45
Marzę o takim rozwiązaniu :)

Działajmy.
PRACOWNIK
  • Dodano: 22 gru 2012, 17:28
Więcej na temat pomniejszenia kosztów uzyskania przychodu w naszym serwisie przeczytacie tutaj - http://pomoc.wfirma.pl/-pomniejszenie-kosztow-uzyskania-przychodow-od-1-stycznia-2013-roku1
1 komentarz 1
  • Dodano: 29 gru 2012, 18:46
Marzę o takim rozwiązaniu.

Działajmy :)
  • Dodano: 23 gru 2012, 14:40
teraz w wfirma wystawiam rachunek, czyli w 2013 w systemie bede mógł wystawic fv bez vatu ??
1 komentarz 1
  • Dodano: 28 gru 2012, 11:13
Mam to samo pytanie.
  • Dodano: 26 gru 2012, 16:24
Czy przy okazji aktualizacji udało by się Wam w końcu sprawić by na dokumentach WZ można było nie pokazywać cen sprzedaży? WZ-ki często trafiają do osób, które nie musza znać cen towaru (taka uwaga od moich klientów)
Kamil K.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 26 gru 2012, 17:48
W ostatniej aktualizacji w zakładce ustawienia / magazyn została dodana opcja ukrywania cen na wydruku.
1 komentarz 1
  • Dodano: 26 gru 2012, 20:05
Już znalazłem... :) dzięki.
  • Dodano: 1 sty 2013, 07:59
Witam,
Z widgetu na stronie głównej z przeterminowanymi fakturami zniknął przycisk do wysłania przypomnien.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2013, 08:24
Jest, tylko że pod jednym przyciskiem "wyślij".
0 komentarzy 0
  • Dodano: 1 sty 2013, 08:34
Dziękuje za pomoc.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 1 sty 2013, 11:21
Jak dostać się to tego eBOKu? Nigdzie nie widzę takiej opcji.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2013, 11:32
Wystawiając fakturę na danego kontrahenta jest generowany ling dostępu do jego faktury , trzeba zmienić wyświetlanie kolumny na odsyłacz w widoku wystawionych faktur. Link należy skopiować i wkleić w adres przeglądarki.

Jest to dopiero pierwszy krok w budowie eBOK-u, stworzyliśmy mechanizm. Następną rzeczą którą dodamy to personalizacja wyglądu.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 1 sty 2013, 11:59
Witam w nowym roku,
Nasuwa mi się pytanie, dlaczego KADRY weszły w wersję "beta"? Zaszły tam jakieś poważniejsze zmiany? Czy to nie jest przygotowanie do wyniesienia pakietu "kadry" jako płatny dodatek poza podstawową wersję dostepu?(podobnie jak z magazynem)
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2013, 12:13
Kadry tak jak inne moduły będą rozbudowywane. Dla użytkowników będą docelowo dostępne w dwóch postaciach:
mini kadry - stan aktualny w ramach pakietu księgowość
pełne kadry - rozbudowany system do prowadzenia kadr i płac. Będzie w nim wiele nowych rozwiązań których jeszcze nie ma w systemie. To będzie wersja odpłatna.
1 komentarz 1
  • Dodano: 10 sty 2013, 08:44
Bardzo ważna jest dla mnie zakładka KADRY, proszę bliżej określić, jakie to będę zmiany i kiedy zaczną pojawiać się w wersji Beta.
  • Dodano: 1 sty 2013, 12:27
Czy będzie możliwość wystawienia faktur przez nie vatowców?
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2013, 12:34
Będziemy nad tym pracowali w 2013 roku jest jeszcze możliwość wystawiania rachunków.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 1 sty 2013, 13:46
W spisie remanentowym wciąż pojawiają się pozycję w walucie obcej, nieprzeliczone na złotówki, a brane do podsumowania jako wartości w PLN.

Kiedy można się spodziewać poprawienia tego błędu?
1 komentarz 1
  • Dodano: 1 sty 2013, 13:56
Ło matko!

W spisie remanentowym pojawiają się pozycje, których nie ma w magazynie!

Coś się chyba całkowicie popsuło... :)
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2013, 14:13
Sprawdzamy dlaczego tak się dzieje.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 1 sty 2013, 15:34
C.D wystawienia faktur przez nie vatowców? jak mowiecie "Będziemy nad tym pracowali w 2013 roku jest jeszcze możliwość wystawiania rachunków."

co przez to rozumiecie 3-4 kwartał 2013, czy 1 kwartał 2013 ??
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2013, 16:57
Nie jestem jasnowidzem i nie mogę przewidzieć radosnej twórczości naszego rządu lub zmiany linii interpretacyjnej organów skarbowych. To ma decydujące znaczenie na harmonogram prac.

