forum wfirma.pl
Forum użytkowników systemu wFirma.pl

SZUKAJ TYLKO W SEKCJI:



NOWOCZESNE NARZĘDZIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW TYLKO NA wfirma.pl


 

Wysyłanie deklaracji z wykorzystaniem podpisu certyfikowanego WFIRMA

  • Dodano: 12 maj 2011, 21:45
  • Rozważany
  • 1 osobie podoba się ten pomysł 1
  • 5 odpowiedzi 5
Autor: koma2k (DDM)
Witam!

Rejestrując się w WFIRMA.pl widziałem informacje o możliwośći wysylania deklaracji urzędowych z wykorzystaniem podpisu elektronicznego WFIRMA natomiast nie mogę nigdzie znaleźć takiej opcji.

Proszę o informacje na ten temat
Kategorie:
Nie przypisano żadnych kategorii
Tagi:
Nie dodano żadnych tagów
  • Dodano: 13 maj 2011, 05:29
Jest taka opcja ale to jest coś innego niż Ty myślisz. W wfirma można wysyłać deklaracje elektroniczne pod warunkiem, że masz osobisty certyfikat. To o czym piszesz praktykuje ifirma ale tutaj tego nie uświadczysz, przynajmniej na razie.
0 komentarzy 0
PRACOWNIK
  • Dodano: 13 maj 2011, 09:41
Zastanawiamy się nad wprowadzeniem takiej możliwości.
Szykowane przez rząd wprowadzenie nowych dowodów osobistych z epodpisem opóźni się. Zamiast w lipcu, pojawią się dopiero w 2013 roku.
Jeśli dodatkowo profil zaufany na ePUAP, który ruszy chyba w przyszłym miesiącu, nie będzie pozwalał na wysyłkę edeklaracji (nie mogłem nigdzie znaleźć informacji na ten temat, więc pewnie nie będzie się dało tak wysłać deklaracji) to będzie to kolejny argument żeby wprowadzić wysyłkę za naszym pośrednictwem.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 13 maj 2011, 11:39
Byłaby to bardzo dobra funkcjonalność. Zachęcam do wprowadzenia.
0 komentarzy 0
  • Dodano: 25 maj 2011, 08:27
Jak i gdzie uzyskać ów podpis certyfikowany, którym można podpisywać deklaracje ? Czy wysyłanie takich podpisanych deklaracji trzeba jeszcze zgłaszać w urzędach ?
4 komentarze 4
PRACOWNIK
  • Dodano: 25 maj 2011, 08:36
Podpis można sobie wyrobić w jednym z centrów certyfikacji. Ja mam podobny zestaw od unizeto:
http://www.certum.pl/certum/cert,oferta_certum_mini.xml

Trzeba udać się z dowodem do jednego z punktów gdzie będzie weryfikowana tożsamość.
http://www.certum.pl/certum/cert,kontakt_punkty_rejestracji.xml?id=3#pyt29

Jeśli chodzi o wysyłanie to w przypadku osób fizycznych i wysłania deklaracji za siebie nie trzeba zgłaszać. W przypadku spółek trzeba uprzednio złożyć papierowe upoważnienie w urzędzie.
  • Dodano: 25 maj 2011, 08:38
Czy ten podpis umożliwia też wysyłanie deklaracji ZUS, czy tylko do US ?
PRACOWNIK
  • Dodano: 25 maj 2011, 08:39
Do ZUS też, ale trzeba to robić z programu Płatnik. Wfirma pozwala eksportować deklaracje DRA do Płatnika.
  • Dodano: 25 maj 2011, 08:40
Dziękuję za odpowiedzi...
  • Dodano: 25 maj 2011, 08:58
Jeszcze jedno pytanie: jak, po uzyskaniu takiego certyfikatu podpisuje się deklaracje ? Jak to wygląda od strony "obsługi" ?
1 komentarz 1
PRACOWNIK
  • Dodano: 25 maj 2011, 09:32
Wkłada się czytnik do USB i można już podpisywać. Przy podpisywaniu trzeba podać PIN. W wfirmie do wysyłki służy akcja "wyślij do urzędu" w zakładce biuro / deklaracje.

Po podpisaniu wfirma wyśle deklarację do MF i będzie odpytywała serwer o odpowiedź. Jak weryfikacja będzie poprawna będzie można pobrać UPO - urzędowe poświadczenie odbioru.

Jeśli chodzi o program Płatnik to wysyłka do ZUS-u jest według podobnego schematu.


Przed złożeniem pierwszego podpisu w wfirmie (czy to edeklaracji i czy efaktur) trzeba przekopiować odcisk SHA1 podpisu (applet do podpisywania wymaga tego do identyfikacji certyfikatu). Odcisk można uzyskać dzięki oprogramowaniu dołączonemu do zestawu.
Trzeba to zrobić tylko za pierwszym razem, później jest to zapamiętywane.


Pomysł:
Wysyłanie deklaracji z wykorzystaniem podpisu certyfikowanego WFIRMA