forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Dlaczego cennik w netto?

Jestem niepoważny
  • Dodano: 31 sty 2012, 08:33
  • Nikt nie ma tego samego pytania 0
  • 5 odpowiedzi 5
Witam,

próbując dzisiaj dokonać płatności za roczny abonament, poczułem się trochę tak jak przy kasie w supermarkecie, gdy okazało się, że ktoś pomylił kody kreskowe i w rzeczywistości kupione banany kosztują 12.30, a nie 10 zł.

Na stronie otrzymujemy od producenta jasny komunikat, pięknymi, zielonymi literami - 400 zł!

Tylko, że... autorzy zapomnieli dodać gwiazdki/drobnym drukiem, a może nawet tą samą dużą czcionką, że to wartość NETTO!

Szczerze jestem zdziwiony, bo nawet polskie prawo wymaga od przedsiębiorcy podawania cen brutto.

Ustawy z 5 lipca 2001 r. o cenach (ustawa) oraz rozporządzenia z 10 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży (rozporządzenie) definiują cenę jako wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy.

Chyba najważniejszy fragment - towar przeznaczony do sprzedaży detalicznej oznacza się ceną i to w taki sposób, który zarówno w miejscach sprzedaży detalicznej, jak i świadczenia usług zapewnia prostą i niebudzącą wątpliwości informację o jej wysokości (art. 12 ust 1 i 2).

Żeby pójść dalej, przedsiębiorca, który nie wykonuje obowiązków co do podawania cen w sposób uporczywy, może zostać ukarany przez inspektora Inspekcji Handlowej karą od 1 tys. zł do 5 tys. euro.

Pod tę uporczywość pewnie można by podciągnąć cały cennik, który jest przygotowany wartościach netto.

I nie ma nawet popularnej gwiazdki, co by przed dokonaniem płatności doliczyć sobie VAT...

pozdro,
mp
Kategorie:
Nie przypisano żadnych kategorii
Tagi:
Nie dodano żadnych tagów
  • Dodano: 31 sty 2012, 08:36
Od wielu lat, za każdym razem spotykam się z podawaniem cen w relacjach firma-firma w netto i jakoś mało kto robi z tego problem.
Jeśli jest za drogo - zawsze można iść do konkurencji, a przynajmniej ja tak robię jeśli czuję się oszukany
0 komentarzy 0
  • Dodano: 31 sty 2012, 08:42
Słaby argument.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 31 sty 2012, 08:43
To nie argument. To opinia.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 31 sty 2012, 10:41
Na kolejnym ekranie jest podsumowanie płatności i jest tam wyraźnie napisane netto / brutto.

Brak tej informacji wynika dokładne z tego co napisał MaB, przyzwyczailiśmy się do relacji firma-firma i cen netto. Błąd oczywiście naprawimy.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 31 sty 2012, 14:28
Pomimo tego, że naprawdę jestem fanem wfirma i uważam że relacja jakość/cena jest rewelacyjna, to muszę przyznać, że przy płaceniu za abonament za każdym razem mam zgrzyt, kiedy okazuje się że podawana cena była ceną netto, bez wcześniejszej informacji o tym. Nie chodzi o to że jest drożej o VAT, tylko o brak informacji o tym. Produkt i cena są naprawdę fajne, nie warto by potencjalny klient odniósł wrażenie, że jest "łapany na sztuczki z ceną netto". Super że to poprawicie :)
0 komentarzy 0
Pytanie:
Dlaczego cennik w netto?