Zmiany regulujące wystawianie faktur oraz zasady przesyłania i przechowywania e-faktur zostały ogłoszone 29 grudnia a obowiązują od 01-01-2013 roku.

Takich kwiatków jest wiele. Więc określanie konkretnych dat jest jak najbardziej nieuzasadnione.

Trzecia ustawa de regulacyjna wywróciła księgowość do góry nogami. Jest w wielu miejscach sama w sobie sprzeczna więc przypuszczam że w związku z nią czeka nas jeszcze dużo pracy.

Jak wszędzie piszę tak znowu powtórzę że priorytetem naszym jest bezpieczeństwo prawne użytkowników.

0 komentarzy 0
  • Dodano: 1 sty 2013, 17:41
po ogólnym obejrzeniu zmian w systemie, chciałbym pogratulować rozwoju - jestem przekonany że idziecie w dobrym kierunku.
i dwa pytania do aktualizacji:
- jak ustawić w fakturze automatycznej schemat księgowy odpowiedni dla metody kasowej?
- jak wprowadzić fakturę uproszczoną?

pozdrawiam
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2013, 19:02
Ad 1. Pomyślimy o tym przy kolejnej aktualizacji.
Ad 2. Faktura uproszczona zrealizowana jest jako osobny szablon faktury. Można zmienić go globalnie w zakładce ustawienia / faktury i rachunki / szablony lub przy wystawianiu faktury w zakładce zaawansowane. Po przekroczeniu limitów kwot automatycznie pojawia się zwykła faktura.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 1 sty 2013, 22:19
Kolumna odsyłacz zajmuje stanowczo za dużo miejsca.
Może lepiej wyświetlać w niej tekst pod którym jest link.
Jeszcze lepiej byłoby gdyby link do dokumentu kopiowało się pod prawym klawiszem klikając na numerze dokumentu.
W obecnej formie mimo, że to początek eBOK, forma "dostania" się do eBOK jest po prostu kiepska.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 1 sty 2013, 22:44
Odsyłacz jest również w szczegółach faktury, nie trzeba korzystać z tej kolumny. Jest on też wysyłany razem z fakturą mailem do klienta.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 sty 2013, 06:28
Witam
Zauważyłam, że po aktualizacji moduł KADRY "zrobił się" BETA, dlaczego?
1 komentarz 1
  • Dodano: 2 sty 2013, 12:57
Hej! Czytaj wyżej - była już odpowiedź na to..
  • Dodano: 2 sty 2013, 09:18
Szkoda, że nie ma nic o uprawnieniach, tak aby móc nadać pracownikowi uprawnienie do konkretnego magazynu i do konkretnej kasy. Będzie coś robione w tej materii?
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty 2013, 10:08
Nie planujemy w najbliższym czasie rozbudowy systemu uprawnień.
2 komentarze 2
  • Dodano: 2 sty 2013, 10:16
ES
szkoda, wielka szkoda
  • Dodano: 2 sty 2013, 12:24
Ponawiam pytanie : Zauważyłam, że po aktualizacji moduł KADRY "zrobił się" BETA, dlaczego?
  • Dodano: 2 sty 2013, 15:48
Witam, po aktualizacji zauważyłem problem z wprowadzaniem zamówień (proforma): kiedy wprowadzam pozycję zamówienia to w czasie wpisywania występują jakieś dziwne odświeżania treści(podejrzewam, że skrypt próbuje wyszukać produkt w bazie) i kasowanie wpisywanych między tymi odświeżeniami wpisywanych znaków. Jedyna metoda to wpisywanie literka po literce co 2-3 sekundy (niczym pani Hela w urzędzie). Nie korzystam z bazy produktów gdyż prowadzę firmę usługową i nie zdarza mi się taka sama pozycja na fakturach. Sprawdzane w Opera, Chrome i Firefox.
1 komentarz 1
  • Dodano: 2 sty 2013, 15:58
Potwierdzam. W proformach tylko, bo normalnych fakturach działa poprawnie.
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty 2013, 18:38
Sprawdzimy to.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 sty 2013, 18:49
Witam po aktualizacjach i w Nowym Roku.

Mam parę pytań/sugestii:

1. Czy można gdzieś ustawić aby metoda kasowa była domyślnym schematem księgowym dla wystawianych faktur?

2. W mailach z fakturami wysyłanych z wfirmy, link do BOK kryje się pod tekstem: "Zaksięguj dokument zakupu w systemie wfirma.pl". Żaden klient nie połapie się (chyba, że korzysta z wfirmy, ale to chyba zbyt optymistyczne założenie :) ), że tam może sprawdzić swoje faktury, czy że znajdzie tam jakiś BOK... Można to jakoś zmienić?

3. Jest domniemanie zgody na faktury elektroniczne, ale co z klientami, którzy wyraźnie zaznaczą, że nie życzą sobie takiej formy? Czy można wyłączyć BOK dla określonego klienta?

4. Co do BOK, to przydałoby się żeby w widoku kontrahenta w CRM widniał link do jego BOK, który możnaby mu udostępnić, bo teraz są linki tylko do pojedynczych faktur.

5. Wystarczy, że:
a. link do faktury "wydostanie się" gdzieś na zewnątrz i
b. ustawione jest udostępnianie wszystkich dokumentów
Każdy posiadacz linku, ma pełen dostęp do wszystkich faktur i stanu płatności danego kontrahenta. Czy nie powinno być jakiegoś dodatkowego zabezpieczenia (hasło lub jakiś token)? Jak to wygląda od strony prawnej?
3 komentarze 3
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty 2013, 18:54
Ad 5:

Domyślnym ustawieniem udostępniania faktur jest "wysłane" (w Ustawienia -> Faktury i rachunki -> Wysyłka emailem -> Udostępnianie). Może też tam Pan to ustawienia rozszerzyć na "wszystkie" lub całkowicie wyłączyć.

  • Dodano: 3 sty 2013, 09:17
Ad. 5

Tak znalazłem tą opcję. Bardziej chodzi mi o to czy to nie narusza w jakiś sposób poufności danych albo jakiegoś innego przepisu o ochronie danych osobowych. W końcu udostępnione zostają (przy wybraniu opcji "wszystkie" czyli de facto przy włączonym BOK) wszystkie dokumenty księgowe wraz ze stanem płatności i t bez praktycznie żadnych zabezpieczeń.

Żeby była jasność, dopytuję się, bo taki BOK to doskonałe rozwiązanie i chciałbym je jak najszybciej udostępnić klientom, ale nie chcę ryzykować, że udostępnię ich dane finansowee całemu światu...
  • Dodano: 8 sty 2013, 01:09
Ad. 5
Zgadzam się z przedmówcą, ale hasło skomplikowałoby sprawę.
Proponuję aby opcję "Udostępniaj faktury" przenieść do ustawień każdego kontrahenta. Wówczas możemy uzyskać zgodę od każdego z nich i włączyć system udostępniania.
  • Dodano: 2 sty 2013, 19:57
Pilny problem.

Na fakturach nie pokazuje się napis ORYGINAŁ i KOPIA (szablon elegancki.
W ustawieniach przycisk "wymus pokazywanie oryginał/kopia" zdaje się działać przy próbie zaznaczenia, jednak odrazu sam się odznacza.
Jeszcze około godziny 16 wszystko było OK, a ja potrzebuję mieć fakturę jutro o 6 rano.
3 komentarze 3
  • Dodano: 2 sty 2013, 20:10
Potwierdzam. Brak oryginał / kopia na fakturze - z tego co czytałem na forum nie było planowane usuwanie tych zapisów na fakturze.

Przy okazji zgłaszam problem z ładowaniem PDF'ów - przy drukowaniu do PDF 50 faktur zajmuje to ok 7 minut, przy czym przed aktualizacją trwało to kilkanaście sekund.

Pozdrawiam,
  • Dodano: 2 sty 2013, 20:18
Potwierdzam problem z napisem ORYGINAŁ i KOPIA
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty 2013, 23:10
Zalecamy używanie aktualnych wersji popularnych przeglądarek ( Google Chrome, Firefox, ostatecznie aktualna wersja Internet Explorer ). Na nich w pierwszej kolejności sprawdzamy działanie nowych rzeczy.

Jak uda nam się zreprodukować opisany przez Panów problem wprowadzimy odpowiednią poprawkę. Czasem problem mogą powodować dodatki zainstalowane w przeglądarkach.
  • Dodano: 2 sty 2013, 20:17
Poprawka - przepraszam oryginał/kopia już działa u mnie. Pozdrawiam,
0 komentarzy 0
  • Dodano: 2 sty 2013, 20:25
Ja również już dziękuję za naprawienie.
1 komentarz 1
  • Dodano: 2 sty 2013, 20:35
Poprawione :)
Drobny błąd podczas drukowania wyliczenia "Zaliczka na podatek dochodowy za Grudzień". Wyliczenie drukuje na dwóch stronach przy czym na pierwszej jest tylko nagłówek "Zaliczka na podatek dochodowy za Grudzień", na drugiej stronie tabela
  • Dodano: 2 sty 2013, 20:41
Na stronie głównej w module "Nieuregulowane należności i zobowiązania" w pozycji "Nieuregulowane zobowiązania" mam 0zł w dwóch pozycjach. Po kliknięciu wskazuje, że pozostało jednak do zapłaty 101zł.
1 komentarz 1
  • Dodano: 2 sty 2013, 22:05
Już poprawione :)
  • Dodano: 2 sty 2013, 21:57
Czy tylko ja mam problem z wystawianiem faktur po aktualizacji? Program próbuje zapisywać stan po każdym kliknięciu na klawiaturze co w praktyce powoduje laga który nie pozwala normalnie pisać (zjada literki) po każdej klikniętej literce potrzebuje pół sekundy.
4 komentarze 4
  • Dodano: 2 sty 2013, 22:05
Mam ten sam problem :(
  • Dodano: 2 sty 2013, 22:19
Też to zaobserwowałem, jest dość uciążliwe
PRACOWNIK
  • Dodano: 2 sty 2013, 22:52
Potwierdzam problem - postaramy się go jak najszybciej rozwiązać.
PRACOWNIK
  • Dodano: 3 sty 2013, 13:43
Poprawka już została wprowadzona.
  • Dodano: 3 sty 2013, 08:53
mam problem z napisem ORYGINAŁ i KOPIA ?? dalej nie ma sprawdzałaem na kilku przegladarkach ?!
1 komentarz 1
  • Dodano: 3 sty 2013, 09:15
Trzeba w ustawieniach szablonów faktur zaznaczyć stosowną opcję wymuszającą napisy.
  • Dodano: 3 sty 2013, 09:35
Dobrze, że już jest możliwość pozbycia się nieaktualnego (pomijam ew tłumaczenia kontrahentowi ;-)) dopisku "oryginał/kopia" na FVAT...

Jedna pozycja do "magazynowania" mniej :-)
0 komentarzy 0
  • Dodano: 4 sty 2013, 14:40
Zauważyłem jakiś problem w wyszukiwaniu dokumentów sprzedaży z 2011 roku (być może i inne lata, opieram się na konkretnym przypadku).

Szukając dokumentów sprzdaży dla jednego konkretnego kontrahenta po nazwisku (przeszukując cały rok, lub wybrany miesiąc) nie znajduje dokumentów, a one faktycznie tam są.

W trakcie pisania tego postu udało mi się jeszcze ustalić, że problem jest w polskich znakach występujących w nazwisku czy imieniu (ogólnie szukanej nazwie).
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 5 sty 2013, 20:35
Dziękuję za zwrócenie uwagi. Sprawdzimy to.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 7 sty 2013, 18:13
Chyba również po aktualizacji imię i nazwisko wystawiającego fakturę drukuje się z wyrównaniem do prawej, a nie tak jak wcześniej do środka (względem podpisu poniżej: "Imię i nazwisko osoby uprawnionej do wystawiania faktury").
Myślę, że lepiej byłoby zachować spójność wzoru, czasem zdaża się potrzeba wydrukowania czegoś starego.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 7 sty 2013, 18:19
Tak, imię i nazwisko rozmija się z info o "imię i nazwisko"
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 7 sty 2013, 18:55
Jutro pojawi się poprawka wyrównująca te dane.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 7 sty 2013, 19:24
Daty na dokumencie, który ma być traktowany jak faktura:
1. data sprzedaży może pojawić się wyłącznie wtedy, gdy dokument dotyczy sprzedaży ciągłej
2. jeżeli data wykonania dostawy/zakończenia dostawy/wykonania usługi jest określona i inna niż data wystawienia faktury, to na dokumencie musi pojawić się napis jak w rozporządzeniu oraz stosowna data - wpw nie musi być czegoś takiego
reasumując na dokumencie powinny być zbiory dat:

1. Data wystawienia faktury

albo

2. Data wystawienia faktury, data sprzedaży

albo

3. Data wystawienia faktury, data wykonania dostawy/zakończenia dostawy/wykonania usługi

każdy inny układ dat jest "podejrzany" i powinien skutkować przeprowadzeniem procedur weryfikujących dokument zgodnie z rozporządzeniem

Kiedy w interfejsie i w szablonach będzie możliwość wprowadzenia dat zgodnie z rozporządzeniem?

Ich brak dodatkowo będzie skutkował niewłaściwymi księgowaniami dla tych osób, które używają tego modułu. Albo tez dla każdej faktury trzeba będzie określać, jak ma być księgowana :(
1 komentarz 1
  • Dodano: 7 sty 2013, 19:28
oczywiście jest jeszcze np. termin płatności, ale nie w tym obecnie jest problem
Aktualizacja:
Aktualizacja 31 grudnia 2012